@tamerlanex: Jag gissar på att det främst beror på två saker:
Servrarna krånglade väldigt mycket första dagen av Early Access, till den grad att det knappt var spelbart. Det var många buggar, folk blev kickade, hittade inte matcher, fick inga meddelanden efter att ha inte kommit in i servrar etc. Nu har det blivit betydligt bättre, även om det är långt ifrån perfekt. Själv tycker jag att det är fullt acceptabelt för EA, matchmaking är stundtals lite knakigt och serverlistan visar inte alltid korrekt information gällande antal spelare och så, men det är rätt sällan problem uppstår som förhindrar en från att spela. Devs patchar rätt frekvent för att fixa buggar, så det verkar bli bättre och bättre.
Den andra anledningen tror jag ligger i att ganska många som ogillar gunplay-aspekten inte är helt vana vid den explosiva spelstil som Battalion siktar på. Det är i princip cod4 promod i cod2-kläder, och alla gillar inte att t.ex. hoppa och skjuta är så kraftfullt som det är. En del som bara sett den första kickstarter-trailern trodde också att spelet skulle vara mer likt spel som Red Orchestra, med mer fokus på realism, vilket ju inte alls var fallet.
En sak som ser ljust ut än så länge är hur aktiva utvecklarna har varit sedan EA-släpp, de har släppt mindre patcher nästan var och varannan dag för att förbättra matcher och fixa buggar.
Gillar du CoD, men ogillar killstreaks och perks etc. kan jag tänka mig att spelet passar är väldigt roligt. Lite svårt att fullt rekommendera med tanke på att det fortfarande ju är i Early Access, men full release är om ca ett år och personligen har jag förtroende för att utvecklarna kan styra skeppet i rätt riktning, även om de verkligen skapade onödigt med problem för sig precis vid släppet (iom. alla serverproblemen).