Noctua lanserar svarta fläktar och kylarhöljen i Chromax-serien

Permalänk
Melding Plague

Noctua lanserar svarta fläktar och kylarhöljen i Chromax-serien

Efter att ha visat upp dessa under tidigare Computex-mässor lanserar nu Noctua ett flertal nya produkter i Chromax-serien, däribland svarta fläktar och kylarhöljen för processorkylare.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

ganska snygga, tycker däremot att den gamla färgen har sin charm

Visa signatur

Race-sim T300 Ferrari 599XX & playseat challenge
Skärm LG OLED 55C9 Bärbar Dell xps 13 9360 Lur iPhone 7
DAC/AMP Aune x1s Lurar Fidelio x2 & Air Pods

Permalänk

Och där försvann de pengarna. Blir nog Noctua på nästa bygge trots allt

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Hedersmedlem

Och just när man tror att fläktarna inte kunde bli fulare. Ja då lyckas noctua ändå överraska på något sätt!
Aja, utseende på fläktar i en stängd låda spelar ingen roll. Fast köpsuget toppar ju inte direkt med det utseendet...

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Inaktiv

Hur svårt ska det att anlita design folk idag? Igår såg jag d-link-ac5300 idag såg jag denna.
https://www.sweclockers.com/testpilot/24565-testpilot-d-link-...

Permalänk

Tänker fortsätta med lattefärgerna! Kör inte med fönster och när jag väl öppnar burken så kan folk se att jag i alla fall inte kör med skitfläktar

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem

@anon159643: Skillnaden är ju att routern är ful utan anledning. Fläktarna har lite andra prioriteter än att vara snygga, otroligt mycket ingenjörskonst i dem för att vara en fläkt

Visa signatur

Race-sim T300 Ferrari 599XX & playseat challenge
Skärm LG OLED 55C9 Bärbar Dell xps 13 9360 Lur iPhone 7
DAC/AMP Aune x1s Lurar Fidelio x2 & Air Pods

Permalänk
Medlem

Blir det helsvarta höljet till min D15, har väntat länge nu.

Permalänk
Medlem

Men fläktbladen ser ju väldigt annorlunda ut jämfört med deras prisade modeller. T.o.m. Redux-seriens större varianter ser tätare ut. Inget köp förrän man vet hur de presterar.

EDIT: Promobilderna verkar fokusera på NF-S12A som ser ut så som dessa gör. I bakgrunden ser man den med blåa gummibustningar som ser mer ut som en Noctuafläkt när jag tänker på dem Men verkar ju om jag läser noggrannare ha att göra med nya färgvarianter och inte någon ny separat modell.

Visa signatur

i7-2700K 5 GHz | 16 GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene Z77 | GTX 980
i7-4790K 4.8 GHz | 32 GB DDR3-2133 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | GTX 980

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Noob I am:

@Johan86c: Skillnaden är ju att routern är ful utan anledning. Fläktarna har lite andra prioriteter än att vara snygga, otroligt mycket ingenjörskonst i dem för att vara en fläkt

Är det inte tvärt om då? Utseendet på routern med alla de antennerna spretande har ju en reell funktion. När det kommer till fläktarna så är det väl vanligen bara färgvalet hos noctua som sågas och färgerna har ju inte mycket med funktionaliteten att göra ;).

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Avstängd

Wow, en fläkttillverkare lanserar svarta fläktar. Förstasidesstoff.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon159643:

Hur svårt ska det att anlita design folk idag? Igår såg jag d-link-ac5300 idag såg jag denna.
https://www.sweclockers.com/testpilot/24565-testpilot-d-link-...

Den där är ju skithäftig. Jag hade genast vänt samtliga antenner neråt och låtit den stå på golvet. Spider-rout, spider-rout...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Teddis:

Men fläktbladen ser ju väldigt annorlunda ut jämfört med deras prisade modeller. T.o.m. Redux-seriens större varianter ser tätare ut.

Hm, ser exakt likadana ut som nuvarande modeller i mina ögon.

För övrigt, FAEN också... Köpte ett helt gäng fisbruna Noctua till min nya burk, och så kommer dessa, mycket neutralare ut bokstavligt talat bara en vecka senare. Jaja. Vad är väl en bal på slottet...?

Får bli svarta fläktar i julklapp till mig själv senare i år, typ.

Permalänk
Medlem

Jag tillhör ju dem som tycker att Noctuas fläktar ska vara i kombinationen grisrosa och brunt. Då ser man liksom direkt att det är ett kvalitetsmärke. Men jag tycker de har fått sig en match av EK's "Vardar"-serie. Jag kan inte lika hundraprocentigt säga att nästa fläkt blir en noctua. Kan bli en Vardar, faktiskt.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Nä jag gillar mina bruna Noctua fläktar då vet man att man kör Noctua. Men bra att de finns färgval

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Tänker fortsätta med lattefärgerna! Kör inte med fönster och när jag väl öppnar burken så kan folk se att jag i alla fall inte kör med skitfläktar

Skrivet av Ozzed:

Jag tillhör ju dem som tycker att Noctuas fläktar ska vara i kombinationen grisrosa och brunt. Då ser man liksom direkt att det är ett kvalitetsmärke. Men jag tycker de har fått sig en match av EK's "Vardar"-serie. Jag kan inte lika hundraprocentigt säga att nästa fläkt blir en noctua. Kan bli en Vardar, faktiskt.

Skrivet av DJ-SAAB:

Nä jag gillar mina bruna Noctua fläktar då vet man att man kör Noctua. Men bra att de finns färgval

Samma här, när man väl vänjer sig vid färgen så ser man hur unika de ser ut och samtidigt utstrålar kvalité! Visst är dessa snygga också (och de kommer förmodligen att boosta deras försäljning då många väljer bort deras bra presterande fläktar p.g.a. färgen), men för min del kommer jag fortsätta att använda och handla de fläktarna med de riktiga Noctua-färgerna

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Samma här, när man väl vänjer sig vid färgen så ser man hur unika de ser ut och samtidigt utstrålar kvalité! Visst är dessa snygga också, men för min del kommer jag fortsätta att använda och handla de fläktarna med de riktiga Noctua-färgerna

Så är det ju. Det nya färgerna är väl inget fel på per se.. Men de ser ut som vilka noname-fläktar som helst. Det är lite som att köpa en porche som ser ut som en volvo 240. Folk kommer ju tro att man kör 240.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Jag tillhör ju dem som tycker att Noctuas fläktar ska vara i kombinationen grisrosa och brunt. Då ser man liksom direkt att det är ett kvalitetsmärke. Men jag tycker de har fått sig en match av EK's "Vardar"-serie. Jag kan inte lika hundraprocentigt säga att nästa fläkt blir en noctua. Kan bli en Vardar, faktiskt.

Dom har problem med misljud dock, bytte ut alla mina Vardar. Motorerna på dom lät som stenkrossar efter 2-3 månader. Kanske är fixat i EVO modellerna!

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem

Tycker faktiskt att Noctuas standardfärger är riktigt snygga och skulle lätt välja de över dessa svarta, åtminstone i ett bygge utan för mycket annan belysning.

Misstänker dock starkt att det handlar om att liknelsen (noctuafärger = bra fläktar = premium = snyggt att visa upp) har inpräntats i min hjärna i smyg. Skulle nog inte tycka att de var lika snygga om de var riktigt dåliga! Å andra sidan var den där fisher-price-fläkten i tidigare vinterdatorer ful oavsett sin pris/prestanda, och både D14 och och D15 är imo rätt fula i ett system (särskilt D14 ser förjävlig ut). Så aa, lite kluven på hur mycket min hjärna spökar här haha

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Va! Inga RGB-LED's , vafan! flopp!

/s

Permalänk
Inaktiv

Barbarer! Jag har lärt mig älska deras babybajs-bruna. Associerar färgen med kvalitet

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noob I am:

ganska snygga, tycker däremot att den gamla färgen har sin charm

Haha ja de stämmer. Jag har flertalet som jag aldrig ens använt. Det går helt enkelt inte att använda bruna fläktar om inget annat är brunt. Skulle vara om det inte fanns ett fönster på caset då.

Visa signatur

Galleri: https://imgur.com/a/4JTFzOF

Threadripper 1950X @ 3.8GHz — MSI X399 Gaming Pro Carbon
MSI 1080 Ti FE — 2 x PALIT 980 Ti — Corsair AXi1500W — G.Skill Trident Z RGB 64GB 3200 C14 — Corsair Obsidian 900D — EKWB custom loop — Acer Predator X34

Permalänk
Medlem

Hur är ljudnivåerna?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X 3,4GHz
Asus GeForce RTX 4070 Dual OC 12GB
Asus ROG Strix X570-E Gaming
G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 32GB
Samsung 980 Pro Series 1TB

Permalänk
Medlem

Deras vanliga färger är snyggast!

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Lordsqueak:

Va! Inga RGB-LED's , vafan! flopp!

/s

Den dagen Noctua börjar med RGB, då har helvetet verkligen frysit till is.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Söderbäck: Helt rätt men ändå helt fel om jag tolkade @Johann86c rätt så tyckte han även efter färg bytet att fläkten var ful och därmed vad som är fult är all små vinkar och krusiduller.

Visa signatur

Race-sim T300 Ferrari 599XX & playseat challenge
Skärm LG OLED 55C9 Bärbar Dell xps 13 9360 Lur iPhone 7
DAC/AMP Aune x1s Lurar Fidelio x2 & Air Pods

Permalänk
Medlem

Skönt att köra ljuddämpat chassi, man bryr sig inte ett dugg om hur färgerna är inuti burken

Permalänk
Medlem

Along with the fisher price components

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Noctua

Inte helt illa, dock diggar jag den gamla mer

Permalänk
Medlem

De gamla har ju lite särprägel ^^