Permalänk
Medlem

Problem när jag ska slå in @

Tjena!

Har ett litet udda problem, när jag ska göra ett @ så får jag en fördröjning på ett par sekunder är den någon som varit med om något liknande eller vet vad det beror på?

Visa signatur

CaseLabs fanboi, önskar bara att jag kunnat lacka mitt chassi snyggt...

Permalänk
Medlem

@IzzE: Vad har du för tangentbord?

Permalänk
Medlem

Har hört att många med detta problem kör någon ASUS-mjukvara (Aura kanske?), där @ är en shortcut för något, vilket leder till fördröjningen.

Permalänk
Medlem

För mig så blir det fördröjning när jag skriver shift+O eller P när jag spelar vissa spel.

Permalänk
Medlem

Jag hade samma problem när jag hade ASUS GPU-tweak installerat, men när jag kollar på din sign så tvivlar jag på att du kör det programmet. Kanske kör du något annat program som har keybord shortcuts på den knappen och ställer till det?

"I got this problem aswell when i got my Asus gtx 970 and the solution i found was to uninstall ASUS GPU Tweak. That program uses alt + ctrl 1 2 3 4 to swap between overclock profiles and that is why it makes the delay, so use msi afterburner instead if you have ASUS GPU Tweak installed."

Visa signatur

A flexible hammers allow for more kinetic energy.

Permalänk
Inaktiv

Prova att söka på forumet, kanske finns hjälp att hämta i någon av de här inläggen?

Permalänk
Medlem

Stäng av shortcuts i asus gpu tweak.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av IzzE:

Tjena!

Har ett litet udda problem, när jag ska göra ett @ så får jag en fördröjning på ett par sekunder är den någon som varit med om något liknande eller vet vad det beror på?

Det är samma för mig.
Ser dock inte det som ett större problem.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem

Hur gammal är man när man kan tänka tillbaka till en tid i sitt liv då en sådan här fråga skulle mötts med underliga blickar och ingen hade fattat vad man snackade om? ;P

Permalänk
Medlem

Samma här, läst dock att det är ramens fel vilket jag kan tänka mig stämmer. Antingen det eller som ovanstående skrev, någon app som har en shortcut. Har exakt samma problem och försökt lösa det men inte riktigt lyckats.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelle:

Stäng av shortcuts i asus gpu tweak.

Tack! Troligen är detta lösning ska snart hem och prova men problemet började ungefär samtidigt som jag fick mitt 1080ti

*update* Stängde snabbt av GPU tweak och testade detta var felet! Tack för hjälpen!

Visa signatur

CaseLabs fanboi, önskar bara att jag kunnat lacka mitt chassi snyggt...