EVGA Supernova G3 - 850: Ljudnivån ett skämt?

Permalänk
Medlem

EVGA Supernova G3 - 850: Ljudnivån ett skämt?

Satte just in ett G3 - 850 i burken och är helt häpen har aldrig varit med om ett nätagg som låtit så mycket.

Slår man på echo mode så är nätagget tyst (ingen fläkt är på...) men när värme-tröskeln nås dras fläkten igång på max och låter lok.

Helt häpen hur man kan släppa ett sånt agg idag, när i princip allt är mer eller mindre ljudlöst.

Köp ej om du vill ha en tyst dator.

Permalänk

Tycker inte min låter nått speciellt! Enda jag hör är grafikkortet från min dator!

Kanske nått fel på ditt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Speedtriple3:

Tycker inte min låter nått speciellt! Enda jag hör är grafikkortet från min dator!

Kanske nått fel på ditt?

Ja antingen så är du inte så känslig eller så har du låg last och eco-mode on så att fläktarna inte går igång.

Har nu läst många trådar där folk tycker det är högljutt, även Sweclockers skriver om det i sitt test. Så jag tror inte det är något särskilt med mitt.

Som sagt mest brydd över att man väljer att släppa ett agg som låter så mycket 2017 (dec 2016)...

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig reagerat på mitt 750.

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem

Har själv ett 750w och jag håller med om att det låter alldeles för mycket med eco mode på, eller snarare att fläkten triggas alldeles för lätt (idle för mig). Kör jag däremot med eco mode av rullar den på med ett ganska diskret ljud, gissar på runt 500 rpm? Tillräckligt för att höras om man sätter örat emot, men inte alls över t.ex. chassifläktarna framtill i chassit ( som även de snurrar i ca 500 rpm).

Men jag var/är också lite besviken på den apekten av nätagget, särskilt det faktum att eco mode startar fläkten vid mycket låg last (även om jag antar att temperaturen kan ha påverkats av annat också). Skulle nog returnerat/brytt mig mer om inte det normala läget fungerade tillräckligt för mig.

Skickades från m.sweclockers.com