Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vodka
Mitt Comhem är sedan inatt cappat på 240kb/s av någon anledning. Någon mer som har märkt av det?

Jag har egentligen 8Mbit.

Har du provat starta om modemet? Brukar hjälpa för mig!

Visa signatur

|Asus P8Z68-V Pro moderkort|Asus GTX 570 grafik|Corsair Vengeance DDR3 PC12800/1600MHz CL9 4x4GB minnen|Intel Core i5 2500K 3,3GHz CPU|Samsung 850 Pro Series 256GB SSD|Bahnhof 500/500 Mbps fiber|Windows 10 Pro|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av razerrazer
TriNitro ; Testa tanka andra drivisar eller kolla om du har netlimiter igång!

Sånt är givetvis redan gjort

Visa signatur

i7 2600K - MSI P67A GD65 - EVGA 970 GTX - Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 - Windows 10 64bit

Permalänk

tesat annan port på routern ?

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem

Jag kör inte med router, rätt in i datorn bara. Samma med bärbara som jag kan skicka i ~950kb/sec med.

Upptäckte en mycket skum sak nyss dock. Skickade ett par saker till polaren över ICQ och båda överföringarna låt på 280kb/sec. Testade då en tredje och alla låg mellan 260 och 280kb/sec i de 5 minuter det tog innan den minsta filen var klar. Då var det ju alltså uppe i 840kb/sec där.

Så varför kan jag inte skicka en fil så snabbt!?

Visa signatur

i7 2600K - MSI P67A GD65 - EVGA 970 GTX - Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 - Windows 10 64bit

Permalänk
Medlem

Har tidvis upplevt samma problem med vissa protokoll, det är lite skumt faktiskt.

Visa signatur

A little reading goes a long way...

Permalänk

TriNitro testa klicka på reset knappen på modemet så att den hämtar om all data.

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem

Har testat men det funkar inte heller

Visa signatur

i7 2600K - MSI P67A GD65 - EVGA 970 GTX - Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 - Windows 10 64bit

Permalänk
Medlem

24/8 har blivit 24/10

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

Nu har jag samma problem som trinitro, kommer inte över 250 Kbit/s i DL eller 128 Kbit/s i UL. Känt problem enligt kundtjänst men vet inte vad detta kända skulle bestå utav. Man jobbar på det så jag får lugna mig ett par dagar till.

Permalänk
Medlem

Av ren nyfikenhet, du fick uppgraderat i slutet av februari som planerat då, nullz0rz? (Partille, va?)

Visa signatur

A little reading goes a long way...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jamie_84
Av ren nyfikenhet, du fick uppgraderat i slutet av februari som planerat då, nullz0rz? (Partille, va?)

Nejdå..inget har hänt och ännu ett mail är skickat till kundrealtioner. hejja....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nullz0rz
Nu har jag samma problem som trinitro, kommer inte över 250 Kbit/s i DL eller 128 Kbit/s i UL. Känt problem enligt kundtjänst men vet inte vad detta kända skulle bestå utav. Man jobbar på det så jag får lugna mig ett par dagar till.

Nja, mitt problem rör inte DL alls, tankar runt 950kb/sec precis som man ska med 8/8. Men skickar i max 250kb/sec. Men skickar i 950kb/sec om jag kopplar in bärbara och kör med den.

En skum sak till på stationära, om jag skickar fyra filer till en polare me bra DL går alla i ~220. Men kan inte skicka enskilda filer snabbare än 250. Skuuuumt

Visa signatur

i7 2600K - MSI P67A GD65 - EVGA 970 GTX - Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 - Windows 10 64bit

Permalänk

SirMacke : Det är bara TCPn som avgör. UDPn är rätt o intresant.

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem

Sorry Trinitro, läste fel däruppe. Det var Vodka som hade samma fel. Känns som man blivit nergraderat till deras 0.25 Mbit/s tjänst.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SirMacke
24/8 har blivit 24/10

http://img215.imageshack.us/img215/7677/2410dx8.jpg

Så du kan köra Tptest 3.1 mot tptest.port80.se med din comhemanslutning! Jag får alltid felmeddelande att servern är nere. Provade nu koppla upp mig via mobilen, och då gick det. Har kört med olika IP-adresser med comhem, men det hjälper inte. Någon som vet om de blockat vissa ip eller något?

Visa signatur

|Asus P8Z68-V Pro moderkort|Asus GTX 570 grafik|Corsair Vengeance DDR3 PC12800/1600MHz CL9 4x4GB minnen|Intel Core i5 2500K 3,3GHz CPU|Samsung 850 Pro Series 256GB SSD|Bahnhof 500/500 Mbps fiber|Windows 10 Pro|

Permalänk

Jag börjar tro att detta med 8Mbit upload är en skröna...

Permalänk

jag med får ut 2 mbit ul av 8 på kvällen och 200 Ms mot sunet

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem

Kabelkillen: De har nått fnurr med udp-inställningen på sin tptestserver. Varför inte köra www.bredbandskollen.se? Den räcker det också med enligt deras support.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phunky
Kabelkillen: De har nått fnurr med udp-inställningen på sin tptestserver. Varför inte köra www.bredbandskollen.se? Den räcker det också med enligt deras support.

Får av någon anledning alltid mycket lägre resultat på uploaden med Bredbandskollen. Kan ligga på 0,75 Mbit/s enl. bredbandskollen och 0,95 med Tptest 3.12. Ibland visar bredbandskollen ok. Det skumma är ett när den krånglar visar den först runt 0,95 fram till att räknaren visar 100%. Efter det så börjar siffrorna vandra till strax över 0,7 Mbit/s.

Visa signatur

|Asus P8Z68-V Pro moderkort|Asus GTX 570 grafik|Corsair Vengeance DDR3 PC12800/1600MHz CL9 4x4GB minnen|Intel Core i5 2500K 3,3GHz CPU|Samsung 850 Pro Series 256GB SSD|Bahnhof 500/500 Mbps fiber|Windows 10 Pro|

Permalänk
Medlem

Jag är nöjd med ComHem förutom en liten detalj:
När jag spelar på internet så händer det ca 2-3 ggr i timmen att "Connection problem" texten kommer upp i ca 3-4 sek vilket är lite irriterande om man t ex flyger ett flygplan och är mitt i en sturtbombning. Vad göra? Var inte så innan men när vi bytt upp oss i hastighet två steg så kom det bara.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nebudchanezzer
Jag börjar tro att detta med 8Mbit upload är en skröna...

Det verkar som Göteborgarna blir några av de sista, faktiskt.

Visa signatur

A little reading goes a long way...

Permalänk
Medlem

Så då är man tillbaka efter 3v semester och fortfarande ingen 8mbit, jag visste det... det kommer ta ett år tills man får nått.

Visa signatur

Battlestation: 12700k - RTX3090 - 32gb ram - 1tb M2 990 PRO - 2TB M2 crucial
Server: 2x Xeon E5-2670 - 64GB Ecc ram

Permalänk

Nu börjar det nästan bli löjligt! När kunde de första personerna få 8 i ull? Snart ett år sedan väl?

Permalänk
Medlem

Bra fråga men de har ju börjat tester med 100 innan de är klara med 8 upp det är lite skamligt speciellt när de publicerar att de börjat med tester.

Visa signatur

Battlestation: 12700k - RTX3090 - 32gb ram - 1tb M2 990 PRO - 2TB M2 crucial
Server: 2x Xeon E5-2670 - 64GB Ecc ram

Permalänk

Även jag väntar fortfarande på 8Mbit upload i Gubbängen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nebudchanezzer
Jag börjar tro att detta med 8Mbit upload är en skröna...

Klart det är.. enligt comhem ska jag inte kunna få det alls utan det är upp till hyresvärden.

Edit: Ringde nu igen och nu frågade jag om det verkligen stämde att det är upp till hyresvärden som de sa sist men det va det inte denna gången. Det verkar vara en hel del nötter som sitter där. Hur kan man driva ett företag med så outbildad/oengagerad personal?!

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

nån mer med dns problem och som fått nytt ip`??

kolla när lånet erhölls och upphör..

vet att comhem uppdaterade mjukvaran till sina boxar idag..
@ comhem.se

Permalänk

Inget problem hoss mig tcntad :

Lånet erhölls . . . . . . . . . . : den 8 mars 2008 09:12:00
Lånet upphör . . . . . . . . . . : den 9 mars 2008 09:12:00

tcntad : Här dör internet bara på kvällarna .. Och på sidan står det klart o tydligt vilka orter det gäller som har modem uppdatering.

Klockan : Det är packetloss. Och säger dom till dig att dom ska bevaka din lina i 1 vecka och ser kanske 100 packetloss på 1 vecka så säger dom du har 0 % packetloss bara för att dom vill komma undan. Så är det här företaget upp till grunden.

UPC: Dom har hand om supporten i gammla F.D UPC nätet som nu mera heter comhem. Men deras tekniker skiter i F.D nätet totalt och ser bara till att du kan surfa o skiter i vilket.

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av razerrazer
Inget problem hoss mig tcntad :

Lånet erhölls . . . . . . . . . . : den 8 mars 2008 09:12:00
Lånet upphör . . . . . . . . . . : den 9 mars 2008 09:12:00

tcntad : Här dör internet bara på kvällarna .. Och på sidan står det klart o tydligt vilka orter det gäller som har modem uppdatering.

Klockan : Det är packetloss. Och säger dom till dig att dom ska bevaka din lina i 1 vecka och ser kanske 100 packetloss på 1 vecka så säger dom du har 0 % packetloss bara för att dom vill komma undan. Så är det här företaget upp till grunden.

UPC: Dom har hand om supporten i gammla F.D UPC nätet som nu mera heter comhem. Men deras tekniker skiter i F.D nätet totalt och ser bara till att du kan surfa o skiter i vilket.

vikket skit. har fått 3 nya adresser på 24 timmar...
mitt dog nu idag 2ggr....

vart står vilka orter som får modemuppdatering ??
har bara hittat om "Inom kort släpper vi ny mjukvara till Humax CXHD-1000 C"

Permalänk

tcntad ; mitt nät gör samma sak. det dör o sen måste man starta om modemet o sen funkar skiten igen.

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.