Huawei P30 Pro inkl. Telenorabonnemang-erbjudande, hur mycket blir totalkostnaden om man säger upp abonnemanget?

Permalänk
Inaktiv

@Entash

Jag köpte i torsdags, står under behandling.
När beställde du?

Permalänk
Medlem

Min svarta p30 pro finns att hämta på Ica nu 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derix:

Kul att du blev ansvarig för att allt gick åt skogen. Innan ditt mail hade nog Elgiganten tänkt skicka ut telefonerna och gå med hundratusentals kronor i förlust.

Obs. Ironi.

Verkar ju som några tror det om jag inte helt missar sarkasmen

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon298854:

@Entash

Jag köpte i torsdags, står under behandling.
När beställde du?

Köpte i fredags den sjuttonde, men står reserverad på Elgiganten så när den kommer vet jag ej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PatrikNystrom:

Min svarta p30 pro finns att hämta på Ica nu 😁

När beställde du?

Visa signatur

Playstation 5 | Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV | Razer Blade Laptop / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Inaktiv

Telefonerna kommer säkert 🙂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nucky:

När beställde du?

I torsdags

Permalänk
Medlem

Fick nu mail att välkommen till Telenor och kan se abonnemanget på mina sidor. Har dock inte hört något om telefonen ännu. Trodde även att Elgiganten skulle höra av sig innan de registrerade abonnemanget.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Gaming Plus Carbon AC | Adata XPG Spectrix D41 32GB 3600MHz CL17 | RX 6800 XT | SoundBlaster Z | Corsair 4000D + Seasonic FOCUS GX 750W | Samsung Odyssey G7
Hörlurar: Sennheiser HD650 + Millett Hybrid MiniMAX | Sony WF/WH-1000XM4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av CazeW:

Fick nu mail att välkommen till Telenor och kan se abonnemanget på mina sidor. Har dock inte hört något om telefonen ännu. Trodde även att Elgiganten skulle höra av sig innan de registrerade abonnemanget.

När beställde du?

Läste något om förhöjdavgift 150kr.
Men är det fortfarande 349kr per månad som gäller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeraphin:

När beställde du?

Läste något om förhöjdavgift 150kr.
Men är det fortfarande 349kr per månad som gäller?

349 kr/mån grejen ska du absolut inte vara orolig för. Det är priset som var på påskrean länge och stod tydligt utskriven. Det enda som vi får se är ju de som vill säga upp och få behålla mobilen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeraphin:

När beställde du?

Läste något om förhöjdavgift 150kr.
Men är det fortfarande 349kr per månad som gäller?

Beställde lördag eftermiddag. Om man tänkt behålla abonnemanget så är det 349kr/mån priset som gäller. Har dock tänkt säga upp abonnemanget och där är det oklarheter fortfarande hur mycket man får betala.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Gaming Plus Carbon AC | Adata XPG Spectrix D41 32GB 3600MHz CL17 | RX 6800 XT | SoundBlaster Z | Corsair 4000D + Seasonic FOCUS GX 750W | Samsung Odyssey G7
Hörlurar: Sennheiser HD650 + Millett Hybrid MiniMAX | Sony WF/WH-1000XM4 |

Permalänk
Medlem

Nu har jag fått både telefon och sim-kort, dock inget skriftligt avtal. Eftersom det inte kom med telefonen trodde jag det skulle komma i brevet från Telenor men icke. Det finns inte heller på "Mina sidor" hos Telenor eller i deras app.

Frågan är nu var man skall börja, direkt hos Telenor eller försöka få en rättelse från elgiganten först?

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zarkov:

Nu har jag fått både telefon och sim-kort, dock inget skriftligt avtal. Eftersom det inte kom med telefonen trodde jag det skulle komma i brevet från Telenor men icke. Det finns inte heller på "Mina sidor" hos Telenor eller i deras app.

Frågan är nu var man skall börja, direkt hos Telenor eller försöka få en rättelse från elgiganten först?

Känns typ rimligt att börja med Telenor eftersom det är dit resterande pengar ska. Typ fråga vad slutfakturan landar på om du säger upp abb, sedan berätta om villkoren som fanns på Elgiganten om siffran skiljer sig. Sen ta det därifrån.

Permalänk
Medlem

Jag blir iaf väldigt glad om jag får telefonen. Min grabb har redan ett abonemang som kostar 250 kr som jag kan säga upp och porta över till telenor och då får jag telefonen för 2000 kr ungefär. Grabben får stå ut med 8 Gb i månaden i 24 månader dock lol.

Permalänk

Halloj! Fick idag ett sms från giganten att mitt abonnemang nekats (skönt..) frågan är nu hurdan processen med att få tillbaks mina surt inarbetade 251kr ska gå till 🙃

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av zarkov:

Nu har jag fått både telefon och sim-kort, dock inget skriftligt avtal. Eftersom det inte kom med telefonen trodde jag det skulle komma i brevet från Telenor men icke. Det finns inte heller på "Mina sidor" hos Telenor eller i deras app.

Frågan är nu var man skall börja, direkt hos Telenor eller försöka få en rättelse från elgiganten först?

Haha vilken soppa detta verkar vara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gylldevik:

Halloj! Fick idag ett sms från giganten att mitt abonnemang nekats (skönt..) frågan är nu hurdan processen med att få tillbaks mina surt inarbetade 251kr ska gå till 🙃

På vilken grund? Var det kreditkollen som blev nekad eller har de börjat neka folk i allmänhet för att rätta till sitt fel?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Trunk:

På vilken grund? Var det kreditkollen som blev nekad eller har de börjat neka folk i allmänhet för att rätta till sitt fel?

Jag tycker det är märkligt om de nekar folk när detta va ett bra påsk erbjudande med telefon och abonnemang för 349kr månaden som jag vill ha.

Min står fortfarande under behandling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon298854:

Jag tycker det är märkligt om de nekar folk när detta va ett bra påsk erbjudande med telefon och abonnemang för 349kr månaden som jag vill ha.

Min står fortfarande under behandling.

Det tycker jag också men samtidigt får man tänka från bolagets sida, det kanske blir billigast för dom att helt enkelt börja om från noll så att säga. Vi får se hur det blir

Permalänk
Skrivet av Trunk:

På vilken grund? Var det kreditkollen som blev nekad eller har de börjat neka folk i allmänhet för att rätta till sitt fel?

Det stod ej i smset. Har inga anmärkningar dock så vet inte vad de kan ha grundats på.

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk
Medlem

Jag la en beställning i fredags, har fortfarande inte hört något från varken Elgiganten eller Telenor. "Orderstatus: Under behandling" är allt som står på Elgigantens hemsida. Känns märkligt att folk som beställt ett dygn efter mig fått mail från Telenor att abonnemanget registrerats.

EDIT: Beställde en p30 pro Aurora

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Onion:

Jag la en beställning i fredags, har fortfarande inte hört något från varken Elgiganten eller Telenor. "Orderstatus: Under behandling" är allt som står på Elgigantens hemsida. Känns märkligt att folk som beställt ett dygn efter mig fått mail från Telenor att abonnemanget registrerats.

Samma för mig, står under behandling, beställde också i fredags!

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro Ax] [AMD Ryzen 5600X] [Noctua NH-L12S Ghost S1 Ed] [Asus GTX 1080 STRIX 8 GB] [32GB HyperX Fury RGB 3600 MHz] [2x WD Black SN750 1 TB NVME] [Corsair SF750] [Loque Ghost S1 MK3] [Synology DS212 2x2 TB NAS] [2x Mackie HR624] [Dell Ultrasharp U2713HM 27" IPS] [TOFU 65% ALU, Zealios V2] [Logitech G502] [Qpad QH-90]

Permalänk
Medlem

Kanske beror på vilken mobil man beställde. Jag beställde en iphone och har inte heller hört någonting men å andra sidan så finns den inte att skicka ännu.

Permalänk
Medlem

edit. fel tråd

fel tråd
Permalänk
Medlem

Fick kvitto på beställningen under kvällen och måste säga att den är ju totalt värdelös. Den säger ingenting om priserna annat än man betalt 251kr och har raden TELENOR FÖRHÖJD +150KR 24 MÅN.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Gaming Plus Carbon AC | Adata XPG Spectrix D41 32GB 3600MHz CL17 | RX 6800 XT | SoundBlaster Z | Corsair 4000D + Seasonic FOCUS GX 750W | Samsung Odyssey G7
Hörlurar: Sennheiser HD650 + Millett Hybrid MiniMAX | Sony WF/WH-1000XM4 |

Permalänk
Medlem

Telenor 8GBINFO 219 :- /mån.
Delbetalning telefon 340 :- /mån.
Månadskostnad 559 :- /mån.
Minsta totalkostnad 24 mån.8 411

Nu är det uppdaterat och dom lagt en 50kr rabatt på abonnemanget istället.

Visa signatur

Raijintek Metis Silver - Intel Core i5 6600K - ASUS Z170I PRO GAMING 1 - EVGA GeForce GTX 1060 6GB SC Gaming - Corsair 32gb DDR4 3000MHz - PNY XLR8 1TB NVME SSD - be quiet! Dark Rock Pro 3 - be quiet! Power Zone 750w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Welen:

Telenor 8GBINFO 219 :- /mån.
Delbetalning telefon 340 :- /mån.
Månadskostnad 559 :- /mån.
Minsta totalkostnad 24 mån.8 411

Nu är det uppdaterat och dom lagt en 50kr rabatt på abonnemanget istället.

Alternativt att påskrean är slut?!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Welen:

Telenor 8GBINFO 219 :- /mån.
Delbetalning telefon 340 :- /mån.
Månadskostnad 559 :- /mån.
Minsta totalkostnad 24 mån.8 411

Nu är det uppdaterat och dom lagt en 50kr rabatt på abonnemanget istället.

@Welen

Detta va påskrean många nappade på

Telenor 8GBINFO 268 :- /mån.
Delbetalning telefon 80 :- /mån.
Månadskostnad 348 :- /mån.
Minsta totalkostnad 24 mån. 2171

Permalänk
Medlem

Är det någon med insyn i branschen som vet ungefär vad ÅF och operatörer för betala för en lur som P30 Pro vid inköp?

Enligt prisjakt säljer mindre ÅF den för runt 6000kr och större för 7000. Av detta är 1200-1400 kr moms, återstår 4800-5600kr. I många andra branscher är det vanligt att dubbla priset i varje led men jag är skeptisk till att det går med mobiler, det är extrem prispress i hemelektronikbranschen.

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Medlem

Idag verkar Elgiganten ha tagit bort reservationen på 251 kronor från mitt kort. Står fortfarande "under behandling" under mina ordar på hemsidan. Har dock inte hört ett knyst varken från Elgiganten eller Telenor.

Beställde i lördags.