Permalänk
Medlem
Skrivet av stn1337:

installerade hemma, gick till jobbet, avinstallerade

pisstråkigt spel, första gameboy versionen var 100x roligare.

Mycket givande inlägg, glad att det finns så upplysta personer som du, som verkligen kan analysera, beskriva och gå under ytan på saker för att beskriva dem på ett lättuppfattat sätt.
Tack för att du delar med dig av dina tankar.

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orisons:

Mycket givande inlägg, glad att det finns så upplysta personer som du, som verkligen kan analysera, beskriva och gå under ytan på saker för att beskriva dem på ett lättuppfattat sätt.
Tack för att du delar med dig av dina tankar.

Varsågod Delar gladeligen med mig av min bottenlösa kunskap.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Alla kan inte gilla spelet, tycker man inte om att gå längre promenader t.ex så är det inte speciellt attraktivt xD
Sen måste man gilla att samla på saker mer eller mindre, för de e egentligen vad det handlar om.

Tycker att geocaching är mer givande isåfall var bara besviken på själva spelet, hade förväntat mig mer efter all hype, haha!

Självklart glad för er som gillar det, kör hårt Ash!

Permalänk

Nu har det gått "ett par dagar"
Tror ni på release senast Fredag? Vill ha det idag!

Permalänk
Medlem

Vill testa nu men håller mig tills på fredag och hoppas på release tills dess!

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av stn1337:

Tycker att geocaching är mer givande isåfall var bara besviken på själva spelet, hade förväntat mig mer efter all hype, haha!

Självklart glad för er som gillar det, kör hårt Ash!

Hehe jo De är framförallt känslan att få springa runt i världen och fånga pokemon som många av oss 90-talister drömt om hela livet som gör det till en sån otrolig upplevelse. Spelet i sig är en aningen tunt just nu, och bor man på fel ställe så är det helt värdelöst. Du måste ha tillgång till gym och pokestops för att det ska vara roligt.

Men all in all så är grunden till ett ruskigt framgångsrikt spel lagt, så det är ganska enkelt att uppdatera med riktigt bra content från nu och framåt. De har pratats om att det ska uppdateras varannan vecka, samt att fler generationer kommer läggas in mot vintern.

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem

Fuskas hej vilt redan i spelet.
Lucky patcher så kan du göra precis vad du vill, oändligt med items, gps warping etc.
Massa som streamat detta på twitch också, reportat alla då det är emot reglerna att streama fusk.

Förstår inte vad det roliga är att typ få allt man kan ha på 1-2 dagar men hey

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av JimmieSan:

Fuskas hej vilt redan i spelet.
Lucky patcher så kan du göra precis vad du vill, oändligt med items, gps warping etc.
Massa som streamat detta på twitch också, reportat alla då det är emot reglerna att streama fusk.

Förstår inte vad det roliga är att typ få allt man kan ha på 1-2 dagar men hey

Ja, det är lite trist. De har ju gjort det lite svårare att hålla på med GPS warping i alla fall, men det krävs mycket mer för att få stopp på det.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Fuskas hej vilt redan i spelet.
Lucky patcher så kan du göra precis vad du vill, oändligt med items, gps warping etc.
Massa som streamat detta på twitch också, reportat alla då det är emot reglerna att streama fusk.

Förstår inte vad det roliga är att typ få allt man kan ha på 1-2 dagar men hey

Esh, fusk finns till alla spel. Mobilspel som utnyttjar google maps API och gps är som ämnat för fusk med koordinater.

Så länge det inte påverkar oss som kör legit.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Esh, fusk finns till alla spel. Mobilspel som utnyttjar google maps API och gps är som ämnat för fusk med koordinater.

Så länge det inte påverkar oss som kör legit.

Det är ju inget roligt att veta att några har super pokemons, tills slut kommer det vara såna på gymmen och sedan är det tråkigt för alla andra.

Visa signatur

En dator

Permalänk

Spelet finns nu tillgängligt i Tyskland sedan en timme tillbaka.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av UsAndThem:

Spelet finns nu tillgängligt i Tyskland sedan en timme tillbaka.

Härligt, rätt nära så. Borde förhoppningsvis ske under dagen då.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Fuskar man med sin gps så blir man inte långvarig, dom tar det rätt så hårt i ingress dom som mixtrar med sin gps så det blir samma här hoppas jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Fuskar man med sin gps så blir man inte långvarig, dom tar det rätt så hårt i ingress dom som mixtrar med sin gps så det blir samma här hoppas jag.

Kan ha fel men tror inte de tar det speciellt "hårt" då väldigt många både stora som små internet folk använder/använt det.
Men vi får se

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk

fungerar det på ios för er?

Skapade ett amerikanskt applestorekonto, laddade ner spelet och fick igång det så att jag kunde skapa min karaktär efter 10-15 kraschningar. Nu efter jag skapat min karaktär och ska logga in i spelet så får jag ett felmeddelande som säger "failed to get playerinformation from the server".

Lutar åt att jag skiter i att fortsätta försöka tills det släppts på svenska marknaden om inte någon här har en fiffig lösning.

Permalänk
Medlem

Den mest positiva aspekten med det här spelet är att folk är ute och rör på sig. Min syster som vanligtvis bara lyfter på arslet när hunden ska rastas är ute och går 15km+ per dag. Samt träffar nya och gamla vänner på kuppen. Det är ett fenomen utan like alltså.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Devil May Cry:

Esh, fusk finns till alla spel. Mobilspel som utnyttjar google maps API och gps är som ämnat för fusk med koordinater.

Så länge det inte påverkar oss som kör legit.

Det är ju precis det det gör, då det blir omöjligt att ta över gym osv.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vimm:

Den mest positiva aspekten med det här spelet är att folk är ute och rör på sig. Min syster som vanligtvis bara lyfter på arslet när hunden ska rastas är ute och går 15km+ per dag. Samt träffar nya och gamla vänner på kuppen. Det är ett fenomen utan like alltså.

Verkligen! Tänk vad folkhälsan lär förbättras i tex USA

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Verkligen! Tänk vad folkhälsan lär förbättras i tex USA

Jo precis Nu föredrar jag själv att betrakta min omgivning när jag är ute och går/springer och inte fastnålad i en skärm... Men ett steg i taget

Permalänk
Skrivet av Vimm:

Jo precis Nu föredrar jag själv att betrakta min omgivning när jag är ute och går/springer och inte fastnålad i en skärm... Men ett steg i taget

Förmodligen kommer många som inte tidigare uppskattat det börja nu

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DavidtheDoom:

Tänkte skaffa men finns ju inte i Europa än, finns det risk att bli bannad om man plockar APK direkt?

Tror inte de vill banna så många spelare i EU som har tankat ner APK'n de kommer ju att tappa en gigantisk stor klyfta av spelare.

Visa signatur

||i5-4690K@4,7GHZ||Z97-A||GTX970@1,5/2GHZ||CM V700||8GB RAM@2,6GHZ||H440||NH-D15s||G10+H55|||Win10||
Unique valley score, ExtremeHD >3047

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Det är ju precis det det gör, då det blir omöjligt att ta över gym osv.

Jag har precis skaffat spelet har precis fått lvl 5. De gym jag sett verkade inte vara betagna av fuskare.

Det kommer säkerligen komma en fix tills det blir ett faktiskt problem. Tror och hoppas jag.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Idag skulle äntligen mitt första 10km-ägg kläckas, så var ute och gick och fångade Pokémon i vanlig ordning, men så får jag en freeze-bug när jag ska fånga en Pokémon PRECIS när mitt ägg kläcks samtidigt. Får lov att stänga ned och starta om appen, och ser att jag varken fått någon Pokémon, eller har något ägg kvar....

Såg framemot detta ägg så mycket...

Visa signatur

FD Arc | ASRock Z68 Extreme3 Gen3 | I5 2500k | EVGA GTX 780Ti SC | Corsair TX 650W V2 80+ Bronze | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | Samsung 830 | QNIX QX2710LED Matte 2560x1440 | Beyer DT770 Pro 80 Ohm + Fiio E10 | Vortex KBC Poker II | Logitech G400 |

Permalänk
Medlem

Har inte förstått charmen med denna och har en iPhone så tänkte att det var inte värt att mecka. Sen insåg jag att jag har ju jailbreakat, gick direkt in och laddade ner den och simsalabim funkade det. Väntar nu på att sluta på jobbet så jag kan gå ut och testa

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk

Har avinstallerat det nu. Men har kört det sedan det kommut. Fast jag ser inte hur det kan vara populärt när hypen försvinner.

1. Du går runt och fångar pokémon, och det är det enda gameplay som finns, om inte spamma på sin pokémon vid ett gym.
2. Äter batteri som jag aldrig har sett.
3. Vad gör man när man har fångat alla i sitt område och din CP är maxad, bara springa runt och ta över gym?
4. Hur ska nya spelare komma in när alla har 20k+ CP och inte fångar pokémon längre? Gå till singelplayer och ta bort den sociala aspekten av spelet?

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Devil May Cry:

Jag har precis skaffat spelet har precis fått lvl 5. De gym jag sett verkade inte vara betagna av fuskare.

Det kommer säkerligen komma en fix tills det blir ett faktiskt problem. Tror och hoppas jag.

Nej, det verkar inte så stort i Sverige. Väldigt mycket färre spelare och det faktum att det säkerligen finns färre pokéstops gör nog en del. Får hoppas att det håller sig så.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Nej, det verkar inte så stort i Sverige. Väldigt mycket färre spelare och det faktum att det säkerligen finns färre pokéstops gör nog en del. Får hoppas att det håller sig så.

Här i Oskarshamn är det gym och pokestops lite överallt, även många kompisgäng som är ute. syns tydligt vad som pågår här i stan om man själv spelar

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Skrivet av Marticus:

Här i Oskarshamn är det gym och pokestops lite överallt, även många kompisgäng som är ute. syns tydligt vad som pågår här i stan om man själv spelar

Såg flera som lirade igår kväll/natt 23:00-02:00, Stockholm dock.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Marticus:

Här i Oskarshamn är det gym och pokestops lite överallt, även många kompisgäng som är ute. syns tydligt vad som pågår här i stan om man själv spelar

Jupp, här också, men jag gissar att många storstäder i amerika t.ex. har fler, och mer frekvent med "lures" installerade.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Jupp, här också, men jag gissar att många storstäder i amerika t.ex. har fler, och mer frekvent med "lures" installerade.

Jo självklart har dom det, men min poäng var att även i en normal stad som Oskarshamn med ca 17k invånare så är det gott om aktivitet. Så man måste inte bo i Sthlm eller GBG för att spela.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻