Permalänk
Medlem
Skrivet av Baalex:

Så sjukt ovärt att vara på och ta över gym. Kom fram en kille idag och började snacka medans jag höll på att dominera ett gult gym. Han bodde bredvid och kunde, bokstavligt talat, sitta hemma i sin lägenhet och ta tillbaka skiten. Då sitter man där med sin cp 900 Hypno och det enda han behöver göra är attackera med sina sex stycken cp 200-300 gott-och-blandat påse så vinner han.

Någon kommer alltid att ha närmare än andra så är det. Inte mycket att göra åt.
Visst kan man implementera lite olika idéer som t.ex. hem position och då om någon "bor" inom säg 50-100 meter radius av ett gym så får man inte gymma där men känns inte så optimalt. Man får helt enkelt slita lite hårdare eller hitta ett eget gym att dominera.

För att inte tala om att det bara är att välja en annan hem destination

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk

Har redan Go till min iphone, men kommer saker och ting uppdateras när det släpps officiellt?
Bättre servrar? Fler pokestops?

En annan fråga, kan man sätta upp egna gym?
Bor på liten ort, finns endast ett pokestop (som vi hittills hittat) samt ett gym.
Lite tråkigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alligatorn:

Någon som har testat att ta en båt och kanske klivit i land på någon liten ö eller så?

Tänker mest på om man hittar lite fetare pokémon om man är ute på sjön?

har jag svårt att tro, då spawnraten är påverkad av antalet användare i området vad jag läst. ska va kopplat till ingress på nått sätt.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baalex:

Så sjukt ovärt att vara på och ta över gym. Kom fram en kille idag och började snacka medans jag höll på att dominera ett gult gym. Han bodde bredvid och kunde, bokstavligt talat, sitta hemma i sin lägenhet och ta tillbaka skiten. Då sitter man där med sin cp 900 Hypno och det enda han behöver göra är attackera med sina sex stycken cp 200-300 gott-och-blandat påse så vinner han.

det är dock en kostsam metod, då det kommer gå åt revives och potions som pringleschips på ett lan.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

"Misstänkt pistolman var Pokémon-jagare" http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23169066.ab

Skickades från m.sweclockers.com

va bara en tidsfråga. kan tänka mig hur jäkla shady man ser ut för nån som inte förstår vad man gör, när man strövar runt ett speciellt område och tittar på mobilen.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Skrivet av Marticus:

har jag svårt att tro, då spawnraten är påverkad av antalet användare i området vad jag läst. ska va kopplat till ingress på nått sätt.

Fyfan, borde ju vara lite tvärt om tycker jag. Finns en del små öar och lite "större" som typ Kungshatt. Det är ju där dom ovanliga bör finnas tycker man

Får nog ta och tanka det här i helgen

Permalänk

Någon som har koll på hur spawns för mer ovanliga är?? är det random eller "ska" de spawna på speciella ställen?? har inte sätt några direkt häftiga om man får säga så.

finns det listor på ovanlighet, spawnrate etc för Pokemon Go??

Visa signatur

|Dator: | Phantek P400S | Ryzen 5900X | X570 Aorus Elite | RTX 3080 Ventus OC | Corsair 64gb DDR4 | x2 970 EVO 1Tb | Corsair HX 850i | AC Liquid Freezer II 280 |

Permalänk
Medlem

asså lite konstigt att när man traskar runt 3 och spelar pok'emon på natten när man inte kan sova och 2 snubbar går förbi och ropar till mig gotta catch 'em all. Känns som all redan spelar fast d inte e ute än

Permalänk
Medlem
Skrivet av UsAndThem:

En annan fråga, kan man sätta upp egna gym?
Bor på liten ort, finns endast ett pokestop (som vi hittills hittat) samt ett gym.
Lite tråkigt.

Du har ju "tur" då, här där jag bor så har inte hittat någon pokestop eller gym och då var ute och cyklade en 14km igår, för att kolla in närområdet..

Men det jag undrar mest, hur ofta möter ni på några vilda pokemon? Själv kan jag traska runt över i en halvtimme och inte hittat något. För upp att det finns en-två nearby 3 fotspår. Men det blir inte mindre..

Visa signatur

Hårdvaru och mjukvaru intresserad

Permalänk
Medlem

Nu varnar polisen för detta lite haha var bara en tidsfråga.

https://www.facebook.com/Polisennynashamn/posts/1027983913937...

Permalänk
Skrivet av Wyver:

Du har ju "tur" då, här där jag bor så har inte hittat någon pokestop eller gym och då var ute och cyklade en 14km igår, för att kolla in närområdet..

Men det jag undrar mest, hur ofta möter ni på några vilda pokemon? Själv kan jag traska runt över i en halvtimme och inte hittat något. För upp att det finns en-två nearby 3 fotspår. Men det blir inte mindre..

jag har en liten promenad till jobbet, typ en kilometer bara, utmed klarälven i karlstad,dyker på under den korta tiden oftast ett antal staryu, spearow, magikarp, och ibland pidgey, alltid en varje gång, och när jag går till affären hemma så dyker jag på typ fyra, eller fem stycken, mest drowzees och rattata, så ser en hel del ändå.

Visa signatur

|Dator: | Phantek P400S | Ryzen 5900X | X570 Aorus Elite | RTX 3080 Ventus OC | Corsair 64gb DDR4 | x2 970 EVO 1Tb | Corsair HX 850i | AC Liquid Freezer II 280 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alligatorn:

Fyfan, borde ju vara lite tvärt om tycker jag. Finns en del små öar och lite "större" som typ Kungshatt. Det är ju där dom ovanliga bör finnas tycker man

Får nog ta och tanka det här i helgen

du får återkomma med resultatet

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

@alex_farnstrom:

Här nu för en halvtimme sen gick jag säkert mer än 500m i ett naturområde.. hade en som visade 3 fotspår.. men inget som dök upp..

Visa signatur

Hårdvaru och mjukvaru intresserad

Permalänk
Medlem
Skrivet av agitax:

asså lite konstigt att när man traskar runt 3 och spelar pok'emon på natten när man inte kan sova och 2 snubbar går förbi och ropar till mig gotta catch 'em all. Känns som all redan spelar fast d inte e ute än

va ute en sväng med fästmön igår runt midnatt i bil och spelade, va ju så uppenbart vad vi gjorde när vi stod intill vägkanten på nån random plats och folk som också spelade gick förbi. Vi alla bara tittade på varandra och skrattade

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Skrivet av Marticus:

du får återkomma med resultatet

Ska jag göra! Får se om det lanseras på riktigt imorn annars ska jag nog fixa apk och testa i helgen!

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad (fusk)*
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Känns lite orättvist att vissa har både Pokéstop och Pokégym precis där dom bor så dom kan slappa på soffan och farma. En annan får kämpa som fan för att tjäna ihop sitt stardust och prylar.

Visa signatur

Intel Core i7 4770K @ 4.2GHz | MSI Z87-G45 GAMING | Phanteks PH-TC14PE | MSI GTX 980 Ti Gaming 6G | Kingston HyperX Beast DDR3 2400MHz 16GB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Samsung 840 EVO 120GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A400 240GB | Seagate Barracuda ST2000DM008 2TB | Fractal Design Define R4 | Lenovo Y27Q-20 | BenQ XL2411Z | Glorious Model I | Mountain Everest Max | Sennheiser HD 560S | FX-AUDIO DAC-X6 | Samson Meteor Mic

Permalänk
Medlem
Skrivet av StenTuff:

Känns lite orättvist att vissa har både Pokéstop och Pokégym precis där dom bor så dom kan slappa på soffan och farma. En annan får kämpa som fan för att tjäna ihop sitt stardust och prylar.

sånt är livet, och ett spel med detta upplägg kommer självklart ha det problemet. bara att acceptera och köra vidare om du frågar mig.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wyver:

@tethir:

Här nu för en halvtimme sen gick jag säkert mer än 500m i ett naturområde.. hade en som visade 3 fotspår.. men inget som dök upp..

3 fotspår är långt bort, ett fotspår är nära. vad du vill göra är att antingen klicka på pokemonen i listan av "nearby pkm" sen vända dig om 360* med kartan som följer din riktning. När rutan med din trackade pkm pulserar så tittar du i rätt riktning till vart den gömmer sig. vad du också kan göra är att inte tracka någon specifik, men gå åt ett väderstreck i taget och se om den du letar efter rör sig upp i listan eller ner. rör den sig upp så kommer den närmare.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk

Jag har spelat ett par dagar på min iPhone, går o fixa där med. Bara till o skaffa ett apple id som är reggat i typ Australien, nu går det även i typ Tyskland och UK. Dock blir det svårare att komma åt microtransactions vilket gör att man kanske hänger efter lite i xp (pga items som gör att man får 2x exp). Annars är det skitkul. Speciellt eftersom jag bor centralt i min stad, massa krig i olika gym osv. Folk som lägger ut "lures" och sätter sig på krogar och fångar pokemons tillsammans

Visa signatur

Under uppbyggnad

Permalänk
Medlem

Fösäljningen av powerbanks kommer gå upp 900%. jäklar vad det går batteri

Visa signatur

I5 4690k, 8gb, GTX 1080
i7 2600, 16gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Demerzel:

Fösäljningen av powerbanks kommer gå upp 900%. jäklar vad det går batteri

webhallen hade ett FB erbjudande just för detta, needless to say I bought 2.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk

Yes! Ett PokeStop som jag kommer åt från min kontorsplats i en förort i Oslo. Sommaren/hösten/vintern är räddad! Har någon provat att utmana ett gym medan du sitter på tunnelbanan? Tänker om det uppstår problem med att man hinner röra sig bort, et cetera.

Visa signatur

CPU: i5-4690k @ 3,5 GHz + CM Hyper 212 EVO // GPU: MSI GTX 970 4GB // RAM: 16 GB Crucial BallistiX Sport 1600MHz // MoBo: Gigabyte GA-Z97M-D3H // PSU: Corsair RM550 // SSD: Samsung EVO 120 GB // HDD: 2 TB Seagate Barracuda 7200 rpm // Chassi: Silverstone SG10 mATX // OS: Win 8.1 // Skärm: BenQ 24" LED XL2430T (144 MHz 1080p)

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av ryu_hanzon:

Yes! Ett PokeStop som jag kommer åt från min kontorsplats i en förort i Oslo. Sommaren/hösten/vintern är räddad! Har någon provat att utmana ett gym medan du sitter på tunnelbanan? Tänker om det uppstår problem med att man hinner röra sig bort, et cetera.

Du måste vara väldigt nära och om du rör dig utanför zonen så kickas du ut.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

Tunnelbanan lär vara duglig till att få dom här äggen det snackas om att kläckas. Om det inte går för snabbt dvs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alligatorn:

Tunnelbanan lär vara duglig till att få dom här äggen det snackas om att kläckas. Om det inte går för snabbt dvs.

Fungerar inte, jag kan om jag är tillräckligt snabb fånga pokemons men km reggas inte. Cyklar jag i lugnare tempo så reggas det dock!

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Skrivet av sebbeharry:

Fungerar inte, jag kan om jag är tillräckligt snabb fånga pokemons men km reggas inte. Cyklar jag i lugnare tempo så reggas det dock!

Ajdå

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbeharry:

Fungerar inte, jag kan om jag är tillräckligt snabb fånga pokemons men km reggas inte. Cyklar jag i lugnare tempo så reggas det dock!

Hur går det om man kör lite snabbare cykling?

Visa signatur

En gammal cpu från AMD. Ett par äldre grafikkort i Cross-Fire. En del minne. Gamla slö-diskar. Antik nätdel. En ok kylare. Ett nedsuttet chassi. En del fungerande tillbehör.
Ett moderkort som brann upp. Ytterligare CPU och GPU från AMD. Mer minne. En SSD och ett par hårddiskar. En nyare PSU.

Permalänk
Medlem

Det är verkligen kul hur Nintendo kan faila så urbota hårt på konsolmarknaden, men släpper ett mobil spel och tjänar mer än vad MS och Sony gjort tillsammans under flera år på bara en vecka. ^^

Drog hem APK:n nu men det går inte att skapa Pokemon konto, bara ansluta med Google vilket jag inte lär göra.