Permalänk
Medlem
Skrivet av Daark:

För att man behöver 400 Candies för det, enda jag baserar det på. Kan helt klart ha fel.

Vi bor bredvid en älv i stan, så det blir en del Magikarps, runt 90 candies än så länge! =D

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem

Va fasiken tänkte de när de beslöt att battle systemet skulle funka på det sättet. Var litegrann intresserad innan men efter att ha sett hur battle systemet funkar så blev man bara besviken, bara massa jävla spam, inget taktiskt element alls, skulle ha hålt sig till det gamla beprövade sättet.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Inaktiv

Hm, är det någon mer än jag som börjar undra om inte detta spel kanske är något av de största spelsläpp på senare år? Jag menar, bara hur fort spelet penetrerat marknaden, många pratar om det och människor är ute här och var och spelar.

Alla diskussioner som startar runt spelet, att barn men även vuxna börjar röra sig mer ute igen istället för att vara hemma är ett vad jag vet unikt fenomen inom spelvärlden. Men också alla frågor kring säkerhet kring de som spelar och liknande.

Fascinerande faktiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av blackeagle:

Med toppen nedåt mot marken och "hem-knappar" m.m. upp i luften, då blir spelets skärm svart, även om man ser klocka m.m. i menyraden fortfarande.

Antar att det beror på vilken mobil man har? Det fungerar iallafall inte på Galaxy S7.

Permalänk
Medlem

@blackeagle:
Samma här, men en å genom stan.

Ska jaga magicarps, sen försöka fånga en vaporeon jag hittade på 2ställen.

Tog över mitt första gym idag, gick 300m sen ser jag att ett gäng stannade mitt på bron (där det låg) och jag kollade lite extra, de la in 2nya pokemons i gymmet trodde först någon höll på att ta över gymmet.

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem

Ska helt klart ge detta en chans när det är släppt här "på riktigt". Tråkigt dock att dom inte kör på det gamla beprövade battle systemet.

Visa signatur

Chassi> FD Define S CPU> i7 10700 GPU>RTX 3070 MB> GB B460 Aorus Pro AC Ram> 32GB PSU> Corsair AX1200

"Server"> Enthoo Pro CPU> i7 5960x @ 4,2 Ghz GPU>GTX 760 MB> Asus x99 Deluxe Ram> 32GB 2666mhz PSU> Corsair CX650

Kringutrustning> Philips 70PUS7304, AOC AGON AG271QG, Roccat ISKU Fx, Logitech G502 Spectrum, MX 5500, MX Revolution, Arctis Nova Pro Wireless, Behringer Ms40, HP Reverb G2, MSI GF65 Thin 10SER, USB 990 Pro 2tb,

Permalänk
Medlem

Har inte testat spelet än, men det var länge sedan ett spel skapade sån "buzz" Alla talar ju om det här, till och med i norrbotten. Är det här början till ett nytt Nintendo vi ser här? Kanske inte blir några fler konsoler efter NX, vilket vore synd då jag gillar Nintendo då de vågar testa nya saker...

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av anon5930:

Hm, är det någon mer än jag som börjar undra om inte detta spel kanske är något av de största spelsläpp på senare år? Jag menar, bara hur fort spelet penetrerat marknaden, många pratar om det och människor är ute här och var och spelar.

Alla diskussioner som startar runt spelet, att barn men även vuxna börjar röra sig mer ute igen istället för att vara hemma är ett vad jag vet unikt fenomen inom spelvärlden. Men också alla frågor kring säkerhet kring de som spelar och liknande.

Fascinerande faktiskt.

Oerhört sant. Spelet har en kombination av såväl sociala som logistiska och tekniska aspekter som gör det banbrytande, även om de enskilda komponenterna existerat tidigare.

Provar i princip aldrig nya spel, men AR-delen i PGO fick mig att prova det idag, och jag gillar det redan. Förutom att imponeras av och granska AR-implementationen är det verkligen roligt att hitta Pokéstops och gym hemmahemma i den lilla byhålan. Vem har suttit och placerat ut dem?!

Riktigt coolt spel, får jag säga.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

@Alling:

Står tidigare i tråden.
De som utvecklat spelet har tidigare gjort en app med info om olika saker i städerna. Dessa har de använt till pokestopsen.

ingress heter den

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Daark:

För att man behöver 400 Candies för det, enda jag baserar det på. Kan helt klart ha fel.

Oj, det stämmer, det hade jag missat. Har inte sett någon kräva mer än 50 förut.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Ni som lirar, använder ni era svenska google-konton?

Körde igång spelet nu med ett konto som bara är för skräp osv, så att det inte gör något om man blir bannad.

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Inaktiv

Kan man springa omkring med vänner och sammla pokemon? Tänkte liksom att ifall man ser en pokemon så kommer vi alla börja bråka om vem som ska få fånga den?

Permalänk
Medlem

@anon270965:
Alla ser den, och kan ta själva, fungerade så igår iallafall

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av moonblase:

@HopparRunder:
Alla ser den, och kan ta själva, fungerade så igår iallafall

Menar du att alla kan fånga den utan konkurrans? Så det blir flera kopior av den?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Alling:

Oerhört sant. Spelet har en kombination av såväl sociala som logistiska och tekniska aspekter som gör det banbrytande, även om de enskilda komponenterna existerat tidigare.

Provar i princip aldrig nya spel, men AR-delen i PGO fick mig att prova det idag, och jag gillar det redan. Förutom att imponeras av och granska AR-implementationen är det verkligen roligt att hitta Pokéstops och gym hemmahemma i den lilla byhålan. Vem har suttit och placerat ut dem?!

Riktigt coolt spel, får jag säga.

Jag kan inte annat än att hålla med dig här, spelet har verkligen fått människor att påverkas. Intressant att se om trenden håller i sig eller om det bara är en Flappy Bird som är i det närmaste bortglömd efter ett tag när den värsta hysterin lagt sig. Detta spel, med tanke på vad den gör kan nog hålla sig kvar ett bra tag.

Haha, jo jag är rätt nyfiken med på vad jag hittar på min lilla ort. Vet folk i ännu mindre orter i länet som är väldigt aktiva med spelet och letar pokemon och försvarar sina gym. Häftigt att det inte bara gäller i storstäder ändå.

Permalänk
Medlem

@anon270965:
Exakt de vi såg spawnade på samma ställe fast individuellt på varje mobil

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Jag kan inte annat än att hålla med dig här, spelet har verkligen fått människor att påverkas. Intressant att se om trenden håller i sig eller om det bara är en Flappy Bird som är i det närmaste bortglömd efter ett tag när den värsta hysterin lagt sig. Detta spel, med tanke på vad den gör kan nog hålla sig kvar ett bra tag.

Haha, jo jag är rätt nyfiken med på vad jag hittar på min lilla ort. Vet folk i ännu mindre orter i länet som är väldigt aktiva med spelet och letar pokemon och försvarar sina gym. Häftigt att det inte bara gäller i storstäder ändå.

Hoppas det inte blir en Flappy Bird, men jag tror att det är vad som kommer hända. Gillar verkligen att man ser folk som gör samma sak som en och kanske till och med hjälper varandra.

Visa signatur

En dator

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Daark:

Hoppas det inte blir en Flappy Bird, men jag tror att det är vad som kommer hända. Gillar verkligen att man ser folk som gör samma sak som en och kanske till och med hjälper varandra.

Jo, om inte annat så lär väl antalet spelare minska avsevärt när vintern kommer i vår del av världen.

Nu var jag personligen aldrig speciellt insatt vad gäller Flappy Bird men mycket av hysterin verkade handla om att spelet snabbt blev svårt att få tag i och dyrt, själva spelet var väl minst sagt mediokert. Eller är jag gammal och hänger inte med längre. Fan inte lätt att fylla 30 ibland.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Jo, om inte annat så lär väl antalet spelare minska avsevärt när vintern kommer i vår del av världen.

Nejdå! I december kommer johto generationen ut läste jag!

Visa signatur

RTX 3060m, i5-11300H 3,1 GHz, 16 GB RAM

Permalänk
Medlem

Har en iphone, jag gick efter en tutorial på aftonbladet

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

~Du lever ända tills du dör~

Stationära: 1TB HDD + SSD 120gb/ Aerocool strike x advanced / Hyper 212 Evo /24gb ddr3@1600mhz / Evga 600w / Intel core i5 4690k@stock Evga gtx 970 /asus z97a
Laptop: Dell xps 13 9370 fhd/i5/8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exxovion:

Antar att det beror på vilken mobil man har? Det fungerar iallafall inte på Galaxy S7.

Du måste sätta på battery saving mode i inställningar.

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av XFTality:

Du måste sätta på battery saving mode i inställningar.

Ah, så det var en spelinställning alltså.

Permalänk
Medlem

Felet är att det finns inte så mycket att göra förutom att samla eller besöka gyms, har man lagt ner några veckor kan jag tänka mig det kommer kännas stelt för ta över gym är ju inte så där jätteroligt direkt även om man får lite coins så man kan använda det i shoppen. Jag hoppas dom lägger in en chat kanal så man kan söka kontakt med andra spelare på samma lag, det är ju aptrist gå omkring själv.

Permalänk
Medlem

TRE Pikachu på samma dag. Kass CP, men attans vad glad jag blev för badgen jag fick

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Felet är att det finns inte så mycket att göra förutom att samla eller besöka gyms, har man lagt ner några veckor kan jag tänka mig det kommer kännas stelt för ta över gym är ju inte så där jätteroligt direkt även om man får lite coins så man kan använda det i shoppen. Jag hoppas dom lägger in en chat kanal så man kan söka kontakt med andra spelare på samma lag, det är ju aptrist gå omkring själv.

Vad jag hoppas på är att de lägger in så man kan byta med varandra, då kan det bli mycker roligare.

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daark:

Vad jag hoppas på är att de lägger in så man kan byta med varandra, då kan det bli mycker roligare.

Det är på gång.

http://www.polygon.com/2016/7/12/12158480/pokemon-go-trading-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

De skalar nog inte upp servrarna förrän de släpper det på riktigt, så visst kan det bli mer stabilt när det händer. Just nu sitter väl alla som som laddat ner spelet manuellt och spelar på andra länders redan överbelastade servrar?

De är relativt stabilt nu, kommer helt klart kunna bli lite bättre när det kommer till just gymfighter, men utöver det fungerar det helt ok.

Blir sämre mot kvällen när alla i usa drar ut och fångar pokemon

Var för övrigt med om en helt overklig sak, drog igång två lure's i österby igår, litet samhälle på några tusen personer. Kom dit typ 4 personer som jag aldrig sett förr å fick snacka lite pokemon, sen under promenaden vi gick efter det så mötte vi på 15+ personer som gick och spelade pokemon.

Kan bara tänka mig hur det kommer se ut när spelet har släppts i sverige!

HYPEEEE

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av affero:

Nejdå! I december kommer johto generationen ut läste jag!

Haha, just ja, finns ju ganska många Pokemons idag i spelen så går ju alltid att bygga ut.

Skrivet av HazZarD:

Felet är att det finns inte så mycket att göra förutom att samla eller besöka gyms, har man lagt ner några veckor kan jag tänka mig det kommer kännas stelt för ta över gym är ju inte så där jätteroligt direkt även om man får lite coins så man kan använda det i shoppen. Jag hoppas dom lägger in en chat kanal så man kan söka kontakt med andra spelare på samma lag, det är ju aptrist gå omkring själv.

Det borde kunna komma en hel del nya features till spelet, en del är ju redan på gång. Frågan är om Niantic och Nintendo verkligen insåg hur populärt spelet skulle bli. Det kanske sjukaste av allt, i mitt tycke, är nog att spelet är viral, marknadsförs spelet ens? Verkar sprida sig av sig självt.

Skrivet av WoG:

De är relativt stabilt nu, kommer helt klart kunna bli lite bättre när det kommer till just gymfighter, men utöver det fungerar det helt ok.

Blir sämre mot kvällen när alla i usa drar ut och fångar pokemon

Var för övrigt med om en helt overklig sak, drog igång två lure's i österby igår, litet samhälle på några tusen personer. Kom dit typ 4 personer som jag aldrig sett förr å fick snacka lite pokemon, sen under promenaden vi gick efter det så mötte vi på 15+ personer som gick och spelade pokemon.

Kan bara tänka mig hur det kommer se ut när spelet har släppts i sverige!

HYPEEEE

Haha, älskar att läsa sånna här saker.
Vilken jäkla spridning spelet fått, utan såväl officiell lansering som, vad jag vet, någon direkt marknadsföring. Och sen just hur det för folk samman.

Min RSS-läsare har nästan bara Pokemon GO-artiklar nu, lite så jag börjar undra om något mer faktiskt händer i världen.

Permalänk
Medlem

installerade hemma, gick till jobbet, avinstallerade

pisstråkigt spel, första gameboy versionen var 100x roligare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stn1337:

installerade hemma, gick till jobbet, avinstallerade

pisstråkigt spel, första gameboy versionen var 100x roligare.

Alla kan inte gilla spelet, tycker man inte om att gå längre promenader t.ex så är det inte speciellt attraktivt xD
Sen måste man gilla att samla på saker mer eller mindre, för de e egentligen vad det handlar om.

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional