Permalänk
Inaktiv

Spelet ser ut att släppas denna vecka officiellt: http://www.eurogamer.net/articles/2016-07-09-uk-release-of-po...

Byten av Pokemon kommer kunna ske i framtida uppdatering: http://www.eurogamer.net/articles/2016-07-11-pokemon-go-will-...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av pokelia:

tänkte bidra en "exploit" för er som ska börja lira det. när ni får era 3 startpokemons, välj ingen utan spring ifrån dem. när ni sprungit ifrån de så respawnas de igen bredvid er. efter 4-6 gånger så spawnar en pickachu.

jag har pickachu som min startpokemon

ingen exploit, ett easter egg

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baalex:

@HazZarD:
Är du tillräckligt hög level för att få besöka gym? Har gymmet nog med rep för att tillåta fler Pokemon?

Jo jag antar om ett gym är lvl 3 så kan 3 spelare på laget stå där ? men jag fattar fortfarande inte vad det ger att säg det blåa laget håller några gym i stan, vad tjänar laget på det? och det är ju dumt man inte kan kolla när man är hemma säg ett gym som ligger flera kilometer bort man kan ju inte springa till ett visst gym hela tiden fram o tillbaka fattar inte hur dom tänkt där riktigt, man lär ju tröttna me tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baalex:

@HazZarD:
Är du tillräckligt hög level för att få besöka gym? Har gymmet nog med rep för att tillåta fler Pokemon?

Skrivet av HazZarD:

Jo jag antar om ett gym är lvl 3 så kan 3 spelare på laget stå där ? men jag fattar fortfarande inte vad det ger att säg det blåa laget håller några gym i stan, vad tjänar laget på det? och det är ju dumt man inte kan kolla när man är hemma säg ett gym som ligger flera kilometer bort man kan ju inte springa till ett visst gym hela tiden fram o tillbaka fattar inte hur dom tänkt där riktigt, man lär ju tröttna me tiden.

Gym level är level 5. Började själv i förrgår efter att en vän till mig visade mig spelet

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

@HazZarD:
Du får pokecoins eller vad det nu kallas efter att ha hållt gymmet i 21(?) timmar oavbrutet. Gymmen går upp i rep om fler ur samma lag "tränar" där, och då tillåts fler tränare pitcha in Pokemon för att förstärka, och därmed ta del av vinsten var 21a timme.

Visa signatur

Any machine is a smoke machine if you use it wrong enough - AvE

Permalänk
Medlem

Ok inte lönt att spela då jag läste nånstans att EU konton kommer bli nollställda när det väl släpps men det är väl lika bra då alla har fått förstart egentligen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Ok inte lönt att spela då jag läste nånstans att EU konton kommer bli nollställda när det väl släpps men det är väl lika bra då alla har fått förstart egentligen..

Det låter rätt rimligt om det blir så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Ok inte lönt att spela då jag läste nånstans att EU konton kommer bli nollställda när det väl släpps men det är väl lika bra då alla har fått förstart egentligen..

Men åhhh, det är ju skit. Kommer ha kvar mitt acc tills det kommer, kanske inte blir så, vem vet.

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Ok inte lönt att spela då jag läste nånstans att EU konton kommer bli nollställda när det väl släpps men det är väl lika bra då alla har fått förstart egentligen..

Någon källa så man kan få läsa/kolla det själv?

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Ok inte lönt att spela då jag läste nånstans att EU konton kommer bli nollställda när det väl släpps men det är väl lika bra då alla har fått förstart egentligen..

Amerikanerna som började med APK innan den egentliga releasen fick INTE starta om, så antar det blir samma här.

Visa signatur

• Corsair Carbide 330R • i7 4770k @ 3.5 Ghz • Cooler Master HYPER 212 • EVO Intel 530 Series 180GB SSD • Sapphire Radeon R9 290 Tri-X • MSI Z87-G45 Gaming • Crucial DDR3 BallistiX Tactical 2x8 GB • Fractal Integra R2 750W • Windows 10 •

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Ok inte lönt att spela då jag läste nånstans att EU konton kommer bli nollställda när det väl släpps men det är väl lika bra då alla har fått förstart egentligen..

Frågan är om de vet varifrån alla är registrerade? Jag loggar in med mitt gamla "Pokemon Trainer Club"-konto som just nu är registrerat i USA. Däremot verkar de ha blockerat GPS:en för vissa länder i Asien.

Permalänk
Medlem

Mitt första pokemon-GO äventyr:
Gick en rundtur här på söder, första gången för mig. Började vid Mariatorget och valde Charmander som starting pokemon, alltid gillat den av någon anledning. Bestämde mig genast för att gå mot munchenbryggeriet eftersom det var mycket löv som prasslade runt där borta. Upptäckte på vägen att det fanns många "PokeStops" på vägen så jag passade förstås på att plocka alla jag hittade, kanske 4-5 stycken inom 200m. När jag kom till bron i närheten av bryggeriet stannade jag till för att plocka en PokeStop och då stötte jag på en Pidgey. Det var lite trixigt att fånga den, missade första 4 bollarna eftersom den flög upp och undvek dom, men till sist gick det. Den hade 24cp vilket jag antar betyder hur stark den. Jämfört med min charmander som bara har 12cp så var det nog en bra fångst i så fall. När jag då tittade upp kom det en snubbe gåendes från andra hållet med sin mobil uppe. Tänkte direkt att det kanske var en fellow pokemontrainer som jag, men ändå osannolikt... När han gick förbi tog nyfikenheten över mig och jag tittade lite diskret bakåt och såg till min förvåning att min misstanke var sann! Han körde också Pokemon-Go vilket jag tyckte var så sjukt kul, han måste gått där för att plocka samma PokeStop som jag. Funderade om jag skulle säga något men kom inte på något så sket i det. Gick vidare längs gatan bakom bryggeriet och hittade en Rattata, en Weedle och en Eeveem på vägen. Dom hade bara 10cp men fick tillräckligt mycket XP för att gå upp i level. Efter ett tag kom jag upp till Högalidskyrkan och där var det rena paradiset, pokemons överallt och många PokeStops. Där tillbringade jag kanske 30 min tills det började regna och då knallade jag hemåt. Mobilen hade också blivit sjukt varm och batteriet var på väg att ta slut. Men storfångsterna för kvällen blev i alla fall en Clefairy med 77cp, en Drowzee med 75cp och en Geodude med 51cp, kom till level 4. Riktigt nöjd. Såg att det fanns ett PokeGym på Södermälarstrand så min plan för nästa äventyr blir att gå till samma ställe igen för att farma vidare till minst level 5 och sen på hemvägen försöka utmana gymmet och se hur det går.

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem

Finns det någon tutorial eller kan någon förklara vad detta är? Vet ju vad Pokemon är, men vad är grejen med att alla springer runt. Är spelen gjorde för varje geografiskt område eller är det någon slumpmässig grej som bara ploppar upp vart ni än befinner er? Då kan man ju sitta i garderoben o spela Vad gör man sen med alla pokemons som alla tycks fånga?

Permalänk
Permalänk
Skrivet av eucalyptus:

Finns det någon tutorial eller kan någon förklara vad detta är? Vet ju vad Pokemon är, men vad är grejen med att alla springer runt. Är spelen gjorde för varje geografiskt område eller är det någon slumpmässig grej som bara ploppar upp vart ni än befinner er? Då kan man ju sitta i garderoben o spela Vad gör man sen med alla pokemons som alla tycks fånga?

Spelet går efter GPS så det blir geografiskt rätt med gator, vatten, tom. hus och byggnader finns med! Du måste röra på dig för att det ska "ploppa upp" pokemon, därav att alla är ute och rör på sig! De pokemon du fångar kan du poweruppa och utveckla för att sedan kunna gå och slåss på gym med dem

Hoppas att de kommer släppa trading och fighter med andra spelare, så att man inte behöver vara vid ett gym, svårt för personer som bor en bit utanför stan där inga pokestops eller gym finns imo.

Visa signatur

Datorn: i5-4690k@4.3ghz, Asus Dual OC 1070, Fractal Design Newton R3 1000w, Asus Z97-A, Fractal Define R5, 16GB Corsair@1600mhz, Hyper 212 EVO, Crucial BX100, WD Black 1TB x2
Kringutrustning: BenqXL2411Z, AOC 24" x2, Func KB-460, Mionix Naos 7000, Logitech MX Master, Logitech Z-906, Sehnheiser HD 558, Optuma uDAC 3, Blue Yeti, Akai LPK 25 Steelseries QCK XXL

Permalänk

De bästa pokemon spelen kom på 90 talet på gameboy;)

Permalänk
Medlem

servrarna nere?

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Jaha, inte till windows phone...:( då får man väl införskaffa en android då. Hur billig telefon kan man komma undan med? Fungerar/kommer det komma stöd för agumented reality eller liknande?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Pellepelikan Köp nån begagnad?

Permalänk
Medlem

Blir nog till att fixa ner när man kommer hem från jobbet. Är ju ändå ute och går varenda dag med hunden, så då är de väl bara till att gå lite oftare nu då

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Intel i7 6700k | GTX 1070 MSI Gaming X | Asus Z170-A | EVGA Supernova G2 750W | Corsair Vengeance LPX16gb 3000mhz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pellepelikan:

Jaha, inte till windows phone...:( då får man väl införskaffa en android då. Hur billig telefon kan man komma undan med? Fungerar/kommer det komma stöd för agumented reality eller liknande?

Skickades från m.sweclockers.com

Kör på en Xperia z utan problem, så du behöver inte direkt nån monstertelefon.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

ingen exploit, ett easter egg

ännu bättre liknelse!

Permalänk
Medlem

Glöm inte hänga på reddit i pokemongo subben Många sköna äventyr och memes där
https://www.reddit.com/r/pokemongo

Och PS, passa er för lures. Dom kommer nog bli mer och mer vanliga för rån framöver.
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=12723687094...
"**Many of you have asked how the app was used to rob victims, the way we believe it was used is you can add a beacon to a pokestop to lure more players. Apparently they were using the app to locate ppl standing around in the middle of a parking lot or whatever other location they were in.**"

Redan folk som rånats av lures i pokemon i usa, direkt när jag såg det så tänkte jag happ, folk kommer bli rånade av detta. Och jepp rätt hade man

I övrigt har dom lyckats bra med att få folk och röra på sig.

Permalänk
Medlem

Provade tanka ner det nu på förmiddagen, gick en 10 minuters promenad på fikarasten.
Förutom commons i överflöd hittade jag eevee och koffing och pickachuuuu (stavning) som lite roligare pokémon.
Rätt kul idé

Om detta blir lika utvecklat som Ingress blev kommer det bli ett toppenspel, gillar verkligen spelutvecklaren.

Permalänk

@Baalex: hur laddar man ner pokemon go? har en iphone så jag tror inte det går ... eller?

Visa signatur

Corsair Carbide Clear 400C White || Phoenix gtx 1070 (GS) || i7 6700k (med en corsair h45)|| 16gb (2x8gb) ddr4 @ 2666mhz ||MSI Z170A GAMING PRO CARBON || Crucial® MX300 525GB|| EVGA Supernova P2 750W Platinum || Acer XB270HU ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av gustavwester:

@Baalex: hur laddar man ner pokemon go? har en iphone så jag tror inte det går ... eller?

Appen har inte kommit till Sverige än. På Android kan man tanka ner APK filen från internet. Vet inte om det är möjligt på iPhone.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Skrivet av Cooling23:

Appen har inte kommit till Sverige än. På Android kan man tanka ner APK filen från internet. Vet inte om det är möjligt på iPhone.

Jo att det inte kommit till sverige visste jag, och ladda ner APK filer går inte på iphone så antar att jag måste vänta till det släpps?

Visa signatur

Corsair Carbide Clear 400C White || Phoenix gtx 1070 (GS) || i7 6700k (med en corsair h45)|| 16gb (2x8gb) ddr4 @ 2666mhz ||MSI Z170A GAMING PRO CARBON || Crucial® MX300 525GB|| EVGA Supernova P2 750W Platinum || Acer XB270HU ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av gustavwester:

Jo att det inte kommit till sverige visste jag, och ladda ner APK filer går inte på iphone så antar att jag måste vänta till det släpps?

Det går tydligen om du skaffar australiensiskt konto, google is your friend.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Inaktiv

Pokemon GO bör släppas när som helst här, kan man vänta lite till så.

Men visst, nog vill man ju ut och jaga Pokemon och representera något av de tre teamen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Är level 16 nu, team valor ftw.

Hänger i österbybruksområdet, kom å säg hej

Satsar på ta 17 idag med expboost och en massa grejer att utveckla.

Kan inte minnas när jag var så glad för en spelrelease senast, äntligen kan jag få kombinera att få motion med att game'a. i love it!

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional