Permalänk
Medlem
Skrivet av Baalex:

@Daark: Jag cyklar i ett lagom glidartempo. Riktigt smidigt.

Då finns det inte mycket att göra, typ extra batteri är det bästa, men det har du också

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daark:

Då finns det inte mycket att göra, typ extra batteri är det bästa, men det har du också

powerbank

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

powerbank

Går också Ska själv köpa det eller ett extra batteri till min telefon.

Visa signatur

En dator

Permalänk
Inaktiv

Får hoppas på officiellt släpp redan imorgon, med tanke på allt som skrivs så blir jag ju bara mer sugen.

Min LG G3 lär väl dra ur batteriet på en timme med tanke på vad ni andra får ut med era mobiler. :/

Skrivet av Baalex:

@Daark: Jag cyklar i ett lagom glidartempo. Riktigt smidigt.

Är detta du?

Permalänk
Medlem

Detta finns inte till 3Ds ?? Använda Pokémon Go Plus för att fånga dom sedan spela på 3DS vore kanske intressant.. *har aldrig spelat pokemon* men verkar lite intressant med irl interaktion

Permalänk
Medlem
Skrivet av athle86:

och för er som inte har det än så laddade jag ner den från :
http://www.apkmirror.com/apk/niantic-inc/pokemon-go/pokemon-g...

Är detta det enda sättet att ladda ner Pokémon GO till Android eller skulle det gå att mixtra med inställningarna i luren (Nexus 5 för min del) för att kunna nå US versionen av Google Play och ladda ner det därifrån? Känns som ett säkrare alternativ än en APK som kan innehålla vem-vet-vad

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Team Mystic FTW! Var ute i typ 4 timmar idag med en polare, tog över 2 gym

Visa signatur

RTX 3060m, i5-11300H 3,1 GHz, 16 GB RAM

Permalänk
Medlem

Skaffade appen från en sida många verkar köra ifrån, gjort inloggning etc men jag har inte sett en enda sedan man plockar den första starter. Jag har ingen pokestop eller gym på min karta och jag hittade inte en enda efter typ 20-30 min promenad.
Jag har en vit loading icon som snurrar konstant när jag är ute och går. Vette fan vad som är fel men skiten verkar inte fungera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baalex:

Rip batteri. Tur att man har en powerbank sen innan. Den har aldrig varit så användbar som nu.

Med powerbank inkopplad så drar spelet lika mycket som det laddas för mig. Batterinivån går med andra ord +/- 0% när man spelar och har powerbankj inkopplad. Ganska extremt, och det borde fixas i framtiden.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Är detta det enda sättet att ladda ner Pokémon GO till Android eller skulle det gå att mixtra med inställningarna i luren (Nexus 5 för min del) för att kunna nå US versionen av Google Play och ladda ner det därifrån? Känns som ett säkrare alternativ än en APK som kan innehålla vem-vet-vad

Citat:

This APK is signed by Niantic, Inc. and upgrades your existing app.

The cryptographic signature guarantees that the file is safe to install and was not tampered with in any way.

Den är lugn, det är samma som ligger på Google Play.

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem

Faran med APK är ju att det går att få med en massa skit...

http://m3.idg.se/2.1022/1.662043/pokemon-go-kan-innehalla-ska...

Sitter själv och väntar på att den ska komma till sverige i sitt rätta format

Permalänk
Medlem
Skrivet av grapnel:

Faran med APK är ju att det går att få med en massa skit...

http://m3.idg.se/2.1022/1.662043/pokemon-go-kan-innehalla-ska...

Sitter själv och väntar på att den ska komma till sverige i sitt rätta format

Måste säga att det sög verkligen! Var rätt sugen på att testa jag med men blev osäker när jag läste din kommentar. Man får väl vänta tills det kommer på riktigt helt enkelt!

Permalänk
Medlem

Är smått intresserad, väntar på att det ska släppas här i Sverige.
Anledningen till att lanseringen är uppskjuten är väl just pga alla som laddat ner APKn från annat håll och då spelar på som servrar som finns hittills (australien, nya zeeland) och då överbelastar dom tills dom kraschar.
Har inte direkt bråttom att spela ett gratisspel så jag kan lika gärna vänta tills det lanseras här ordentligt och det finns stadiga servrar.

Permalänk
Medlem

Hur lyckas ni skaffa det? Försökte skaffa det på google playstore . Har bara en samsung galaxy S4+ men de har la inget med hårdvaran att göra?

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lexius:

Hur lyckas ni skaffa det? Försökte skaffa det på google playstore . Har bara en samsung galaxy S4+ men de har la inget med hårdvaran att göra?

Läs tråden?

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem

Så länge man drar hem från den där länken så ska det vara lugnt, finns på reddit och är bra många som använt just den apkn. Är ganska mycket problem med deras servrar, därför det står och snurrar. Har dock blivit mycket bättre det senare dagarna!

Visa signatur

• Corsair Carbide 330R • i7 4770k @ 3.5 Ghz • Cooler Master HYPER 212 • EVO Intel 530 Series 180GB SSD • Sapphire Radeon R9 290 Tri-X • MSI Z87-G45 Gaming • Crucial DDR3 BallistiX Tactical 2x8 GB • Fractal Integra R2 750W • Windows 10 •

Permalänk
Medlem
Skrivet av grapnel:

Faran med APK är ju att det går att få med en massa skit...

http://m3.idg.se/2.1022/1.662043/pokemon-go-kan-innehalla-ska...

Sitter själv och väntar på att den ska komma till sverige i sitt rätta format

Skrivet av fromis:

Måste säga att det sög verkligen! Var rätt sugen på att testa jag med men blev osäker när jag läste din kommentar. Man får väl vänta tills det kommer på riktigt helt enkelt!

Om man följer källan från IDG så får man mer info, och jag kan bekräfta att den här APK:n är OK.

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk

Spelet verkar ju lite appealing, men känns synd att de är så tunt på gameplay av vad jag sett. Hade de faktiskt lagt till lite halvordentliga strider hade i alla fall jag tyckt att det känts roligare, och lite mer meningsfullt. Idéen med att gå på små äventyr i verkligheten tycker jag är en jättebra idé dock, och om man kan se andra spelare, och möta dem i strider (vilket jag inte vet om man kan?) hade det varit ännu bättre.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Hmm, detta kändes rätt meningslöst utan riktiga fighter.. Känns som att det inte borde varit så svårt att lägga in. Animationer för varje attack hade väl varit det dryga.. Jag hade klarat mig utan gudomliga Animationer för varje enskild attack iaf..

Visa signatur

13700K & GTX 3070

Permalänk
Medlem

@morxy49: Sätt på power saving mode i settings och dra ner ljusstyrkan på mobilen!

Visa signatur

RTX 3060m, i5-11300H 3,1 GHz, 16 GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av affero:

@morxy49: Sätt på power saving mode i settings och dra ner ljusstyrkan på mobilen!

Ljusstyrkan måste ju tyvärr vara på max. Ser inte ett skit annars nu när det är så såligt och fint ute.

Inte trodde jag att jag skulle gnälla på fint väder...

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Gick upp tre levels med ett Lucky Egg. Ganska exploitable om man kombinerar det med incense, kläcka ett par ägg, och evolva så många Pidgeys man kan. Får man dessutom några nya Pokemon i sitt Pokedex så är saken biff då evolve till ny ger 2000xp((500+500)*2)!
Började snacka med en ung kvinna som var ute och gick med sitt barn imorse, hon var fly förbannad över att jag tog över hennes gym och svor hämnd. Man träffar ju ganska snabbt nytt folk måste jag säga.

Visa signatur

Any machine is a smoke machine if you use it wrong enough - AvE

Permalänk

Bägge mina tonårssöner har ökat sin utetid med flera hundra procent efter de laddade ner detta! Stor eloge till utvecklarna av detta spel!

Permalänk
Medlem

Ingress är ju roligare tycker jag, finns mera teamplay och mer att göra. Saknar en karta så man kan få en överblick på sin stad över alla pokestops osv... eller ska man behöva röra sig över hela staden för att kunna komma ihåg sånt..

jag fattar heller inte gyms, jag är blå spelare så jag gick till ett blått gym ska man inte kunna lägga till en spelare så det blir mera motstånd ifall en röd eller gul spelare kommer? man kan bara slåss mot sina egna spelare känns ju lite konstigt ? Spelar man ingress och är blå så kan man ju bumpa sina factions team portaler och eftersom båda spelen är av samma utvecklare borde det ju vara lite samma logik i pokemon tycker man.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baalex:

Rip batteri. Tur att man har en powerbank sen innan. Den har aldrig varit så användbar som nu.

spelet använder google maps api, så laddar du ned närområdets kartor genom google maps (finns något plustecken man kan klicka på och sen ladda ned de genom i google maps) så försvinner inte batteriet på 2 sekunder

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem

Christley nja kartan är ju typ redan inladdad det är ju helt annan grafik än maps och spelet drar så jävla mycket för man måste ha gpsen igång hela tiden det drar satan på batteriet och man måste ha skärmen igång om man vill hatcha ägg.. så en powerbank på långa rundor är nästan ett måste.

Permalänk

Om ni vill spara batteri, sätt på battery saver mode i inställningarna och vänd telefonen upp och ned när ni går.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Inriggare:

Bägge mina tonårssöner har ökat sin utetid med flera hundra procent efter de laddade ner detta! Stor eloge till utvecklarna av detta spel!

Jag har redan sett att det dykt upp en del negativa nyheter kring detta, framförallt pistolrån (i USA förvisso) så man bör nog se till att vara uppmärksam om man letar Pokemon i ensligare områden. Speciellt barn (kanske rent av barnbarn) yngre syskon och liknande.

Men ja, verkligheten kommer närmare igen. Jag tror nog allmänt det är en bra trend vi ser nu. Och förhoppningsvis leder det till bra saker med.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@HazZarD:
Är du tillräckligt hög level för att få besöka gym? Har gymmet nog med rep för att tillåta fler Pokemon?

Visa signatur

Any machine is a smoke machine if you use it wrong enough - AvE

Permalänk
Medlem

tänkte bidra en "exploit" för er som ska börja lira det. när ni får era 3 startpokemons, välj ingen utan spring ifrån dem. när ni sprungit ifrån de så respawnas de igen bredvid er. efter 4-6 gånger så spawnar en pickachu.

jag har pickachu som min startpokemon