Samsung Galaxy Unpacked 2021 – se eventet i efterhand

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

En bil för 10m lol

ett hus för 100m lewl

-----

Ser ingen nytta med fold, tror jag satsar mer på "note" eller "mate" 2023 när jag byter igen.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Jag som seriöst övervägt Galaxy Buds (och därmed dessa nu när de är officiella), men nu kommer jag aldrig se på 2:an på samma sätt.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

W920 får ju Qualcomms Wear-serie att se riktigt pinsam ut. Sugen på en 46mm Classic BT!

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Åtminstone bättre än bönorna...😂

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Är störande att man bara får tag på 44 mm i Watch 4 och inte Classic, 46 mm är troligtvis lite för stort för mina smala handleder men samtidigt skulle man ju vilja ha den bättre batteritiden. 42 mm är lite på den mindre sidan då igen, är väl där det svåraste valet blir för min del, har ingen erfarenhet av smartklockor eller att bära vanlig klocka för den delen sen jag var en mindre grabb men dessa är klart intressanta.

Samtidigt skulle man ju önska sig minst 3 dagars batteritid med medium användning dvs nån timmes aktiv användning per dag i snitt så får hoppas de lyckas öka batteritiden betydligt med den nya processorn och uppdaterade Wear OS versionen, känns som 3 dagar inte ska vara alltför omöjligt men knappast i 42 mm versionen tänker jag, kanske 2½ dagar där.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem

Buds är skitbra. En fästing i örat jag gladeligen tar på mig ett antal gånger dagligen. Sover med dem för närvarande också då katten rövat bort mina öronproppar..

Visa signatur

Asus Ap201, beQuiet Straight Power 1000W, ASUS TUF B650 Plus Wifi, 7600x @ ecomode, ASUS TUF 4090 @ 70% PL, 32gb 5600mhz Kingston, WD SN850 1TB, LG C9, Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av CubaCola:

Tänkte på att man skrev "Galaxy Watch 4 lanseras den 27 augusti och finns både med digitalt urverk och ett klassiskt mekaniskt urverk under namnet Galaxy Watch 4 Classic"

och det finns ju en del hybridklockor med digitalskärm men riktiga visare

Jahaa, ja nej, det är nog lite felskrivet bara. Det är nog den roterande ramen som åsyftas.

Permalänk
Medlem

Uuuh, enl The Verges video så kommer inte Galaxy Watch 4 med Google Assistant out of the box, men kan komma senare, utan något löfte. Låter fullkomligt patetiskt. Skönt, då slipper jag lägga ut pengar tills de fixat det.

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av CubaCola:

Tänkte på att man skrev "Galaxy Watch 4 lanseras den 27 augusti och finns både med digitalt urverk och ett klassiskt mekaniskt urverk under namnet Galaxy Watch 4 Classic"

och det finns ju en del hybridklockor med digitalskärm men riktiga visare

Skrivet av Speurk:

Jahaa, ja nej, det är nog lite felskrivet bara. Det är nog den roterande ramen som åsyftas.

Som ovan gissade, det råkade bli lite fel formulerat från min sida Det var ramen/utseendet som åsyftades och texten är korrigerad för att förtydliga det. Båda har alltså en digital display men Classic är designad för att se tja, klassisk ut.

Permalänk
Medlem

@samsung

Kanske har svarats innan, men varför får inte vi i norden samsungs egna chip iställer för snapdragon? Nu vet jag inte vilket som är bättre, men jag förmodar bara att samsung skulle vilja ha sitt egna chip i så många marknader som möjligt.

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av gadgety:

OK, mest intresserad av Galaxy Watch 4, som verkar väldigt lovande och är rik på sensorer. Bioimpedansmätningen kommer jag verkligen ha glädje av. Samtidigt - detta till dig, proffsige Hans L Olofsson, feedback att ta med dig:
1. Det absolut viktigaste är att sensorerna programmerats så att de verkligen mäter korrekt. Seriöst testande, som t ex Quantified Scientists kanal på Youtube, tyder t ex på att Tizenbaserade Galaxy Watch 3 var betydligt sämre än Apple Watch på pulsmätning vid styrketräning, och hälften så bra som Fitbit på att upptäcka djupsömn, och sisådär på REM-sömnen.
2. Jag har också sett att man i tidigare varianter av Samsung Health inte fått tillgänglighet till datamätningar över tid. Det är ju trenderna som är absolut viktigast och en av fördelarna med kontinuerliga mätningar. Samsung behöver ge access till och visa dessa.
3. I presentationen betonade Samsung vikten av öppet ekosystem. Då är det viktigt att hälsodata, förutsatt att de är korrekt mätta, är tillgängliga för externa appar också.
4 Det gäller också hårdvaran såsom den vridbara boetten, hoppas jag. Att jag som användare kan välja vilka funktioner som den vridbara boetten ska kunna styra.

Jag tar absolut med mig detta! Det är superbra att få höra den här typen av konstruktiva förbättringsförslag.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av Wasp:

@samsung

Kanske har svarats innan, men varför får inte vi i norden samsungs egna chip iställer för snapdragon? Nu vet jag inte vilket som är bättre, men jag förmodar bara att samsung skulle vilja ha sitt egna chip i så många marknader som möjligt.

Tänker du på Galaxy Z Fold 3, eller vilket Exynos-chip/produkt är det du saknar?

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Tänker du på Galaxy Z Fold 3, eller vilket Exynos-chip/produkt är det du saknar?

Jo precis, ursäkta att jag inte preciserade det.

Men ja, båda foldvarianterna verkar sitta på snapdragon här i norden. Det jag undrar är varför

Permalänk
Medlem

19-20 tusen för en Samsung som uppdateras 2 år?🤣

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wasp:

Jo precis, ursäkta att jag inte preciserade det.

Men ja, båda foldvarianterna verkar sitta på snapdragon här i norden. Det jag undrar är varför

Om du funderar på telefonen borde du vara glad att den har Snapdragon och inte Exynos.

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av Wasp:

Jo precis, ursäkta att jag inte preciserade det.

Men ja, båda foldvarianterna verkar sitta på snapdragon här i norden. Det jag undrar är varför

Jag ska se om jag kan få något svar på just den frågan. Jag tänker för egen del att de vikbara varianterna kanske har lite mindre volymer, och att man därför valt ett chip globalt. Men det är bara spekulation från min sida.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av Dem8n:

Om du funderar på telefonen borde du vara glad att den har Snapdragon och inte Exynos.

Om man tittar på de senare generationerna av Exynos och Snapdragon är det i alla fall min uppfattning att det är ganska jämnt skägg prestandamässigt. Det är i vart fall inte så att det blir uppenbart sämre (sett utifrån samtliga faktorer) att välja Exynos.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem

Man kan ju hoppas att batteritiden som angivs för Watch 4 är vid frekvent användande...Det sista man vill ha är ännu en enhet som man måste ladda hela tiden.

Kan man få ut en 6-7 dagar vid lätt användning (musikkontrol/notifkationer/Google Pay), då blir det lätt ett köp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dem8n:

19-20 tusen för en Samsung som uppdateras 2 år?🤣

Njae, 3-4 år är det väl Så till vida att Samsung inte gått ut med att de uppdaterar dessa kortare tid?
Samsung lovar uppdatera sina flaggskepp 3 år, eller tre generationer av UIt, men säkerhetsuppdateringarna fortsätter längre.

https://surfa.se/samsung-utlovar-fyra-ar-av-uppdateringar/

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

@Dem8n

Funkar galaxy Watch 4 classic till min Xiaomi MI 11?

Permalänk
Skrivet av Tanax:

Jag använder inte andra molnlösningar, och ja, jag kommer sluta använda iCloud också. Dom säger att det bara görs om iCloud Photos är aktiverat, men hur vet du? iOS är closed source. Du har bara deras ord och helt ärligt så har det inte varit värt mycket på sistone. Denna skanning görs alltså lokalt på din telefon men matchar mot databas som styrs remote. Om tillräckligt många matchningar så kan alltså Apple komma åt dina matchade bilder. Ganska enkelt då för regeringar att kräva kontroll över denna databas så att "allt" matchar och kan då komma åt alla dina bilder (samt meddelanden).

Dom flesta bryr sig väl inte, men många teknikintresserade kommer nu överge Apple - något som jag nu också funderar på.

Android är open source och man kan då verifiera om lokal skanning görs eller inte. Google Photos gör såklart skanningar på bilder också, men det görs på deras servrar och att ladda upp sina bilder till Google Photos har jag aldrig ens funderat på, helt galet. Har även övergett Gmail och Facebook.

Min plan är därmed som minst att bygga egen NAS, och ev. byta till Android - t.ex. en Samsung S22 när den släpps, vilket inte bör vara superlångt efter min iPhone 11 Pro's avbetalning gått ut.

Nä, det är rätt mycket som är svår att veta som mjukvaran skulle kunna göra. Men det gäller ju all mjukvara som inte är öppen. Ska bli intressant att se om det är omöjligt att verifiera ifall lokal skanning görs eller inte på bilderna i iOS även om iCloud Photos är avstängt. Kan inte tänka mig att det inte skulle gå att upptäcka på något sätt och kan inte tänka mig att Apple skulle göra det om de säger att det låter bli då det skulle bli ramaskri.

Vad är det som gör att deras ord inte varit värt mycket på sistone?

Tycker som sagt att det hela är lite överdramatiserat i och med att det är först nu alla vaknar upp, men att bilder har skannats för olika saker tidigare har inte spelat någon roll?

I denna intervju får man lite djupare inblick:

https://techcrunch.com/2021/08/10/interview-apples-head-of-pr...

Vad säger du exempelvis om:

"The device is still encrypted, we still don’t hold the key, and the system is designed to function on on-device data. What we’ve designed has a device-side component — and it has the device-side component by the way, for privacy improvements. The alternative of just processing by going through and trying to evaluate users data on a server is actually more amenable to changes [without user knowledge], and less protective of user privacy."

Jag tror det är många som kallar teknikintresserade som ändå inte förstår hur Apples lösning för detta funkar. Det gäller att känna till detaljerna innan man drar slutsatser.

"I understand that it’s a complex attribute that a feature of the service has a portion where the voucher is generated on the device, but again, nothing’s learned about the content on the device."

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem

Älskar flip 3. I alla fall på bild och som koncept.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem

Det är |-| så nära att jag köper en fold3 nu... Villhöver verkligen en.

Ska försöka stå emot då jag verkligen inte behöver en(har en s20 idag.)...

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem

Det enda jag skulle vara intresserad av är hörlurarna men annars ingenting annat.. Får väll hoppas på nåt roligare nästa år då!

Permalänk
Skrivet av Dem8n:

19-20 tusen för en Samsung som uppdateras 2 år?🤣

Troligen 4år. https://surfa.se/samsung-utlovar-fyra-ar-av-uppdateringar/
Så detta är nog det allra minsta problemet som man behöver oroa sig för.
Snarare är det frågor som vad kommer det för vikbar mobil om 1,5år? Men frågan blir i princip identisk som vid datorköp, om man väntar riktigt länge så har man historisk sett fått bättre hårdvara för samma summa.

Sedan är 20 000kr är väldigt mycket pengar att lägga ut på en mobil, men förhoppningsvis blir galaxy Fold 4 ännu billigare.
Jag ser det som utvecklingen att smartphones var dyra och ej optimala i början, det var egentligen inte före nördar hade börjat tröttnat på smartphones före smartphones slog igenom för vanligt folk med första iPhone.

Min gissning/förhoppning är att vikbara telefonerna kommer gå lite samma öde som smartphones/lcd skärmar. I början klagade nästan alla att det vara var dumt, men allteftersom minskades detta till att de bara var dyra, tills en dag vanligt folk började köpa dem. Där det för dessa båda saker har tagit tid. BTW samma sak var med ssd, det tog väldigt många år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landmarks:

Som ovan gissade, det råkade bli lite fel formulerat från min sida Det var ramen/utseendet som åsyftades och texten är korrigerad för att förtydliga det. Båda har alltså en digital display men Classic är designad för att se tja, klassisk ut.

Ah okej, tyckte att visarna såg lite platta ut på bilden, men man vet ju aldrig då bland annat Garmin säljer en sådan klocka

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av NisseG91:

Det är |-| så nära att jag köper en fold3 nu... Villhöver verkligen en.

Ska försöka stå emot då jag verkligen inte behöver en(har en s20 idag.)...

Känner exakt likadant om flip. Varit sugen på en sen LifeOfBoris gjorde en review, och nu är den både hyffsat åtkomlig i pris, plus har lite mognad på sig.

Jag har dock bara en billig motorola just nu, kanske läge att gå upp i prisklass 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Troligen 4år. https://surfa.se/samsung-utlovar-fyra-ar-av-uppdateringar/
Så detta är nog det allra minsta problemet som man behöver oroa sig för.
Snarare är det frågor som vad kommer det för vikbar mobil om 1,5år? Men frågan blir i princip identisk som vid datorköp, om man väntar riktigt länge så har man historisk sett fått bättre hårdvara för samma summa.

Sedan är 20 000kr är väldigt mycket pengar att lägga ut på en mobil, men förhoppningsvis blir galaxy Fold 4 ännu billigare.
Jag ser det som utvecklingen att smartphones var dyra och ej optimala i början, det var egentligen inte före nördar hade börjat tröttnat på smartphones före smartphones slog igenom för vanligt folk med första iPhone.

Min gissning/förhoppning är att vikbara telefonerna kommer gå lite samma öde som smartphones/lcd skärmar. I början klagade nästan alla att det vara var dumt, men allteftersom minskades detta till att de bara var dyra, tills en dag vanligt folk började köpa dem. Där det för dessa båda saker har tagit tid. BTW samma sak var med ssd, det tog väldigt många år.

Jag vete sjutton om det var så dyrt med telefonerna i början, kanske om du skulle ha en fickdator men de smarta mobilerna var inte jättedyra i början. En Samsung Galaxy kunde man få för 4-5 tusen.

När jag slutade köra Android så var det inte ens 2 år man fick uppdateringar utav Android, vore ju bra om de ändrat på det.

Permalänk
Skrivet av Dem8n:

Jag vete sjutton om det var så dyrt med telefonerna i början, kanske om du skulle ha en fickdator men de smarta mobilerna var inte jättedyra i början. En Samsung Galaxy kunde man få för 4-5 tusen.

När jag slutade köra Android så var det inte ens 2 år man fick uppdateringar utav Android, vore ju bra om de ändrat på det.

Samsung Galaxy S1 kom 2010. Jag och flera köpte smartphones på slutet 90talet i helt vanliga butiker. Både de svenska mobiltillverkarna Nokia och Ericsson hade smartphones nästan 15år innan Samsung Galaxy S1 kom.

Så vänta till runt år 2030 för de vikbara telefonerna och kolla in priserna. Då kanske de är prisvärda som Samsung Galaxy 1 var.
Min poäng är att det har tagit lång tid för väldigt många produkter att bli något för mainstream. Inte alltid har de lyckas med att få ner priserna och upp kvalitén, men jag hoppas mycket på de vikbara.

Ta Virtuella 3d glasögon, det var The shit som folk ville ha runt år 1995. Vi såg t.ex. folk på Z-Tv spela Doom med 3D glasögon på datorn och vi ville ha samma sak. Folk såg glasögonen bli bättre men "de dog ut", för att sedan komma tillbaka runt 20år efter och nu igen bli bättre. Dokumentär om Virtuality glasögon: https://www.youtube.com/watch?v=_X_E_Kg9roE
Poängen är dock, det tar tid för ny teknik. Folk glömmer fort hur lång tid det har tagit innan priserna blev mer "humana". Där folk hela tiden upprepar samma sak, ssd, lcd, smartphones är för dyrt för vanligt folk och de kommer floppa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arzei:

W920 får ju Qualcomms Wear-serie att se riktigt pinsam ut. Sugen på en 46mm Classic BT!

Notera att Qualcomm sägs arbeta på ett nytt Snapdragon Wear 5100 som ska komma i höst (snart alltså).

Men ja, Qualcomm har haft riktigt klen satsning på kretsar till klockor. Som att någon fått i sommarjobb att skapa dem med det som finns kvar. Har ju legat långt bakom senaste tekniken i både arkitektur och tillverkningsnod. Spännande nu att Samsung sätter lite eld i rumpan på dem.