Samsung Galaxy Unpacked 2021 – se eventet i efterhand

Permalänk
Inaktiv

Vilka personer köper en telefon för 20K som ändå är förlegad året efter?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon14781:

Vilka personer köper en telefon för 20K som ändå är förlegad året efter?

Vem köper senaste processorn varje år? Där det kan innebära moderkort och ram uppgradering.
Alla har olika prioriteringar och vissa tycker att det är trevlig att ha det senaste. Vilket jag inte tycker är konstigt då mobilen har blivit som en förlängning av armen i princip.

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av livsnjutaren:

Vem köper senaste processorn varje år? Där det kan innebära moderkort och ram uppgradering.
Alla har olika prioriteringar och vissa tycker att det är trevlig att ha det senaste. Vilket jag inte tycker är konstigt då mobilen har blivit som en förlängning av armen i princip.

Du kan inte jämföra datorhårdvara med en mobil. Själv köper jag varken senaste CPU:erna eller mobiltelefonerna. Ser ingen vits med att ha det senaste när det ändå är gammalt året efter. Speciellt om man som många byter mobil efter 1,5-2 år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon14781:

Du kan inte jämföra datorhårdvara med en mobil. Själv köper jag varken senaste CPU:erna eller mobiltelefonerna. Ser ingen vits med att ha det senaste när det ändå är gammalt året efter. Speciellt om man som många byter mobil efter 1,5-2 år.

Varför kan jag inte jämföra datorhårdvara med att köpa en ny mobil varje år? Tycker det gör ganska bra att jämföra med. Kanske inte om det bara är just processorn men om man även byter mobo och ram så är man ju nästan uppe i 20. Byter man grafikkort också så är man garanterat över 20.

Jag brukar inte heller köpa det senaste varje år. Blir någon riktig uppgradering av datorn efter 3-5 år sen där i mellan kan det blir lite förändringar ibland. Mobiler köper jag gärna under 5k.

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk

varför ser alla smartklockor ut som nån billig leksaksklocka designade för 7åringar som presis lärt sig klockan...

var är det rostfria stålet och stålarmbandet som inte kostar en arm och ett ben...

kan inte riktigt motivera att slänga 10 papp för en glorifierad fjärrkontroll till telefonen men hade gärna haft funktionen att byta låt i sputtify för att slippa slita upp tillifönen varje gång man behöver byta låt på jobbet.
ekg, hjärtrytm träningslägen osv kunde jag inte bry mig mindre om lyfter tillräckligt med skrot på jobbet

hade räckt gott å väl med en klocka som kan visa klockan och har inbyggd fjärr till musikspelare men samtidigt inte se ut som en leksak.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Rouge of Darkness:

varför ser alla smartklockor ut som nån billig leksaksklocka designade för 7åringar som presis lärt sig klockan...

var är det rostfria stålet och stålarmbandet som inte kostar en arm och ett ben...

kan inte riktigt motivera att slänga 10 papp för en glorifierad fjärrkontroll till telefonen men hade gärna haft funktionen att byta låt i sputtify för att slippa slita upp tillifönen varje gång man behöver byta låt på jobbet.
ekg, hjärtrytm träningslägen osv kunde jag inte bry mig mindre om lyfter tillräckligt med skrot på jobbet

hade räckt gott å väl med en klocka som kan visa klockan och har inbyggd fjärr till musikspelare men samtidigt inte se ut som en leksak.

Precis, fick en samsungklocka gratis för något år sedan när jag köpte en galaxy note. Puls/stegmätaren hade varit en kul gadget en liten stund om den hade funkat bättre, kanske den gör nu. Annars var det typ byta musik jag använde den till.

Att få meddelanden väl synligt på armleden är inte alls alltid särskilt bra. Kanske vissa ser ett behov, själv tyckte jag det blev dumt när klockan började lysa mitt i möte, hade varit bättre om mobilen fick ligga och vibrera för sig själv i väskan.

Men det hela föll främst på batteritiden. Helt enkelt allt för irriterande att behöva ladda upp den var och varannan dag utan att den uppfyllde något större syfte.

Möjligen hade det varit något om man skulle kunna lämna mobilen hemma och köra mobilsamtal via hörlurar istället. Kändes inte som ett alternativ då men det kanske har blivit bättre nu.

Permalänk
Skrivet av anon14781:

Vilka personer köper en telefon för 20K som ändå är förlegad året efter?

Jag skulle gissa det dröjer minst 1,5år om inte över 2år tills nästa Fold. Det beror såklart på flera saker. Men det har med liten konkurrens, låga volymer, dyr utvecklingskostnad etc att göra. Och att Fold nu börjar bli lite mogen. Men man får se, konkurrensen påverkar självklart mycket.

Nå ditt argument är en av huvudargumenten till varför jag avvaktar. Vissa nämner cpu &gpu etc, men den utvecklingen går inte lika fort. -Dock ju nu kommer nya med ddr5 minnen snart, vilket just nu gör att ett cpuköp blir mindre bra.

Skrivet av Rouge of Darkness:

var är det rostfria stålet och stålarmbandet som inte kostar en arm och ett ben...

Ja dyrt är det. Jag la ut runt 1500kr på min Galaxy watch 3 för att få ett riktigt snyggt stålarmband och fake bezel till den. Hade min klocka haft batteri så displayen hade kunnat varit på med 100% belysningen, så hade klockan varit riktig snygg om jag hade valt en snygg urtavla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Samsung Galaxy S1 kom 2010. Jag och flera köpte smartphones på slutet 90talet i helt vanliga butiker. Både de svenska mobiltillverkarna Nokia och Ericsson hade smartphones nästan 15år innan Samsung Galaxy S1 kom.

Så vänta till runt år 2030 för de vikbara telefonerna och kolla in priserna. Då kanske de är prisvärda som Samsung Galaxy 1 var.
Min poäng är att det har tagit lång tid för väldigt många produkter att bli något för mainstream. Inte alltid har de lyckas med att få ner priserna och upp kvalitén, men jag hoppas mycket på de vikbara.

Ta Virtuella 3d glasögon, det var The shit som folk ville ha runt år 1995. Vi såg t.ex. folk på Z-Tv spela Doom med 3D glasögon på datorn och vi ville ha samma sak. Folk såg glasögonen bli bättre men "de dog ut", för att sedan komma tillbaka runt 20år efter och nu igen bli bättre. Dokumentär om Virtuality glasögon: https://www.youtube.com/watch?v=_X_E_Kg9roE
Poängen är dock, det tar tid för ny teknik. Folk glömmer fort hur lång tid det har tagit innan priserna blev mer "humana". Där folk hela tiden upprepar samma sak, ssd, lcd, smartphones är för dyrt för vanligt folk och de kommer floppa.

Jag vet inte om man skulle kalla Nokia och Ericsson för smarta mobiler direkt.
En highend Ericsson 1999 gick för 3-4000:-.
Eller tänker du på de gamla tegelstenarna/väskorna när det kostade 20kr/min att ringa?
Vad skulle en sån stor konstruktion kosta idag för en early adopter tror du?

Jag tror att marknaden för vikbara telefoner är ganska liten och kommer säkert förbli väldigt nischad. Det är svårt nog som det är att få plats med allt man bär omkring på i ett par byxfickor.

Permalänk
Skrivet av Dem8n:

Jag vet inte om man skulle kalla Nokia och Ericsson för smarta mobiler direkt.
En highend Ericsson 1999 gick för 3-4000:-.
Eller tänker du på de gamla tegelstenarna/väskorna när det kostade 20kr/min att ringa?
Vad skulle en sån stor konstruktion kosta idag för en early adopter tror du?

Nokia 9000 communicator som jag själv ägde kom 1996 och kostade runt 10 000kr då, vilket motsvarar 13 000kr idag. Ericsson gjorde visst enbart koncept smartphones på 90talet såg jag nu, Ericsson R380 lanserades år 2000.
Men lite efter år 2002 kom SE P800 som utan keybordet ser ut mycket som en smartphone, bara det att man var tvungen att använda en penna. Min poäng är det har tagit lång tid för utvecklingen att mogna.

Skrivet av Dem8n:

Jag tror att marknaden för vikbara telefoner är ganska liten och kommer säkert förbli väldigt nischad. Det är svårt nog som det är att få plats med allt man. bär omkring på i ett par byxfickor.

Stora vikbara som galaxy Fold. Men Galaxy Z-flip tar ju betydligt mindre plats än en iPhone 12 mini. Vi lär se fler typer av vikbara/rullbara telefoner i framtiden. Så storleken lär inte orsaka att de ej säljer, men pris, hållbarhet och sedan få ner vikten kan vara ett hinder.
Galaxy Z flip skulle gärna vara lite lättare, det är inte lätt att lösa. Hoppet ligger nog i Solid state batterier när de nu kommer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bi99uy:

Har en Fold2 idag, men är sugen på att hoppa till en Flip3. Har sökt runt, men hittar ingen information om hurvida Flip3 stödjer dubbla simkort (1 E-Sim, 1 "Vanligt") och ifall man har tryck in Dex stöd tillskillnad från föregångaren. Någon info du kanske sitter på?

https://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_z_flip3_5g-11044.php 1 sim samt esim

Permalänk
Medlem

Flip 3 är absolut mer intressant än Fold 3. Hade gärna testat en sådan, men priset är fortfarande lite för högt för min del. Får väl se nästa gång jag byter telefon ifall de har krupit ner under 10k.

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 1TB|

Permalänk
Medlem

Äntligen normala priser på de nya klockorna! Fantastiskt Samsung! Sen är det gött att bönan slopas då den visserligen designmässigt så bra ut och funkade fint i ett tyst rum när man sitter själv men att tex flyga med dem var total katastrof samt att de aldrig borde haft ANC då det helt enkelt inte fungerar på sådana buds.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Googlat lite, men finner inget svar.

Stödjer Galaxy Watch 4 ant+ protokollet ?

Det är en fördel på min Samsung S8+ att den stödjer ant+ för pulsbälte, och uppkoppling mot trainer med mera.

edit : tror det blir en 44mm LTE.
Lite osäker på om jag behöver en LTE, men kanske bättre safe than sorry

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem

40 timmars batteritid på klockan lät inte dumt. Har just nu en Fitbit Versa som jag däremot är nöjd med men kul att höra att konkurrerande klockor börjar få jämförbart bra batteritid.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Om man tittar på de senare generationerna av Exynos och Snapdragon är det i alla fall min uppfattning att det är ganska jämnt skägg prestandamässigt. Det är i vart fall inte så att det blir uppenbart sämre (sett utifrån samtliga faktorer) att välja Exynos.

Det är nog inte prestanda mätt i snabbhet som är problemet utan att Exynos drar mer ström för samma "arbete".

Permalänk
Medlem

Skrattade rakt ut när jag såg prislapparna😂

Men väntar man nått år så kanske det kan bli nått,kostar alltid att vara först till kvarn😉

Permalänk

Som vanligt när man läser sådana här kommentarsfältstrådar på Sweclockers så undrar man, var har alla teknikentusiaster, drömmare och futurister tagit vägen. Det låter som att de dragit vidare och lämnat kvar ett gång gnälliga gamla gubbar. Jag har alltid trott att jag själv tillhör den övre kvartilen åldersmässigt här på Sweclockers med mina 55+ men jag börjar undra. Många diskussioner här låter som en negativ variant av det var bättre för på ett PRO-möte.
Artiklarna är dock bra och värda att stanna för.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bi99uy:

Har en Fold2 idag, men är sugen på att hoppa till en Flip3. Har sökt runt, men hittar ingen information om hurvida Flip3 stödjer dubbla simkort (1 E-Sim, 1 "Vanligt") och ifall man har tryck in Dex stöd tillskillnad från föregångaren. Någon info du kanske sitter på?

Ägde första generationen av z flip den höll ungefär 8 månader innan skärmen vid vecket började få döda pixlar innan telefonen tillslut dog helt. Tror flip håller sämre än fold just för att du ständigt måste vika upp flip telefonen. Sen så hade jag mycket problem med att skärmen ej gick att använda vid kanterna pga höga bezels, så var hopplöst att träffa a,q,å,ä när man skulle skriva. Förhoppningsvis så är bezels bättre på denna dock.

Visa signatur

"Don't Fear The Reaper"[/color]

Permalänk
Medlem

Tips: om man köper en Watch4 direkt från samsungs egna shop så får man en trådlös duo-laddare med på köpet, glöm inte lägga i samma kundvagn bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcus84:

Ägde första generationen av z flip den höll ungefär 8 månader innan skärmen vid vecket började få döda pixlar innan telefonen tillslut dog helt. Tror flip håller sämre än fold just för att du ständigt måste vika upp flip telefonen. Sen så hade jag mycket problem med att skärmen ej gick att använda vid kanterna pga höga bezels, så var hopplöst att träffa a,q,å,ä när man skulle skriva. Förhoppningsvis så är bezels bättre på denna dock.

Antar att du använde dig av garantin?

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Antar att du använde dig av garantin?

Försäkring och bytte till note, dock katastrofalt dålig batteritid på noten, var dock ännu värre på flippen men är verkligen nåt samsung skulle behöva åtgärda.

Visa signatur

"Don't Fear The Reaper"[/color]

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcus84:

Ägde första generationen av z flip den höll ungefär 8 månader innan skärmen vid vecket började få döda pixlar innan telefonen tillslut dog helt. Tror flip håller sämre än fold just för att du ständigt måste vika upp flip telefonen. Sen så hade jag mycket problem med att skärmen ej gick att använda vid kanterna pga höga bezels, så var hopplöst att träffa a,q,å,ä när man skulle skriva. Förhoppningsvis så är bezels bättre på denna dock.

Det där med tangentbordet är väldigt lätt åtgärdat, bara köra SwiftKey och ställa in storleken på tangentbordet, både i höjd och sidled.

Visa signatur

GAMING
271QRX OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Skrivet av Malde:

Jag är helt grön på smartwatch området, så undrar hur det fungerar att lyssna på spotify utan att ha med telefonen? Måste man ha ett separat simkort/abonnemang för det? Tack!

Mer eller mindre det enda jag använder min nuvarande Watch Active 2 till, laddar ner spellistor från Spotify så jag kan spela dem offline på från klockan med ett par BT-lurar. Man har tidigare inte kunnat göra detta på Wear OS klockor, men Spotify ska tydligen släppa en uppdatering i samband med Galaxy Watch 4 släppet som ska tillåta detta även på Wear OS klockor.

Angående LTE så är det e-sim som gäller och då behöver man ett mobilabonnemang till klockan också. Att lyssna på musik lagrat på klockan drar en hel del batteri, att streama musik från klockan känns som något som skulle döda batteriet på bara några timmar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

Det där med tangentbordet är väldigt lätt åtgärdat, bara köra SwiftKey och ställa in storleken på tangentbordet, både i höjd och sidled.

Jo men problemet när man ska scrolla på websidor och klicka på länkar nära kanten kvarstår, störde mig nåt otroligt på det

Visa signatur

"Don't Fear The Reaper"[/color]

Permalänk
Medlem

Jag skulle gärna se en telefon med en sådan här skärmlösning fast med "mjuk" skärm som inte går sönder om den ramlar i marken, även resten av telefonen får gärna vara skyddad på motsvarande med ett mjukt yttre utan att man behöver ha skal med fula kanter. Sen behöver de inte vara böjbar för att vikas ihop, utan mer som en feature för att inte gå sönder.

Gärna vattentålig också och helt utan fysiska kontaktportar. Det skulle intressera mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon56869:

Precis, fick en samsungklocka gratis för något år sedan när jag köpte en galaxy note. Puls/stegmätaren hade varit en kul gadget en liten stund om den hade funkat bättre, kanske den gör nu. Annars var det typ byta musik jag använde den till.

Att få meddelanden väl synligt på armleden är inte alls alltid särskilt bra. Kanske vissa ser ett behov, själv tyckte jag det blev dumt när klockan började lysa mitt i möte, hade varit bättre om mobilen fick ligga och vibrera för sig själv i väskan.

Men det hela föll främst på batteritiden. Helt enkelt allt för irriterande att behöva ladda upp den var och varannan dag utan att den uppfyllde något större syfte.

Möjligen hade det varit något om man skulle kunna lämna mobilen hemma och köra mobilsamtal via hörlurar istället. Kändes inte som ett alternativ då men det kanske har blivit bättre nu.

Har använt min stegmätare på 3 samsung klockor nu och aldrig upplevt några problem alls. Helnöjd med det eftersom stegräkning på mobil är blir så sporadiskt att man kan nästan lika gärna skippa det. (Man har inte mobilen på sig hela tiden )

Ang meddelanden så är det ju självklart bara att stänga av.. vilket jag gjort. Min klocka varken vibrerar, plingar till eller tänds när jag får notifieringar. Förutom vid samtal, då vibrerar den.

Det är småsakerna som gör att jag aldrig vill vara utan smartwatch igen. Kör google auth via klocka/mobil så jag behöver aldrig någonsin ta fram eller ha mobilen nära för att ange auth, vilket är otroligt skönt. Kör den som gps-mätare när jag spelar golf, känns supersmidigt att inte behöva köpa en gps-klocka för 2000kr enbart för golfen.

Supersmidig att initiera samtal via när man kör bil, pausa filmer osv man tittar på hemma. Navigering som automatiskt går igång när jag startar en stäcka med google maps är guld värt. Speciellt när jag cyklar eller kör bil. Bara att svänga lite på vristen så visar klockan hur långt det är kvar tills jag ska svänga etc. Timer när man ska tvätta/laga mat etc är nog det som den mest flitigt används till.

Det en smartwatch gör bäst är att minimera antalet gånger du måste ha din telefon framför dig alt låsa upp den.

Grovt besviken på batteritiden i nya klockan dock, den är helt klart sämre än samtliga klockor de har släppt innan.

99% av anledningen till att jag har Samsungklockor var batteritiden jämfört med google watch. Nu lär de båda vara lika dåliga i framtiden tyvärr.

Att använda klockan själv utan telefon är en våt dröm som aldrig fungerar i verkligheten tyvärr.
Tycker du battertiden var dålig innan du satte på 4G så kommer du verkligen märka av det efter, klockan går att döda på timmar med 4g samtidigt som det kostar 49kr i månaden. Fullkomligt värdelöst.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Beställer man från Samsung så kan man välja Färg på själva klockan och sen välja olika band till den

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av KingCobra:

Njae, 3-4 år är det väl Så till vida att Samsung inte gått ut med att de uppdaterar dessa kortare tid?
Samsung lovar uppdatera sina flaggskepp 3 år, eller tre generationer av UIt, men säkerhetsuppdateringarna fortsätter längre.

https://surfa.se/samsung-utlovar-fyra-ar-av-uppdateringar/

Det är egentligen tre generationers Androiduppdateringar, och fyra års säkerhetsuppdateringar som är de två separata grejerna som kommunicerats. https://news.samsung.com/global/samsung-raises-the-bar-for-mo...

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av anon14781:

Vilka personer köper en telefon för 20K som ändå är förlegad året efter?

"Förlegad" är väl ett ganska hårt ord? Det kommer ju visserligen nyare hårdvara, men det är väl ändå inte så att telefonen slutar fungera bara för att det finns en nyare version?

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ceogar:

Har använt min stegmätare på 3 samsung klockor nu och aldrig upplevt några problem alls. Helnöjd med det eftersom stegräkning på mobil är blir så sporadiskt att man kan nästan lika gärna skippa det. (Man har inte mobilen på sig hela tiden )

Ang meddelanden så är det ju självklart bara att stänga av.. vilket jag gjort. Min klocka varken vibrerar, plingar till eller tänds när jag får notifieringar. Förutom vid samtal, då vibrerar den.

Det är småsakerna som gör att jag aldrig vill vara utan smartwatch igen. Kör google auth via klocka/mobil så jag behöver aldrig någonsin ta fram eller ha mobilen nära för att ange auth, vilket är otroligt skönt. Kör den som gps-mätare när jag spelar golf, känns supersmidigt att inte behöva köpa en gps-klocka för 2000kr enbart för golfen.

Supersmidig att initiera samtal via när man kör bil, pausa filmer osv man tittar på hemma. Navigering som automatiskt går igång när jag startar en stäcka med google maps är guld värt. Speciellt när jag cyklar eller kör bil. Bara att svänga lite på vristen så visar klockan hur långt det är kvar tills jag ska svänga etc. Timer när man ska tvätta/laga mat etc är nog det som den mest flitigt används till.

Det en smartwatch gör bäst är att minimera antalet gånger du måste ha din telefon framför dig alt låsa upp den.

Grovt besviken på batteritiden i nya klockan dock, den är helt klart sämre än samtliga klockor de har släppt innan.

99% av anledningen till att jag har Samsungklockor var batteritiden jämfört med google watch. Nu lär de båda vara lika dåliga i framtiden tyvärr.

Att använda klockan själv utan telefon är en våt dröm som aldrig fungerar i verkligheten tyvärr.
Tycker du battertiden var dålig innan du satte på 4G så kommer du verkligen märka av det efter, klockan går att döda på timmar med 4g samtidigt som det kostar 49kr i månaden. Fullkomligt värdelöst.

Blev lite fel där, menade att pulsmätaren inte fungerade bra. Den läste rätt okej fördelat över en längre period men ville man veta sin puls just när man kanske joggat upp för en backe så var det hopplöst för klockan att läsa pulsen. Stegräknarn å andra sidan funkade väl rätt bra. Väldigt lika med mobilen faktiskt.

Jag hade e-sim och 4g i min men tyckte inte det gjorde någon större skillnad om jag körde igång bluetooth, wifi eller 4g. Batteriet höll som regerl nånstanns mellan 24-36 timmar. Laddade man inte under natten så fick man slut på soppa dagen efter.

Nåja smartwatch var inget för mig men kul att du är nöjd med din