3070 beställningar, vem hann?

Permalänk
Medlem

"Pris vid publicering: 5 625 kronor" Känns lite dumt att köpa ett 3070 nu...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av DooL3Y:

jo det är ju trevligt.... men 8K?!...det är det man få betala om man ska få tag på något.
Det kanske blir att lugna sig till 4000-serien?

Fast 4000 serien kommer väl med största sannolikhet att få ett högre msrp direkt om den här efterfrågan på GPU'er kvarstår?

Permalänk
Medlem
Skrivet av eriksson850:

Fast 4000 serien kommer väl med största sannolikhet att få ett högre msrp direkt om den här efterfrågan på GPU'er kvarstår?

Ja det är ju inte omöjligt, men vi lever ju på hoppet som man säger

Permalänk

Var det ett rookie misstag att välja fri frakt på netonnet?

Beställde igår 3070 MSI när det var grön bock, fick endast orderbekräftelse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustavd82:

Var det ett rookie misstag att välja fri frakt på netonnet?

Beställde igår 3070 MSI när det var grön bock, fick endast orderbekräftelse.

Ska inte vara något problem, tar lite längre tid men varan blir allokerad till dig direkt.

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Skrivet av tJev:

Ska inte vara något problem, tar lite längre tid men varan blir allokerad till dig direkt.

Skönt att höra

Permalänk
Skrivet av DooL3Y:

Ja det är ju inte omöjligt, men vi lever ju på hoppet som man säger

Jag håller med att priserna suger verkligen... hade hoppet uppe i början av lanseringen men det har ju verkligen visat sig att priserna varit en dröm. Några få har ju lyckats få bra deals och det är jag glad för iaf. Jag var inte en av dom men jag gav upp nu. 6 år sedan jag köpte en GPU sist. Den kostade mig då ~3500kr, för ett GTX970.

När 10-serien kom så tyckte jag dom var lite för dyra och väntade tills nästa generation.
20-serien kom, kostade ännu mer och priserna bara steg allt eftersom under dess livscykel. Jag skippar tänker jag, jag håller ut till nästa gen.
30-serien utannonserade och priserna såg ju ut att bli super-vettiga för en gångs skull, massor av prestanda för pengarna. Men nu är vi ändå i samma situation igen. Vet inte om man ska skratta eller gråta.

Bankkontot mitt gråter iaf. för jag gav upp.

Visa signatur

🖥️ • Ryzen7 5800X + NH-D15 • STRIX B350-F • 32GB 3200MHz • 970 Evo+ M2 1TB • Corsair RM1000X • Define 7 Compact • Gigabyte RTX3070 Aorus Master • Samsung Odyssey G7 32" 240hz 1440p
⌨️ • Logitech MX Mechanical Mini 🖱️ • Logitech G Pro X Superlight
🔈 • RØDE AI-1 • Edifier R1600 TIII 🎧 • Sony MDR7506

Permalänk
Medlem

Bäste kund

Vi kontaktar dig gällande din order som innehåller GeForce RTX 3070 GAMING X TRIO art nr 1014369. Beställningsvaran som du beställt med ett förväntat datum har nu fått sitt datum ändrat. Dessvärre har vi inte heller något bekräftat leveransdatum just nu på när varan kommer in.

Vi återkommer till dig inom 5 arbetsdagar per mejl med fortsatt uppdatering angående din order.

Från NetOnNet angående de MSI 3070 som hade leveransdag 26/1

Visa signatur

[EpoX8k5a2+]-[Xp1600@1815]-[Extreme DDR2700] - [Gainward ti4200]

Permalänk
Medlem
Visa signatur

[EpoX8k5a2+]-[Xp1600@1815]-[Extreme DDR2700] - [Gainward ti4200]

Permalänk
Medlem

Beställde ett ASUS GeForce RTX 3070 8GB DUAL OC på Inet 2020-11-30 för 6290:-. Datum har knuffats fram tre eller fyra gånger tror jag. Har preliminär 2021-03-15 nu.
Chansade på ett likadant från Elgiganten för samma pris när deras leveransdatum hoppade ner. La order 2020-01-12, fick kortet i måndags. Inte illa

Permalänk
Medlem
Skrivet av rwxr:


Bäste kund

Vi kontaktar dig gällande din order som innehåller GeForce RTX 3070 GAMING X TRIO art nr 1014369. Beställningsvaran som du beställt med ett förväntat datum har nu fått sitt datum ändrat. Dessvärre har vi inte heller något bekräftat leveransdatum just nu på när varan kommer in.

Vi återkommer till dig inom 5 arbetsdagar per mejl med fortsatt uppdatering angående din order.

Från NetOnNet angående de MSI 3070 som hade leveransdag 26/1

Fick samma svar när jag frågade i chatten vad status var på mitt kort. Men jag beställde igår kväll när det var gul bock med förväntat lev.datum igår.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Zoul:

Nån som vet mer kring Gigabyte RTX 3070 Eagle korten?

Väldigt märkligt tycker jag att Gigabyte har en uppsjö andra modeller som kommer in i lager titt som tätt. Medans "Eagle" modellen ej funnits i lager sedan releasedagen 29/10 och då fanns endast ett 10-tal stycken.

Sitter inte helt i skiten då jag i alla fall har ett 1660 Ti i väntan på mitt 3070 Eagle. Har inte så bråttom att jag inte kan ligga kvar med beställningen ett tag till eftersom priset var såpass bra på just Eagle vid release.

Men börjar bli lite löjligt att inga kort dyker upp när man inte har några problem att vaska fram övriga modeller.. Vad ska man skylla på? Brist på plastdetaljer och komponenter till kylaren?

Ligger det en hund begraven eller har Gigabyte helt sonika övergett "Örnen" till förmån för andra modeller...

Skrivet av Laddin:

@Henrik-W har följt utvecklingen på de där.

Känslan man får är att de hellre tillverkar de dyrare modellerna, ja. En teori kan också vara att inet väljer att inte beställa dem eftersom de sitter på ~100-150 beställningar som de annars skulle göra förlust på. Eller gigabyte, vem som nu får stå för notan. Kan ju inte bara vara vi sverige som fick intropris? Så istället för att annullera ordrarna och framstå som rövare, håller de uppe fasaden och hoppas folk blir otåliga och avbeställer eller nått. Men detta är bara spelkulationer från min sida.

Men att man väntar 3 månader och modellen sett typ 0 tillström sedan dess, medan man ser gaming oc och vision i drös är ju rätt skrattretande...

Kan även tillägga att jag vart tvungen att slå till på en suprim x för egen del (cyberpunk). Men jag tänker inte släppa på min beställning av principsjäl. Örnen får gå till sambon eller brorsan när han väl dyker upp.

Skrivet av Zoul:

@Inet
Har ni några kommentarer angående 3070 Eagle non-OC modellen?

Leveransdatumet har flyttats fram åtskilliga gånger. Om inte dessa snart börjar dyka upp, vad kommer ni kunna erbjuda oss som sitter på beställningar till intropriset?

Ärligt talat är jag inte intresserad av "lösningar" som innebär att ni hänvisar till andra modeller som kostar 2000 kr mer och finns i lager. Ni har redan provat detta när jag kontaktade er. Det är ingen lösning i mitt tycke, dels tycker jag inte att 3070 är värda så mycket, sen behöver jag ett 2-slots kort (ja, jag vet att det finns andra).

Det var faktiskt ni själva som valde att erbjuda just det grafikkortet till ett bra intropris. Jag beställde kortet inom dem 30 första sekunderna efter release kan tilläggas. Till eran ekonomiska fördel har nog väldigt många tröttnat och avbokat. Men det finns faktiskt vi som fortfarande vill ha kortet.

Har handlat mycket från er under väldigt lång tid och tycker att det alltid har fungerat bra. Men just denna soppan med 3070 Eagle är på god väg att bli ett svårslaget lågvattenmärke i min relation med er. Ja, jag förväntar mig faktiskt en rimlig lösning från er. Har fått nog av att vänta i det tysta.

Skrivet av Zoul:

Men inga Eagle non-OC. Surprise Surprise... 🤔

Mystiken tätnar och Inet tiger.

Skrivet av Najk:

Ja. Läste dina tidigare inlägg nu. Ska bli intressant om @Inet svarar här i tråden.

Skrivet av Zoul:

@Inet
Det här funkar inte förstår ni väl? Jag förväntar mig en lösning.

Jag låter det vara osagt och bryr mig inte vems "fel" det är att Eagle non-OC inte levereras till slutkund. Slutsatsen för mig är den samma = jag får inget kort. Känslan blir (o)lustig när exakt samma kort fast OC modellen dyker upp i lager.

Dags för er på Inet att ta bladet från munnen.

Skrivet av Henrik-W:

+1 på den.

En del av oss har dessutom legat ute med pengarna sedan lanseringen.

@Inet
Jag tar illa vid av den nonchalans ni just nu utövar mot mig med flera. Jag har alltid varit av uppfattningen att kundvård är ett ledord hos er. Sättet ni väljer att inte ens kommentera det ni bemöts med kan bara beskrivas som "Badwill" från er sida. Det känns förnedrande för mig som långtida kund att ni inte ens tycker det är värt att kommunicera med mig. Att känna sig förnedrad som kund eller i någon annan situation i livet är en fruktansvärd känsla.

Otroligt dåligt att ni trots eran mer eller mindre konstanta närvaro på forumet inte bemöter detta. Tyvärr är ni på god väg att förstöra den goda relation jag trodde vi hade. Jag trodde ärligt talat inte detta om er INET!! Men det säger ganska mycket... Gör det rätta! I dessa tider när giganter som Amazon etablerar sig tror inte jag att ni har råd med denna typ av girighet och nonchalans i förlängningen.
Pingvinstänger....

Permalänk
Medlem

Instämmer med @Zoul. Den enda information jag fått från @Inet, utöver orderbekräftelsen, är ett mail den 1/12 -20 där de egentligen inte skrev annat än att datumet kan flyttas fram och att jag inte skall belasta deras kundtjänst.

Jag tror de flesta här är fullt medvetna om att Inet kanske inte sitter på någon bergsäker information men de vet garanterat mer än vi kunder gör och det vore snyggt om man delade med sig av det man vet.

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem

Jag tvivlar starkt på att Inets kundtjänst vet mer. De kan kanske ge uppskattningar de har hört nånstans internt men det skulle knappast hjälpa att dela med sig. För om det inte visar sig stämma så är det kundtjänsten som får ta skit för det, inte de som gör inköpen, speditörerna som kanske orsakt förseningen, eller tillverkaren som hamnat efter med produktionen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rwxr:


Bäste kund

Vi kontaktar dig gällande din order som innehåller GeForce RTX 3070 GAMING X TRIO art nr 1014369. Beställningsvaran som du beställt med ett förväntat datum har nu fått sitt datum ändrat. Dessvärre har vi inte heller något bekräftat leveransdatum just nu på när varan kommer in.

Vi återkommer till dig inom 5 arbetsdagar per mejl med fortsatt uppdatering angående din order.

Från NetOnNet angående de MSI 3070 som hade leveransdag 26/1

Samma här!

Visa signatur

AMD Ryzen 7800x3d | Asus Strix X670E-F | G.Skill DDR5 2x32GB @6000MT/s CL30 | RTX 4090 TUF | Sound Blaster AE-7 | WD SN850x 4TB | Corsair HX1500i | NZXT H7 Flow | Logitech G915 TKL | G502 X Lightspeed | LG 42" C2 OLED | Logitech Z-5500 | Epos H6Pro | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av tretej:

Jag tvivlar starkt på att Inets kundtjänst vet mer. De kan kanske ge uppskattningar de har hört nånstans internt men det skulle knappast hjälpa att dela med sig. För om det inte visar sig stämma så är det kundtjänsten som får ta skit för det, inte de som gör inköpen, speditörerna som kanske orsakt förseningen, eller tillverkaren som hamnat efter med produktionen.

@Inet
Jag tycker denna soppan med Eagle non-OC har passerat stadiet "vad vet kundtjänst" etc.. Vi vet att det under de månaderna som nu hunnit gå, har sålts mängder med RTX 3070 även om tillgången varit ojämn. Där det (o)lustiga priset tas av att Inet faktiskt sålt exakt samma kort fast OC modellen. Vi vet också att datumet för leverans flyttats fram till absurdum flera gånger.

Återigen landar vi i att det var Inet själv som erbjöd detta grafikkort till bra intropris 29 oktober. Ingen tvingade dem. Att jag som kund sedan beställer så fort jag nånsin kan vid release och lagersaldot visar fortfarande grönt med över 10 st i lager i flera minuter efter min beställning, får mig verkligen att tro att ett kort kommer dagarna senare. Likförbannat sitter jag här 28 januari utan kort.

Varken jag eller Inet kunde ju där och då veta hur kommande månader skulle utspela sig. Nu vet vi, och jag hade verkligen förväntat mig mer från Inet. Mina goda erfarenheter sedan tidigare, Inets goda rykte borde borga för ännu en god köpupplevelse? Tyvärr inte.

Det är Inet som måste ta ansvar gentemot oss! Det är åtminstone vad jag med flera förväntar oss. Tyvärr har Inet redan visat en sämre sida genom att bara försöka tiga sig igenom det hela.

Det här går inte rätt till. Lös det Inet!

taggade Inet
Permalänk
Medlem
Skrivet av Zoul:

Jag tycker denna soppan med Eagle non-OC har passerat stadiet "vad vet kundtjänst" etc.. Vi vet att det under de månaderna som nu hunnit gå, har sålts mängder med RTX 3070 även om tillgången varit ojämn. Där det (o)lustiga priset tas av att Inet faktiskt sålt exakt samma kort fast OC modellen. Vi vet också att datumet för leverans flyttats fram till absurdum flera gånger.

Tror du drar i för höga växlar. Har samma problem med Asus Tuf och OC varianten på annat håll. OC har levererats i mängder medans jag fortfarande väntade på min vanliga. Till slut blev ordern annullerad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TuHack:

Tror du drar i för höga växlar. Har samma problem med Asus Tuf och OC varianten på annat håll. OC har levererats i mängder medans jag fortfarande väntade på min vanliga. Till slut blev ordern annullerad.

***bort/mod*** Ifall du tycker det är okej att vänta i 6+ månader på ett grafikkort man beställer fort som blixten med förhållandevis god tillgång vid beställningstillfället..

§1 /mod
Permalänk
Medlem

Finns det någon här på Sweclockers som kan träda fram och säga att de fick tag i ett av dessa ca 20 st(?) Gigabyte RTX 3070 Eagle non-OC, online från Inet alltså?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zoul:

Ingen har bett om din åsikt. Ifall du tycker det är okej att vänta i 6+ månader på ett grafikkort man beställer fort som blixten med förhållandevis god tillgång vid beställningstillfället.. Då är du nog en kund i Inets smak helt enkelt. Man får ju i alla fall en Pingvinstång!!

Tror ingen tycker det är kul att vänta men efter rådande omständigheter så finns det inte mycket att göra. Inet skulle såklart kunna erbjuda en annan produkt (tror Scan gör så) om det är det du är upprörd över? Men då måste dom kanske plocka från någon annan köplats. Inte rätt det heller.

Min poäng var ivaf att det inte är någon unik situation du/ni är i. Trist är det såklart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TuHack:

Detta är ett forum trots allt. Tror ingen tycker det är kul att vänta men efter rådande omständigheter så finns det inte mycket att göra. Inet skulle såklart kunna erbjuda en annan produkt (tror Scan gör så) om det är det du är upprörd över? Men då måste dom kanske plocka från någon annan köplats. Inte rätt det heller.

Min poäng var ivaf att det inte är någon unik situation du/ni är i. Trist är det såklart.

Det finns massor @Inet kan göra, men de måste visa viljan att göra det. Under dessa månader har det funnits mängder med produkter utan köplats, som varit fria i lager. Som jag nämnt tidigare är jag inte intresserad av förslag som Inet redan gett när jag kontaktade dem: "kolla här har vi ett ultra superduper 70000 som bara kostar ca 2000-2500 kr mer"

Inets förfarande har lurat mig att lägga alla ägg i en korg (min beställning på 3070 Eagle non-OC). Inet har hela tiden sagt att den "borde" komma in vid förväntat datum. Vilket fått mig att hålla kvar vid min beställning medans priserna skenat iväg till nivåer som jag inte är villig att betala. Droppen blev nu när den flyttades fram till 2021-04-30. Därför kräver jag en lösning!

Diverse lösningar finns det alltid, frågan är bara om Inet väljer att se dem eller inte. De sköter det inte vidare snyggt just nu i alla fall.

Permalänk
Medlem

För den som är intresserad fina några 3070 hos Power.
ASUS DUAL GEFORCE RTX 3070 8 GB GRAFIKKORT

https://www.power.se/datorer/komponenter/grafikkort-gpu/asus-...

Tyvärr för breda för mitt bygge.

Permalänk

Nej! Kommer aldrig att betala så mycket pengar, blir att jag lägger uppgradering på is så får vi väl se längre fram.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zoul:

Det finns massor @Inet kan göra, men de måste visa viljan att göra det. Under dessa månader har det funnits mängder med produkter utan köplats, som varit fria i lager. Som jag nämnt tidigare är jag inte intresserad av förslag som Inet redan gett när jag kontaktade dem: "kolla här har vi ett ultra superduper 70000 som bara kostar ca 2000-2500 kr mer"

Inets förfarande har lurat mig att lägga alla ägg i en korg (min beställning på 3070 Eagle non-OC). Inet har hela tiden sagt att den "borde" komma in vid förväntat datum. Vilket fått mig att hålla kvar vid min beställning medans priserna skenat iväg till nivåer som jag inte är villig att betala. Droppen blev nu när den flyttades fram till 2021-04-30. Därför kräver jag en lösning!

Diverse lösningar finns det alltid, frågan är bara om Inet väljer att se dem eller inte. De sköter det inte vidare snyggt just nu i alla fall.

Vadå kräver en lösning? Är det en gratis tvättmaskin det ska till för att du ska tagga ner? Inet är inte skyldiga dig någonting, att du har beställt en bristvara som NVIDIA inte kan producera tillräckligt mycket av kan Inet inte göra ett skit åt och det är därför du inte har fått något kort eller någon magisk lösning. Hade du varit med på release hade du heller inte behövt sitta utan kort.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zoul:

Wow Inet fan boy to the rescue! Var bara en tidsfråga antar jag. Pingvinstängernas makt är stor!! Vilken tur inte du driver Inet då kan vi konstatera.

Läs på innan du släpper dig okontrollerat. Din åsikt intresserar mig inte det minsta.

Inet håller på att göra bort sig, punkt.

Kan du rekommendera en lösning?

Visa signatur

5600x | 3080 | 32gb 3600mhz | Samsung 980 PRO | 38" UW 3840x1600 175hz | NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av CarlOscar:

Kan du rekommendera en lösning?

Jag kan ge exempel på en lösning som åtminstone jag tycker hade varit väldigt rimlig:

När @Inet nyligen hade 3070 Eagle OC fria i lager. Då visste dessutom Inet om det framflyttade datumet på non-OC modellen. Där och då kunde Inet ha kontaktat oss som har beställningar i tur och ordning och erbjudit det kortet istället.

Vid tidpunkten för beställning (vid release) tror jag det skiljde 100-200 kr mellan modellerna. Hade jag då vetat vad jag vet nu, så hade jag valt OC modellen utan tvekan och haft mitt kort. Skulle Inet vilja ha den pengen emellan? Fine, inga problem, jag lägger mellanskillnaden.

Den lösningen tycker jag är himla logisk när det till och med gäller samma grafikkort. Är såklart öppen för lösningar innehållande andra grafikkort också. Men det är svårt att lösa något med en motpart som bara tiger. Ett stort företag som Inet har rimligtvis löst saker förr. Har man ett kundcentrerat fokus vilket är A och O för framgångsrika företag, så ska inte jag som kund behöva jaga dem. De vet om att jag existerar och jag har klargjort att jag inte längre tänker vänta i det tysta.

taggade Inet
Permalänk
Medlem
Skrivet av Zoul:

Wow Inet fan boy to the rescue! Var bara en tidsfråga antar jag. Pingvinstängernas makt är stor!! Vilken tur inte du driver Inet då kan vi konstatera.

Läs på innan du släpper dig okontrollerat. Jag har varit så redo det går vid sekunden för release. Din åsikt intresserar mig inte det minsta.

Inet håller på att göra bort sig, punkt.

Fanns flera hundra kort att köpa även 20 minuter efter släpp, det är inte min åsikt utan precis vad som hände. Verkligen tur att jag inte driver ehandel inom datordelar, hade blivit tokig på sånt här struntprat.

Skrivet av Zoul:

Jag kan ge exempel på en lösning som åtminstone jag tycker hade varit väldigt rimlig:

När Inet nyligen hade 3070 Eagle OC fria i lager. Då visste dessutom Inet om det framflyttade datumet på non-OC modellen. Där och då kunde Inet ha kontaktat oss som har beställningar i tur och ordning och erbjudit det kortet istället.

Vid tidpunkten för beställning (vid release) tror jag det skiljde 100-200 kr mellan modellerna. Hade jag då vetat vad jag vet nu, så hade jag valt OC modellen utan tvekan och haft mitt kort. Skulle Inet vilja ha den pengen emellan? Fine, inga problem, jag lägger mellanskillnaden.

Den lösningen tycker jag är himla logisk när det till och med gäller samma grafikkort. Är såklart öppen för lösningar innehållande andra grafikkort också. Men det är svårt att lösa något med en motpart som bara tiger. Ett stort företag som Inet har rimligtvis löst saker förr. Har man ett kundcentrerat fokus vilket är A och O för framgångsrika företag, så ska inte jag som kund behöva jaga dem. De vet om att jag existerar och jag har klargjort att jag inte längre tänker vänta i det tysta.

Gjordes ju för 3080 TUF, Inet gör kanske bedömningen att det inte är nödvändigt för 3070 Eagle. Tror hursom du får ditt kort före April.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zoul:

***bort/mod***

Ja, Inet har löst det så med 3080 TUF Non-OC. Samtidigt finns det kunder hos Komplett med ordrar på 3080 Trinity från launchdag medan det skickats flitigt av OC-varianten, ska vi plocka fram högafflarna där med? Finns ju snart inga återförsäljare kvar isåfall...

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Ja, Inet har löst det så med 3080 TUF Non-OC. Samtidigt finns det kunder hos Komplett med ordrar på 3080 Trinity från launchdag medan det skickats flitigt av OC-varianten, ska vi plocka fram högafflarna där med? Finns ju snart inga återförsäljare kvar isåfall...

Hmm intriguing @Inet hur ni löst 3080 TUF situationen men inte tycks vilja lösa Eagle situationen. Vad är skillnaden? Kommentarer till det?