3070 beställningar, vem hann?

Permalänk
Medlem

Ok!

Tänkte att detta kunde vara av intresse.

Jag la en beställning hos Inet på en 3070 ventus 3x oc.

Jag la beställningen 2020-12-07 och alla grejjer (5600x, x570 tomahawk, noctua-fläktar och en dark rock pro 4) landade på posten 2021-01-30 (på en lördag av alla dagar)

Jag fick altså vänta i 54 dagar på mitt 3070. Nu är ju visserligen just det kortet slutsålt men det är en annan femma!

OCH (jag ska fan starta en egen tråd om den fadäsen) Inet glömde att packa ner mina ram-minnen! Så nu sitter jag här och måste vänta till nästa vecka innan jag kan pula ihop delarna likt förbannat...

EDIT: Nu startade jag en tråd på underforumet konsumenträtt ang. det jag skrev ovan för den som har något att tillägga om den saken.

Sa att jag skulle starta en tråd. Startade en tråd och meddelade vart den ligger.
Permalänk

Fan vad sjukt mitt RTX 3070 VENTUS 3X OC som jag köpte för 6300 kr kostar nu 7500 kr....

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Inet

Hej!

Det är några av er som är intresserade av lite information om korten men även hur vår närvaro fungerar här på Swec forumen.

Till att börja med så undviker vi gärna att hoppa in i trådar som inte är på vår egen forumdel och/eller inte är en Inet relaterad tråd. I breda trådar så som denna så pågår det flera diskussioner samtidigt vilket gör det svårnavigerat och öppnar upp för missförstånd. Många av frågorna som ni ställer är order/kundspecifika och dessa bemöter vår kundservice varje dag och ni är som vanligt alltid varmt välkomna att kontakta vår kundservice om ni har frågor/funderingar relaterade till era beställningar hos oss. Även om vi ogärna hoppar in i trådarna så försöker vi bevaka dem för att få en bättre blick över hur kunderna ställer sig till ämnet i fråga oavsett om det är direkt riktat mot Inet, tillverkarna eller branschen i sin helhet för att se om vi på något sett kan hitta bättre vägar att gå för våra kunder.

Det är ingen nyhet att det råder en extrem efterfrågan på dessa nya kort samtidigt som bristen på komponenter har växt under det gångna året där fler och fler har börjat köpa elektronik i rasande takt, till stor del på grund av ändrade vanor i och med Covid-19 intåg. Vi försöker dock i bästa möjliga mån dels få tag på korten som kunderna beställt och i de fall där vi täcker en kölista erbjuda resterande till närmast likvärdiga kölista, ibland går dock inleveransen fort och då hinner de tyvärr sälja slut.

@zoul och övriga som beställt just 3070 Eagle kortet, lite goda nyheter:

Vi har lyckats få tag i ett större gäng Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC (som är storebror och dessutom överklockade modellen) som vi nu kommer erbjuda till alla som väntat på 3070 Eagle.
Helt utan prispåslag. Detta är inget vi fått något som helst stöd från Gigabyte/Nvidia för att göra. Utan att gå in i för mycket detaljer så kan vi lova att det är stor förlust rent ekonomiskt att erbjuda dessa till Eagle kunder men vi ser det som plåster på såren för att ni varit tvungna att vänta så orimligt länge på era produkter.

Hoppas att samtliga får en fin vecka och att bristen på de nya komponenterna släpper snart.

Med vänliga hälsningar,

Shahin, Inet Kundservice

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk

ASUS GeForce RTX 3070 8GB EKWB

https://www.inet.se/produkt/5411948/asus-geforce-rtx-3070-8gb...

Vattenkyld går att köpa i dagsläget, 12 kvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inet:

Hej!

Det är några av er som är intresserade av lite information om korten men även hur vår närvaro fungerar här på Swec forumen.

Till att börja med så undviker vi gärna att hoppa in i trådar som inte är på vår egen forumdel och/eller inte är en Inet relaterad tråd. I breda trådar så som denna så pågår det flera diskussioner samtidigt vilket gör det svårnavigerat och öppnar upp för missförstånd. Många av frågorna som ni ställer är order/kundspecifika och dessa bemöter vår kundservice varje dag och ni är som vanligt alltid varmt välkomna att kontakta vår kundservice om ni har frågor/funderingar relaterade till era beställningar hos oss. Även om vi ogärna hoppar in i trådarna så försöker vi bevaka dem för att få en bättre blick över hur kunderna ställer sig till ämnet i fråga oavsett om det är direkt riktat mot Inet, tillverkarna eller branschen i sin helhet för att se om vi på något sett kan hitta bättre vägar att gå för våra kunder.

Det är ingen nyhet att det råder en extrem efterfrågan på dessa nya kort samtidigt som bristen på komponenter har växt under det gångna året där fler och fler har börjat köpa elektronik i rasande takt, till stor del på grund av ändrade vanor i och med Covid-19 intåg. Vi försöker dock i bästa möjliga mån dels få tag på korten som kunderna beställt och i de fall där vi täcker en kölista erbjuda resterande till närmast likvärdiga kölista, ibland går dock inleveransen fort och då hinner de tyvärr sälja slut.

@zoul och övriga som beställt just 3070 Eagle kortet, lite goda nyheter:

Vi har lyckats få tag i ett större gäng Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC (som är storebror och dessutom överklockade modellen) som vi nu kommer erbjuda till alla som väntat på 3070 Eagle.
Helt utan prispåslag. Detta är inget vi fått något som helst stöd från Gigabyte/Nvidia för att göra. Utan att gå in i för mycket detaljer så kan vi lova att det är stor förlust rent ekonomiskt att erbjuda dessa till Eagle kunder men vi ser det som plåster på såren för att ni varit tvungna att vänta så orimligt länge på era produkter.

Hoppas att samtliga får en fin vecka och att bristen på de nya komponenterna släpper snart.

Med vänliga hälsningar,

Shahin, Inet Kundservice

Välkommen in i värmen @Inet och tack för lite goda nyheter!

Kommer ni mejla ut till de som omfattas av erbjudandet eller skall man göra något?

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk

Det blev ett litet kvällsbesök på Webhallen 😍

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inet:

Hej!

Det är några av er som är intresserade av lite information om korten men även hur vår närvaro fungerar här på Swec forumen.

Till att börja med så undviker vi gärna att hoppa in i trådar som inte är på vår egen forumdel och/eller inte är en Inet relaterad tråd. I breda trådar så som denna så pågår det flera diskussioner samtidigt vilket gör det svårnavigerat och öppnar upp för missförstånd. Många av frågorna som ni ställer är order/kundspecifika och dessa bemöter vår kundservice varje dag och ni är som vanligt alltid varmt välkomna att kontakta vår kundservice om ni har frågor/funderingar relaterade till era beställningar hos oss. Även om vi ogärna hoppar in i trådarna så försöker vi bevaka dem för att få en bättre blick över hur kunderna ställer sig till ämnet i fråga oavsett om det är direkt riktat mot Inet, tillverkarna eller branschen i sin helhet för att se om vi på något sett kan hitta bättre vägar att gå för våra kunder.

Det är ingen nyhet att det råder en extrem efterfrågan på dessa nya kort samtidigt som bristen på komponenter har växt under det gångna året där fler och fler har börjat köpa elektronik i rasande takt, till stor del på grund av ändrade vanor i och med Covid-19 intåg. Vi försöker dock i bästa möjliga mån dels få tag på korten som kunderna beställt och i de fall där vi täcker en kölista erbjuda resterande till närmast likvärdiga kölista, ibland går dock inleveransen fort och då hinner de tyvärr sälja slut.

@zoul och övriga som beställt just 3070 Eagle kortet, lite goda nyheter:

Vi har lyckats få tag i ett större gäng Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC (som är storebror och dessutom överklockade modellen) som vi nu kommer erbjuda till alla som väntat på 3070 Eagle.
Helt utan prispåslag. Detta är inget vi fått något som helst stöd från Gigabyte/Nvidia för att göra. Utan att gå in i för mycket detaljer så kan vi lova att det är stor förlust rent ekonomiskt att erbjuda dessa till Eagle kunder men vi ser det som plåster på såren för att ni varit tvungna att vänta så orimligt länge på era produkter.

Hoppas att samtliga får en fin vecka och att bristen på de nya komponenterna släpper snart.

Med vänliga hälsningar,

Shahin, Inet Kundservice

@Inet Hej!
Det glädjer mig att ni äntligen svarade, det var faktiskt det enda jag egentligen önskade. Vi hade kunnat flytta diskussionen - om vi hade haft en dialog.

Uppskattar verkligen att ni kliver in med sådan nivå av "goodwill" - för jag förstår precis som ni säger att det är en ordentlig ekonomisk förlustaffär. Men i tider som dessa, när marknaden skälver(av många orsaker) - är jag övertygad om att sånt här kommer att åter belöna den som ger. Om vi konsumenter vill ha kvar butikerna vi gillar, ja då har även vi konsumenter ett ansvar.

Svaret från er är liksom "allt i ett" - något som vi kunde ha nått fram till gemensamt, eller så hade det i ett tidigt skede räckt med t.ex.:

"Vi kommer ta upp frågan internt och borde kunna återkomma med besked denna eller nästkommande vecka. Vi kommer sedan svara i en separat tråd i våran egen forumdel."

Ja, ni förstår. Samtidigt har jag full förståelse för att ni inte har möjlighet att använda forumet som någon "chattfunktion" med live-dialog. Önskade faktiskt inget mer än nåt sånt egentligen. Så nästa gång, snälla var inte tysta så länge samtidigt som ni jobbar på någon "superlösning" Självklart oerhört glädjande att ni kommer lösa det genom att erbjuda oss andra grafikkort.

Slutligen, inget ont som inte för något gott med sig, detta har säkert varit lärorikt för alla oss inblandade.
Jag hade fel om er, kundvård verkar visst fortfarande vara ett ledord. Därmed är ni inte längre på min "shitlist" av butiker - vi kommer göra fler affärer
Vet att jag önskade er en mindre trevlig helg, nu önskar jag @Inet en desto trevligare kommande vecka.

Ha det gott @Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inet:

Hej!

Det är några av er som är intresserade av lite information om korten men även hur vår närvaro fungerar här på Swec forumen.

Till att börja med så undviker vi gärna att hoppa in i trådar som inte är på vår egen forumdel och/eller inte är en Inet relaterad tråd. I breda trådar så som denna så pågår det flera diskussioner samtidigt vilket gör det svårnavigerat och öppnar upp för missförstånd. Många av frågorna som ni ställer är order/kundspecifika och dessa bemöter vår kundservice varje dag och ni är som vanligt alltid varmt välkomna att kontakta vår kundservice om ni har frågor/funderingar relaterade till era beställningar hos oss. Även om vi ogärna hoppar in i trådarna så försöker vi bevaka dem för att få en bättre blick över hur kunderna ställer sig till ämnet i fråga oavsett om det är direkt riktat mot Inet, tillverkarna eller branschen i sin helhet för att se om vi på något sett kan hitta bättre vägar att gå för våra kunder.

Det är ingen nyhet att det råder en extrem efterfrågan på dessa nya kort samtidigt som bristen på komponenter har växt under det gångna året där fler och fler har börjat köpa elektronik i rasande takt, till stor del på grund av ändrade vanor i och med Covid-19 intåg. Vi försöker dock i bästa möjliga mån dels få tag på korten som kunderna beställt och i de fall där vi täcker en kölista erbjuda resterande till närmast likvärdiga kölista, ibland går dock inleveransen fort och då hinner de tyvärr sälja slut.

@zoul och övriga som beställt just 3070 Eagle kortet, lite goda nyheter:

Vi har lyckats få tag i ett större gäng Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC (som är storebror och dessutom överklockade modellen) som vi nu kommer erbjuda till alla som väntat på 3070 Eagle.
Helt utan prispåslag. Detta är inget vi fått något som helst stöd från Gigabyte/Nvidia för att göra. Utan att gå in i för mycket detaljer så kan vi lova att det är stor förlust rent ekonomiskt att erbjuda dessa till Eagle kunder men vi ser det som plåster på såren för att ni varit tvungna att vänta så orimligt länge på era produkter.

Hoppas att samtliga får en fin vecka och att bristen på de nya komponenterna släpper snart.

Med vänliga hälsningar,

Shahin, Inet Kundservice

Detta kan man kalla service!
Jag har inte beställt av inet och jag är vansinnig på komplett som ändrar datum utan info och i sista minuten.

Visa signatur

Fractal Design define C/S, 3700x, Asus 570x-p, EVGA 980ti, Corsair vengeance 32 GB 3200 MHz.

Permalänk
Medlem

Fick mail nu från er på inet om byte av kort, grymt bra lösning och får buga och tacka!

Äntligen ett kort på G!

Permalänk
Medlem
Skrivet av robstar:

Fick mail nu från er på inet om byte av kort, grymt bra lösning och får buga och tacka!

Äntligen ett kort på G!

Samma här. Tack för er fina lösning @Inet!

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem

Samma här <3 @Inet

Permalänk
Medlem

Mitt Eagle 3070 OC som beställdes den 10/1 skickades idag från Webhallen

Permalänk
Medlem

Fick meddelande från Inet om att mitt Gigabyte RTX 3070 Gaming OC håller på att plockas

Har faktiskt redan handlat annat hos er på @Inet där ni nödvändigtvis inte var det billigaste alternativet. Men jag är en medveten kund och gör det för att det känns rätt. Ser fram emot fler affärer tillsammans!

Återigen, stort tack till @Inet för lösningen ni erbjöd oss 👌

Permalänk
Medlem

ASUS GeForce RTX 3070 8GB GDDR6 DUAL OC

Beställde På Elgiganten 2021-01-20 cirka 14:43.
Kommer in i lager 2021-02-04
6290:-

Har haft kortet hemma i 5 dagar och jag måste säga att det är ett mycket stilrent och välbyggt kort.

Efter lite närmare sökning så ser det ut som detta kortet har samma PCB som TuF modellen enligt https://www.chiphell.com/thread-2276962-1-1.html viket gör att det kör med en 10+2 fas och 500A VRM.

Dual = https://unikoshardware.com/wp-content/uploads/2020/11/DSC0740...
TUF = https://www.techpowerup.com/review/asus-geforce-rtx-3070-tuf-...

https://unikoshardware.com/2020/11/asus-dual-rtx-3070-o8g-rev...

Kan även starkt rekommendera att man undervoltar detta kort då man kan få ner temperaturerna plus energi förbrukning rätt kraftigt utan att man blir av med prestanda. Även ljudnivån på fläktarna är mycket låg.

Lite närmare info angående undervoltningen, under load ligger kortet på 62-63 grader och fläkten ligger på ungefär 1500rpm vilket gör dom tysta ifall någon frågar mig.

Jag fick upp kortet till 1875mhz med 850mv och minnet satte jag bara på +800 och allt funkade kanon efter 3h av stress testing.

Här finns även två guides hur man undervoltar i MSI Afterburner ifall någon känner sig osäker. Det är inget svårt!

https://www.youtube.com/watch?v=FqpfYTi43TE
https://www.youtube.com/watch?v=E0vKAmWzu0Y

Mvh Paw

Visa signatur

Ryzen 5800X3D • Gigabyte X570S AORUS Pro AX • Noctua NH-D15S Chromax Black •
Crucial Ballistix RGB 3600MHz CL16 2x16GB • 3x Seagate FireCuda 520 2TB •
Gigabyte 3070 AORUS Master • Xiaomi Curved Gaming Monitor 34 •
Asus ROG Strix 850W • Fractal Design Define R5 •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paw:

ASUS GeForce RTX 3070 8GB GDDR6 DUAL OC

Beställde På Elgiganten 2021-01-20 cirka 14:43.
Kommer in i lager 2021-02-04
6290:-

Har haft kortet hemma i 5 dagar och jag måste säga att det är ett mycket stilrent och välbyggt kort.

Efter lite närmare sökning så ser det ut som detta kortet har samma PCB som TuF modellen enligt https://www.chiphell.com/thread-2276962-1-1.html viket gör att det kör med en 10+2 fas och 500A VRM.

Dual = https://unikoshardware.com/wp-content/uploads/2020/11/DSC0740...
TUF = https://www.techpowerup.com/review/asus-geforce-rtx-3070-tuf-...

https://unikoshardware.com/2020/11/asus-dual-rtx-3070-o8g-rev...

Kan även starkt rekommendera att man undervoltar detta kort då man kan få ner temperaturerna plus energi förbrukning rätt kraftigt utan att man blir av med prestanda. Även ljudnivån på fläktarna är mycket lågt.

Mvh Paw

Tack för informationen @Paw

Nästan identisk beställning.
Bara minuterar skilde, kortet hemma i 4 dagar.
Ej installerat inväntar svar på några frågor.

Visa signatur

Windows 11 pro, Corsair 4000D Airflow, MSI PRO B660M-A WIFI D4, Intel Core i5 12600K, Corsair 32GB (2x16GB), PowerColor Radeon RX 6900 XT, Kingston NV1 500GB M.2 NVMe, WD Black SN850 1TB Gen 4, Seasonic Focus GX 850W, LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Medlem

Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB VISION OC

Beställde på Inet 31/1 och hämtade upp det nu idag 3/2. Det stod preliminärt datum 02-15 då jag lade beställningen!

Oerhört förvånad faktiskt, då jag haft ordrar på andra kort där datum flyttats fram allt eftersom.

Visa signatur

:D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zoul:

Fick meddelande från Inet om att mitt Gigabyte RTX 3070 Gaming OC håller på att plockas

Har faktiskt redan handlat annat hos er på @Inet där ni nödvändigtvis inte var det billigaste alternativet. Men jag är en medveten kund och gör det för att det känns rätt. Ser fram emot fler affärer tillsammans!

Återigen, stort tack till @Inet för lösningen ni erbjöd oss 👌

Skönt att det löste sig. Jag har ett likadant kort och det är riktigt trevligt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paw:

ASUS GeForce RTX 3070 8GB GDDR6 DUAL OC

Beställde På Elgiganten 2021-01-20 cirka 14:43.
Kommer in i lager 2021-02-04
6290:-

Har haft kortet hemma i 5 dagar och jag måste säga att det är ett mycket stilrent och välbyggt kort.

Efter lite närmare sökning så ser det ut som detta kortet har samma PCB som TuF modellen enligt https://www.chiphell.com/thread-2276962-1-1.html viket gör att det kör med en 10+2 fas och 500A VRM.

Dual = https://unikoshardware.com/wp-content/uploads/2020/11/DSC0740...
TUF = https://www.techpowerup.com/review/asus-geforce-rtx-3070-tuf-...

https://unikoshardware.com/2020/11/asus-dual-rtx-3070-o8g-rev...

Kan även starkt rekommendera att man undervoltar detta kort då man kan få ner temperaturerna plus energi förbrukning rätt kraftigt utan att man blir av med prestanda. Även ljudnivån på fläktarna är mycket låg.

Lite närmare info angående undervoltningen, under load ligger kortet på 62-63 grader och fläkten ligger på ungefär 1500rpm vilket gör dom tysta ifall någon frågar mig.

Jag fick upp kortet till 1875mhz med 850mv och minnet satte jag bara på +800 och allt funkade kanon efter 3h av stress testing.

Mvh Paw

Hur gjorde du undervoltningen och hur mkt matas? Jag är inte superförtjust i MSI Afterbörner.

Permalänk
Medlem

Jag gjorde en intresseanmälan till webhallen i söndags, fick mitt 3070 idag till ett helt okej pris.

Permalänk
Medlem

Några 3070 hos Komplett

Gainward GeForce RTX 3070 Phoenix GS: 8499:-
https://www.komplett.se/product/1171796/datorutrustning/dator...
Då vart alla 75+ SLUT!

Mvh Paw

Visa signatur

Ryzen 5800X3D • Gigabyte X570S AORUS Pro AX • Noctua NH-D15S Chromax Black •
Crucial Ballistix RGB 3600MHz CL16 2x16GB • 3x Seagate FireCuda 520 2TB •
Gigabyte 3070 AORUS Master • Xiaomi Curved Gaming Monitor 34 •
Asus ROG Strix 850W • Fractal Design Define R5 •

Permalänk
Medlem

3090 Strix (non-OC) på NetOnNet på ingående. Rätt saftigt pris dock, 23490.

https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/grafikkort/nvidi...

Ahh, fel tråd! Sorry!

Visa signatur

AMD Ryzen 7800x3d | Asus Strix X670E-F | G.Skill DDR5 2x32GB @6000MT/s CL30 | RTX 4090 TUF | Sound Blaster AE-7 | WD SN850x 4TB | Corsair HX1500i | NZXT H7 Flow | Logitech G915 TKL | G502 X Lightspeed | LG 42" C2 OLED | Logitech Z-5500 | Epos H6Pro | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Har ett Vision OC på väg från Inet, lyckades knipa ett igår för 7600. Såg att Power hade ett Asus för 6999kr men det förvann fort. Hade inte tänkt köpa ny GPU förrän jag kan få tag i ett 3080 eller eventuellt kommande 3080ti, men beställningen av en 48" CX fick mig att bli lite mer spontan, och det är egentlgien främst bandbredden från hdmi 2.1 som jag behöver, snarare än prestanda. För några 120fps i 4k skulle inte ett 3080 klara heller.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem

Hej!

Är @webhallen verkligen så jävla fula att dom lägger på minst 1500kr mot andra butiker bara för att dom är dom enda som har kortet i lager?

https://www.webhallen.com/se/product/324066-MSI-GeForce-RTX-3...

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Hej!

Är @webhallen verkligen så jävla fula att dom lägger på minst 1500kr mot andra butiker bara för att dom är dom enda som har kortet i lager?

https://www.webhallen.com/se/product/324066-MSI-GeForce-RTX-3...

Så har väl alla gjort på sistone? Korten säljer ju ändå...
De vill väll få tillbaka lite pengar för de tidigare sålda korten som de kanske går back på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Hej!

Är @webhallen verkligen så jävla fula att dom lägger på minst 1500kr mot andra butiker bara för att dom är dom enda som har kortet i lager?

https://www.webhallen.com/se/product/324066-MSI-GeForce-RTX-3...

Inet tar 8500kr för samma kort, finns i lager dessutom.

Permalänk
Medlem

Msi suprim x som jag köpte för 6790kr kostar 8400kr på komplett.
Bättre än trio korten

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Jaxione:

Hej!

Är @webhallen verkligen så jävla fula att dom lägger på minst 1500kr mot andra butiker bara för att dom är dom enda som har kortet i lager?

https://www.webhallen.com/se/product/324066-MSI-GeForce-RTX-3...

Har velat ta upp detta innan men vet inte riktigt hur det formuleras utan att låta fel "Hej jag höjer priser för att inte sälja slut direkt" . Det finns tyvärr individer som inte respekterar 1 per kund och suger upp allt lager när det säljs till marknadspris med alla möjliga medel (släkt, vänner, throw aways, höjningen har avskräckt det värsta av detta beteendet men det existerar ändå och tar enorm tid att hantera. Jag har försökt få ut kort här på Sweclockers via intresseanmälningar till marknadspris inför detta men det bryter tyvärr mot Sweclockers marknadsregler (därmed kommer ni aldrig bli erbjudna kort igen här) så min sista utväg har varit att öppna upp försäljning så iaf de som verkligen vill kan få köpa kort av oss istället för en scalper.

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Inet har ca 30st msi Rtx 3070 gaiming x trio inne nu.

Permalänk
Medlem

Fått och installerat mitt Gigabyte 3070 OC nu :). Tack @inet snabb frakt. Under 24h till Norrland 👍😁
Lite för stort för mitt Lian li tu150 chassi. Fick offra två rgb-fläktar 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Jag har försökt få ut kort här på Sweclockers via intresseanmälningar till marknadspris inför detta men det bryter tyvärr mot Sweclockers marknadsregler (därmed kommer ni aldrig bli erbjudna kort igen här) så min sista utväg har varit att öppna upp försäljning så iaf de som verkligen vill kan få köpa kort av oss istället för en scalper.

/Patrik

Ah, tråkigt.
Den situation vi har nu skapar en svart andrahandsmarknad som skadar vår hobby. Svårt att veta hur man ska agera. Jag är rädd att detta blir lite av praxis i framtiden där scalpers kommer in i hobbyn och förstör tillgänglighet och prisbild för i princip alla kommande lanseringar av topprodukter i framtiden.

Visa signatur

Silverstone FT-02 Silver | Seasonic Platinum 1200W | Ryzen 9 5900X | MSI X570 Tomahawk | G.Skill Trident Z Neo RGB 32GB @ 3600/16/16/16/36 | ASUS TUF 3080 OC V2 | 1TB SSD WD SN850 | Noctua NH-D14 | Win 11 Professional | QPad MK-95 Pro | Logitech G903 | Acer X34P | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic A1 | QPad QH-1339 | Beyerdynamic T1 | Fanatec CSWv2 + CSP | Thrustmaster Warthog | MFG Crosswind v3 | Xbox 360 | Xbox One | PS3 | PS4 | PS VITA | Nintendo Switch