SweClockers Meet & Geek i Gävle 2018!

Permalänk
Medlem

Låter intressant! Brukar inte vara speciellt aktiv här på SweClockers (läser oftare än skriver) men det läre väl inte göra nå 😁. Mycket möjligt att jag kommer förbi!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Testpilot

Kommer helt klart dyka upp, otroligt trevligt initiativ och något jag längtat efter bra länge!

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

@Jacob: Haha, du vet själv hur skärrade vi båda blev från den upplevelsen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

@nidas nämen, sedär!

@Xyborg Räkna med det!

Intressant! Om ni nu är bekanta, är det för mycket begärt att jag får ditt namn att hänvisa till (PM går alldeles utmärkt om du inte vill namnge dig i forumet)?

Drar ett mess till honom imorgon angående Fredag 6 Juli, bokning av hela nedre delen av terassen av ett gäng datornördar. Drar ett PM efter svar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag ansvarar för vad jag skriver, inte för vad du förstår.
Förlåt, jag hörde inte vad du tänkte säga.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Nanae:

Drar ett mess till honom imorgon angående Fredag 6 Juli, bokning av hela nedre delen av terassen av ett gäng datornördar. Drar ett PM efter svar.

Skickades från m.sweclockers.com

Härligt!!! Om det är möjligt, kan du se till att mitt namn står på bokningen och få ett svar kring hur många som ryms?

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Jag har varit i kontakt med Terrassen och de är inte beredda att ta emot ett så pass stort sällskap en fredag. Anledningen är att köket blir helt igenkorkat och att det skulle bli grova förseningar för resterande matgäster på plats. Hade vi haft träff mitt i veckan skulle det troligtvis gått att lösa, men det känns inte som det bästa alternativet.

Misströsta icke! Kommer sondera stan och imorgon för att snarast hitta ett ställe vi kan inkvartera oss på. Målet är att komma med ett besked denna vecka så att alla ni som tänkt resa en längre sträcka för att delta kan börja förankra med era familjer, boka eventuellt boende, med mera.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Inofficiell ambassadör

@Jacob: Tack för info - började undra hur det gick med detta. Håller tummarna för att det ordnar upp sig.

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Administrativ avgift

@Jacob: Fest hos Jacob, fest hos Jacob . Är det någon mer än jag som fick tanken?

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

@andra94 Vi får väl se hur det ser ut framåt småtimmarna när alla anständiga hak stängt och alternativ som finns är typ fjortisdisco.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Är det fortfarande så illa att typ alla hak i Gävle stänger 1?

Vet att jag fortfarande har sur smak i munnen ett par år senare efter att ha behövt besöka slick city

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Skrivet av Jacob:

Jag har varit i kontakt med Terrassen och de är inte beredda att ta emot ett så pass stort sällskap en fredag. Anledningen är att köket blir helt igenkorkat och att det skulle bli grova förseningar för resterande matgäster på plats. Hade vi haft träff mitt i veckan skulle det troligtvis gått att lösa, men det känns inte som det bästa alternativet.

Tyvärr kan det nog vara fler restauranger/uteställen som resonerar på detta vis. Jag hoppas dock vi hittar något ställer som är beredda på att ta mot ett gäng glada datornördar.

Jag ska försöka fundera lite över ett alternativt ställe jag också.

Skrivet av nidas:

Är det fortfarande så illa att typ alla hak i Gävle stänger 1?

Vet att jag fortfarande har sur smak i munnen ett par år senare efter att ha behövt besöka slick city

Vissa trevliga hak stänger redan kl 24-01, men det finns betydligt trevligare ställen än "Slick City" som har öppet till 02-03.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guybrush82:

Tyvärr kan det nog vara fler restauranger/uteställen som resonerar på detta vis. Jag hoppas dock vi hittar något ställer som är beredda på att ta mot ett gäng glada datornördar.

Jag ska försöka fundera lite över ett alternativt ställe jag också.

Vissa trevliga hak stänger redan kl 24-01, men det finns betydligt trevligare ställen än "Slick City" som har öppet till 02-03.

Låter vettigt, inte varit ute i Gävle på en halv evighet så man vet ju aldrig

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Guybrush82:

Tyvärr kan det nog vara fler restauranger/uteställen som resonerar på detta vis. Jag hoppas dock vi hittar något ställer som är beredda på att ta mot ett gäng glada datornördar.

Jag ska försöka fundera lite över ett alternativt ställe jag också.

Äh, jag var kock i ett tidigare liv. Det handlar om vilja. Annars får det bli en, öh, "alternativ" lösning.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Skrivet av Jacob:

Äh, jag var kock i ett tidigare liv. Det handlar om vilja. Annars får det bli en, öh, "alternativ" lösning.

Ja på ett eller annat vis ska vi väl få till denna träff!

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guybrush82:

Tyvärr kan det nog vara fler restauranger/uteställen som resonerar på detta vis. Jag hoppas dock vi hittar något ställer som är beredda på att ta mot ett gäng glada datornördar.

Jag ska försöka fundera lite över ett alternativt ställe jag också.

Vissa trevliga hak stänger redan kl 24-01, men det finns betydligt trevligare ställen än "Slick City" som har öppet till 02-03.

Ställen som jag vet funkar för större grupper är t.ex. O'learys (troligen bokar man maten innan vid större grupper), fast självklart är detta ett nerköp jämfört med Terrassen... det går väl alltid att invardera Terrassens bar som uppvärmning kanske

Permalänk
Skrivet av dannesthlm:

Ställen som jag vet funkar för större grupper är t.ex. O'learys (troligen bokar man maten innan vid större grupper), fast självklart är detta ett nerköp jämfört med Terrassen... det går väl alltid att invardera Terrassens bar som uppvärmning kanske

Jo jag har själv varit på sådana stora "gruppbokningar" och ätit på O'learys (dock endast på vardagar) men tyvärr med ganska dåligt "resultat" i form av långsam service, felaktiga beställningar trots att vi förbeställt maten, osv.
Nu har jag egentligen ingenting mot O'learys, men precis som du säger så är det ju ett "nedköp" jämfört med Terassen.

Men det största problemet med att boka in oss på O'learys den 6/7 är att det pågår ett litet evenemang borta i Ryssland då, nämligen fotbolls VM, och just den dagen spelas kvartsfinal 1 och 2, så vi kan nog glömma O'learys då.
Det kan nog även vara svårt på vissa andra ställen då fotbolls VM är ett ganska stort arrangemang som lockar många tittare och därmed även många uteställen som visar matcherna.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Nu har vi ett ställe som vill ta emot oss och rymmer ett stort sällskap. Det blev ingen "pub" som utlovat, men det finns mat, öl och annan alkoholhaltig dryck vilket är "close enough". Restaurangen heter La Mancha Steakhouse och ligger mitt inne i city, knappt 10 minuter att gå från Gävle Centralstation och är väldigt enkelt att hitta för er som reser långväga. Vi har plats för upp till 30 personer från klockan 18:00.

La Mancha Steakhouse på Google Maps
► Meny: För- och varmrätter, efterrätter och dryckesmeny
► Alla deltagare står själva för mat- och dryckesnota. Aktivitet signerad SweClockers ingår.

Jag har skapat en lista i trådstarten med alla som är bekräftade att delta och pingar här alla som visat intresse. Antalet sittplatser är begränsat, varför jag endast vill ha konkret svar om ni kan komma. Inga "kanske" eller "jag skriver upp mig även fast jag vet att jag högst troligt inte kan" – det är inte schysst mot andra och fler liknande träffar kommer. Jag ber även att ni höra av er om förhinder uppstår. Listan i början av tråden uppdateras löpande.

@sitrus @dannesthlm @PsyCor @Garvey @Guybrush82 @sp4ceRock3r @Meantek @Brodholm @ezah @andra94 @FLAXMANNEN @roxkz @DeeJay1 @Querth @Micke2013-07-24 @obbeluff @MrShizzle @Yoshman @PeanutPowerz @Daz @Darnatin @Nanae @nidas @Xyborg @tsc @eurythmech @ixthys @Crowwops @Salle94 @Yatagarasu

Har du inte upptäckt tråden förrän nu och vill vara med? Gör ett inlägg så skriver jag upp dig!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

Kommer.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Nu har vi ett ställe som vill ta emot oss och rymmer ett stort sällskap. Det blev ingen "pub" som utlovat, men det finns mat, öl och annan alkoholhaltig dryck vilket är "close enough". Restaurangen heter La Mancha Steakhouse och ligger mitt inne i city, knappt 10 minuter att gå från Gävle Centralstation och är väldigt enkelt att hitta för er som reser långväga. Vi har plats för upp till 30 personer från klockan 18:00.

La Mancha Steakhouse på Google Maps
► Meny: För- och varmrätter, efterrätter och dryckesmeny
► Alla deltagare står själva för mat- och dryckesnota. Aktivitet signerad SweClockers ingår.

Jag har skapat en lista i trådstarten med alla som är bekräftade att delta och pingar här alla som visat intresse. Antalet sittplatser är begränsat, varför jag endast vill ha konkret svar om ni kan komma. Inga "kanske" eller "jag skriver upp mig även fast jag vet att jag högst troligt inte kan" – det är inte schysst mot andra och fler liknande träffar kommer. Jag ber även att ni höra av er om förhinder uppstår. Listan i början av tråden uppdateras löpande i takt.

@sitrus @dannesthlm @PsyCor @Garvey @Guybrush82 @sp4ceRock3r @Meantek @Brodholm @ezah @andra94 @Finsholm @roxkz @DeeJay1 @Querth @Micke2013-07-24 @obbeluff @Zixxel @Yoshman @PeanutPowerz @Daz @Darnatin @Nanae @nidas @Xyborg @tsc @eurythmech @ixthys @Crowwops @Salle94 @Yatagarasu @Xyborg

Har du inte upptäckt tråden förrän nu och vill vara med? Gör ett inlägg så skriver jag upp dig!

Kommer.

Visa signatur

Fips!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Nu har vi ett ställe som vill ta emot oss och rymmer ett stort sällskap. Det blev ingen "pub" som utlovat, men det finns mat, öl och annan alkoholhaltig dryck vilket är "close enough". Restaurangen heter La Mancha Steakhouse och ligger mitt inne i city, knappt 10 minuter att gå från Gävle Centralstation och är väldigt enkelt att hitta för er som reser långväga. Vi har plats för upp till 30 personer från klockan 18:00.

La Mancha Steakhouse på Google Maps
► Meny: För- och varmrätter, efterrätter och dryckesmeny
► Alla deltagare står själva för mat- och dryckesnota. Aktivitet signerad SweClockers ingår.

Jag har skapat en lista i trådstarten med alla som är bekräftade att delta och pingar här alla som visat intresse. Antalet sittplatser är begränsat, varför jag endast vill ha konkret svar om ni kan komma. Inga "kanske" eller "jag skriver upp mig även fast jag vet att jag högst troligt inte kan" – det är inte schysst mot andra och fler liknande träffar kommer. Jag ber även att ni höra av er om förhinder uppstår. Listan i början av tråden uppdateras löpande i takt.

@sitrus @dannesthlm @PsyCor @Garvey @Guybrush82 @sp4ceRock3r @Meantek @Brodholm @ezah @andra94 @Finsholm @roxkz @DeeJay1 @Querth @Micke2013-07-24 @obbeluff @Zixxel @Yoshman @PeanutPowerz @Daz @Darnatin @Nanae @nidas @Xyborg @tsc @eurythmech @ixthys @Crowwops @Salle94 @Yatagarasu @Xyborg

Har du inte upptäckt tråden förrän nu och vill vara med? Gör ett inlägg så skriver jag upp dig!

Jag kommer, detta får inte missas.

Permalänk
Proffsmoddare

@Jacob: Jag kommer!

För och varmrättslänken är bruten. Här är den igen: http://www.la-mancha.se/list-menu/food-menu/

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Alla som anmält sig är uppskrivna i första inlägget.

Skrivet av Brodholm:

För och varmrättslänken är bruten. Här är den igen: http://www.la-mancha.se/list-menu/food-menu/

Tack!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk

@Jacob: Sign me up!

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Gallerikonnässör

Det låter riktigt trevligt! Men jag får tyvärr hoppa på fredag.
Jag får önska er alla en trevlig kväll istället!

Visa signatur

Ryzen 5 5600X | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | ASRock B550M-ITX/ac | Noctua NH-L12S 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Permalänk
Medlem

@Jacob: Jag står fast med mitt svar, jag kommer

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

@Guybrush82 @PeanutPowerz Välkomna!

@FLAXMANNEN Tråkigt. Nästa tillfälle!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Proffsmoddare

Har tydligen missat att jag och frun var bokade på en annan fest den 6e så jag måste tyvärr avboka mig igen

Men vi syns i alla fall på DHS de som kommer dit.

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Datavetare

Jag kommer.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

@Brodholm Tråkigt!

@Yoshman Lunch igen i Sandviken på lördagen?

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Jacob:

@Brodholm Tråkigt!

@Yoshman Lunch igen i Sandviken på lördagen?

Ja, mycket... Men hoppas att det blir fler gånger! Mycket bra initiativ!

Visa signatur

[Project]
WING X99