SweClockers Meet & Geek i Gävle 2018!

Permalänk
Gallerikonnässör

Får jag tag på en chaufför så äre givet!

Visa signatur

Ryzen 5 5600X | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | ASRock B550M-ITX/ac | Noctua NH-L12S 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Permalänk
Medlem

Vore trevligt, bor en bit bort i Bollnästrakten så tåg är en möjlighet... Vet inte om jag är hemmavid däremot. Roligt initiativ likväl.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem

Detta vore ju trevligt, jag bor ju dessutom centralt i Gävle!
Det är inte omöjligt att även jag dyker upp.

Visa signatur

Cooler Master MasterCase 5 || Asrock X99M Extreme4 || i7-6800K || Antec KÜHLER H1200 PRO || 16GB Corsair Vengence DDR4 3000MHz || Samsung 840 EVO 1TB || Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 || Antec 620w High Current Gamer

3 st HP LP2475w || Logitech G710+ || Razer Diamondback

Permalänk
Medlem

Åh, vore ju riktigt kul att träffa legenderna på redaktionen

Permalänk

kanske kommer (:är alla inbjudna?)

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

@Micke2013-07-24 Ja, alla är bjudna! Kommer dock begära att man "signar upp" när jag vet var vi ska vara. Anledningen är att antalet bordsplaceringar troligtvis blir begränsat.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Väldigt kul att höra! Har alltid blivit avundsjuk när det varit sweclockers träff på andra ställen.
Med all sannolikhet skall jag kunna komma över! Det är bara en timmes bilresa.

Permalänk
Medlem

Skriver upp mig med tills vidare. Får ta tåget upp och övernatta helt enkelt, klart värt!

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Tjena! Vi kör sannolikt på Terrassen Pub & Kök, där fanns det möjlighet att boka bord för ett större sällskap (jag sa 20-30 personer). Bra ställe sett till mat och rätt omfattande dryckes(öl)meny för alla som gillar sånt. Drog med @Corsair Johan med fru dit en gång och båda verkade vara nöjda. Å andra sidan är väl allt bättre än vad Ånge har att erbjuda ...

Går dit inom de närmsta dagarna för att se exakt hur många som ryms utan att vi blir alltför utspridda. När jag vet var taket ligger sett till antal börjar jag pinga alla som visat intresse och behöver ett konkret "Ja". Detta då jag så klart inte vill att vi sitter där med tomma stolar den 6 juli och friskriva mig från besvikelse om nån "droppar in" i sista sekund.

@andra94 @MrShizzle @FLAXMANNEN Kul att ni (och andra jag inte taggat) är redo att åka en bit för att ses! Tolkar detta som att det efterfrågas fler träffar och på andra håll än enbart Stockholm / Göteborg. Det får vi så klart möta upp framöver. <3 Både jag och @emilakered är från Linköping, ser det därför som vår skyldighet att begå pubträff där också @MrShizzle.

@roxkz Bollnäs är ju nästgårds, klart du ska komma om du inte är bortrest!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Datavetare

Ska definitivt åka till Sandviken under semestern, så lägger upp intresse för detta och ska reda ut detaljerna som visum för någon som emigrerat Gävleborg för Stockholmsområdet (mer seriöst ska jag kolla upp exakt när fungerar med sandy bay besök...).

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk

Väldigt roligt initiativ! Hade jättegärna varit med då jag bor i Gävle, men jobbar tyvärr hela den helgen och blir nog svårt att byta bort den. Men önskar alla er andra en trevlig kväll i alla fall

Visa signatur

🖥️ Gigabyte Aorus B450I Pro (mITX), AMD Ryzen 5 3600, Corsair Vengeance LPX 16GB 3000MHz, Corsair SF600 V2, ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix, Corsair Force MP510 960GB, Samsung 850 EVO 250GB & OCZ Vector 256GB, ASUS VG248QE & DELL U2312HM
📱OnePlus 6
🏍️ 2018 Kawasaki Ninja 650

Permalänk

@Jacob: Jag är 90 % säker på att jag kan komma

Permalänk
Medlem

@Jacob: Klart man kommer när det är på hemmaplan!

Permalänk
Medlem

När något äntligen händer nästgårds så inträffar det alltså kvällen innan jag ska vara på ett bröllop i pite, snacka om oflyt!

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem

Klart intressant. Har inte grabben den helgen så finns en god chans att jag åker.
Inte varit på något swec event tidigare så fan på tiden

Visa signatur

Main: Core-i7 2600K@stock, Noctua NH-U12S, ASUS P8Z68-V PRO/GEN3, Corsair Vengeance 1600MHz 32GB, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, Corsair HX750 PSU, MSI GTX 1080 Gaming X, Win 10 Pro 64 bit eng, Acer XB270HU Predator, Logitech MX-518
Nettop: Samsung NC10, Tablet: Samsung Galaxy Tab 3, Phone: Honor 8

Permalänk
Skrivet av Jacob:

Tjena! Vi kör sannolikt på Terrassen Pub & Kök, där fanns det möjlighet att boka bord för ett större sällskap (jag sa 20-30 personer). Bra ställe sett till mat och rätt omfattande dryckes(öl)meny för alla som gillar sånt.

Jag gillar Terrassen. Ett trevligt ställe med ett mycket bra öl-utbud. Deras uteservering (terrass) torde kunna inhysa ganska många personer om vi nu har sådan tur med vädret att det går att sitta där. Tror även de har parasoll över borden där ute på terrassen om nu vädergudarna inte skulle vara med oss?
Jag minns dock inte riktigt hur stort det är där inne. Jag får gå förbi någon av de kommande dagarna och kika.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Guybrush82:

Jag gillar Terrassen. Ett trevligt ställe med ett mycket bra öl-utbud. Deras uteservering (terrass) torde kunna inhysa ganska många personer om vi nu har sådan tur med vädret att det går att sitta där. Tror även de har parasoll över borden där ute på terrassen om nu vädergudarna inte skulle vara med oss?
Jag minns dock inte riktigt hur stort det är där inne. Jag får gå förbi någon av de kommande dagarna och kika.

Man får inte boka uteserveringen (ska försöka charma dem när jag bokar, men två i personalen lät bestämda över telefon). De sa hur som att 20-30 personer inne inte är några problem. Ska som sagt gå dit och se över lokalen så alla kan sitta ihop och göra det som planeras utöver mat.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Skrivet av Jacob:

Man får inte boka uteserveringen (ska försöka charma dem när jag bokar, men två i personalen lät bestämda över telefon). De sa hur som att 20-30 personer inne inte är några problem. Ska som sagt gå dit och se över lokalen så alla kan sitta ihop och göra det som planeras utöver mat.

Låter bra!

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Man får inte boka uteserveringen (ska försöka charma dem när jag bokar, men två i personalen lät bestämda över telefon). De sa hur som att 20-30 personer inne inte är några problem. Ska som sagt gå dit och se över lokalen så alla kan sitta ihop och göra det som planeras utöver mat.

Om du har rätt antal folk så tror jag nog det går utmärkt att boka den nedre delen av uteserveringen. Be att få prata med Svalle (Niklas Svanbom) när du ringer upp, det är han som ansvarar för stället och jag tror inte han är omöjlig. En bekant till mig.

Kanske dyker upp och är full och odräglig.

Visa signatur

Jag ansvarar för vad jag skriver, inte för vad du förstår.
Förlåt, jag hörde inte vad du tänkte säga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

@roxkz Bollnäs är ju nästgårds, klart du ska komma om du inte är bortrest!

Har egentligen inga ursäkter tror jag, verkar vara hemma den dagen och är dessutom ledig över sommaren.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem

Inte omöjligt alls om jag får ihop schemat med riktiga människor jag känner i Gävle

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Föredetting
Skrivet av Jacob:

@Meantek Lilla gubben då, blir rörd att du tar dig hit hela vägen hit från Taiwan för att träffa mig.

Om jag kommer så blir det för @C4B12 - men den där @Corsair Johan vill jag inte veta av.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Både jag och @emilakered är från Linköping, ser det därför som vår skyldighet att begå pubträff där också

Håller utkik efter träff i Östergötland framöver då det är lite bökigt att ta sig till Stockholm och uppåt för en kväll.

Visa signatur

[ Sony 65" XE9305 + LG SJ9 | PS5 ] [ Samsung Galaxy Z Flip 4 ]
[ Ryzen 5800X3D | Arctic Freezer 34 eSports Duo | MSI B450 Tomahawk MAX | 4x8GB 3200MHz G.Skill TridentZ | Sapphire RX5700 XT Nitro+ | Kingston NV2 M.2 2TB | Corsair RM750X V2 ] [ LG 34WN750-B ]

Permalänk
Inofficiell ambassadör

Är väldigt intresserad! Pinga på när det är bestämt så att man kan lämna besked!

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem

@Jacob:

Check.

Visa signatur

Fips!

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

@nidas nämen, sedär!

@Xyborg Räkna med det!

Skrivet av Nanae:

Om du har rätt antal folk så tror jag nog det går utmärkt att boka den nedre delen av uteserveringen. Be att få prata med Svalle (Niklas Svanbom) när du ringer upp, det är han som ansvarar för stället och jag tror inte han är omöjlig. En bekant till mig.

Kanske dyker upp och är full och odräglig.

Intressant! Om ni nu är bekanta, är det för mycket begärt att jag får ditt namn att hänvisa till (PM går alldeles utmärkt om du inte vill namnge dig i forumet)?

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk

Det låter som en riktigt trevlig grej detta! Särskilt eftersom Terrassen har så väldigt bra ölutbud och personal. Det är dock min födelsedag, så eventuellt kommer mina underså, förlåt - min familj, vilja uppvakta mig istället. Kommer alltså vara en sån där jobbig person som inte säger "ja" garanterat, utan som bestämmer mig samma dag (och hoppas det finns plats i såna fall).

Permalänk
Medlem

Se till att dricka många Geflebockens öl på er träff så blir min kompis som äger det glad för en boost i försäljningen!

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem

Låter helt klart interrasant. Jag kan ju svänga in förbi på kvällen efter jobbet då det troligtvis bara är 2 minuters gång från där jag jobbar.

Visa signatur

Main: Win 10 Pro, Gigabyte Z97X-SLI, i7-4790K stock, HyperX 4x4 GB PC-12800, GTX 960 2GB, Kingston m.2 128, GB SSD 18TB RAID lager.
HTPC: Win 10 Pro, Gigabyte Z97P-D3 i5-4570s, Crucial 4+4 GB PC-12800, Kingston SATA3 120 GB SSD, Asus Blu-Ray.

Permalänk
Medlem

Den dagen jag faktiskt kommer hem till mina hemtrakter!

Har jag möjlighet kommer jag helt klart förbi!