SweClockers Meet & Geek i Gävle 2018!

Permalänk
Administrativ avgift

@Xyborg: Hype

Notis: Somsagt min bil tar personer om ni behöver skjuts

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

@FLAXMANNEN har tyvärr lämnat återbud, likaså @sp4ceRock3r som synes ovan! Vill dock tacka för att ni flaggade för detta och önskar er varmt välkomna nästa tillfälle!

@G3K Du är så välkommen! Hör du det @Yoshman, du har fått en bordskompis.

Liten uppdatering här också! Förhoppningsvis anländer priserna idag, slänger så klart upp en bild på allt då.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Jag kommer att sluta kl 17.00 på fredag, så jag borde vara på plats till 19.00. Jag vill ju hinna sminka mig!!

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Datavetare
Skrivet av Jacob:

@G3K Du är så välkommen! Hör du det @Yoshman, du har fått en bordskompis.

Låter alldeles utmärkt!

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Dreijer:

Jag kommer att sluta kl 17.00 på fredag, så jag borde vara på plats till 19.00. Jag vill ju hinna sminka mig!!

Glöm inte läppstiftet!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Avstängd

jag kommer med taco hatten på!

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

En kille knackade väldigt bestämt på min dörr idag, tog inte hans namn så vi kallar honom helt enkelt för "DHL-mannen". Oviktigt egentligen, roligare var vad han hade med sig – en kartong!

Till alla som skrivit upp sig – ni kommer väl fortfarande? Om inte annat är det dags att lämna återbud typ NU och lämna plats till andra intressenter. Har pratat med restaurangägaren igen och vi kan klämma in "ett par till". Min högst subjektiva bedömning är att det motsvarar ett tak på 35 personer.

@Jacob @JonasT @emilakered @Kenneth @Klorixx @Corsair Johan @Zpnk @sitrus @tsc @obbeluff @Guybrush82 @PeanutPowerz @Yoshman @Yatagarasu @roxkz @Callezzon @Xyborg @Nor3ll @Etherhawk @Micke2013-07-24 @jcee1993 @Disector @Lojne @Xougar @Garvey @KeTonic @andra94 @Dreijer @Wasted Hobbit @G3K @Tacoman

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Fan och bläää, haft fullt upp med jobb och sånt.
Såg ut som det fanns platser kvar, om totala antalet ökat till 35?
Jobbar däremot på helt fel sida om Stockholm på fredag så fan vet när man kommer hem.
Vill inte skriva upp mig för att inse att man inte kan komma.

Visa signatur

Main: Core-i7 2600K@stock, Noctua NH-U12S, ASUS P8Z68-V PRO/GEN3, Corsair Vengeance 1600MHz 32GB, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, Corsair HX750 PSU, MSI GTX 1080 Gaming X, Win 10 Pro 64 bit eng, Acer XB270HU Predator, Logitech MX-518
Nettop: Samsung NC10, Tablet: Samsung Galaxy Tab 3, Phone: Honor 8

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Darnatin:

Fan och bläää, haft fullt upp med jobb och sånt.
Såg ut som det fanns platser kvar, om totala antalet ökat till 35?
Jobbar däremot på helt fel sida om Stockholm på fredag så fan vet när man kommer hem.
Vill inte skriva upp mig för att inse att man inte kan komma.

Det finns platser kvar, vi är 31 stycken totalt så här långt om du kikar första inlägget.

Jobbar du normala fall i Stockholm? I sådana fall kan jag lova att vi kör någonting liknande där Soon™.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Testpilot

@Jacob: Är fortfarande 100% på så länge jag inte råkar ut för en olycka

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk

@Jacob: Jag är fortfarande på och ser fram mot fredagen!

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

@Jacob:

Jobbar vanligtvis i Uppsala, men jobbar som konsult så kan bli lite varstans beroende på.
I Stockholm är såklart smidigare för min del.

Visa signatur

Main: Core-i7 2600K@stock, Noctua NH-U12S, ASUS P8Z68-V PRO/GEN3, Corsair Vengeance 1600MHz 32GB, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, Corsair HX750 PSU, MSI GTX 1080 Gaming X, Win 10 Pro 64 bit eng, Acer XB270HU Predator, Logitech MX-518
Nettop: Samsung NC10, Tablet: Samsung Galaxy Tab 3, Phone: Honor 8

Permalänk
Inofficiell ambassadör

@Jacob Jag är garanterat fortfarande med!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem

@Jacob: Jag är fortfarande på och ser väldigt mycket fram emot fredagskvällen!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av Jacob:

@Finsholm har tyvärr lämnat återbud, likaså @sp4ceRock3r som synes ovan! Vill dock tacka för att ni flaggade för detta och önskar er varmt välkomna nästa tillfälle!

@G3K Du är så välkommen! Hör du det @Yoshman, du har fått en bordskompis.

Liten uppdatering här också! Förhoppningsvis anländer priserna idag, slänger så klart upp en bild på allt då.

Skrivet av Yoshman:

Låter alldeles utmärkt!

Och jag som ville sitta och diskutera CPU-arkitekturer över några öl

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

En kille knackade väldigt bestämt på min dörr idag, tog inte hans namn så vi kallar honom helt enkelt för "DHL-mannen". Oviktigt egentligen, roligare var vad han hade med sig – en kartong!

https://www.youtube.com/watch?v=kV4x2aK9hGE

Till alla som skrivit upp sig – ni kommer väl fortfarande? Om inte annat är det dags att lämna återbud typ NU och lämna plats till andra intressenter. Har pratat med restaurangägaren igen och vi kan klämma in "ett par till". Min högst subjektiva bedömning är att det motsvarar ett tak på 35 personer.

@Jacob @JonasT @emilakered @Kenneth @Klorixx @Corsair Johan @Zpnk @sitrus @tsc @obbeluff @Guybrush82 @PeanutPowerz @Yoshman @Yatagarasu @roxkz @Callezzon @Xyborg @Nor3ll @Etherhawk @Micke2013-07-24 @jcee1993 @Disector @Lojne @Xougar @Garvey @KeTonic @andra94 @Dreijer @Wasted Hobbit @G3K @Tacoman

Inget avhopp från min sida! Jag ser sjukt fram emot på fredag. Skall bli mycket roligt.
Får se om jag lyckats fixa nån skjuts annars får det bli alkoholfritt för min del. (vilket absolut inte är något dåligt, jag kör mycket alkoholfritt annars så)
Men en sak är säker, jag kommer till 100%.

Permalänk
Medlem

@Jacob I'll be there!

Visa signatur

Mainrigg: InWin S-Frame - MSI Z170a Gaming M7 - i7 6700k@4,6GHz 1,29V - EVGA GTX 1080ti Black Edition - 4x8GB Corsair Vengeance Red LED 3200MHz - Corsair RM1000 - Intel 530 3x240GB 1x480GB - AOC Agon AG352UCG

Permalänk
Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Corsair Johan:

Jag kommer, hotell och tåg bokat!

Vilket hotell?

Mvh, orolig

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av emilakered:

Vilket hotell?

Mvh, orolig

1337 Grand Hotel!

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Corsair Johan:

1337 Grand Hotel!

Skit.

*harkel*

Hej, granne!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

@jacob Jag kommer.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av Corsair Johan:

1337 Grand Hotel!

Skrivet av emilakered:

Skit.

*harkel*

Hej, granne!

De har bra frulle i alla fall. Så ni kan åtminstone vara obekväma över en god macka

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Datavetare

Ett förslag, protestera om det bryter mot GDPR eller på annat sätt inte är acceptabelt.

Det kommer vara ~30 personer där de flesta aldrig träffats tidigare. Förutom lärare som brukar imponera på denna punk, har de flesta svårt att lära sig namnen så många direkt.

Kanske inte så dumt med en liten klisteretikett med SweC call-sign samt förnamn? Blir lite trevligare att konversera när man kan snegla på etiketten för att kunna tilltala personen med förnamn.

Behöver ju inte vara krångligare än att skaffa ett ark med tomma etiketter, samt en fylleriövning vid ankomst.

@Jacob

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av emilakered:

Skit.

*harkel*

Hej, granne!

Nämen!

Permalänk
Skrivet av Yoshman:

Ett förslag, protestera om det bryter mot GDPR eller på annat sätt inte är acceptabelt.

Det kommer vara ~30 personer där de flesta aldrig träffats tidigare. Förutom lärare som brukar imponera på denna punk, har de flesta svårt att lära sig namnen så många direkt.

Kanske inte så dumt med en liten klisteretikett med SweC call-sign samt förnamn? Blir lite trevligare att konversera när man kan snegla på etiketten för att kunna tilltala personen med förnamn.

Behöver ju inte vara krångligare än att skaffa ett ark med tomma etiketter, samt en fylleriövning vid ankomst.

@Jacob

Ett mycket bra förslag!

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Grymt förslag @Yoshman! Jag kan ju fylla i allas användarnamn innan, så får ni själva (de som vill) fylla i sitt riktiga namn.

Typ nåt sånt här?
https://www.officedepot.se/ecommerce/sortiment/etiketter--mar...

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Datavetare
Skrivet av Jacob:

Grymt förslag @Yoshman! Jag kan ju fylla i allas användarnamn innan, så får ni själva (de som vill) fylla i sitt riktiga namn.

Typ nåt sånt här?
https://www.officedepot.se/ecommerce/sortiment/etiketter--mar...

Blir prefekt. Har varit på andra ställen där man gjort så, blir trevligare när man i alla fall gör sken av att komma ihåg allas namn

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem

@Jacob: Jag måste tyvärr meddela att jag inte kan närvara. Min sabla chef (Må ett tusen arga myror invadera hans underbyxor) drog tillbaks min bevilljade ledighetsansökan pga sjuka kollegor..

Tillönskar hela Swecgänget en fantastisk kväll, jag kommer att solidaritetsdricka en öl efter jobbet.

Visa signatur

Teknik är en drog..
Förövrigt anser jag att Carthago borde ödeläggas.

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av Jacob:

Grymt förslag @Yoshman! Jag kan ju fylla i allas användarnamn innan, så får ni själva (de som vill) fylla i sitt riktiga namn.

Typ nåt sånt här?
https://www.officedepot.se/ecommerce/sortiment/etiketter--mar...

Ser perfekt ut! Bra idé @Yoshman !

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A