Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Vilket bolag är det som står för utgivning av detta fenomen, dags att köpa aktier?

Dags att köpa aktier i Niantic och Nintendo, ja

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Inaktiv

Aktievärdet har ökat med 56% sedan släppet av Pokemon GO nu till och med: http://www.bbc.com/news/business-36791275

Permalänk
Medlem

@anon5930:
Herregud. Ja, hade man varit ute i lite bättre tid hade man tjänat en rejäl hacka.

Visa signatur

Any machine is a smoke machine if you use it wrong enough - AvE

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

funkar ju visst? har kläckt ett par 5km ägg utan problem gäller att inte cykla för snabbt jag vet inte vad limit är för att det inte ska räknas men som sagt det funkar för mig.

Vad jag har läst så är gränsen ca 8km/h. Allt över det räknas inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dozix:

Vad jag har läst så är gränsen ca 8km/h. Allt över det räknas inte.

Känns som att alla säger olika på den här punkten, tror det har att göra med hur snabbt gpsen på din mobil uppdaterar.

Det viktiga du ska kolla efter är animationen på din gubbe. Om han springer (vet ej exakt när han börjar göra det) då räknas inte ägg och liknande.

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk

@Baalex: @Daark kommer bli helt livsfarligt på gatorrna när varenda en har spelet!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | Sapphire R9 280

Permalänk
Medlem

Vilken level är ni i?

Jag dingade 18 inatt. Behöver nu 25K XP per level. Det går långsamt!

Permalänk
Medlem

en fråga. jag har lirat detta i två dagar nu. När det släpps i norden/sverige hur går det till för att inte förlora det man fångat. Behöver man bara ladda ner den svenska versionen och sen logga in med sitt google konto?

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D AIRFLOW | Moderkort: ASUS Prime Z790-P WIFI | Processor: Intel Core i7 13 700k 3.4 GHz | Processorkylare: Arctic Liquid Freezer II 280 A-RGB | RAM: DDR5 Corsair Vengeance 32 GB 5600 MHz | Grafikkort: Gigabyte GeForce RTX 4080 Gaming OC - 16 GB | Nätaggregat: NZXT GOLD C 1000 W | Hårddisk | WD Black SN850X 2 TB Gen 4

Permalänk
Skrivet av Mattiiss:

en fråga. jag har lirat detta i två dagar nu. När det släpps i norden/sverige hur går det till för att inte förlora det man fångat. Behöver man bara ladda ner den svenska versionen och sen logga in med sitt google konto?

Yes, de sparar infot på sina servrar, och så loggar du bara in igen så kommer du åt allt du fångat etc.

Visa signatur

|Dator: | Phantek P400S | Ryzen 5900X | X570 Aorus Elite | RTX 3080 Ventus OC | Corsair 64gb DDR4 | x2 970 EVO 1Tb | Corsair HX 850i | AC Liquid Freezer II 280 |

Permalänk
Medlem

Har spelat ett par dagar nu. Tycker att det är riktigt roligt så kommer man ut och går lite. Är lvl 19 nu och har gått nästan 4 mil i spelet. Det ända som är lite störande är servrarna som crashar hela tiden när usa och övriga länder vaknar till...

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

funkar ju visst? har kläckt ett par 5km ägg utan problem gäller att inte cykla för snabbt jag vet inte vad limit är för att det inte ska räknas men som sagt det funkar för mig.

Läs vad frågan var.

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Inaktiv

Handlarna är ju inte sena med att hoppa på Pokemon GO-trenden. Exempelvis Komplett har en liten kampanjsida med produkter för Pokemon-jägare: https://www.komplett.se/kampanj/15998/pokemon-go

Skrivet av Baalex:

@anders190:
Herregud. Ja, hade man varit ute i lite bättre tid hade man tjänat en rejäl hacka.

Haha ja, och det lär väl inte sluta än på ett tag. Frågan är just hur mycket högre värdet ökar innan det börjar plana ut eller sjunka igen bara.

Permalänk
Skrivet av sebbeharry:

Så du menar, om du var 12 år nu och dina vänner spelade pokemon så hade du varit ute i skogen och kastat kottar?
Kom igen, saker och ting förändras med tiden, du var kreativ för att du var tvungen.
Jag som snart 29 tycker fan det är roligt att fånga pokemon, mestadels för nostalgi-känslan men ändå, det är faktiskt rätt så roligt!

Jag måste då erkänna att jag aldrig upplevt Pokemon i min ungdom som jag exempelvis gjorde med bla. Kalle Anka, Fantomen eller Bamse och det jag förknippar med Pokemon är cosplay, då exempelvis Jessica Nigri och det hon visar upp.
Fördelen med Go måste ju vara att folk kommer ut och rör på sig, så det är ju ett plus.
PewDiePie visar ju på den fördelen även om den verkar kortvarig när allt är avklarat. POKEMON GO GAMEPLAY / ADDICTION! (Pokémon Go - Part 1)
Men sen har vi andra som använder bilen vilket kan få konsekvenser i trafiken(av just bilkörning), dock inte här.
Lanceypooh - Pokemon Go | HUNTING GONE WRONG!!

"du var kreativ för att du var tvungen." säger du, och det är väl det jag kritiserar att kreativiteten kanske sjunker för vissa.
En granne åker buss ganska ofta får ta del av detta och i ett exempel så stiger det in en person som har mobilen i ena handen och shoppingkassar i den andra handen, när det kommer fram till att betala så funderar denna person hur det ska gå till, tills busschauffören säger: "Lägg telefonen här" och pekar på en yta nära kortläsaren som är plan. Det såg ut som en aha upplevelse när det kom fram att man kan lägga ifrån sig en mobil. Men här var det tack vare en annan person och inte av egen "kreativitet" som något normalt kunde ske.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem
Skrivet av livsnjutaren:

Har spelat ett par dagar nu. Tycker att det är riktigt roligt så kommer man ut och går lite. Är lvl 19 nu och har gått nästan 4 mil i spelet. Det ända som är lite störande är servrarna som crashar hela tiden när usa och övriga länder vaknar till...

såvida dom inte tänker banna alla som tankade apkn och spelade innan det kom i sverige så blir det väl bara dra ner det från google play och logga in på sitt konto så borde det synka rätt men det är ju bara gissning från min sida..

Permalänk
Medlem

Hej hej!

Jag har ett litet på problem på min ipad när jag försöker spela. Fotstegen när jag letar efter nearby pokemon är alltid på tre fotsteg även om jag är supernära en pokemon, någon som vet en fix på det här?

Permalänk
Medlem

Testade igår kväll och idag och har problem att klicka på saker, stops och pokémon, när jag är ute och går. Det funkar finfint hemma att trycka på stops men eftersom att jag inte är nära så fyller det ingen funktion... Fungerade på 3e stoppet igår men inte på dem innan och efter. Hjälp?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Mobilhållare för cykelstyret - Kostar bara 50:- på Clas Ohlson nu, nedsänkt från 299:-. Perfekt för Pokemon Go!

http://www.clasohlson.com/se/Mobilh%C3%A5llare-f%C3%B6r-styrm...

Tänk bara på att du måste färdas under 20km/h för att det ska räknas som att du går för att inkubera ägg.

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Inaktiv

Enligt 99mac är Nintendos aktie uppe i +80% sedan lanseringen av Pokemon GO: http://www.99mac.se/artikel/9029-pokmon-go-slappt-i-flera-eur...

Någon som har en DeLorean specad för 88 MPH att låna ut?

Permalänk
Medlem

Spelet har inte fungerat sen ca halv fem idag. Står bara "failed to log in" när jag öppnar appen, sen hänger den sig. Någon som har en lösning? Det fungerar alldeles utmärkt för min vän.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-O11 Dynamic - Motherboard: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI - CPU: AMD Ryzen 5 3600 - GPU: Gainward GeForce RTX 3080 Phantom 10G - RAM: G.Skill 32GB DDR4 3600MHz CL18 Trident Z Neo - PSU: Corsair RM750X - SSD: Kingston A2000 1TB

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Murvar:

Spelet har inte fungerat sen ca halv fem idag. Står bara "failed to log in" när jag öppnar appen, sen hänger den sig. Någon som har en lösning? Det fungerar alldeles utmärkt för min vän.

Det är så mycket buggar och fel i klienten så det är omöjligt att veta vad som är fel Prövat starta om telefonen?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

@Dunder: Yup, nu såg jag att det hade kommit en uppdatering också, men nu står det att den har stött på ett problem när jag försöker logga in

Visa signatur

Case: Lian Li PC-O11 Dynamic - Motherboard: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI - CPU: AMD Ryzen 5 3600 - GPU: Gainward GeForce RTX 3080 Phantom 10G - RAM: G.Skill 32GB DDR4 3600MHz CL18 Trident Z Neo - PSU: Corsair RM750X - SSD: Kingston A2000 1TB

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel Core i7 4770K @ 4.2GHz | MSI Z87-G45 GAMING | Phanteks PH-TC14PE | MSI GTX 980 Ti Gaming 6G | Kingston HyperX Beast DDR3 2400MHz 16GB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Samsung 840 EVO 120GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A400 240GB | Seagate Barracuda ST2000DM008 2TB | Fractal Design Define R4 | Lenovo Y27Q-20 | BenQ XL2411Z | Glorious Model I | Mountain Everest Max | Sennheiser HD 560S | FX-AUDIO DAC-X6 | Samson Meteor Mic

Permalänk
Medlem
Skrivet av Javohl:

Testade igår kväll och idag och har problem att klicka på saker, stops och pokémon, när jag är ute och går. Det funkar finfint hemma att trycka på stops men eftersom att jag inte är nära så fyller det ingen funktion... Fungerade på 3e stoppet igår men inte på dem innan och efter. Hjälp?

Skickades från m.sweclockers.com

Serverlagg afaik. Servern verkar ska bekräfta varje klick du gör på saker.

Visa signatur

I5 4690k, 8gb, GTX 1080
i7 2600, 16gb

Permalänk
Avstängd

Oj oj Nu lär ju olyckorna öka lavinartat med påkörda fotgängare överallt som vandrar som zombies:(

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Medlem

Någon som får Acctivate your Account? kommer inte in för måste acctivera mitt account men får inget mejl... väntat 2 dagar nu

Permalänk
Medlem

britter som gått in i en grotta för att fånga pokemons.. alltså seriöst vafan håller folk på med?

Permalänk
Inaktiv

Så om man ser en skum man spana utanför kvinnornas omklädningsrum med mobiltelefonen igång och kameran riktad emot fönstret, så är mannen troligen på jakt efter en pokermon därinne?
När jag löste följande artikel anar jag mycket skumma saker, de borde lägga in spärrar så att pokermon ej kan finnas i hus. (borde inte vara så svårt genom google maps att minska risken för detta)
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/han-fick-nattbeso...

Jag själv har aldrig sett enda Pokermon avsnitt på tvn, men gillar speliden och har längre väntat på något liknande.Så när spelet släpps i sverige laddar jag hem den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Så om man ser en skum man spana utanför kvinnornas omklädningsrum med mobiltelefonen igång och kameran riktad emot fönstret, så är mannen troligen på jakt efter en pokermon därinne?
När jag löste följande artikel anar jag mycket skumma saker, de borde lägga in spärrar så att pokermon ej kan finnas i hus. (borde inte vara så svårt genom google maps att minska risken för detta)
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/han-fick-nattbeso...

Jag själv har aldrig sett enda Pokermon avsnitt på tvn, men gillar speliden och har längre väntat på något liknande.Så när spelet släpps i sverige laddar jag hem den.

Det blev tillgängligt i Sverige för ca 5 minuter sedan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av PatrickP:

Det blev tillgängligt i Sverige för ca 5 minuter sedan!

Funkar inte för mig i Google Play

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av PatrickP:

Det blev tillgängligt i Sverige för ca 5 minuter sedan!

Har du någon länk? Jag hittar det inte på play.google.com. Iofs är butiken/sidan rätt usel att hitta rätt saker i med förstås. Ska ändå ut på en promenad strax så vore ju ypperligt tillfälle.