Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

Undrar mest när den kommer till store. Tycker man inte skall behöva gå via APK. Synd bara att vi måste vänta så länge.

Väntar också. Är för paranoid för att våga ladda ner APK versionen. Läste att några av dom innehöll virus. Men vill ha spelet nu!

Permalänk
Skrivet av Foxmaner:

Väntar också. Är för paranoid för att våga ladda ner APK versionen. Läste att några av dom innehöll virus. Men vill ha spelet nu!

Borde inte vara några som helst problem med apk filerna, har använt det under flera år när jag använde android.
I appstore är det bara att byta till den australienska marknaden. Vet inte om det fungerar lika på playstore.

Men hur som helst så har jag redan tiotal vänner som redan laddat hem spelet på android genom apkmirror eller liknande och det har funkat enkelt och bra för alla.

Permalänk
Medlem

@Foxmaner:
Beror från vilken mirror du laddar ner från.
Dessutom kan du kontrollera alla "godkännanden" i efterhand

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fantgrenen:

Borde inte vara några som helst problem med apk filerna, har använt det under flera år när jag använde android.
I appstore är det bara att byta till den australienska marknaden. Vet inte om det fungerar lika på playstore.

Men hur som helst så har jag redan tiotal vänner som redan laddat hem spelet på android genom apkmirror eller liknande och det har funkat enkelt och bra för alla.

Vad borde inte vara några som helst problem? .apk filer kan definitivt innehålla virus och det här borde vara en väldigt attraktiv .apk för att sprida just virus om man vill det.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Jag läste också det, men samtidigt märker man ju en skillnad efter att ha laddat ner kartorna, precis som andra också rapporterat... Så jag vet inte riktigt vad som stämmer.

det enda jag vet är att jag inte haft någon märkbar skillnad.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Har kört i två dagar utan problem men nu för en timme sedan när jag skulle spela låste sig spelet precis där när man lyckats träffa en vild Pokemon. Alltså när den röda bollen rullar emot en innan det står Gotcha!

Allt annat funkar. Serverstrul eller?

Visa signatur

LianLi Lancool II Mesh, AMD Ryzen7 5800x3d, Asus Rog Strix B550-F Gaming, HyperX Predator DDR4 3200MHz 2x16GB , Asus TUF Gaming RTX4090, Be Quiet Dark Rock Pro 4, Dell G3223Q, Varjo Aero

Permalänk
Medlem

börjar ju bli rusningstid i usa så jo på kvällar dom senaste dagarna har det varit väldigt jobbigt att jag spelar inte ens, för sen när man väl ska fånga nåt så händer inget och så kan man sen inte logga in, servers too busy lala..

Permalänk

Vilket jävla spel! Lyckas missa två tåg för att jag leta pokemon, det värsta var att jag hittade inte jäveln jag ville ha.. Älskar dock pokemon go. Tråkigt bara att.det är total dött där jag bor, hittar en ratata då o då.

Permalänk
Medlem

Finns så brutalt många pokestops och gym här så jag vet inte vad man ska göra. Gå 100m, har du 4st stop. Gå 100m till så har du 5st stop.
Gå 50 meter höger så har du 2st stop.
Och folk är det fan överallt. Mitt i natten, 2-3 på natten ser man (oftast där jag bor) 8-9 kvinnor gå runt helt själv med telefonen i handen i en cirkel.
Vet inte varför det är fler kvinnor som spelar än män här man kanske ska man inte klaga.

Washington, D.C för er som undrar.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av TjenaHallå:

Vilket jävla spel! Lyckas missa två tåg för att jag leta pokemon, det värsta var att jag hittade inte jäveln jag ville ha.. Älskar dock pokemon go. Tråkigt bara att.det är total dött där jag bor, hittar en ratata då o då.

Var nog bra så att du inte väntade där och ställde dig vid järnvägen för att fånga en pokémon.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av nima01:

Har kört i två dagar utan problem men nu för en timme sedan när jag skulle spela låste sig spelet precis där när man lyckats träffa en vild Pokemon. Alltså när den röda bollen rullar emot en innan det står Gotcha!

Allt annat funkar. Serverstrul eller?

Welcome to Pokemon GO. Serverstrul hela tiden, anledningen till varför de inte släpper spelet över hela världen samtidigt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Zapa:

Welcome to Pokemon GO. Serverstrul hela tiden, anledningen till varför de inte släpper spelet över hela världen samtidigt.

På tal om detta, någon som sett några siffror på hur många som spelar? Måste ju nästan vara flera miljoner världen över med tanke på vad man läser.

Permalänk

För två dagar sen hade jag ingen aning om vad detta är och nu tänker jag bara:
Seriöst, har man ingen egen fantasi idag längre utan att allt ska gå genom en mobiltelefon?

– Han sa ”Ursäkta, jag såg att det lyste hemma hos er .. och det är så här att ni har en jätteviktig pokémon i hallen. Kan jag bara få ta ett kliv in och blippa den?”

A Woman Playing Pokémon Go Stumbled Upon An Insane Amount Of Spiderwebs

Själv så sprättade jag iväg en uttorkad kotte som fortfarande satt kvar på en gran.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk

Segt spel om man inte bor i en större stad.
Där jag bor, ca 5000 invånare, så finns det ett enda poke stop och inget gym.

Kul idé, men fungerar inte.

Permalänk
Medlem

Servrarna är för ostabila för det är värt att spela just nu imo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foxmaner:

Väntar också. Är för paranoid för att våga ladda ner APK versionen. Läste att några av dom innehöll virus. Men vill ha spelet nu!

Skrivet av Yorg:

Vad borde inte vara några som helst problem? .apk filer kan definitivt innehålla virus och det här borde vara en väldigt attraktiv .apk för att sprida just virus om man vill det.

Vill ni ha den legit så finns den på apkmirror, det är nog den mest legita sidan som har apks man kan ladda ner. Den är ägd av Androidpolice och är en väldigt känd android nyhetssida.

Visa signatur

Jobbdator: Macbook Pro 16" | M1 Pro | 32GB RAM | 1TB Lagring

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laccy:

Hur går det om man kör lite snabbare cykling?

Fungerar inte! Då reggas inga km. Jag cyklar 1,5 mil till jobbet varje dag och jag har 2km reggat på två turer ungefär.

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punnisher:

För två dagar sen hade jag ingen aning om vad detta är och nu tänker jag bara:
Seriöst, har man ingen egen fantasi idag längre utan att allt ska gå genom en mobiltelefon?

– Han sa ”Ursäkta, jag såg att det lyste hemma hos er .. och det är så här att ni har en jätteviktig pokémon i hallen. Kan jag bara få ta ett kliv in och blippa den?”

A Woman Playing Pokémon Go Stumbled Upon An Insane Amount Of Spiderwebs

Själv så sprättade jag iväg en uttorkad kotte som fortfarande satt kvar på en gran.

Så du menar, om du var 12 år nu och dina vänner spelade pokemon så hade du varit ute i skogen och kastat kottar?
Kom igen, saker och ting förändras med tiden, du var kreativ för att du var tvungen.
Jag som snart 29 tycker fan det är roligt att fånga pokemon, mestadels för nostalgi-känslan men ändå, det är faktiskt rätt så roligt!

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk

Fixade det till iphonen igår men insåg att microtransactions inte var möjligt, så bättre att vänta tills det väl släpps här. NÄR släpps det för 3 dagar sedan läste jag inom 2 dagar......orka vänta

Visa signatur

#[ ASRock 790 PRO RS], Intel Core i9 13900K 68mb], [Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1024GB], [Corsair Vengeance DDR5 5600MHz 2x16GB],[ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB ROG STRIX ADVANCED][PSU:Corsair RM1000x 1000W]

Permalänk
Medlem

Jahapp, Pokemon GO har officiellt släppts i Italien, Spanien och Portugal:

https://twitter.com/PokemonGoApp

Kom igen nu, Norden nästa!!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Icte:

Jahapp, Pokemon GO har officiellt släppts i Italien, Spanien och Portugal:

https://twitter.com/PokemonGoApp

Kom igen nu, Norden nästa!!

Släpps det inte idag så går jag nog via apkmirror, jag har väntat tillräckligt känns det som.

Risken som det pratades om i början om att kunna bli bannad ser jag som obefintlig, det skulle generera så mycket dålig badwill.

Permalänk

@anon5930

Ok ny börjar Nintendo gå efter pirat .APK filer. Vet inte om de kommer att börja banna folk.

https://torrentfreak.com/nintendo-cracks-pokemon-go-piracy-16...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frejoh466:

@anders190

Ok ny börjar Nintendo gå efter pirat .APK filer. Vet inte om de kommer att börja banna folk.

https://torrentfreak.com/nintendo-cracks-pokemon-go-piracy-16...

Nog för att Nintendo inte är kända som att va good guys, men om dom ska börja banna folk som spelar deras gratisspel via portaler, för att det inte är släppt i deras land än, då slår dom nytt rekord i idioti.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Frejoh466:

@anders190

Ok ny börjar Nintendo gå efter pirat .APK filer. Vet inte om de kommer att börja banna folk.

https://torrentfreak.com/nintendo-cracks-pokemon-go-piracy-16...

Hm, jag uppfattar att det handlar mest om sånt som inte ligger på apkmirror, det man hittar på exempelvis TPB kan ju mycket väl vara mixtrat med. Sedan vill nog inte Nintendo förknippas med skadliga piratappar som kan förstöra telefoner och liknande.

Men jag hoppas verkligen att de släpper i skandinavien härnäst, men iallafall Sverige.

Permalänk
Medlem

ser inga pokemons nearby, bugg eller har dom inaktiverat ?

Permalänk
Medlem

Vilket bolag är det som står för utgivning av detta fenomen, dags att köpa aktier?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Vilket bolag är det som står för utgivning av detta fenomen, dags att köpa aktier?

https://en.wikipedia.org/wiki/Niantic,_Inc.

Permalänk
Medlem

@griid: nintendo har redan gått upp 25%

nån annan som har buggat pokemon. allt funkar som d ska fast min nerby poke lista e tom. hittar dock pokemons som vanligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbeharry:

Fungerar inte! Då reggas inga km. Jag cyklar 1,5 mil till jobbet varje dag och jag har 2km reggat på två turer ungefär.

funkar ju visst? har kläckt ett par 5km ägg utan problem gäller att inte cykla för snabbt jag vet inte vad limit är för att det inte ska räknas men som sagt det funkar för mig.

Permalänk
Skrivet av griid:

Vilket bolag är det som står för utgivning av detta fenomen, dags att köpa aktier?

Det var dags för länge sen! Lite sent ute nu