Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Marticus:

Blir lite less på er som klagar över att servrarna inte fungerar. Det är ett onlinespel som lanserats i 15+ länder samtidigt. Att förvänta sig en silkeslen spelupplevelse från start av ett onlinespel är bara för naivt. Ge det ett par dagar att återhämta sig, sen om det inte funkar som förväntat efter 2-3 dagar, då kan man börja uttrycka sitt missnöje.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av trickeh2k:

Är ju fortfarande gratis så vet inte om man kan klaga på det. Men skulle tippa på att det inte kommer vara spelbart annat än nattetid/tidiga mornar fram tills i början på nästa vecka.

Jag håller helt med er båda här. Mycket av irritationen har nog också att göra med att vi äntligen fick hit spelet officiellt, blivit hypeade i över en vecka men sen inte kommer in i spelet, förutom alldeles i början då.

Jag förmodar att nya servrar installeras just nu och problemen försöker redas ut men finns det någon officiell info från Niantec, Pokemon Company eller Nintendo om vad de gör för att lösa problemen?

Permalänk
Medlem

Jag lyckades logga in nu.

Visa signatur

Intel Core i7 4770K @ 4.2GHz | MSI Z87-G45 GAMING | Phanteks PH-TC14PE | MSI GTX 980 Ti Gaming 6G | Kingston HyperX Beast DDR3 2400MHz 16GB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Samsung 840 EVO 120GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A400 240GB | Seagate Barracuda ST2000DM008 2TB | Fractal Design Define R4 | Lenovo Y27Q-20 | BenQ XL2411Z | Glorious Model I | Mountain Everest Max | Sennheiser HD 560S | FX-AUDIO DAC-X6 | Samson Meteor Mic

Permalänk
Medlem
Skrivet av StenTuff:

Jag lyckades logga in nu.

Kan bekräfta att det fungerar nu!

Permalänk
Medlem

Jag med

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Skrivet av Marticus:

Blir lite less på er som klagar över att servrarna inte fungerar. Det är ett onlinespel som lanserats i 26 nya länder samtidigt. Att förvänta sig en silkeslen spelupplevelse från start av ett onlinespel är bara för naivt. Ge det ett par dagar att återhämta sig, sen om det inte funkar som förväntat efter 2-3 dagar, då kan man börja uttrycka sitt missnöje.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag klagar inte över att servern inte funkar dag 1, jag klagar på att om man otillåtet kringgår deras system så funkar det fortfarande att spela, annars inte. Att dela de servrar med resten av världen funkar bättre än att använda de som de dedikerat åt oss. Och på sättet de släppt spelet kan de knappast skylla på ovetande, det är snarare som att spelet släpptes för 10 dar sen, då det funkar okej, och de försöker förbättra prestandan vilket gör det obrukbart för de som de försökt förbättra prestandan för. Det blir faktiskt annorlunda än ett vanligt spelsläpp, för här visste man i stor utsträckning vilken belastning det handlade om.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Syns inte i google store för mig

Jag har en galaxy tab 3 8.0

Har installerat spelet via en apk istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

För mig stod det att det var installerat fast samtidigt att de inte finns i mitt land, och då var jag uppenbarligen fortfarande på US servrar, eftersom de faktiskt funkat, och inte varit nere senaste timmarna. När jag avinstallerade kunde jag efter ett tag se att det var släppt i Sverige, och när jag installerade därifrån är servarna nere, precis som många andra beskrivit.

Skickades från m.sweclockers.com

Servrarna är minst lika nere för mig och har varit precis lika länge som för er och jag har inte laddat hem spelet från playstore idag. Finns det ens bekräftat var det finns servrar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av fax110:

Servrarna är minst lika nere för mig och har varit precis lika länge som för er och jag har inte laddat hem spelet från playstore idag. Finns det ens bekräftat var det finns servrar?

Jag kunde logga in för 20min sen.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Inaktiv

Fungerar även här nu, fångade en Rattata som jag nådde från mitt hem. Fungerar spelet om en halvtimme/timme så blir det nog att ta en liten promenad och se om något mer hittas.

Permalänk
Skrivet av fax110:

Servrarna är minst lika nere för mig och har varit precis lika länge som för er och jag har inte laddat hem spelet från playstore idag. Finns det ens bekräftat var det finns servrar?

Ja där ser man, för mig var det i samma stund jag installerat från Play store som servrarna tvärdog, innan dess hade det funkat, om än inte helt stabilt, nästan hela dagen, och inte varit stopp i 3 timmar som vissa sagt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Ja, nog fan ångrar jag att valde att byta till svenska servrarna, funkade ju ordentligt mycket bättre att dela US servrar med resten av världen än att få våra egna...

Skickades från m.sweclockers.com

Hur vet man vilken server man är registrerad på?

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Visar tråkigt nog fortfarande 3 tassar på alla Pokémon hur nära man än är.

Visa signatur

Intel Core i7 4770K @ 4.2GHz | MSI Z87-G45 GAMING | Phanteks PH-TC14PE | MSI GTX 980 Ti Gaming 6G | Kingston HyperX Beast DDR3 2400MHz 16GB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Samsung 840 EVO 120GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A400 240GB | Seagate Barracuda ST2000DM008 2TB | Fractal Design Define R4 | Lenovo Y27Q-20 | BenQ XL2411Z | Glorious Model I | Mountain Everest Max | Sennheiser HD 560S | FX-AUDIO DAC-X6 | Samson Meteor Mic

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Hur vet man vilken server man är registrerad på?

Med allra största sannolikhet är du registrerad globalt, och sedan ansluter du till närmsta servern utifrån din position/bäst ping för optimal avlastning. Har inte sett någon faktiskt info om serverpositioner eller att det skulle finnas just svenska sådana. Det är Lasergurkas egna idéer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Jag klagar inte över att servern inte funkar dag 1, jag klagar på att om man otillåtet kringgår deras system så funkar det fortfarande att spela, annars inte. Att dela de servrar med resten av världen funkar bättre än att använda de som de dedikerat åt oss. Och på sättet de släppt spelet kan de knappast skylla på ovetande, det är snarare som att spelet släpptes för 10 dar sen, då det funkar okej, och de försöker förbättra prestandan vilket gör det obrukbart för de som de försökt förbättra prestandan för. Det blir faktiskt annorlunda än ett vanligt spelsläpp, för här visste man i stor utsträckning vilken belastning det handlade om.

Ja men det är ju som du säger, vi har kört på servrar som vart uppe i 10 dagar, klart det kommer funka bättre än dag 1 servrar i nya lanseringavågen då många har väntat på det officiella släppet innan dom börjar. Men men, gick att logga in nu iaf. Skulle dock inte få upp hoppet allt för mkt ikväll om en stabil upplevelse. Imorron borde det gå att spela nån timme utan allt för många omstarter, i övermorgon tycker jag det ska va som igår.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Skrivet av StenTuff:

Visar tråkigt nog fortfarande 3 tassar på alla Pokémon hur nära man än är.

Har också det problemet, väldigt irriterande när man ser något intressant.

Permalänk
Skrivet av pre-dator:

Med allra största sannolikhet är du registrerad globalt, och sedan ansluter du till närmsta servern utifrån din position/bäst ping för optimal avlastning. Har inte sett någon faktiskt info om serverpositioner eller att det skulle finnas just svenska sådana. Det är Lasergurkas egna idéer.

Inte har jag sagt något om att man skulle vara registrerad på en specifik server heller, har bara förklarat hur det funkade att spela som innan precis innan jag laddat ner från play store och efteråt inte.

När jag och min sambo nu provade på hennes telefon funkade det fortfarande för henne, men att hon ibland fick errors för att logga in, medan för mig brevid togs direkt till deras "servers down"-splash screen, när hon avinstallerar och direkt laddar ner från play store istället möts hon av exakt samma slash screen direkt. Både hon och jag hade senaste uppdateringen från play store redan innan, skillnaden blev varifrån APKn ursprungligen kom.

Jag vet inget om hur det funkar, mer än att det inte är samma tvärstopp med den gamla APKn som med versionen man får från Play store.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Så var det nere igen

Visa signatur

Intel Core i7 4770K @ 4.2GHz | MSI Z87-G45 GAMING | Phanteks PH-TC14PE | MSI GTX 980 Ti Gaming 6G | Kingston HyperX Beast DDR3 2400MHz 16GB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Samsung 840 EVO 120GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A400 240GB | Seagate Barracuda ST2000DM008 2TB | Fractal Design Define R4 | Lenovo Y27Q-20 | BenQ XL2411Z | Glorious Model I | Mountain Everest Max | Sennheiser HD 560S | FX-AUDIO DAC-X6 | Samson Meteor Mic

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baalex:

Antar att det finns några spelare på Sweclockers.
Skaffade det igår, och har promenerat runt kvarteret bara. Känns ganska kul på det stora hela, och ska prova lyckan inne i Stockholm idag.
Hur går jakten för er?

Servern nere atm?

Visa signatur

Laptop: Macbook Air 2017
Stat: CPU: i5-4690k @4.4GHZ + Hyper 212 EVO // GPU: ASUS GTX 970 Turbo // MOBO: ASUS Z97-E // RAM: Crucial Ballistix 8GB // PSU: Corsair CX750M // SSD: Samsung 850 EVO 250GB + Crucial BX 200 240 GB // Chassi: CM Scout II Advanced // Skärm: ASUS MG248Q + BENQ RL2455HM //

Permalänk
Medlem
Skrivet av StenTuff:

Så var det nere igen

Allt verkar vara nere just nu, går inte ens att skapa ett konto på deras hemsida...

Visa signatur

En gammal cpu från AMD. Ett par äldre grafikkort i Cross-Fire. En del minne. Gamla slö-diskar. Antik nätdel. En ok kylare. Ett nedsuttet chassi. En del fungerande tillbehör.
Ett moderkort som brann upp. Ytterligare CPU och GPU från AMD. Mer minne. En SSD och ett par hårddiskar. En nyare PSU.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sheytan:

Syns inte i google store för mig

Jag har en galaxy tab 3 8.0

Har installerat spelet via en apk istället

Samma här, installerade 0.29 för o testa ifall det funkade och det startade men kan inte logga in.

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

vi har kört på servrar som vart uppe i 10 dagar, klart det kommer funka bättre än dag 1 servrar i nya lanseringavågen

Fast du vet ju inte att det är olika servrar, eller? Ny anstormning av spelare belastar ju även ett befintligt system.

Skrivet av Lasergurka:

har bara förklarat hur det funkade att spela som innan precis innan jag laddat ner från play store och efteråt inte.

Du bytte väl app ungefär samtidigt som deras system gick ner. Du får jättegärna förklara vad som händer för dig, min kommentar gällde bara att din slutsats baserades på obekräftade uppgifter.

Skrivet av Lasergurka:

Jag vet inget om hur det funkar, mer än att det inte är samma tvärstopp med den gamla APKn som med versionen man får från Play store.

Om jag öppnar och stänger samma app ett antal gånger får jag också olika felmeddelanden. Sen kanske ni har 29.0 på ena och 29.2 på andra?

Permalänk

Jag tog mig faktiskt in nu. Tyvärr verkar problemet med 3 tassar kvarstå.

Permalänk
Skrivet av pre-dator:

Du bytte väl app ungefär samtidigt som deras system gick ner. Du får jättegärna förklara vad som händer för dig, min kommentar gällde bara att din slutsats baserades på obekräftade uppgifter.
Om jag öppnar och stänger samma app ett antal gånger får jag också olika felmeddelanden. Sen kanske ni har 29.0 på ena och 29.2 på andra?

Jag bytte app precis när systemet gick ner? Jo, fast hur förklarar det att exakt samma sak hände en timme senare när min sambo provade? Innan hon installerade om provade vi båda samtidigt flera gånger, jag fick samma meddelande som jag fått konstant sen ominstallation, och för henne funkade, sen gjorde hon en ominstallation direkt efter vi provat och då fick hon samma som jag. Låter som en märklig slump. Jag fick inte olika felmeddelanden, sen jag uppdaterade har jag fått exakt samma felmeddelande varje gång, hon fick det inte, för än hon uppdaterat när hon fick exakt samma som kag fått efter uppdatering. Båda körde med 0.29.2, som sagt, både före och efter vi gjort en full ominstallation.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

funkar för mig nu, dock visar den inga pokemons i närheten alls

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem

@Adnerhill: Funkade bra för mig också ett tag, hann fånga 2 sen den tredje som fortsätta det bara ladda. På väg ner igen tror jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mini-z1994:

Samma här, installerade 0.29 för o testa ifall det funkade och det startade men kan inte logga in.

Servrarna är överbelastade annars fungerar spelet djävligt bra

Permalänk
Medlem

Ja roligt spel när det går att spela men när jag var ute i ca en timme så hittade jag inte en enda pokemon men när jag kom hem så fångade jag sex stycken i min lilla etta.
Jag bor nog i något sorts hotspot här.

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

Knallade upp till Coop vid mig, orkade inte gå iväg från vägen jag gick, fångade sju stycken Fanns typ fem på parkeringen vid Coop men pallade inte jönsa runt

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Bor i villa i utkanten av Örebro. Har ett par kilometer till närmaste intressepunkt (pokestop, gym) eftersom de verkar vara inne i centrum allihop. Rör mig väldigt sällan i centrum så det är lite för mycket jobb att göra något intressant med spelet. Vandra runt och plocka upp något man stöter på kan man alltid göra men jävlar vad det drar batteri.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem
Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken