XBOX One - Tar betalt för internetuppkoppling och Skype!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

För det första är dom svinigt billiga på rea, köper i princip alltid spel på rea för 50kr eller så.
Skillnaden på det och en konsolversion som kostar 300kr.
Det är mest skivor också som jag i alla fall vill kunna sälja. Eller låna, enkelt, på det gamla viset.
Känns tusen gånger smidigare.

På vilket sätt hade det varit osmidigt att kunna låna ut sina spel digitalt till en kompis och samtidigt kunna spela spelet själv?

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem

Att göra en pudel;

Frasen/begreppet ''Att göra en pudel'' är att först envist hävda att man har rätt för att sen helt plötsligt tvärvända och erkänna att man har fel. Begreppet har blivit känt efter ''Jan O Karlsson-affären''.
Citat från Flashback.

Microsoft har en hel farm med pudlar nu

Prisjakt Pryl är inte sämre än att skriva om den senaste (redan publicerad av Sweclockers).

Den senaste pudeln i farmen finns att skåda i länken nedan.
http://www.prisjakt.nu/pryl/ovrigt/4117_microsofts_pudel_tar_...

Kanske kommer det en pudel-feature man kan låsa upp med guldmedlemskap?

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zicsoen:

På vilket sätt hade det varit osmidigt att kunna låna ut sina spel digitalt till en kompis och samtidigt kunna spela spelet själv?

Vad snackar du om? Lånar du ut spelet digitalt (som det var tänkt från början med One)
så kan du inte spela det samtidigt, utan bara en åt gången.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Vad snackar du om? Lånar du ut spelet digitalt (som det var tänkt från början med One)
så kan du inte spela det samtidigt, utan bara en åt gången.

Kan ha läst fel någonstans för några veckor sen då.

Får väl omformulera mig: På vilket sätt är det osmidigt att låna ut spel digitalt?

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zicsoen:

Kan ha läst fel någonstans för några veckor sen då.

Får väl omformulera mig: På vilket sätt är det osmidigt att låna ut spel digitalt?

Inte lätt att hålla koll på vad Microsoft har sagt och sen ändrat sig om, kan mycket väl ha sagts så som du beskrev det i din förra post bara att Microsoft kan ha ändrat sig.
Det hade ju inte vart första gången de gjort en pudel, ellerhur?

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Vad snackar du om? Lånar du ut spelet digitalt (som det var tänkt från början med One)
så kan du inte spela det samtidigt, utan bara en åt gången.

Fel. Du hade alltid tillgång till dina digitala spel oavsett vem du lånat ut det till. Du + en av dina vänner kunde alltså spela samma spel. Men detta är ganska orelevant då Microsoft tog bort funktionen med family sharing. Well den är i varje fall mer begränsad nu.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Gillar man att betala mer än vad nåt är värt så är ju absolut Microsofts produkter att föredra kolla bara på Windows 8 en normal licens kostar en 850-900 kronor varav om man jämför med dom "hemska" Apple som alla säger är sååå dyra tar 150 kronor för sitt Mountain Lion. Kollar man sen då Sony Vs Xbox så kostar xbox 600 kronor om året medans PSN + kostar 480 kronor. Sen så om man jämför konsol priserna så sklijer det 600 kronor mellan Sony och Xbox till sonys fördel .

Microsofts stress med att få ut Win 8,1 visar ju hur bra dom är på att lyssna på sina kunder. Sen så ser vi ju hur bra microsoft och inblandade parter bedömde smartphone marknaden. För att inte tala om nu Xbox klarar inte hålla räkningen på alla ändringar och tillbaka tagna påstående dom har ätit upp och ändrat nu. Men som sagt fanbois finns i alla läger och det spelar ingen roll hur mycket fakta eller sunt förnuft som läggs upp så kommer deras stora skygglappar aldrig att plockas av.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zicsoen:

Kan ha läst fel någonstans för några veckor sen då.

Får väl omformulera mig: På vilket sätt är det osmidigt att låna ut spel digitalt?

Som jag minns det var man tvungen att fippla med kontona på något sätt,
många som då sa att det var onödigt mycket pill, men jag minns inte exakt hur det funkade.

Skrivet av maniac:

Fel. Du hade alltid tillgång till dina digitala spel oavsett vem du lånat ut det till. Du + en av dina vänner kunde alltså spela samma spel. Men detta är ganska orelevant då Microsoft tog bort funktionen med family sharing. Well den är i varje fall mer begränsad nu.

Nej, det är du som har fel. Dom gjorde aldrig så att du kan låna ut ett spel och så kan du fortfarande spela det,
samtidigt som den som lånar kan spela. Var har du fått detta skitsnack ifrån?

Permalänk
Medlem

Med tanke på hur resonemangen går här så måste det svida att betala månadsavgift för att komma åt sin epostadress. 2 ggr dessutom för ni har väl en smartphone också.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag förstår, men vad menar du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Nej, det är du som har fel. Dom gjorde aldrig så att du kan låna ut ett spel och så kan du fortfarande spela det,
samtidigt som den som lånar kan spela. Var har du fått detta skitsnack ifrån?

Här: http://news.xbox.com/2013/06/license

Och här: https://twitter.com/XboxSupport2/status/345301714661953536

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cove:

Det behövs ingen plus tjänst för netflix, kör det på min ps3, har aldrig haft nån plus tjänst.

PS är ju inte direkt felfria dom heller du måste ju ha plus på ps3 för att kolla på viaplay så dom är lika duktiga kålsupare båda två

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av sprite:

That's it, lämnar nu tråden för jag orkar inte läsa mer av dina inlägg, jag förstår att du hatar allt som har med Microsoft att göra, men snälla håll det för dig själv eller presentera dina åsikter bättre än vad en 5-åring skulle göra.

Nä Windows 7 är rätt OK, så jag hatar inte allt med Microsoft.

Däremot så tycker jag inte om företag som gör pudel efter pudel och jag vet inget företag mer en Microsoft som det senaste året har gjort en hel drös med dom.

Fattar du?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Tycker inte att det står super klart svart på vitt att man kan spela samma spel samtidigt däremot är det okej att spela varandras spel. Men samtidigt skriver han our games samt att han kan inte svara för hur game developers sätter rättigheterna. Så jag tror att det är som så att man kan låna dom digitalt och fysiskt och spela men sannolikt fortfarande inte samtidigt . Men det lär vi väl märka tids nog.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem
Skrivet av koreinu:

Det är väldigt smidigt, det obekväma är nog bara knytnäven man har i röven. Fast gillar man att ta emot så är det ett stort plus

Tror iofs att de allra flesta som köper en konsol idag ämnar koppla in en nätverkskabel till den, så rent praktiskt hade onlinekravet bara varit ett problem under begränsade perioder. Men men, ingen poäng att diskutera det vidare då det inte längre spelar någon roll.
Knytnäven är väl dock redan halvvägs inne hos de allra flesta idag, om man tänker på alla spelplattformar som finns idag - knappt en centimeter kvar tills nådastöten kommer oavsett.

Skrivet av XpreS:

Inte lätt att hålla koll på vad Microsoft har sagt och sen ändrat sig om, kan mycket väl ha sagts så som du beskrev det i din förra post bara att Microsoft kan ha ändrat sig.
Det hade ju inte vart första gången de gjort en pudel, ellerhur?

Visserligen är väl denna diskussion lite off-topic...
Det är möjligt. Men jag ser inte riktigt problemet egentligen... folk har klagat en himla massa på en del grejer och vill att företaget ska ändra på sin produkt, när företaget sedan gör ändringarna för att blidka de som klagat - då blir det en sensationsnyhet och folk klagar på att de ändrat på sin produkt.
Uppenbarligen borde MS i det här fallet inte brytt sig det minsta och kört med sin produkt som den var tänkt från början, eftersom folk kommer klaga oavsett hur de gör. De flesta trådarna om ämnet man läst på detta forum är ju ett ypperligt exempel på att det inte hade spelat någon roll om de ändrat några features på sin produkt eller inte.

Ja - de ändrar på sin produkt för att de tror att den ska sälja bättre. De vill ju givetvis gå med vinst och mer därtill, precis som vilket annat företag som helst. Detta är sådant man kan räkna med och är föga förvånande.

*Jag vill inte påstå att man inte ska vara kritisk mot saker och ting, för det ska man definitivt vara.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_W:

Kollar man sen då Sony Vs Xbox så kostar xbox 600 kronor om året medans PSN + kostar 480 kronor. Sen så om man jämför konsol priserna så sklijer det 600 kronor mellan Sony och Xbox till sonys fördel .

600kr? Du kan få xbox live för 272kr/år, kan du hitta billigare PS+ ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_W:

Gillar man att betala mer än vad nåt är värt så är ju absolut Microsofts produkter att föredra kolla bara på Windows 8 en normal licens kostar en 850-900 kronor varav om man jämför med dom "hemska" Apple som alla säger är sååå dyra tar 150 kronor för sitt Mountain Lion. Kollar man sen då Sony Vs Xbox så kostar xbox 600 kronor om året medans PSN + kostar 480 kronor. Sen så om man jämför konsol priserna så sklijer det 600 kronor mellan Sony och Xbox till sonys fördel .

Microsofts stress med att få ut Win 8,1 visar ju hur bra dom är på att lyssna på sina kunder. Sen så ser vi ju hur bra microsoft och inblandade parter bedömde smartphone marknaden. För att inte tala om nu Xbox klarar inte hålla räkningen på alla ändringar och tillbaka tagna påstående dom har ätit upp och ändrat nu. Men som sagt fanbois finns i alla läger och det spelar ingen roll hur mycket fakta eller sunt förnuft som läggs upp så kommer deras stora skygglappar aldrig att plockas av.

Kasta inte sten i glashus nu...

Visa signatur

AW3423DW QD-OLED - Ryzen 5800x - MSI Gaming Trio X 3090 - 64GB 3600@cl16 - Samsung 980 Pro 2TB/WD Black SN850 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av xilli:

600kr? Du kan få xbox live för 272kr/år, kan du hitta billigare PS+ ?

http://www.xbox.com/sv-SE/Live längst ner fick jag det priset sen om det stämmer eller inte kan jag inte svara på.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem
Skrivet av celoz:

Kasta inte sten i glashus nu...

Hurså gäller inte yttrandefrihet här ? Jag kräver inte att någon skall hålla med mig utan det är min åsikt och jag vet att väldigt många är missnöjda med hur Windows 8 blev det märks ju ganska tydligt på deras 6 månaders adoption rate vilket var en ren katastrof. Likaså var ju inte WP8 någon storsäljare heller. Inte heller kan man på fullaste allvar mena att Xbox lanseringen och alla turer fram och tillbaka med uttalanden som att om kunden inte vill vara online köp en 360 etc. Visst det går bra att ta tillbaka plumpa uttalanden men dom stärker inte förtroendet för det. Iaf anser inte jag att det är förtroende byggande när ett företag vacklar så mycket. Men än en gång det är vad jag tycker du får gärna tycka att Steve Ballmer och Microsoft och allt var dom innebär vara guds gåva.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem

Det står INGENTING om att man kan spela spelen samtidigt
och det är precis det jag menar som du hade fel på

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Det står INGENTING om att man kan spela spelen samtidigt
och det är precis det jag menar som du hade fel på

Inte enligt dom på reddit.
http://www.reddit.com/r/xboxone/comments/1g8t5e/lets_clear_up...

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Du är allt rolig, det står t.o.m i länken du själv skickade att man inte kan spela samtidigt:

Citat:

Now onto the other things. As some of us know, you will be able to have a "circle" of friends, 10 people to be exact, that will be able to access your game library from anywhere (in the same region, I'm assuming..still not clear about this) at anytime (as long as you or someone else in your circle isn't playing it).

Hur går det med engelskan egentligen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_W:

http://www.xbox.com/sv-SE/Live längst ner fick jag det priset sen om det stämmer eller inte kan jag inte svara på.

Och du köper alla dina spel också via konsolen för 699kr?......Jag föredrar spelen för halva priset i valfria butik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Du är allt rolig, det står t.o.m i länken du själv skickade att man inte kan spela samtidigt:

Citat:

Now onto the other things. As some of us know, you will be able to have a "circle" of friends, 10 people to be exact, that will be able to access your game library from anywhere (in the same region, I'm assuming..still not clear about this) at anytime (as long as you or someone else in your circle isn't playing it).

Hur går det med engelskan egentligen?

Skrivet av XpreS:

Förstår du inte engelska?

Länka inte till engelska sidor då.

Skickades från m.sweclockers.com

Nu tar vi det lugnt. Från samma dokument, lite längre ner.

"Important Update: New information has risen relating to this feature. You +1 friend from your circle can play the same game at the same time. Others can still play from your other library selection."

Men som sagt, detta är orelevent då denna funktion togs bort.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Och du köper alla dina spel också via konsolen för 699kr?......Jag föredrar spelen för halva priset i valfria butik.

Nej men då jag inte äger ett Xbox och aldrig kommer göra så vet väl inte jag vart man köper Xbox live prenumeration heller. Någon här som verkar vara ms anställd förespråka ju hur bra och smidigt alt funka via deras hemsida så då titta jag där.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem

Vet inte om någon nämnt detta men;

Det är dumt av Microsoft att förstöra sitt rykte sådär. Det är ändå väldigt få folk som använder dessa tjänster. Skype fungerar mycket bättre på en laptop eller iPad. Med alla Smart-Tv som blir billigare lär Xbox knappast behövas för Netflix. Dessutom har Smart-Tvs också Skype, Internet osv.

Visa signatur

Node 304 | CPU: i5 4670k | RAM: Corsair vengeance CL10 8gb(8x1) | GPU: ASUS GTX760 | MB: ASUS Z87I-PRO(mITX) | Skärm: 24"BenQ RL2455HM

Permalänk
Medlem
Skrivet av XpreS:

Nu är väl måttet rågat tycker jag.
Man måste vara XBOX guldmedlem för att ''låsa upp'' internetuppkoppling med IE och för att kunna använda Skype och Netflix t.ex. Dom är ju som iglar på det där företaget! Se länk nedan:

http://www.prisjakt.nu/pryl/ovrigt/4096_microsoft_laser_funkt...

För min personliga del så är jag än mer glad att jag förhandsbokat PS4.

Vad tycker ni?

Ja det är dumt, lika dumt som att betala microsoft pengar för att få använda internet på sin PC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silcan:

Ja det är dumt, lika dumt som att betala microsoft pengar för att få använda internet på sin PC.

Ja och det är lika dumt att betala för en Xbox för att spela spel.

Givetvis inte, men är man blind för alla träden i skogen så är man. Du har redan bestämt dig för att du inte vill fatta och då har jag inget mer att prata med dig om

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XpreS:

Ja och det är lika dumt att betala för en Xbox för att spela spel.

Givetvis inte, men är man blind för alla träden i skogen så är man. Du har redan bestämt dig för att du inte vill fatta och då har jag inget mer att prata med dig om

Skickades från m.sweclockers.com

Jag var inte sarkastisk. Det är lika dumt som att betala apple hyra för att jag får tillgång att använda mitt wifi hemma och surfa med telefonen.

Permalänk
Medlem

Äh. Skippa konsollerna och kör med datorn istället så kan ju MS göra precis hur de vill. Det ända som gör att det är värt att skaffa en konsoll är ju exklusiva titlar och jag måste ifrågasätt hur man kan köpa en konsoll bara för det? men sen har väl alla olika värderingar på saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Nu tar vi det lugnt. Från samma dokument, lite längre ner.

"Important Update: New information has risen relating to this feature. You +1 friend from your circle can play the same game at the same time. Others can still play from your other library selection."

Men som sagt, detta är orelevent då denna funktion togs bort.

Tror inte på det. Varför skulle dom göra så? Spelföretagen skulle hata MS för det i så fall.