XBOX One - Tar betalt för internetuppkoppling och Skype!

Permalänk
Medlem
Skrivet av XpreS:

Hade ingen kritiserat MS från början så hade ju de som tänkt köpa Xbox behövt ha kinect inkopplat, logga in på maskinen varje dag, inte kunnat ge bort/sälja fysiska spel. Och en rad andra dumma saker, ellerhur?

Skickades från m.sweclockers.com

Ingen idé , tar du upp självklarhet så blir du kritiserad att vara Sony-fanboy och ointelligent. Svårt att få något vettigt framfört då det står mellan läger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XpreS:

Hade ingen kritiserat MS från början så hade ju de som tänkt köpa Xbox behövt ha kinect inkopplat, logga in på maskinen varje dag, inte kunnat ge bort/sälja fysiska spel. Och en rad andra dumma saker, ellerhur?

Skickades från m.sweclockers.com

Nej, för det finns inget tvång till att köpa maskinen, de hade i så fall lika väl kunnat köpa PS4 från första början. Eller missade jag att det var ett tvång på att köpa xbox one? hmmm
Och Microsoft hade känt av poängen i försäljningssiffror. Men ni dravlar på om det är rätt eller fel om att man ska betala för att använda skype och netflix via konsolen, vad har rättvisa med saken att göra? Det är ett företag som behöver pengar för att gå runt. Blanda inte in etik i företagsverksamhet, de går näst intill aldrig ihop!
Dessutom så kommer ingen skaffa konsolen för att använda netflix eller skype eftersom de flesta redan har det så det vore inget problem att ta sig runt problemet, tex ha datorn kopplad till tv'n. Och som andra redan har sagt så funkar netflix redan med dagens tv-apparater så återigen, vad är problemet? Vem blir ett offer? Ingen! Det finns alternativ och passar inte ett av dem så ta det andra, varför är detta så svårt att förstå?

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Permalänk
Medlem

Helt sjukt att vara så jäkla giriga, det handlar enkom om principer och jag är bra mycket mer betalningsbenägen till företag som bjuder snarare än tvingar betalt för mina produkter jag redan betalt för.
För server kostnad gällande spel? Mjo ok särskilt med tanke på hur mycket sämre ps är än xlive så har dom mycket att ta igen men skype, netflix ja konsolen i det stora hela... Nej tack.

Skrivet av Knuckles:

Grattis till att du får spela spelen 6-12månader efter att jag har kört igenom det på min One plus att min One räcker i 6-8år medans din dator kommer att sega ner och behöva uppgraderingar i jämna mellanrum

Nja jag kan vänta 6mån alt. köra igenom vanilla i 720p@15fps en gång under tiden och tappa haken sen efter 6mån
https://www.youtube.com/watch?v=1o-ojTM6tCE&feature=youtube_gdata_player
Angående kostnad 6-8 år
http://i.imgur.com/GAFz4Gt.jpg

Obs. Självklart en generalisering och förenkling med en mid-range burk.
Bör ej ta på blodigaste jihad allvar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ω[sic] Sic (=thus, so), invariably bracketed and usually set in italics, is used to indicate that a preceding word or phrase in a quoted passage is reproduced as it appeared in the original passage. Sic at its best is intended to aid readers who might be confused about whether the quoter or the quoted writer is responsible for the spelling or grammatical anomaly.♠

Permalänk
Medlem
Skrivet av koreinu:

Ingen idé , tar du upp självklarhet så blir du kritiserad att vara Sony-fanboy och ointelligent. Svårt att få något vettigt framfört då det står mellan läger.

Jag märker det... Däremot talar ju pollen sitt tydliga språk vad majoriteten av de som röstat tycker.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Jag lyfte på ögonbrynen när jag hörde folk försvara Xbox live med att "det är en jättebra tjänst". Ja och jag spelar många spel på steam kostnadsfritt online utan en massa trassel.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luminous:

Jag lyfte på ögonbrynen när jag hörde folk försvara Xbox live med att "det är en jättebra tjänst". Ja och jag spelar många spel på steam kostnadsfritt online utan en massa trassel.

Skillnaden är väl att Microsoft hostar servers till många olika spel, medans man start/joinar egna servrar utanför steam?

Man kan ju dra paralleller till World of Warcraft, hur skulle deras serverar skulle vara om ingen under deras 9års gång betalade en månadsavgift?

Permalänk
Medlem
Skrivet av XpreS:

Detta var en bra nyhet!

Dock vill jag påpeka att de säger en sak och gör en annan, hela tiden. Hur många gånger ska man få en ''andra chans'' utan att det blir tröttsamt?

De försöker vara svin så långt det går, när de sen ser att det blir ''folkstorm'' så drar de tillbaka allting som är ''dåligt'' och gör en såkallad 180.

Jag håller med dig! Till fullo! Men jag bortser från detta då jag tror att Xbone kommer bli grym spelplattform, och även PS4 likaså (återstår att se).

Men du har rätt i det du säger, Samtidigt som det är en väldigt bra nyhet, så ändrar sig microsoft sig om nästan allt just nu.. Så dom håller ju inte riktigt på vad dom säger som en multi-miljardär företag. Men kommer ändå köpa den (har redan..) för dom har bra exklusiva spel och älskar det dom iallafall vill försöka skapa med den! Lär bli ett PS4 köp senare när pengar kommit in!

Visa signatur

en burk som spelar spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av XpreS:

Jag märker det... Däremot talar ju pollen sitt tydliga språk vad majoriteten av de som röstat tycker.

Skickades från m.sweclockers.com

Hehe japp det har du rätt i.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebskiii:

Jag håller med dig! Till fullo! Men jag bortser från detta då jag tror att Xbone kommer bli grym spelplattform, och även PS4 likaså (återstår att se).

Men du har rätt i det du säger, Samtidigt som det är en väldigt bra nyhet, så ändrar sig microsoft sig om nästan allt just nu.. Så dom håller ju inte riktigt på vad dom säger som en multi-miljardär företag. Men kommer ändå köpa den (har redan..) för dom har bra exklusiva spel och älskar det dom iallafall vill försöka skapa med den! Lär bli ett PS4 köp senare när pengar kommit in!

Det är ett sådant ärligt svar jag gillar. Vuxen poäng

Permalänk
Medlem
Skrivet av XpreS:

Nu är väl måttet rågat tycker jag.
Man måste vara XBOX guldmedlem för att ''låsa upp'' internetuppkoppling med IE och för att kunna använda Skype och Netflix t.ex. Dom är ju som iglar på det där företaget! Se länk nedan:

http://www.prisjakt.nu/pryl/ovrigt/4096_microsoft_laser_funkt...

För min personliga del så är jag än mer glad att jag förhandsbokat PS4.

Vad tycker ni?

Åh andra sidan vem fan vill sitta o surfa på en xbox, sätter mig hellre vid datorn...med en bättre webbläsare dessutom^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Åh andra sidan vem fan vill sitta o surfa på en xbox, sätter mig hellre vid datorn...med en bättre webbläsare dessutom^^

Pecis!
Sen, 99% av de som dissar att det kostar att göra detta på One surfar knappast på sina konsoler idag. Det börjar bli löjligt att läsa alla kommentarer.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Skrivet av mAster9:

Pecis!
Sen, 99% av de som dissar att det kostar att göra detta på One surfar knappast på sina konsoler idag. Det börjar bli löjligt att läsa alla kommentarer.

Det är det man har surfplattor till, snabbsurfning i cutscenes på halvtråkiga spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av mAster9:

Pecis!
Sen, 99% av de som dissar att det kostar att göra detta på One surfar knappast på sina konsoler idag. Det börjar bli löjligt att läsa alla kommentarer.

Ja precis, det känns som om folk verkligen gör en höna av en fjäder med alla dessa obetydliga småsaker. Som om man går till bion för att filmen man längtat efter går på den lokala biografen... osså är en viss sorts godis är slut. Nehe, då går det inte att se filmen alls! Inte för att jag jämför skype och IE med godiset i sig men jag jämför hur löjligt det är. Allvarligt, vem vill surfa på en konsol? Vem skaffar en xbox för att snacka på skype UTAN ATT KÖRA MULTIPLAYER? Kom igen, de har skype redan på annan elektronik.

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

20-30miljoner personer har redan Kinect inkopplad 24/7 och så vitt jag vet så har NSA och FBI inte stormat in genom deras dörrar. DRM och online-kravet var bra för oss gamers för att man kunde dela spel mellan olika xboxar i olika regioner i ett "familjebilbiotek" .Priserna på spel skulle sjunka med tanke på att utvecklarna får mer pengar när man tar bort begagnatmarknaden och därmed även kunna utveckla större och bättre titlar.

Varför gnäller du inte över att man inte kan sälja begagnade PC-spel som är reggade till Steam?

PS. Jag äger ca 100st 360 spel, enbart 6 av dem var begagnade när jag köpte dom.

För det första är dom svinigt billiga på rea, köper i princip alltid spel på rea för 50kr eller så.
Skillnaden på det och en konsolversion som kostar 300kr.
Det är mest skivor också som jag i alla fall vill kunna sälja. Eller låna, enkelt, på det gamla viset.
Känns tusen gånger smidigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hersses:

Ja precis, det känns som om folk verkligen gör en höna av en fjäder med alla dessa obetydliga småsaker. Som om man går till bion för att filmen man längtat efter går på den lokala biografen... osså är en viss sorts godis är slut. Nehe, då går det inte att se filmen alls! Inte för att jag jämför skype och IE med godiset i sig men jag jämför hur löjligt det är. Allvarligt, vem vill surfa på en konsol? Vem skaffar en xbox för att snacka på skype UTAN ATT KÖRA MULTIPLAYER? Kom igen, de har skype redan på annan elektronik.

Finns inget bättre än att släpa med sig XboxOne + kinect+tegelstenen som sitter fast på nätkabeln och handkontrollerna, surfplattan, mobilen och datorn när man åker till stugan på semestern.

Tänk va galet om man bara behövde en enda enhet + handkontroll och sin mobiltelefon för att få samma sak utan extra kostnader?.

Många regniga dagar i stugan. Skulle vara skönt att ha en liten slant över till utkörning av Pizzan. Nåja lär nog aldrig hända att något så revolutionerande hände idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hersses:

Ja precis, det känns som om folk verkligen gör en höna av en fjäder med alla dessa obetydliga småsaker. Som om man går till bion för att filmen man längtat efter går på den lokala biografen... osså är en viss sorts godis är slut. Nehe, då går det inte att se filmen alls! Inte för att jag jämför skype och IE med godiset i sig men jag jämför hur löjligt det är. Allvarligt, vem vill surfa på en konsol? Vem skaffar en xbox för att snacka på skype UTAN ATT KÖRA MULTIPLAYER? Kom igen, de har skype redan på annan elektronik.

Jag tycker det är löjligt av Microsoft att ta betalt för Skype när det är gratis hos konkurrenten, Playstation Vita.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mAster9:

Pecis!
Sen, 99% av de som dissar att det kostar att göra detta på One surfar knappast på sina konsoler idag. Det börjar bli löjligt att läsa alla kommentarer.

Ändå följer du med och diskuterar och vill få fram din åsikt? Din åsikt som borde vara minst lika löjlig som alla andras kommentarer i så fall.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av koreinu:

Finns inget bättre än att släpa med sig XboxOne + kinect+tegelstenen som sitter fast på nätkabeln och handkontrollerna, surfplattan, mobilen och datorn när man åker till stugan på semestern.

Tänk va galet om man bara behövde en enda enhet + handkontroll och sin mobiltelefon för att få samma sak utan extra kostnader?.

Många regniga dagar i stugan. Skulle vara skönt att ha en liten slant över till utkörning av Pizzan. Nåja lär nog aldrig hända att något så revolutionerande hände idag.

tror du missar poängen med sommarstuga vilket är att komma bort från vardagen... om du nu vill spela när du är där, varför stannar du inte hemma från första början? Och samtidigt, låt oss ta datorer som ett exempel: skulle du ta med en dator så tar du naturligtvis med dig en bärbar och inte en stationär - så om vi applicerar det på konsoler så varför inte ta med en bärbar konsol? Så himla många "what if's"

Ms har gjort det ganska klart att Xbox One är gjord för vardagsrummet för att vara en underhållsenhet... alltså att den inte är gjord för att kånkas runt på resor osv. Så jag ser inte logiken i ditt argument. Det är som att ge Ferarri kritik för att deras bilar är dåliga att köra med i terräng =/

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Permalänk
Medlem
Skrivet av hersses:

Nej, för det finns inget tvång till att köpa maskinen, de hade i så fall lika väl kunnat köpa PS4 från första början. Eller missade jag att det var ett tvång på att köpa xbox one? hmmm
Och Microsoft hade känt av poängen i försäljningssiffror. Men ni dravlar på om det är rätt eller fel om att man ska betala för att använda skype och netflix via konsolen, vad har rättvisa med saken att göra? Det är ett företag som behöver pengar för att gå runt. Blanda inte in etik i företagsverksamhet, de går näst intill aldrig ihop!
Dessutom så kommer ingen skaffa konsolen för att använda netflix eller skype eftersom de flesta redan har det så det vore inget problem att ta sig runt problemet, tex ha datorn kopplad till tv'n. Och som andra redan har sagt så funkar netflix redan med dagens tv-apparater så återigen, vad är problemet? Vem blir ett offer? Ingen! Det finns alternativ och passar inte ett av dem så ta det andra, varför är detta så svårt att förstå?

Man kan tycka att det är rätt och man kan tycka att det är fel, så enkelt var det väl med det?

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XpreS:

Man kan tycka att det är rätt och man kan tycka att det är fel, så enkelt var det väl med det?

Edit: 525st i detta nu verkar tycka att det är fel och 72st verkar tycka att det är rätt.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XpreS:

Man kan tycka att det är rätt och man kan tycka att det är fel, så enkelt var det väl med det?

Så om det inte spelar någon roll, varför hade du det som en fråga? Blir inte hela röstningen rätt ovidkommande? Det här är inte välfärd, det är här inte radiotjänst som tvingar alla som ens har en dator eller smartphone att betala radiotjänst, där har du rätt eller fel. Ms är ett företag som har konkurrenter dvs alternativ till konsumenten. Om man inte gillar något hos en viss produkt av ett visst märke så behöver man inte köpa den, alltså påverkar det en inte. Och längre behöver det inte gå, jag förstår inte denna smutskastning...

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Permalänk
Medlem
Skrivet av hersses:

Så om det inte spelar någon roll, varför hade du det som en fråga?

Vart har jag skrivit att det inte spelar någon roll?

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XpreS:

Vart har jag skrivit att det inte spelar någon roll?

Ingenstans... men eftersom jag missuppfattade dig så får du gärna jobba på att utveckla det du skriver i dina kommentarer.

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Permalänk
Medlem
Skrivet av hersses:

Ingenstans... men eftersom jag missuppfattade dig så får du gärna jobba på att utveckla det du skriver i dina kommentarer.

Jobba du på din läsförståelse istället. Nog om det

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XpreS:

Edit: 525st i detta nu verkar tycka att det är fel och 72st verkar tycka att det är rätt.

Det är ju en ganska vinklad syn på saken, likt all statistik. Tror du verkligen att Swecklockers medlemmar representerar majoriteten av Ms(eller vilket multiföretag som helt) kunder i kunnande? Nej, Sweclockers medlemmar tillhör de som vet mest om tekniken - den grova majoriteten bryr sig inte om sådana saker. Det spelar ju inte mkt roll med tanke på att konsolen fortfarande kommer sälja i miljonbelopp och den grova majoriteten kommer inte se IE/Skype/Netflix som något problem. Och med tanke på att du är medlem på Sweclockers så borde du veta sätt att kringå det hela, tex genom att köra skype i mobilen eller Netflix genom tv'n. Återigen så förstår jag inte varför du gör en höna av en fjäder...

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Permalänk
Medlem
Skrivet av hersses:

Det är ju en ganska vinklad syn på saken, likt all statistik. Tror du verkligen att Swecklockers medlemmar representerar majoriteten av Ms(eller vilket multiföretag som helt) kunder i kunnande? Nej, Sweclockers medlemmar tillhör de som vet mest om tekniken - den grova majoriteten bryr sig inte om sådana saker. Det spelar ju inte mkt roll med tanke på att konsolen fortfarande kommer sälja i miljonbelopp och den grova majoriteten kommer inte se IE/Skype/Netflix som något problem. Och med tanke på att du är medlem på Sweclockers så borde du veta sätt att kringå det hela, tex genom att köra skype i mobilen eller Netflix genom tv'n. Återigen så förstår jag inte varför du gör en höna av en fjäder...

Det är så du ser på saken och det är så jag ser på saken. Jag vet inte, men jag tror att du inte har läst hela tråden. Vid flera tillfällen har jag skrivit att jag blir den förste att kritisera Sony om de kör liknande stil den jag inte gillar hos Microsoft.
Problemet med det just i detta nu är att Sony inte har gått ut med all info om sin kommande konsol så än finns det inget att anmärka på.
Jag har som sagt tidigare inte kritiserat Microsoft att ta betalt för onlinespelande, det förstår jag. Inget emot att Sony gör det heller. Det är dom små snikna detaljerna jag inte förstår.
Jag tror det ligger Microsoft i fatet att gå ut med info, ta tillbaka och ändra den ungefär tio gånger.
Jag håller med angående pollen, det är bara intresserade som bryr sig, därför satte jag inte upp en vallokal utanför ICA, jag gjorde det på Sweclockers.

Nu ska jag sova en sväng, men ha det gött så länge så får vi fortsätta diskussionen imorgon.

Rasmus
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

1. Nej, Xbox One kräver inte en internetuppkoppling för att fungera. Det kravet togs bort för någon månad sedan. Dock så får du cloud-beräkningar och vissa extra funktioner i spel med att vara uppkopplad till internet som t.ex Drive-atar i Forza 5

2. Att säga upp sitt Xbox Live konto tar ca 3minuter. Allt man behöver göra är att logga in på Xbox.com, manage account,subscriptions och sedan klicka på cancel. Riktigt enkelt. Att ringa fungerar också men den rekommenderade metoden är att göra det via Xbox.com. Anledningen till varför dina kompisar inte lyckades är förmodligen okunskap och noll koll på hur man navigerar en hemsida

PS. Tycker det är bra att du har en åsikt, men försök att läsa på lite innan du klagar

Att säga upp Xbox live kanske har blivit bättre och hur som jobbar man i huset så är det klart att man tycker att det är bra (du i detta fall om jag fattat det rätt) Att sen då kalla random människor i detta fall mina vänner och din arbetsgivares före detta kunder för "retards" för att eran tjänst uppenbarligen inte var lätt nog är ju väldigt fint av dig/er. Jag personligen skiter i hur det funkar för jag skulle aldrig skaffa ett Xbox jag hade inte ens tagit emot det gratis. För jag klarar bara inte av kontrollen på Xbox och som sagt ogillar Microsofts sätt att agera och deras produkter. Men nog om det och jag får väl krypa till kors att jag missat att dom backat på uppkopplings kravet men det slopades väl för att istället straffbelägga alla som vill använda nån funktion i konsolen med ett krav på gold istället kanske.

Men nog om det alla gör som dom vill och tur är väl det. Men det ändrar inte det faktum att det är bättre att som i detta fall MS och Xbox divisionen hålla käft och lyssna på vad kunderna vill ha och göra rätt från början istället för att vela runt och säga en sak och sen backa göra om och sen hitta på nåt annat.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_W:

Att säga upp Xbox live kanske har blivit bättre och hur som jobbar man i huset så är det klart att man tycker att det är bra (du i detta fall om jag fattat det rätt) Att sen då kalla random människor i detta fall mina vänner och din arbetsgivares före detta kunder för "retards" för att eran tjänst uppenbarligen inte var lätt nog är ju väldigt fint av dig/er. Jag personligen skiter i hur det funkar för jag skulle aldrig skaffa ett Xbox jag hade inte ens tagit emot det gratis. För jag klarar bara inte av kontrollen på Xbox och som sagt ogillar Microsofts sätt att agera och deras produkter. Men nog om det och jag får väl krypa till kors att jag missat att dom backat på uppkopplings kravet men det slopades väl för att istället straffbelägga alla som vill använda nån funktion i konsolen med ett krav på gold istället kanske.

Men nog om det alla gör som dom vill och tur är väl det. Men det ändrar inte det faktum att det är bättre att som i detta fall MS och Xbox divisionen hålla käft och lyssna på vad kunderna vill ha och göra rätt från början istället för att vela runt och säga en sak och sen backa göra om och sen hitta på nåt annat.

Göra rätt från början? Det är ju inte så jäkla lätt när man skall utveckla en next-gen konsol där det ännu inte finns några rätt å fel att göra.
Börjar bli rätt trött på detta gnällande om att Microsoft är så dåliga för det ändrar på sig hela tiden. Det är ju en bra sak att de lyssnar på oss konsumenter, för det är ju trotts allt vi som skall använda den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hersses:

tror du missar poängen med sommarstuga vilket är att komma bort från vardagen... om du nu vill spela när du är där, varför stannar du inte hemma från första början? Och samtidigt, låt oss ta datorer som ett exempel: skulle du ta med en dator så tar du naturligtvis med dig en bärbar och inte en stationär - så om vi applicerar det på konsoler så varför inte ta med en bärbar konsol? Så himla många "what if's"

Ms har gjort det ganska klart att Xbox One är gjord för vardagsrummet för att vara en underhållsenhet... alltså att den inte är gjord för att kånkas runt på resor osv. Så jag ser inte logiken i ditt argument. Det är som att ge Ferarri kritik för att deras bilar är dåliga att köra med i terräng =/

Ok då ber jag om ursäkt. Jag glömde bort härligheten med att åka ut till sommarstugan i Sverige 2013 och spendera en regnig vecka med att pilla sig i naveln och spela UNO, varför ens ta med dig en bärbar då det är strikt traditionellt att komma bort från vardagens avslappnande och roliga hobbys.

Då menar du att Xbox 1 är som en tjock TV som du inte flyttar på och som skall ta över som underhållning enhet i vardagsrummet, vilket gör alla andra enheter överflödiga. Dvs datorer, surfplattor, smart-TV's, atv och
Andra alternativ som inte tar ut en extra kostnad för att göra det som Microsoft kör stenhårt på i en väldigt tydlig formulering, som du just nämnde. (
Ms har gjort det ganska klart att Xbox One är gjord för vardagsrummet för att vara en underhållsenhet...)

Permalänk
Medlem
Skrivet av XpreS:

Edit: 525st i detta nu verkar tycka att det är fel och 72st verkar tycka att det är rätt.

Att du tar upp din poll som någon typ av fakta måste vara ett skämt? Inte nog med att den är grymt vinklad den är också väldigt bred.

Du hade lika gärna kunnat fråga: Vilka vill ha allt gratis och vilka vill betala? Jag vet inte om du jobbar... men OM du gör det tvivlar jag på att du gör det gratis. Finns ingenting med detta som verkar konstigt eller girigt på någotvis bara normal företagsamhet. Säg till när du hittar något som MS, Sony, Valve w/e gör för att vara snälla.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 PSU: Fractal Design Tesla 650 80+ Moderkort: Asus P9X79
CPU: Intel Core i7 3820 4.2 GHz CPU Kylning: Corsair H60 RAM: Corsair vengeance 16GB
Grafikkort: MSI GeForce GTX 680 2048MB SSD: OCZ SSD Agility 3 120GB