XBOX One - Tar betalt för internetuppkoppling och Skype!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av wingman92:

Ja snart måste man betala radiotjänst för att du äger en bil.

2015 kommer GM ha inbyggt 4G LTE i alla sina bilar. Så ja, snart måste man betala tv-licens för att man har en bil.

Visa signatur

:¨·.·¨:
`·.  Det spelar ingen roll vad du än säger för min Mac är bättre än din PC.

Permalänk

Alla pratar om netflix, men den som har viaplay (jag), finns det också på konsolerna?

Visa signatur

<|FD Define Mini|> |CPU: Intel Core I5 4570 |GPU: Gigabyte GeForce GTX 660 |RAM: 8GB DDR3 |HÅRDDISK: 1000GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

Precis samma argument gäller för One. Att hata One innan den är släppt är ju ganska dumt

Jo men nu talade herrn jag citera om upplevelsen att spela online m.m.

Den information som Microsoft har delat med sig kan man kritisera, att tala om användarupplevelsen är en annan femma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

Precis samma argument gäller för One. Att hata One innan den är släppt är ju ganska dumt

Jaså? Om nu MS kommit med fakta om Xbox One (specs och annat) så får man väl ha en åsikt om det eller?
Det är inte dumt, men självklart får man tycka vad man vill om PS4 också.
Är ju många fanboys som inte tål kritik medan dom själva bashar MS/Xbox

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

PS4 krävs enbart guld för att spela Multiplayer spel, du kan surfa, titta på netflix hur mycket du vill utan att betala något. De har redan bekräftat detta flera ggr om. T.ex. senaste handlar om att spela in och streama som också inte kommer kosta något.

Värt att notera att Multiplayer spel av typen Free to Play som inte hostas av Sony kommer heller inte kosta att spela.

https://twitter.com/yosp/status/365383786143289344

Fel. Viaplay funkar inte utan ps+. Inte idag iaf. Vet vi att Sony ändrat detta?

Kört ps3 senaste 5-6 åren och deras webbläsare och generella onlineupplevelse är ju sämre än det mesta.

Så enbart av den anledningen blir det Xbox som första köp nästa generation. Betalar gladeligen så länge det blir bättre än konkurrenterna. Dock känns det lite småaktigt att inte tillåta Skype. Det känns som ms skjuter sig i foten lite där.

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

KIllen med kollen, då var det dessutom 2008 för den släpptes väl på hösten och jag har för mig jag köpte min i januari

Fan nu börjar även jag att vela här hemma.
Jag minns bara att syrran började snacka som fan om den då, och dom säger ju att releasen skedde år 2007.
Men jag precis som du, skaffade min år 2008, efter att 4st 360´s fått RROD.
Nåväl skitsamma, apparaten finns, och det gör ju även PS4, dock i begränsad upplaga.
Det lär dom nog jävlar få bättra på, med tanke på Microsoft´s fadäser.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av muppens:

Huh, varifrån fick du att det belastar deras server? Den logiska slutsatsen är snarare att det INTE belastar microsofts servrar i och med att klienten för andra plattformar beter sig på det sättet.

Nej? Netflix tjänsten är ju på något sätt kopplad till xbox one (antagligen genom microsofts servrar) så det är klart det belastar dom?

Visa signatur

en burk som spelar spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blazin87:

Om man redan ska betala för konsolen så bör man få dessa annars Gratis-tjänster, gratis.

Xbox one kommer total floppa, endast fanboys kommer köpa xbox one....

Vilken tur att du har sån jävla stenkoll då! Du måste ju typ jobba på insidan av Microsoft och ha koll på allt!

Visa signatur

en burk som spelar spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebskiii:

Nej? Netflix tjänsten är ju på något sätt kopplad till xbox one (antagligen genom microsofts servrar) så det är klart det belastar dom?

Mig veterligen belastar bara appen själva xboxet, själva streamingen från Netflix drabbar ju bara din ISP och Netflix eftersom det är Netflix som tillhandahåller filmerna och inte MS.

Rätta mig om jag har fel.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XpreS:

Mig veterligen belastar bara appen själva xboxet, själva streamingen från Netflix drabbar ju bara din ISP och Netflix eftersom det är Netflix som tillhandahåller filmerna och inte MS.

Rätta mig om jag har fel.

Kan mycket väl vara så, så jag rättar inte dig!

Visa signatur

en burk som spelar spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_W:

Roligt att se hur acceptansen är för dom som sugit i sig hela M$ skitsnack med hull och hår. För det första såvitt det inte ändrats så ska man för att ha "privilegiet" att äga en xboxone slanta mer än för en ps4 som på pappren är sämre, men det slutar inte där för sen ska du trots en högre start kostnad med M$ betala för live eller vad det nu heter för att ens kunna använda den. För utan det har du en offline konsol som inte gör nåt? Att behöva betala för att få tillgång till internet på en maskin som är förbered för internet är ju abrupt. Speciellt då saker som Skype (deras eget program) ligger med från start. Det är ju som att köpa en pc med windows och sen behöva betala månadsavgift för att få använda ditt nätverks kort som du redan betalt för. Sen att multiplayer kostar några kronor det köper jag men att för att ens kunna använda din konsol behöva betala varje månad nej du. Dessutom så är ju M$ så jävla goa när man vill avsluta sitt live med (klippa sitt kort) och beställa nytt för att dom myglar . Sen att dom lyssnar på sina kunder är ju skitsnack med tanke på allt dom släppt de senaste 12 månaderna med sitt fail w8 och halvmesyr wp8 .

1. Man får mer för pengarna med Xbox One ifall man är intresserad av Kinect, videochat, TV etc

2. Man behöver inte Xbox Live Gold för att använda Xbox One men man får en bättre upplevelse med Live Gold, precis som PS4-köpare får en bättre upplevelse med PS+. Man behöver inte betala varje månad för att "använda" konsollen

3. Man behöver inte klippa sitt kort, det är riktigt enkelt att avluta sin Gold-prenumeration genom att simpelt klicka på "cancel subscription" antingen via Xbox.com eller via konsollen. Microsoft myglar absolut inte och de lyssnar visst på sina kunder och de jobbar hårt på att förbättra support. Just nu så är jag en Live ambassadör och hjälper folk i chat-support och får belöningar för min tid. Tack vare oss ambassadörer så är väntetiden på Live-chat support mindre än 1 minut och vi kan lösa de flesta problemen förutom saker som rör abonnemang och dylikt.

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

1. Man får mer för pengarna med Xbox One ifall man är intresserad av Kinect, videochat, TV etc

2. Man behöver inte Xbox Live Gold för att använda Xbox One men man får en bättre upplevelse med Live Gold, precis som PS4-köpare får en bättre upplevelse med PS+. Man behöver inte betala varje månad för att "använda" konsollen

3. Man behöver inte klippa sitt kort, det är riktigt enkelt att avluta sin Gold-prenumeration genom att simpelt klicka på "cancel subscription" antingen via Xbox.com eller via konsollen. Microsoft myglar absolut inte och de lyssnar visst på sina kunder och de jobbar hårt på att förbättra support. Just nu så är jag en Live ambassadör och hjälper folk i chat-support och får belöningar för min tid. Tack vare oss ambassadörer så är väntetiden på Live-chat support mindre än 1 minut och vi kan lösa de flesta problemen förutom saker som rör abonnemang och dylikt.

Aja men då är det ju lätt, oavsett frågeställning angående Xbox eller Microsoft över huvudtaget, att veta var du står.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Det är ju i alla fall klart att onlinespelande på PS4 kommer kosta.

Fanfar tadattadada! För att använda Netflix, partychat, Free-to-play-spel, behöver du inte PlaystationPlus.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XpreS:

Aja men då är det ju lätt, oavsett frågeställning angående Xbox eller Microsoft över huvudtaget, att veta var du står.

Inte direkt då jag tycker att alla som vill ha en PS4 bör köpa en precis som alla som vill ha en One bör köpa en. Jag håller mig på en högre nivå än folk som måste spy galla över Xbox utan att ha någon koll på hur konsollen egentligen fungerar och presterar

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

Inte direkt då jag tycker att alla som vill ha en PS4 bör köpa en precis som alla som vill ha en One bör köpa en. Jag håller mig på en högre nivå än folk som måste spy galla över Xbox utan att ha någon koll på hur konsollen egentligen fungerar och presterar

Så det stämmer inte att de tar betalt för så triviala saker som Netflix och Skype samt användandet av webbläsare? Du verkar ju inte ha någon koll.
Det går ju inte att använda utan guldmedlemskap.
Det är en jävligt ful marknadsföring för en ''mediamaskin'' för TV TV TV TV TV.
Du tycker också det är lyckat att skicka med ett headset man från början inte har någon nytta av alls innan man har skaffat sig guldmedlemskap?

Sen tycker jag att det är bra att PlaystationPlus kommer vara billigare än Xbox live http://thatshortguy.com/2013/06/playstation-plus-cheaper-xbox... läste om det på IGN först men hittade det inte.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Vadå, blir ni chockade eller? Ingen som har ett 360 tydligen? Ingen som ska spela online på nya Xbox? Guld är ju nåt man skaffar i vilket fall, är man så fattig att man inte har råd med det ska man antagligen inte köpa en konsoll + spel m.m som antagligen landar över 5000kr. Och förhoppningsvis så slipper man alla fjortisar som inte får skaffa guld för mamma eller pappa, en liten sållning blir det ju iaf.

Och Microsoft ska ju tydligen satsa stort på deras servrar, det kosta garanterat, många många miljoner att driva och underhålla dom. Betalar hellre och får kvalitet än skit. Kolla på Ps3, dom har strulat bra mycket mer än 360, och 360 onlinedel är bättre.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av XpreS:

Så det stämmer inte att de tar betalt för så triviala saker som Netflix och Skype samt användandet av webbläsare? Du verkar ju inte ha någon koll.
Det går ju inte att använda utan guldmedlemskap.
Det är en jävligt ful marknadsföring för en ''mediamaskin'' för TV TV TV TV TV.
Du tycker också det är lyckat att skicka med ett headset man från början inte har någon nytta av alls innan man har skaffat sig guldmedlemskap?

Sen tycker jag att det är bra att PlaystationPlus kommer vara billigare än Xbox live http://thatshortguy.com/2013/06/playstation-plus-cheaper-xbox... läste om det på IGN först men hittade det inte.

Xbox Live i 12 månader kostar 290kr medans 12 månader PS+ kostar 480kr. Tråkigt att vissa funktioner ska kosta extra men jag köper Live för att spela online och ser alla extra program och funktioner som bonus.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XpreS:

Så det stämmer inte att de tar betalt för så triviala saker som Netflix och Skype samt användandet av webbläsare? Du verkar ju inte ha någon koll.
Det går ju inte att använda utan guldmedlemskap.
Det är en jävligt ful marknadsföring för en ''mediamaskin'' för TV TV TV TV TV.
Du tycker också det är lyckat att skicka med ett headset man från början inte har någon nytta av alls innan man har skaffat sig guldmedlemskap?

Sen tycker jag att det är bra att PlaystationPlus kommer vara billigare än Xbox live http://thatshortguy.com/2013/06/playstation-plus-cheaper-xbox... läste om det på IGN först men hittade det inte.

Mediamaskin ja, "TV TV TV TV TV" Nej
Innan Microsoft hade sitt event så stod det klart och tydligt att de enbart skulle visa upp Xbox one och dess funktioner, medans allt som hade med spel att göra skulle visa på E3.

Tanken var från början att headset inte skulle ingå, för Kinect hade en såpass bra förmåga att fungera som headset samtidigt som man spelade (http://www.youtube.com/watch?v=rYF9kpZ5xqs)
Men hela internet gick "BO-HOO, Microsoft är så snåla när dom inte bundlar med ett headset och att Kinect aldrig kommer fungera."
Så dom lyssnade på kritiken och bundlade med ett, men så är tydligen mänskligheten en "Hard man to please"

För mig spelar kostnaden på Plus/Gold ingen skillnad, betalar gärna lite mer för en stabil och bra service.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sprite:

Mediamaskin ja, "TV TV TV TV TV" Nej
Innan Microsoft hade sitt event så stod det klart och tydligt att de enbart skulle visa upp Xbox one och dess funktioner, medans allt som hade med spel att göra skulle visa på E3.

Tanken var från början att headset inte skulle ingå, för Kinect hade en såpass bra förmåga att fungera som headset samtidigt som man spelade (http://www.youtube.com/watch?v=rYF9kpZ5xqs)
Men hela internet gick "BO-HOO, Microsoft är så snåla när dom inte bundlar med ett headset och att Kinect aldrig kommer fungera."
Så dom lyssnade på kritiken och bundlade med ett, men så är tydligen mänskligheten en "Hard man to please"

För mig spelar kostnaden på Plus/Gold ingen skillnad, betalar gärna lite mer för en stabil och bra service.

Håller med. Microsoft har under åren byggt upp en stabil och väl fungerade online-plattform, vill Microsoft ha pengar för att underhålla detta så betalar jag gärna för guld. Detsamma kan man direkt inte säga om PSN (Vet inte hur det blir på PS4, det kan ju inte bli sämre iallafall).

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XpreS:

Så det stämmer inte att de tar betalt för så triviala saker som Netflix och Skype samt användandet av webbläsare? Du verkar ju inte ha någon koll.
Det går ju inte att använda utan guldmedlemskap.
Det är en jävligt ful marknadsföring för en ''mediamaskin'' för TV TV TV TV TV.
Du tycker också det är lyckat att skicka med ett headset man från början inte har någon nytta av alls innan man har skaffat sig guldmedlemskap?

Sen tycker jag att det är bra att PlaystationPlus kommer vara billigare än Xbox live http://thatshortguy.com/2013/06/playstation-plus-cheaper-xbox... läste om det på IGN först men hittade det inte.

I princip alla som har en 360 har Xbox Live Gold. Microsoft kommer att lansera en sådan extremt mycket bättre tjänst än PS+ med Xbox Live och deras 300000 servrar..ja 30000 för cloud gaming,beräkningar och streaming. Detta kommer ju kosta lite och jag tycker att det är motiverat med att betala knappt 30kr för allt detta. Vill även tillägga att det kommer att vara dedikerade servrar till alla MP spel, något som Sony knappast kommer att göra eller ha råd med.

Alla som vill använda Skype och Netflix kan ju använda en annan apparat ifall man inte vill betala för Gold. Jag har 5st apparater som kan köra Skype och 8st som kan streama Netflix.

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

I princip alla som har en 360 har Xbox Live Gold. Microsoft kommer att lansera en sådan extremt mycket bättre tjänst än PS+ med Xbox Live och deras 300000 servrar..ja 30000 för cloud gaming,beräkningar och streaming. Detta kommer ju kosta lite och jag tycker att det är motiverat med att betala knappt 30kr för allt detta. Vill även tillägga att det kommer att vara dedikerade servrar till alla MP spel, något som Sony knappast kommer att göra eller ha råd med.

Alla som vill använda Skype och Netflix kan ju använda en annan apparat ifall man inte vill betala för Gold. Jag har 5st apparater som kan köra Skype och 8st som kan streama Netflix.

Vad är felet med PSN då? Ingen PS3 användare jag känner har någonsin haft problem med det
förutom möjligen när det blev "hackat" eller vad som nu hände.
Precis som jag inte haft problem med Xbox Live. Vad är det som gör Xbox Live så mycket bättre?
För att du betalar för det? Precis vad du kommer göra på PS4 med.
Du spottar ur dig att MS kommer ha en extremt mycket bättre tjänst för att dom
har sagt att dom ska ha 300'000 servrar? Tror du inte att det är ganska överdrivet? Eller snarare, väldigt överdrivet.
Fast det förvånar mig inte precis, för du jobbar för MS som någon support eller hur var det?
Komiskt med alla dessa fans, Sony fansen trycker ner MS pga deras "failade" Xbox One,
då blir MS fansen sura och säger att man inte ska döma det innan det kommit ut,
sen går dom och gör likadant själva. (Inte just du kanske, men många andra)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

1. Man får mer för pengarna med Xbox One ifall man är intresserad av Kinect, videochat, TV etc

2. Man behöver inte Xbox Live Gold för att använda Xbox One men man får en bättre upplevelse med Live Gold, precis som PS4-köpare får en bättre upplevelse med PS+. Man behöver inte betala varje månad för att "använda" konsollen

3. Man behöver inte klippa sitt kort, det är riktigt enkelt att avluta sin Gold-prenumeration genom att simpelt klicka på "cancel subscription" antingen via Xbox.com eller via konsollen. Microsoft myglar absolut inte och de lyssnar visst på sina kunder och de jobbar hårt på att förbättra support. Just nu så är jag en Live ambassadör och hjälper folk i chat-support och får belöningar för min tid. Tack vare oss ambassadörer så är väntetiden på Live-chat support mindre än 1 minut och vi kan lösa de flesta problemen förutom saker som rör abonnemang och dylikt.

Klart man får en bättre upplevelse om man betalar extra pengar annars vore det väl ändå rätt konstigt eller ? Behöver inte betala varje månad var det inte Microsoft som KRÄVDE att man loggade in mot deras "flådiga" servrar x antal gånger i veckan för att konsolen skulle vara aktiv och fungera ? Om det nu är så enkelt att avbryta sin Gold-prenumeration kan du väl vara så god och berätta för mig varför tre personer jag känner var tvingade till sådan åtgärd för att Microsoft inte svarade på vare sig mail eller telefon etc för dom när dom ville avsluta sina prenumerationer utan fortsatte dra pengar flera månader efter deras önskan gjorde sig hörd. Microsoft skiter i enstaka kunder det har dom ju gjort rätt klart i sina uttalanden samt hur dom designar sina produkter och funktioner det senaste. Dom kör sitt race och tycks ha införskaffat ett större reality distortion field än vad Steve Jobs hade i sina värsta stunder. Men som sagt alla tycker olika och jag bryr mig inte huruvida vissa avgudar Microsoft och anser att deras produkter är det bästa som hänt människan. Själv så håller jag mig så långt ifrån allt som har med dom att göra som bara möjligt då jag anser att allt dom gör är halvdant och onödigt struligt.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_W:

Klart man får en bättre upplevelse om man betalar extra pengar annars vore det väl ändå rätt konstigt eller ? Behöver inte betala varje månad var det inte Microsoft som KRÄVDE att man loggade in mot deras "flådiga" servrar x antal gånger i veckan för att konsolen skulle vara aktiv och fungera ? Om det nu är så enkelt att avbryta sin Gold-prenumeration kan du väl vara så god och berätta för mig varför tre personer jag känner var tvingade till sådan åtgärd för att Microsoft inte svarade på vare sig mail eller telefon etc för dom när dom ville avsluta sina prenumerationer utan fortsatte dra pengar flera månader efter deras önskan gjorde sig hörd. Microsoft skiter i enstaka kunder det har dom ju gjort rätt klart i sina uttalanden samt hur dom designar sina produkter och funktioner det senaste. Dom kör sitt race och tycks ha införskaffat ett större reality distortion field än vad Steve Jobs hade i sina värsta stunder. Men som sagt alla tycker olika och jag bryr mig inte huruvida vissa avgudar Microsoft och anser att deras produkter är det bästa som hänt människan. Själv så håller jag mig så långt ifrån allt som har med dom att göra som bara möjligt då jag anser att allt dom gör är halvdant och onödigt struligt.

Det är tråkigt när folk inte kan se eller erkänna brister. Jag kritiserar även det jag tycker om om det finns något att kritisera. Vissa saker kan man med god min som företag ta betalt för och andra saker inte.
Microsoft gräver sin egen grav och den närmsta skaran anhängare kommer stå och väga på kanten.

Jag tycker det är helt OK att ta betalt för:

Multiplayer
Egenutvecklade tjänster (I den mån tjänsterna INTE finns gratis någon annanstans)

Det är inte OK att ta betalt för:

Andra företags utvecklade produkter
Internet om en maskin är förberedd för det

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebskiii:

Nej? Netflix tjänsten är ju på något sätt kopplad till xbox one (antagligen genom microsofts servrar) så det är klart det belastar dom?

Nej det är den inte, varifrån har du fått att den är det? Den är inte det för andra plattformar.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.

Permalänk
Medlem

Att spela spel är ingen mänsklig rättighet. Säga vad man vill om ev. kostnader som tillkommer och huruvida det är "snålt" "girigt" eller vad fan som helst. Vill du spela så får du betala och är du inte nöjd med företagets policy så köp inte deras produkt.

Enkelt eller hur?

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem
Skrivet av XpreS:

Det är tråkigt när folk inte kan se eller erkänna brister. Jag kritiserar även det jag tycker om om det finns något att kritisera. Vissa saker kan man med god min som företag ta betalt för och andra saker inte.
Microsoft gräver sin egen grav och den närmsta skaran anhängare kommer stå och väga på kanten.

Jag tycker det är helt OK att ta betalt för:

Multiplayer
Egenutvecklade tjänster (I den mån tjänsterna INTE finns gratis någon annanstans)

Det är inte OK att ta betalt för:

Andra företags utvecklade produkter
Internet om en maskin är förberedd för det

Klart att man bör kunna kritisera även saker man gillar! Verkar tyvärr inte finnas ett överflöd av folk med inställningen dock.

Fast borde inte graven redan vara grävd för längesedan då? Med tanke på att de har kommit undan ganska länge redan med att ta betalt för sådant här på xbox 360. Med grund på det är det ju inte så konstigt om de anser att de kan hålla god min och fortsätta ta betalt för något de redan gör.
Men visst, då det gäller vissa tjänster som exempelvis Netflix kan man ju tycka att det blir lite kaka på kaka, så att säga. Fast å andra sidan finns det ju billigare lösningar att kolla på Netflix, eller använda Skype än att köpa ett xbox.

Hur som helst, så vet man ju vad man ger sig in på om man köper konsolen och om man inte gillar hur en produkt är utformad kan de ju vara läge att se sig om efter något annat - finns det inget alternativ så får man ju helt enkelt bita i det sura äpplet eller rent av låta bli att köpa den.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zicsoen:

Klart att man bör kunna kritisera även saker man gillar! Verkar tyvärr inte finnas ett överflöd av folk med inställningen dock.

Fast borde inte graven redan vara grävd för längesedan då? Med tanke på att de har kommit undan ganska länge redan med att ta betalt för sådant här på xbox 360. Med grund på det är det ju inte så konstigt om de anser att de kan hålla god min och fortsätta ta betalt för något de redan gör.
Men visst, då det gäller vissa tjänster som exempelvis Netflix kan man ju tycka att det blir lite kaka på kaka, så att säga. Fast å andra sidan finns det ju billigare lösningar att kolla på Netflix, eller använda Skype än att köpa ett xbox.

Hur som helst, så vet man ju vad man ger sig in på om man köper konsolen och om man inte gillar hur en produkt är utformad kan de ju vara läge att se sig om efter något annat - finns det inget alternativ så får man ju helt enkelt bita i det sura äpplet eller rent av låta bli att köpa den.

Vi nördar som hänger på sweclockers och andra datorforum/teknikforum etc utgör en promille av den totala konsumtionen av konsoler. Klart att jag, du, vi vet vad vi egentligen handlar.

Jag skulle säga att de flesta inte vet vad de får eller för den delen kommer ge sina ungar i julklapp, de okunniga föräldrarna vet bara vad deras okunniga och oförstående barn vill ha. För dom är det inte självklart att man ska betala för att få diverse funktioner upplåsta.
Detta är en hypotes så ta det för vad det är.
Som vanlig konsument handlar man en julklapp till sitt barn, kanske ett Xbox, kanske ett PS4, hur mycket vet dom?

Jag vet hur säljare fungerar, det enda dom vill är att sälja. Att utelämna detaljer är inte detsamma som att ljuga.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XpreS:

Vi nördar som hänger på sweclockers och andra datorforum/teknikforum etc utgör en promille av den totala konsumtionen av konsoler. Klart att jag, du, vi vet vad vi egentligen handlar.

Jag skulle säga att de flesta inte vet vad de får eller för den delen kommer ge sina ungar i julklapp, de okunniga föräldrarna vet bara vad deras okunniga och oförstående barn vill ha. För dom är det inte självklart att man ska betala för att få diverse funktioner upplåsta.
Detta är en hypotes så ta det för vad det är.
Som vanlig konsument handlar man en julklapp till sitt barn, kanske ett Xbox, kanske ett PS4, hur mycket vet dom?

Jag vet hur säljare fungerar, det enda dom vill är att sälja. Att utelämna detaljer är inte detsamma som att ljuga.

Skickades från m.sweclockers.com

Haha, stämmer bra det om säljare. Fast det är ju inte riktigt så att MS försöker dölja att det krävs ett guldkonto för att nyttja konsolen till fullo. Jag avvisar alltid säljare i butik när de kommer fram... även om jag tänkt köpa något så vill jag inte ha med dem att göra.

Fast om man utgår från okunniga föräldrar som köper konsolen till sina oförstående barn känns det ju ganska rimligt att även anta att majoriteten av detta folk inte vet om att man kan köra Netflix på den heller. De kommer få samma överraskning om de köper en ps4 om det nu skulle kosta att spela online på den också.
Sedan kan man ju tycka (iaf gör jag det) att om man som förälder ska slänga ut ca 4000:- på en leksak till sitt/sina barn så bör man kolla upp, åtminstone lite grann, vad det är för något man egentligen lägger pengarna på.

Själv kommer jag troligen skippa konsolerna helt denna omgången då jag insett att jag nyttjat mitt 360 ungefär 1/20 av tiden jag ägt den. Hade troligen blivit mer om jag köpt ett ps3 som jag först hade tänkt men de var saftigt dyra på den tiden, sedan blev det bara inte av att man brydde sig.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zicsoen:

Fast det är ju inte riktigt så att MS försöker dölja att det krävs ett guldkonto för att nyttja konsolen till fullo.

Citat från länken jag postade innan:

''Informationen publicerade Microsoft i tysthet på sin Xbox Live Gold-sida.''

Sen angående föräldrar som kollar eller inte kollar upp info om det dom köpt.
Nu kan jag ju bara svara för hur min mamma gjorde back in the days, hon lyssnade på säljaren, då hon inte hade kunskap om;
* Mitt första playstation (Där de lurade på henne en värdelös multi-x-killer-adapter.
* Min första digitalkamera (Avant) från Netonnet, som var mer värdelös än alla andra på marknaden.
* Mitt Playstation 2

För att nämna några exempel där hon litade blint på vad säljaren hade att säga. Jag tror inte min morsa var/är one of a kind.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Hedersmedlem

*** tråd modererad ***

Jag har raderat ett onödigt inlägg som bryter mot forumreglerna § 1.6.

/KimTjik