XBOX One - Tar betalt för internetuppkoppling och Skype!

Permalänk
Medlem

Gulligt med principsnacket, Netflix och dylikt är ingen rättighet. Köp en smart-tv som har netflixapp eller koppla pcn till tvn om ni nu är så himla kåta på dessa bonus features. Massa löjligt gnäll nu för tiden.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sephrena:

Man kan väl inte kolla på netflix på ps3 heller utan att betala en avgift på ps3 ? skulle visa min bror mitt netflix hos han i julas och kunde inte ens komma in i det för man behövde något playstation live grejs som man måste betala för? så klaga inte bara på xbox tack.

På Playstation 4 betalar man bara månadsavgift för multiplayer.

Ingenting annat.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mAster9:

Gulligt med principsnacket, Netflix och dylikt är ingen rättighet. Köp en smart-tv som har netflixapp eller koppla pcn till tvn om ni nu är så himla kåta på dessa bonus features. Massa löjligt gnäll nu för tiden.

De tar betalt för något du redan betalar för; Netflix

De tar betalt för sin egen produkt som är gratis att använda hos konkurrenten (Playstation Vita) dvs Skype

De tar betalt för att använda en internetbrowser; Internet Explorer

Det handlar ja dels om principer men till större delen av småaktighet och girighet. Netflix har inte skapats så att andra ska kunna ta betalt för det, Netflix är ett bra dragplåster till en mediaprodukt. T.ex. Smart TV, Bluray etc. Varför ska M$ vara motvals kärring och göra tvärtom och ta betalt för något man redan betalar för?

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bullen181:

Grymt. Välkommen till datorspelandet istället era Xbox low graphics losers.

Grattis till att du får spela spelen 6-12månader efter att jag har kört igenom det på min One plus att min One räcker i 6-8år medans din dator kommer att sega ner och behöva uppgraderingar i jämna mellanrum

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sephrena:

Man kan väl inte kolla på netflix på ps3 heller utan att betala en avgift på ps3 ? skulle visa min bror mitt netflix hos han i julas och kunde inte ens komma in i det för man behövde något playstation live grejs som man måste betala för? så klaga inte bara på xbox tack.

Jo man kan kolla på netflix utan ps+. Jag har aldrig haft PS+, streamar både youtube och netflix ifrån ps3.
Kunde du inte komma in på det var det inte pågrund av ps+, utan för att han inte uppdaterat sin konsol till senaste versionen (man kommer inte åt vanliga playstation nätverket om du inte har en uppdaterad konsol, och det krävs för streaming tjänsterna).

Uppdateringen görs enkelt ifrån systemmenyn

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

Permalänk
Medlem

Jag har alltid sett xboxen som en spelkonsol. Skype har jag på både surfplattan, mobilen och datorn och jag förstår inte meningen med att ha det på xbox. Netflix är kul men det har jag på alla ovanstående och skulle jag vilja titta på netflix kan jag lika gärna koppla paddan eller mobilen till tvn. Och internet på en tv har jag alltid tyck var en ganska hemsk upplevelse. Jag menar antingen ser texten hemskt lågupplöst ut för att man sitter för nära tvn eller så ser man knappt för att man sitter för långt bort. Sen ärr det totalt värdelöst att skriva med en spelkonsol.

Min privata upplevelser men ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

Grattis till att du får spela spelen 6-12månader efter att jag har kört igenom det på min One plus att min One räcker i 6-8år medans din dator kommer att sega ner och behöva uppgraderingar i jämna mellanrum

Jag kör på konsol och pc men man kan inte jämföra en konsol som är 6-8 år med en dator. grafiken, upplösningen och fps blir sämre på konsol. Sen kan man inte köra med flera eller högupplösta skärmar, Använda vilka kontroller man vill eller som med humble bundle köpa 8 spel för 34kr.

Permalänk
Medlem

Det jag tycker är mest intressant här är att det verkar helt omöjligt att framföra de riktiga argumenten i frågan och svaren som kommer fram om Sony´s Playstation 4:a total ignoreras.

Tänk om Microsoft valde att lägga samma idé på Windows 8, Betala en extra summa för att låsa upp ditt nätverkskort.

Citat:

Ursprungligen inskrivet avl0gic

Det skulle antagligen ge oss ett billigare bas-OS, som fler har råd att köpa. Sen köper alla till de funktioner de behöver. Finns mycket skit i Windows jag gladeligen hade sluppit mot en billigare produkt. Sen kan dom tävla med alla andra mjukvaruföretag om att få sälja mer applikationer osv.

Vi skulle få billigare pizza då Resturangerna fick sänkt moms för att skapa nya jobb, billigare mat för att locka mer kunder och ta bort svartjobben som var en nagel i ögat på regeringen. Vad hände efter ändringen sammanfattad över hela Sverige?

Maten blev dyrare och Resturangerna rikare, svartjobben kvarstår. Några få resturanger gjorde rätt för sig dock.

Root-avdraget inom bygg-branchen nyttjas på samma sätt(Givetvis inte hos alla).

Då Microsoft vill ta betalt för något man redan betalar för så är din fina tanke väldigt svår att ta in med fullt förtroende.

Människan har och kommer alltid att vara girig. Då det förtydligas till en sådan grad som M§ nu gör så är det rent av skamligt om det inte blir en nätstorm som tidigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av matnojje:

Jag har alltid sett xboxen som en spelkonsol. Skype har jag på både surfplattan, mobilen och datorn och jag förstår inte meningen med att ha det på xbox. Netflix är kul men det har jag på alla ovanstående och skulle jag vilja titta på netflix kan jag lika gärna koppla paddan eller mobilen till tvn. Och internet på en tv har jag alltid tyck var en ganska hemsk upplevelse. Jag menar antingen ser texten hemskt lågupplöst ut för att man sitter för nära tvn eller så ser man knappt för att man sitter för långt bort. Sen ärr det totalt värdelöst att skriva med en spelkonsol.

Min privata upplevelser men ändå.

Kanske dags och byta konsol nästa generation då

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cove:

Kanske dags och byta konsol nästa generation då

http://www.youtube.com/watch?v=UU9Q8kv6lzw

Hahahaha

Men jag kommer nog köpa båda ändå för konsoler är kungar när det kommer till soffspelande när man har kompisar över.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

Grattis till att du får spela spelen 6-12månader efter att jag har kört igenom det på min One plus att min One räcker i 6-8år medans din dator kommer att sega ner och behöva uppgraderingar i jämna mellanrum

Kommer efter? Minecraft vad jag vet kom väl så där 2 år efter till Xbox, rightey, aightey? League of Legends kommer ni aldrig få se, och Battlefield 3 kom först till PlayStation 3, och samma dag som PC till Xbox.. Nej då, storspelen kommer inte först till Xbox, och det får vi vara glada över. Call of Duty, och det andra skräpet som finns får ni gärna spela först, för det är ändå inte intressant. Och vad jag vet så spelar ni som max för tillfället med 720p, och 30FPS med Xbox 360, och Xbox One kommer nog antagligen FPS cap:as på samma sätt.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av koreinu:

Det jag tycker är mest intressant här är att det verkar helt omöjligt att framföra de riktiga argumenten i frågan och svaren som kommer fram om Sony´s Playstation 4:a total ignoreras.

Tänk om Microsoft valde att lägga samma idé på Windows 8, Betala en extra summa för att låsa upp ditt nätverkskort.

Vi skulle få billigare pizza då Resturangerna fick sänkt moms för att skapa nya jobb, billigare mat för att locka mer kunder och ta bort svartjobben som var en nagel i ögat på regeringen. Vad hände efter ändringen sammanfattad över hela Sverige?

Maten blev dyrare och Resturangerna rikare, svartjobben kvarstår. Några få resturanger gjorde rätt för sig dock.

Root-avdraget inom bygg-branchen nyttjas på samma sätt(Givetvis inte hos alla).

Då Microsoft vill ta betalt för något man redan betalar för så är din fina tanke väldigt svår att ta in med fullt förtroende.

Människan har och kommer alltid att vara girig. Då det förtydligas till en sådan grad som M§ nu gör så är det rent av skamligt om det inte blir en nätstorm som tidigare.

Jag håller med till fullo, man mår illa.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sephrena:

Man kan väl inte kolla på netflix på ps3 heller utan att betala en avgift på ps3 ? skulle visa min bror mitt netflix hos han i julas och kunde inte ens komma in i det för man behövde något playstation live grejs som man måste betala för? så klaga inte bara på xbox tack.

Jag har redan svarat på detta 4 ggr, för alla värkar gilla att sprida felaktig fakta.

Ja du kan kolla på netflix på PS3 ( Och PS4 ) UTAN Playstation plus konto.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XpreS:

Jag håller med till fullo, man mår illa.

Ah det ska mjölkas allt för mycket och när folk inte reagerar då efterapar de mindre företagen efter.

Vilken tanke om man går till Ica i framtiden och måste betala en inträdes avgift, månadshyra på kundvagnen, en extra avgift för att man sköter kassan själv "för det skall läggas en extra procent på underhåll till scannern" och slutligen tar de en extra slant om man vill använda sin mobil-telefon inuti lokalen(som alla måste betala eftersom de inte kan styra vem som får och inte får använda mobilen).

Permalänk
Medlem
Skrivet av bullen181:

Kommer efter? Minecraft vad jag vet kom väl så där 2 år efter till Xbox, rightey, aightey? League of Legends kommer ni aldrig få se, och Battlefield 3 kom först till PlayStation 3, och samma dag som PC till Xbox.. Nej då, storspelen kommer inte först till Xbox, och det får vi vara glada över. Call of Duty, och det andra skräpet som finns får ni gärna spela först, för det är ändå inte intressant. Och vad jag vet så spelar ni som max för tillfället med 720p, och 30FPS med Xbox 360, och Xbox One kommer nog antagligen FPS cap:as på samma sätt.

Samtliga spel som jag har sett har varit 60fps i 1080p så än en gång så har du fel. Sedan kan man ju alltid diskutera om ifall 30 vs 60fps är så jäkla viktigt när det ändå flyter på så bra som det gör på gamla 360

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

Samtliga spel som jag har sett har varit 60fps i 1080p så än en gång så har du fel. Sedan kan man ju alltid diskutera om ifall 30 vs 60fps är så jäkla viktigt när det ändå flyter på så bra som det gör på gamla 360

Inte Battlefield 3 åtminstone. Battlefield 3 för Xbox, och PlayStation 3 är capat på 30FPS, och spelas max i 720p.
Nyare spel flyter inte alls på speciellt bra på gamla 360. Jag har för mig att ett och annat Xbox 360 har slutat med RROD efter att man spelat nyare spel från 2011, och framåt.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bullen181:

Inte Battlefield 3 åtminstone. Battlefield 3 för Xbox, och PlayStation 3 är capat på 30FPS, och spelas max i 720p.
Nyare spel flyter inte alls på speciellt bra på gamla 360. Jag har för mig att ett och annat Xbox 360 har slutat med RROD efter att man spelat nyare spel från 2011, och framåt.

Jag syftade på 60fps och 1080p för One och PS4. Ja de flesta spelen går i 30fps på 360, vill dock säga att RROD är väldigt sällsynt ifall man har en Xbox från 2008 och nyare, oavsett om man spelar nya eller gamla spel. Kört en del Crysis 3 på min 7år gamla konsoll utan problem och det flyter på riktigt bra

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem

Förstår inte de negativa resonemangen om att MS tar betalt för att titta på Netflix. Man har förmodligen inte alla kaninen i buren om man köper en Xbox enbart för att tittat på innehåll från Netflix. Du använder den troligtvis till annat också?

Och ja, på PS3 kan du använda Netflix utan ett abbonemang mot Sony's PSN+. Men det är egentligen inte ens relevant och man tar bara det till ytterligheter. Jag har båda konsollerna, Använder ingen av dom till Netflix. Och har Xbox live guld... Kör Netflix via datorn eller via min WD TV.

Visa signatur

Jag förstår, men vad menar du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Jag har full koll på PS3 eftersom jag själv ägt ett sedan 2006 och även varit haft PS+.

Bra gjort, eftersom att lanseringen skedde år 2007

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Skrivet av iaken:

Förstår inte de negativa resonemangen om att MS tar betalt för att titta på Netflix. Man har förmodligen inte alla kaninen i buren om man köper en Xbox enbart för att tittat på innehåll från Netflix. Du använder den troligtvis till annat också?

Och ja, på PS3 kan du använda Netflix utan ett abbonemang mot Sony's PSN+. Men det är egentligen inte ens relevant och man tar bara det till ytterligheter. Jag har båda konsollerna, Använder ingen av dom till Netflix. Och har Xbox live guld... Kör Netflix via datorn eller via min WD TV.

Bara för att du inte kör Netflix via din konsol betyder det inte att andra inte gör det. Sen är det inte alla som är intresserade av onlinespelande heller och vill därför inte betala för en premiumtjänst för att få tillgång till något de redan betalar för.

Visa signatur

PC: Define R3 | Asus Rampage II GENE | i7 920 | EVGA 660ti | 6GB RAM | 3TB HDD | Corsair 750W |
Ljud: Cambridge Audio DacMagic Plus - Beyerdynamic Dt990

Permalänk

Jag förstår inte, det är samma sak för 360 att man måste ha Live-medlemskap men jag finner inget gnäll där. Tills nu helt plösligt går världen under?

Visa signatur

Spelburk: R7 5700X | 5700 XT | 32GB RAM | MSI B350M PRO-VDH

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimbow1234:

Bara för att du inte kör Netflix via din konsol betyder det inte att andra inte gör det. Sen är det inte alla som är intresserade av onlinespelande heller och vill därför inte betala för en premiumtjänst för att få tillgång till något de redan betalar för.

Du missade nog poängen. Har man Netflix sedan innan, och sen gnäller över att det inte funkar utan xbox live guld. Hur har man då nyttjat tjänsten innan? Sen är inte xbox live endast knutet till just onlinespel... Några kaniner har nog rymt?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag förstår, men vad menar du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av iaken:

Du missade nog poängen. Har man Netflix sedan innan, och sen gnäller över att det inte funkar utan xbox live guld. Hur har man då nyttjat tjänsten innan? Sen är inte xbox live endast knutet till just onlinespel... Några kaniner har nog rymt?

Skickades från m.sweclockers.com

Självklart har man inte nytjat tjänsen innan. Man betalar för netflix endast för att stödja netflix

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

Grattis till att du får spela spelen 6-12månader efter att jag har kört igenom det på min One plus att min One räcker i 6-8år medans din dator kommer att sega ner och behöva uppgraderingar i jämna mellanrum

Sen så får man nog ta priset i åtanke också.
En bra dator att spela på: 9,000-15,000kr.
En skärm: 1,500-4,600kr.
Mus: 300-700kr.
Tangentbord: 500-1,400kr.
Headset: 500-1,400kr.
Musmatta: 100-300kr.
Högtalare: 400-1,500kr.
Dock så är spel bra mycket billigare på datorer, samt att man kan tanka dom också.

Playstation 4: 3,900kr. (Playstation+ cirka 50kr månaden)
Xbox One: 5,500kr. (Xbox live - cirka 50kr månaden)

Det är inte alla som har råd att köpa en dator med alla tillbehören, men t.ex en PS4 kostar bara 3,900kr, och då kommer allt med som man behöver. Plus att nästan alla har en TV hemma.

Och personligen tycker jag det är ett mycket roligare community på Xbox (har inte kört så mycket online på PS3) än vad det är på PC. Så fort man nämner Playstation, Microsoft, Sony och Xbox så brinner den hatiska passionen hos PC spelarna, även fast det kan vara samma spel, osv.. Riktigt omoget beteende.

Permalänk
Skrivet av iaken:

Du missade nog poängen. Har man Netflix sedan innan, och sen gnäller över att det inte funkar utan xbox live guld. Hur har man då nyttjat tjänsten innan? Sen är inte xbox live endast knutet till just onlinespel... Några kaniner har nog rymt?

Skickades från m.sweclockers.com

Hehe ja det du säger är faktiskt sant, men eftersom de har marknadsfört Xbox One med tv,tv,tv,tv,tv,tv,tv, TV! så kommer det säkert tillkomma många nya kunder och att de ska behöva betala två gånger känns fel. Sen är det skönt att ha allt på samma ställe och när ingen annan tar extra betalt för att få tillgång till netflix så förstår jag inte varför MS ska göra det...Någon med för många kaniner i skallen?

Visa signatur

PC: Define R3 | Asus Rampage II GENE | i7 920 | EVGA 660ti | 6GB RAM | 3TB HDD | Corsair 750W |
Ljud: Cambridge Audio DacMagic Plus - Beyerdynamic Dt990

Permalänk
Medlem
Skrivet av iaken:

Förstår inte de negativa resonemangen om att MS tar betalt för att titta på Netflix. Man har förmodligen inte alla kaninen i buren om man köper en Xbox enbart för att tittat på innehåll från Netflix. Du använder den troligtvis till annat också?

Och ja, på PS3 kan du använda Netflix utan ett abbonemang mot Sony's PSN+. Men det är egentligen inte ens relevant och man tar bara det till ytterligheter. Jag har båda konsollerna, Använder ingen av dom till Netflix. Och har Xbox live guld... Kör Netflix via datorn eller via min WD TV.

Jag känner väldigt många som använder bland annat sin PS3 till 95% media center, resterande 5% går till spelandet. Som du kanske inte vet Netflix finns på många platformar, det är dock enbart Xbox 360/One som du behöver två abonnemang för att kunna använda dig av den. ( Förutom vissa mobil leverantörer i USA )

Nu är Xbox One annonserad som just en TV mottagare, så tro fan att de kommer skapa en hög med nya kunder som enbart är intresserad av denna punkt.

Ironiskt nog måste du betala för ett abonnemang för att kunna använda den som en.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Skulle ni tycka om MS om de tvingade dig att betala extra för att kunna surfa på nätet på PC?

Edit:

Sen om man marknadsför sin konsol som multimediakonsol kanske man inte ska sätta käppar i hjulet för sina användare? Jag säger inte att månadskostnaden för ett guldmedlemskap är hög. Att den finns, det stör mig.

ATT SKICKA MED ETT HEADSET MAN FRÅN BÖRJAN INTE HAR NÅGON ANVÄNDNING FÖR är bara löjligt. MS gräver en vallgrav runt sig själva både vad gällande OS, XBONE, Surface, surfplattor och mobilt. Till slut kommer en sluten skara anhängare sitta där på sin öde ö tillsammans med Microsoft och försvara Microsoft in i det sista och fortfarande tycka att allt dom gör är bra.

Som en tidigare kommentar i tråden sa fast med andra ord: Bara för att något tillämpades i det gamla betyder inte det per automatik att det är bra att införa i det nya. (Då pratar vi givetvis om en avgift för så pass triviala saker som att kunna använda en webbläsare, kika på netflix, eller använda Skype.

Skype som nämnts tidigare i tråden är gratis hos KONKURRENTEN och då pratar vi i detta fallet om Playstation Vita.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Att folk ens går så långt som att betala för internet 2 gånger (XBOX & ISP:n) förvånar mig... En sak när man betalar för spelservrar (även om jag inte skulle kunna tänka mig ens det).

Visa signatur

Dator 2012- Chassi: Antec Solo 2 Nätagg: OCZ 750w ZT series CPU: intel 3570k Moderkort: Asrock z77 extreme4 RAM: A-DATA 2x8GB SSD: 128GB A-DATA SX900 HDD: 3TB Seagate Barracuda 7200rpm, DVD-brännare: Plextor PX-L890SA
Skärm: (TV) LG32LS560T @ 32" TGB: Ducky G2pro PTB MX green

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Naxos:

På PS4 finns det party chatt. Ljudkvaliten kommer säkert vara mycket bättre både på PS4 och Xbox.

Det är inte PartyChatten det är fel på. Det är att det är svårt att hitta games, det går segt över nätet, chattsystemen suger alltid och det är svårt att spela med sina vänner