Permalänk

Tycker ni är en väldigt bra både affär och nätbutik! Varje gång jag har beställt har det varit helt krångelfritt och jag fick goda pingvinstänger

Permalänk
Medlem

Hej Inet!

När får ni in 770 kort med referensdesign?

Permalänk
Inet
Skrivet av DavidtheDoom:

Hej!
Ni planerar inte att plocka in en sånhär:
SST-TS09 eller liknande produkt?

Skrivet av Turble:

De har en liknanade produkt, den finner du här nedan:
http://www.inet.se/produkt/8906314/harddisk-adapter-for-barba...

Är det en sån som du var ute efter?

@Turble, tack!

Skrivet av Patrickpolly:

Vet inte om detta är rätt ställe att skriva på?

Men tänkte att jag bara måste ge beröm till Inet och berätta om mina goda erfarenheter av detta företag.

För några dagar sedan beställde jag en större beställning från Inet. När jag skall betala ordern så står det att transaktionen skickas, men sen händer inget. Jag får ingen orderbekräftelse så jag beställer ordern igen och får en bekräftelse på mailen. För att vara på den säkra sidan så skickar jag ett mail till Inet för att säkerställa att jag inte gjort två beställningar.

Direkt efter jag mailat så bestämmer jag mig för att ringa upp till supporten då det handlade om en företagsbeställning och för att jag inte vågade chansa. När jag ringer upp supporten så har det bara gått några minuter efter det att jag mailat. När de svarar och jag berättar om mitt problem så vet de precis vem jag är. Det visade sig att de redan hade kontrollerat att endast en beställning hade gått igenom och hade kontrollerat att allt var korrekt innan jag ringde.

Jag har nog aldrig varit i kontakt med någon support som har avhandlat ett ärende så fort, med en underbar attityd, och ett riktigt professionellt kunnande.

Kan också nämna att jag gjorde beställningen i måndags och fick leveransen i onsdags, och då fanns ändå inte en av varorna på lagret. Det är vad jag kallar för snabb leverans.

Så jag vill ge en stor eloge till Inet och deras support.

Grymt kul att höra att du är så nöjd! Kundservice är otroligt viktigt för oss och vi jobbar hårt för att hålla upprätthålla en hög nivå på både kundtjänst och service.

Skrivet av Stealthbomb:

Kan ni ta hem coollaboratory liquid ultra kylpasta? Den är grym och 100% metall, väldigt populär när man deliddar CPUer.

Tyvärr inget som är aktuellt att ta in i dagsläget.

Skrivet av jaggillarkakor:

Tycker ni är en väldigt bra både affär och nätbutik! Varje gång jag har beställt har det varit helt krångelfritt och jag fick goda pingvinstänger

Tackar!

Skrivet av DDemis:

Hej Inet!

När får ni in 770 kort med referensdesign?

Vi kollar på det och återkommer!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Tack för termos, anteckningsblock, 16GB USB minne, USB bil laddare & pingvinstången som jag fick utöver min beställda vara (Samsung 120GB SSD)

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Turble:

De har en liknanade produkt, den finner du här nedan:
http://www.inet.se/produkt/8906314/harddisk-adapter-for-barba...

Skrivet av inet.se:

Är det en sån som du var ute efter?

@Turble, tack!

Bussigt! Tack!

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Hej Inet! Vet ni något om när det kommer in några fler GTX 780's utan referens kylaren? Är sugen på ett Asus variant med deras kapabla kylare

Tack på förhand
Robbanj

Permalänk
Skrivet av robbanj:

Hej Inet! Vet ni något om när det kommer in några fler GTX 780's utan referens kylaren? Är sugen på ett Asus variant med deras kapabla kylare

Tack på förhand
Robbanj

Webhallen får in många olika nästa vecka såslulle gissa på att inet också får det

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vill ge ett stort tack till Inet.
Felanmälde en disk som var sönder i måndags förmiddag, skickades in dagen därpå. Idag fick jag disken på posten.
Väldigt snabbt och bra hanterat.

Stor eloge till det.

Ska även hämta ut Goliathusen idag som ni så snällt tog in bara för man frågade. + för det också

Ha en go helg alla Inetare.

Permalänk
Inet

Säkerligen ingen av er som missat att Intel har ett lanseringsevent nästa vecka i Stockholm.. Vi har fått tag på några biljetter så skicka ett PM med en motivering till varför du och din kompis ska gå så kanske ni kan vara med oss på tisdag!

Läs mer här: http://intelcore.omevent.se/ (observera, att det är i Stockholm och resa/boende ingår ej).

Skrivet av mnmlmxml:

Tack för termos, anteckningsblock, 16GB USB minne, USB bil laddare & pingvinstången som jag fick utöver min beställda vara (Samsung 120GB SSD)

Var så god!

Skrivet av robbanj:

Hej Inet! Vet ni något om när det kommer in några fler GTX 780's utan referens kylaren? Är sugen på ett Asus variant med deras kapabla kylare

Tack på förhand
Robbanj

Vi kollar på det och återkommer!

Skrivet av DDemis:

Hej Inet!

När får ni in 770 kort med referensdesign?

Kommer med största sannolikhet komma in ett från EVGA men väntar fortfarande på bekräftelse om det.

Skrivet av Nivity:

Vill ge ett stort tack till Inet.
Felanmälde en disk som var sönder i måndags förmiddag, skickades in dagen därpå. Idag fick jag disken på posten.
Väldigt snabbt och bra hanterat.

Stor eloge till det.

Ska även hämta ut Goliathusen idag som ni så snällt tog in bara för man frågade. + för det också

Ha en go helg alla Inetare.

Kul att du är nöjd

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/produkt/6606625/razer-naga-hex-league-of-l...

Planerar ni på att plocka in denna igen? Söker efter just denna med ljus och lykta utan framgång.

Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)
Laptop Acer 17": Intel 3210M // 8GB Ram // GT640M // Samsung 830 256GB
Laptop MSI 17": Intel 4200H // 8GB Ram // GTX850 // Samsung 830 256GB
Laptop Lenovo: AMD 7640HS // 16GB RAM // RTX4060 // Samsung 960Pro 512GB

Permalänk

Jag är också nyfiken på när EVGAs ACX 780-kort kommer in.

Permalänk
Medlem

Det är riktigt struligt med inloggningen för mig, har det hänt nått eller är det bara för mig?
Skriver in användarnamn o pass sen laddar den bara tillbaka till inloggningen igen.
Det här hände för ett par dagar sen också.

EDIT Och nu funkade det, det kanske är hos mig det strular.

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Medlem

Jag har lite frågor angående Haswell

1. Hur ser ni på detta med Haswells dåliga TIM under IHS:n som ger sjukt dåliga temperaturer? Kan tänka mig att ni kommer få många returförfrågningar angående dåliga temperaturer de kommande månaderna. Kommer ni se detta som ett defekt och ersätta enheten eftersom det finns lite variation mellan individuella processorer och man kan ha tur och få en bra eller är det så det är och vi får bita i det sura äpplet och köra lite lägre klockfrekvenser?

2. Ser att ni har ett paketerbjudande på en 4670K + Asus Z87-A där man kan spara ett par hundringar, kommer ni ha paketerbjudande med lite mer high end moderkort i stil med Sabertooth eller någon av Maximus korten eller är det Asus som har valt delarna?

EDIT

3. När jag ändå frågar Har ni haft några/många återkallningar på Corsair AX860 på grund av choil whine?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kvalificerad gissning på när "Ducky G2Pro Dyesub Grey/White PBT MX Red" finns i lager?

Permalänk
Medlem

[QUOTE="inet.se;13546438"] Kollar om vi kan få tag på Goliathus Control Large - återkommer!

Tjenare, har du fått fram om ni kan få in fler?

Visa signatur

8700k @5.2ghz

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av BennyZ:

Jag har lite frågor angående Haswell

1. Hur ser ni på detta med Haswells dåliga TIM under IHS:n som ger sjukt dåliga temperaturer? Kan tänka mig att ni kommer få många returförfrågningar angående dåliga temperaturer de kommande månaderna. Kommer ni se detta som ett defekt och ersätta enheten eftersom det finns lite variation mellan individuella processorer och man kan ha tur och få en bra eller är det så det är och vi får bita i det sura äpplet och köra lite lägre klockfrekvenser?

2. Ser att ni har ett paketerbjudande på en 4670K + Asus Z87-A där man kan spara ett par hundringar, kommer ni ha paketerbjudande med lite mer high end moderkort i stil med Sabertooth eller någon av Maximus korten eller är det Asus som har valt delarna?

EDIT

3. När jag ändå frågar Har ni haft några/många återkallningar på Corsair AX860 på grund av choil whine?

1. Samtliga processorer från Intel är garanterade att fungera i stockfrekvenser och ha acceptabel arbetstemperatur. Varken inet eller någon annan kommer acceptera detta som "defekt" då de lever upp till specifikationerna. Alla överklockningar över stock är ett lotteri

Dock kan du yrka på distansköplagen om du beställer från nätet.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

1. Samtliga processorer från Intel är garanterade att fungera i stockfrekvenser och ha acceptabel arbetstemperatur. Varken inet eller någon annan kommer acceptera detta som "defekt" då de lever upp till specifikationerna. Alla överklockningar över stock är ett lotteri

Dock kan du yrka på distansköplagen om du beställer från nätet.

Men hur kan de kallad de för unlocked och överklockningsbar när vissa tester visar 80+ grader vid 4,0 GHz. Ja det är ett lotteri, ett som vi som konsumenter inte kan vinna.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vi behöver fler EVGA moderkort! FTW och Classified framförallt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av BennyZ:

Men hur kan de kallad de för unlocked och överklockningsbar när vissa tester visar 80+ grader vid 4,0 GHz. Ja det är ett lotteri, ett som vi som konsumenter inte kan vinna.

Unlocked = Upplåst multipel.
Överklockningsbar = Du kan möjligen nå högre än stock frekvenser. Dock ej garanterat.

Ja processorerna har ju upplåst multipel, och det finns potential. Betyder inte att man når det.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Citat:

Kommer med största sannolikhet komma in ett från EVGA men väntar fortfarande på bekräftelse om det.

Okej! Perfekt.

Mvh!

Permalänk
Medlem

Ser nu att Sabertooth Z87 är försenad Eller var 4 Juni som det stod innan ett preliminärt datum?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Är http://www.inet.se/produkt/6901591/silverstone-strider-650w-s... något som inkommer igen? Den verkar ha försvunnit från nästan alla andra butiker.

Permalänk
Medlem

Hej Inet, Fick ett mail om att ni hade skickat mitt paket, nu när jag ska spåra paketet på posten.se så står det ''Försändelsen följer inte tjänstevillkoren och kan bli försenad'' väger 21kg och maxvikten är väl 20kg? vad kommer hända nu? :/ någon som varit med om samma sak? Trodde verkligen inte att den skulle väga så mycket :/

Permalänk
Inet
Skrivet av Lehto:

http://www.inet.se/produkt/6606625/razer-naga-hex-league-of-l...

Planerar ni på att plocka in denna igen? Söker efter just denna med ljus och lykta utan framgång.

Vi har försökt få fram ett leveransbesked men tyvärr obekräftat i dagsläget. Uppdaterar hemsidan så fort vi vet mer!

Skrivet av apathetic:

Jag är också nyfiken på när EVGAs ACX 780-kort kommer in.

Har tyvärr inget datum just nu - uppdaterar hemsidan när vi vet mer!

Skrivet av Sweede:

Det är riktigt struligt med inloggningen för mig, har det hänt nått eller är det bara för mig?
Skriver in användarnamn o pass sen laddar den bara tillbaka till inloggningen igen.
Det här hände för ett par dagar sen också.

EDIT Och nu funkade det, det kanske är hos mig det strular.

Skönt att det löste sig!

Skrivet av BennyZ:

Jag har lite frågor angående Haswell

1. Hur ser ni på detta med Haswells dåliga TIM under IHS:n som ger sjukt dåliga temperaturer? Kan tänka mig att ni kommer få många returförfrågningar angående dåliga temperaturer de kommande månaderna. Kommer ni se detta som ett defekt och ersätta enheten eftersom det finns lite variation mellan individuella processorer och man kan ha tur och få en bra eller är det så det är och vi får bita i det sura äpplet och köra lite lägre klockfrekvenser?

2. Ser att ni har ett paketerbjudande på en 4670K + Asus Z87-A där man kan spara ett par hundringar, kommer ni ha paketerbjudande med lite mer high end moderkort i stil med Sabertooth eller någon av Maximus korten eller är det Asus som har valt delarna?

EDIT

3. När jag ändå frågar Har ni haft några/många återkallningar på Corsair AX860 på grund av choil whine?

1. Det är jättesvårt att svara på och spekulera i fel som ännu inte riktigt uppstått. Det mest konkreta svaret vi kan säga är att det troligtvis inte räknas som defekt så länge temperaturen anses inom vad som är rimligt. Mig veterligen så säljs visserligen processorerna upplåsta och överklockningsbara men utan garanti för exakt vad för temperatur som ska hållas vid en grej klockfrekvens eller ens för hur högt man ska kunna överklocka - därför kommer vi helt enkelt få bedöma från fall till fall.

2. Drar vidare tipset till inköpsavdelningen!

3. Vad jag kan se så är det någon enstaka och som blivit utbytt på garanti.

Skrivet av Tosse123:

Kvalificerad gissning på när "Ducky G2Pro Dyesub Grey/White PBT MX Red" finns i lager?

Finns i lager nu!

Skrivet av inet.se:

Kollar om vi kan få tag på Goliathus Control Large - återkommer!

Tjenare, har du fått fram om ni kan få in fler?

Ser tyvärr inte ut som det är något vi kan få tag på nu men inköp ska hålla ett öga uppe!

Skrivet av Pathway:

Vi behöver fler EVGA moderkort! FTW och Classified framförallt

Skickades från m.sweclockers.com

Tips framfört!

Skrivet av BennyZ:

Ser nu att Sabertooth Z87 är försenad Eller var 4 Juni som det stod innan ett preliminärt datum?

Det är tyvärr nästan alltid preliminära datum och att leveranser blir försenade är inte helt ovanligt. Dock bör dessa landa nu i veckan om senaste informationen stämmer så håll utkik på hemsidan!

Skrivet av MystiX:

Är http://www.inet.se/produkt/6901591/silverstone-strider-650w-s... något som inkommer igen? Den verkar ha försvunnit från nästan alla andra butiker.

Kollar med inköpsavdelningen och återkommer!

Skrivet av Hamsik:

Hej Inet, Fick ett mail om att ni hade skickat mitt paket, nu när jag ska spåra paketet på posten.se så står det ''Försändelsen följer inte tjänstevillkoren och kan bli försenad'' väger 21kg och maxvikten är väl 20kg? vad kommer hända nu? :/ någon som varit med om samma sak? Trodde verkligen inte att den skulle väga så mycket :/

Gissar på att det är du som även mailat in? Har skickat förklaring på mail.

Kortfattat så omsorteras paketet och hamnar på närmsta företagscenter istället och blir normalt försenat 1-2arbetsdagar. Inga kostnader tillkommer.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Tack för all information Ni är helt klart den bästa affären att handla från Sjukt kompetent servicepersonal som också jobbar i ljusets hastighet! Samt er närvaro här på Swec är guld värd!

Visa signatur
Permalänk
Entusiast

Tjena!

Tänkte höra om ni kommer ta in ASRock Z87 Extreme6/ac, och isåfall, ungefär hur mycket kommer det kosta?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Hej igen Inet!

När får ni in dessa komponenter?
Asus ROG Maximus VI Impact
Asus ROG Geforce GTX 770 Poseidon
Corsair Carbide Air 540

Mvh!

Permalänk
Medlem

Tjena, väntar otåligt på en order. Stämmer leveransdatum på Gigabyte GA-Z87X-UD4H - 2013-06-13? Är ju rätt lång tid med 1,5 veckas leveranstid på en så pass vanlig komponent, brist hos Gigabyte?
Och när väntas Noctua NH-U14S komma in?

Bästa hälsningar

Permalänk
Medlem

Tack inet för att ni skickade ut min beställning så snabbt. Det tog 1.5 dag att få det efterlängtade paketet. Världsklass

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Tjena Inet,

Vet ni när ni kan få in AMD A10 6700 och ASRock FM2A85X-ITXFM2 i lager igen?
Sitter med avtryckarfingret redo på köpknappen

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(