Permalänk

Det är ju öppen beta nu ju!!! :D:D

Dags att testa liret för att överväga beta-köp

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem

Umm, varför är det helt plötsligt 2d, 6h, 46m och 10s till open beta när den borde varit öppen för 14m sedan?!

Gav precis upp detta spel...

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av kr0owe:

Umm, varför är det helt plötsligt 2d, 6h, 46m och 10s till open beta när den borde varit öppen för 14m sedan?!

Gav precis upp detta spel...

Servrarna är uppe men deras hemsida mår inget vidare.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem

Det är rätt bra tryck på servrarna

Visa signatur

Signaturer är mesigt!

Permalänk
Medlem

Gjorde det, spelar nu iaf och diggar spelet, kommer definitivt bli en D3 dödare.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Såg fram emot för något år sen att testa på POE men kom aldrig in i betan så passade på nu medans det är öppen beta under helgen, tyvärr är det inte i närheten av lika kul som D3 eller ens D2 för den delen.
Men det är väl bra att det kommer fler alternativ inom ARPG genren för många verkar ju tycka om det

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Om ni missade så hade Kripp Q&A med Chris som är dev för spelet innan.
Och finns nog vod på det, fick reda på en hel del vad deras planer är om spelet, vad som ska fixas osv.

Spelet är 1/3 klart iaf, så det är en hel del att fixa vidare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Om ni missade så hade Kripp Q&A med Chris som är dev för spelet innan.
Och finns nog vod på det, fick reda på en hel del vad deras planer är om spelet, vad som ska fixas osv.

Spelet är 1/3 klart iaf, så det är en hel del att fixa vidare.

http://sv.twitch.tv/kungentv

Kungen sitter just nu med Chris i skype

Visa signatur

Steam: KlockreN
XB1: Granholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlockreN:

http://sv.twitch.tv/kungentv

Kungen sitter just nu med Chris i skype

Kul att se han hoppa in och göra Q&A på diverse stora streamers faktiskt, visar att dom faktiskt bryr sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Såg fram emot för något år sen att testa på POE men kom aldrig in i betan så passade på nu medans det är öppen beta under helgen, tyvärr är det inte i närheten av lika kul som D3 eller ens D2 för den delen.
Men det är väl bra att det kommer fler alternativ inom ARPG genren för många verkar ju tycka om det

Tycker precis tvärt om.. Gillar alla valmöjligheterna med det enorma skillträdet, socket systemet och den dystra stämningen i spelet. Känns inte som att det är gjort för 11 åringar som D3.
De verkar jobba på att spelet ska hålla länge dessutom, lvl 100 kommer vara väldigt svårt att nå och man förlorar exp när man dör. Seb'n kommer dom införa ett spelläge där man kan invadera andra spelare och man kan ta looten från den man dödar. Låter fantastiskt roligt

Visa signatur

I7 920 | Corsair H50 | ASUS P6T WS PROFESSIONAL |12GB (6x2048MB) 1600MHz XMS3 | Sapphire Radeon HD6950 2xDVI 2GB | 80gb intel 25x SSD| Fractal Design Refine R5 | Corsair tx650w

Permalänk
Medlem
Skrivet av kim:

Tycker precis tvärt om.. Gillar alla valmöjligheterna med det enorma skillträdet, socket systemet och den dystra stämningen i spelet. Känns inte som att det är gjort för 11 åringar som D3.
De verkar jobba på att spelet ska hålla länge dessutom, lvl 100 kommer vara väldigt svårt att nå och man förlorar exp när man dör. Seb'n kommer dom införa ett spelläge där man kan invadera andra spelare och man kan ta looten från den man dödar. Låter fantastiskt roligt

Köpte mig en beta key och måste säga att det är ett helt fantastisk spel. Helt hänförd av det. Diablo 3 har jag svårt att se att man startar igen.

Galet häftigt skill tree. Gillar även gem systemet att man levlar gemen och kan använda support-gem till sina skill gems.

Gillar även hur man kan uppgradera sin gear själv så att det går göra vita items till rares själv och rolla om statsen själv på sina items.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk

Spelet var grymt, det jag hann att testa.
MEN det gick lite långsamt för min del. Det var segt att behöva göra rundor med vita items bara för att skaffa identify scrolls - inventoryt var ju SÅ litet. Samt en låg droprate på dessa wisdom.

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem

Hoppas dom kommer att ha fler events i framtiden, deltog i 2 av dom under helgen, inte för att man hade så stor chans men lite loot lyckades man iaf vinna.

Någon som har en länk till Demigod's Presence?

Solklart köp är det iaf för inte en chans att jag kan vänta till release, känns nämligen som att detta är spelet jag väntat på.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av lucifer579:

Spelet var grymt, det jag hann att testa.
MEN det gick lite långsamt för min del. Det var segt att behöva göra rundor med vita items bara för att skaffa identify scrolls - inventoryt var ju SÅ litet. Samt en låg droprate på dessa wisdom.

Du kan byta Portal Scrolls mot Scrolls of Wisdom 1:1. Fungerar med alla NPC-försäljare.

Är det någonting som jag inte har behövt ägna mig åt i Path of Exile så är det farmning.

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Windir87:

Du kan byta Portal Scrolls mot Scrolls of Wisdom 1:1. Fungerar med alla NPC-försäljare.

Är det någonting som jag inte har behövt ägna mig åt i Path of Exile så är det farmning.

Har inte heller behövt farma något, dock endast kommit till lv15 och testar mer eller mindre bara klasserna för tillfället men köpte mig även precis ett support pack så att man kan fortsätta från stress testet. (;

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Någon som har en bra build/tips på en Templar (Paladin), tänkt att köra med Mace/sköld eller kanske 1h svärd (om det skulle vara bättre), huvudsaken är att han efterliknar en klassisk Paladin. (;

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av kr0owe:

Någon som har en bra build/tips på en Templar (Paladin), tänkt att köra med Mace/sköld eller kanske 1h svärd (om det skulle vara bättre), huvudsaken är att han efterliknar en klassisk Paladin. (;

Tyvärr inte. Jag har precis kommit igång med en HC-Templar och funderar också på 1h-mace + sköld = Paladin.

Till en början bygger jag kring 1h-damage (Swashbuckler) och sedan tänkte jag sikta på elemental damage (Elemental Equilibrium). Lär väl även slänga in en del resist och shield mastery.

Ett tips är att använda sig av det här interaktiva skillträdet:

http://www.pathofexile.com/passive-skill-tree/AAAAAQUAHRGvtA=...

Det är bara att välja klass längst ned på sidan och sedan börja planera

För övrigt två sevärda filmer som diskuterar maps (en av utvecklarna som förklarar) samt hur man kan utveckla sina items:

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem

Trevlig tråd. Läst igenom allting. Hur många spelar fortfarande?

Jag är en Ranger, lvl 25, har kollat massor streams/klipp på spelet, och fått en bra inblick på hur det fungerar.

Vill någon gruppa upp och spela så adda min karaktär på friendlist, Savate. Jag kan utan problem börja om från 1 också.
Spelets valmöjligheter är oändliga.

Löjligt skojjigt spel i jämförelse med de existerande alternativen.

Permalänk
Medlem

någon som ska spela 3h HC racet idag mellan 22-01, kan tänka mig att dra ihop en grupp.

Visa signatur

Corsair Carbid Spec-Alpha|Arctic Liquid Freezer II 240|i9 10900K@5ghz|Gigabyte Z590 UD AC|EVGA GQ 750W|Gigabyte 3070 Vision OC @2100mhz|ADATA 32GB 3200mhz CL14 (4x8GB) |512GB + 1TB NVSE SSD, 2TB HDD, 2x2TB raid0|

Permalänk
Medlem

Tyvärr inte. Börjar jobba 05:48 imorgon

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zedarion:

någon som ska spela 3h HC racet idag mellan 22-01, kan tänka mig att dra ihop en grupp.

Vadå för race? Tänkte precis dra igång en ny Marauder, kanske lika bra att vänta 6min då. (:

Nåja jag kommer att heta Coffey ingame om du känner för att samarbeta, jag har dock bara spelat en vecka och är väll kanske inte den snabbaste men om du känner för det så är det bara att hojta till ingame, du kan ju alltid leda vägen om man säger så.

EDIT: Ser inget om ett nytt 3h HC race när jag skapar gubbe...

EDIT2: Kört igenom halva A2 på ett ungefär (med 5st karaktärer).

EDIT3: Det börjar 2pm, har dock inte orkat kolla när det är för oss men 22:00 verkar fel...

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av kr0owe:

Vadå för race? Tänkte precis dra igång en ny Marauder, kanske lika bra att vänta 6min då. (:

Nåja jag kommer att heta Coffey ingame om du känner för att samarbeta, jag har dock bara spelat en vecka och är väll kanske inte den snabbaste men om du känner för det så är det bara att hojta till ingame, du kan ju alltid leda vägen om man säger så.

EDIT: Ser inget om ett nytt 3h HC race när jag skapar gubbe...

EDIT2: Kört igenom halva A2 på ett ungefär (med 5st karaktärer).

EDIT3: Det börjar 2pm, har dock inte orkat kolla när det är för oss men 22:00 verkar fel...

Kl 23:00 börjar det. Alltså, om 18 minuter.

Permalänk
Medlem

Om någon vill testa spelet men inte har möjlighet att köpa en Beta-nyckel av någon anledning har jag tre nycklar att ge bort. Skicka ett PM så ska jag försöka svara så snabbt som möjligt.
*EDIT* Nycklarna slut för den här gången *

Har en massa skillgems/gear i mitt stash också om ni skulle se mig online, men har inte spelat så mycket senaste veckan. Är jag online är det på SparklyMcSpark, level 76 witch (låg 7:a på laddern senast jag var inne men antar att jag halkat ner lite)

Visa signatur

3D grafiker
Arbetsdator: HP workstation
Hemdator: Core i7 3930k @ 4,5GHz, 32GB DDR3, 2 x 120GB SSD, 2 x 1TB HD, 3 x GTX 580

Permalänk
Medlem
Skrivet av rbjorn:

Om någon vill testa spelet men inte har möjlighet att köpa en Beta-nyckel av någon anledning har jag tre nycklar att ge bort. Skicka ett PM så ska jag försöka svara så snabbt som möjligt.

Har en massa skillgems/gear i mitt stash också om ni skulle se mig online, men har inte spelat så mycket senaste veckan. Är jag online är det på SparklyMcSpark, level 76 witch (låg 7:a på laddern senast jag var inne men antar att jag halkat ner lite)

Jag antar att du kör Default ladder eftersom du ligger så högt upp, det är vansinnigt svårt att hålla det i Hc. Men grym level oavsett. Bra jobbat!

Dock är väl Open Beta på gång nu, såvitt jag förstått ska den släppas nu i Augusti, så allting kommer wipas, så känns inte så jättelönt att satsa på någonting, i stort sett bara testa spelet.

Jättefint av dig att du delar med dig av keys. Jag hoppas att de går till någon som satsar och spelar spelet, för det är riktigt häftigt och finns sjukt mycket timmar att göra av med pga alla möjligheter i spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skmzarn:

Jag antar att du kör Default ladder eftersom du ligger så högt upp, det är vansinnigt svårt att hålla det i Hc. Men grym level oavsett. Bra jobbat!

Dock är väl Open Beta på gång nu, såvitt jag förstått ska den släppas nu i Augusti, så allting kommer wipas, så känns inte så jättelönt att satsa på någonting, i stort sett bara testa spelet.

Jättefint av dig att du delar med dig av keys. Jag hoppas att de går till någon som satsar och spelar spelet, för det är riktigt häftigt och finns sjukt mycket timmar att göra av med pga alla möjligheter i spelet.

Den tros bli försenad tyckte jag läste i chaten men man kan ju alltid hoppas.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Timmarna bara rinner iväg när man spelar det här, sjukt beroendeframkallande. Längtar stort tills fulla spelet kommer, men det lär väl förstås dröja. Ska dom införa Act 3 under Open Beta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mallow:

Timmarna bara rinner iväg när man spelar det här, sjukt beroendeframkallande. Längtar stort tills fulla spelet kommer, men det lär väl förstås dröja. Ska dom införa Act 3 under Open Beta?

Tror det, men man kan nästan säg att open beta är release för whipe vid closed - open beta = Sista whipen, sen är det bara att köra på. (;

EDIT: Kommer antagligen köra elemental ranger vid open och framåt. (:

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

grymt spel, kan inte annat än rekommendera det
och stort tack till rbjorn för nyckel

Permalänk
Medlem

Open beta? Men man måste ha nyckel?

Någon som kan donera en?
Tack på förhand

Visa signatur

Intel Core™ i7 Quad Processor i7-960| ASUS Rampage III Extreme, Socket-1366| Corsair Dominator DHX DDR3 1600MHz 12GB (3x4) | 2x Gigabyte GeForce GTX 460 1GB PhysX CUDA (=SLI)| 2x OCZ Vertex 3 120GB SSD | 3x Samsung SpinPoint F4EG 2TB, WD 2TB External HD, HITACHI DESKASTAR 250GB AND 2x 500GB SAMSUNG HD501LJ ALL SATA2| Corsair AX 850W PSU | SOUNDBLASTER X-Fi Fatal1ty| Cooler Master Cosmos 1000

Permalänk
Medlem

grymt spel! bättre än diablo 3 :S

Visa signatur

Censorship is for the weak
----------------------------------
i5 6600K @ 4.7 | MSI GeForce GTX 980 Ti 6GB Gaming | ASUS Z170 PRO GAMING | 16GB 2400mhz | 850 EVO 250GB SSD | 2+1+1TB HDD | NH-U12P SE2 | Define S | XL2411Z 144Hz |