Permalänk
Medlem

Nycklarna borta, ses i Wraeclast!

Visa signatur

i7 960 TRUE(2*120mm ScytheGT) @ 3.85GHz|ROG Rampage III Formula x58|FD Define R4 Titanium(5*140mm)|XFX CE850W|6x4GB DDR3|RTX3060|Intel X25-M 160GB+Crucial m4 512GB+PNY 1TB+HDD 500GB+HDD 1,5TB+2TB|Externa: 2*WD 2TB|Fåner:Mi Mix 2S|Galaxy S22|Moto G5|Galaxy S5|Galaxy S4

Permalänk

Sjukt skoj! Testar lite olika builds nu innan wipe. Hoppas man får ha kvar karaktärer från open beta när spelet släpps.

Edit: läste precis att wipen som kommer nu är den sista! Fint!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Någon som sitter på en extranyckel som inte kommer användas innan OBT?

Permalänk
Medlem

Så sjukt pump´d
trailer för open beta
http://www.gametrailers.com/videos/eehtnb/path-of-exile-exclu...

älskar art work:en i stadsbanan.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Såg ju jävligt bra ut med de andra acterna dom visade, syyykt taggad har lagt ner nu så jag inte bygger min gubbe för mycket innan whipen haha!

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Medlem

Hoppas få lite speltid så jag kan nå Maps eller dylikt innan wipe iaf, man vill ju ta del av allt man kan.

Några tankar runt builds ni ska köra så man kan kopiera eller bygga nått som har en helt annan vinkel för att kunna spela ihop?

Jag har funderingar på en enkel simpel en-elements caster, antagligen Witch. Men hittar jag en enkel build för Templar kanske den blir caster, man går ju ändå ihop med skillträdet på Templar och Witch när man ska nå vissa nodes. Fortfarande inte riktigt besämt mig för om det är cold/lightning/fire ännu... Bara spelat Fire (Fireball/Firestorm) och använt mig lite av Freeze Pulse...

Visa signatur

i7 960 TRUE(2*120mm ScytheGT) @ 3.85GHz|ROG Rampage III Formula x58|FD Define R4 Titanium(5*140mm)|XFX CE850W|6x4GB DDR3|RTX3060|Intel X25-M 160GB+Crucial m4 512GB+PNY 1TB+HDD 500GB+HDD 1,5TB+2TB|Externa: 2*WD 2TB|Fåner:Mi Mix 2S|Galaxy S22|Moto G5|Galaxy S5|Galaxy S4

Permalänk
Skrivet av Iliyena:

Hoppas få lite speltid så jag kan nå Maps eller dylikt innan wipe iaf, man vill ju ta del av allt man kan.

Några tankar runt builds ni ska köra så man kan kopiera eller bygga nått som har en helt annan vinkel för att kunna spela ihop?

Jag har funderingar på en enkel simpel en-elements caster, antagligen Witch. Men hittar jag en enkel build för Templar kanske den blir caster, man går ju ändå ihop med skillträdet på Templar och Witch när man ska nå vissa nodes. Fortfarande inte riktigt besämt mig för om det är cold/lightning/fire ännu... Bara spelat Fire (Fireball/Firestorm) och använt mig lite av Freeze Pulse...

Tycker jag ser mycket lghtning med fork. Speciellt den lightning totemen.

Provade en 2H Mara en kort stund och det var brutalt effektivt. Funderar på att gå en ren blockbot/tank med en duelist. Eller en elemental archer av något slag.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Överkill:

Tycker jag ser mycket lghtning med fork. Speciellt den lightning totemen.

Provade en 2H Mara en kort stund och det var brutalt effektivt. Funderar på att gå en ren blockbot/tank med en duelist. Eller en elemental archer av något slag.

Skickades från m.sweclockers.com

Som jag förstått det så tappar Marauder en del i end-game om man inte har rätt prylar och andra klasser börjar skina, melee som måste stå intill mobs verkar innebära döden i end-game sen.

Spork lär nerfas och +1 Totem ligger lite mer avsides på skillträdet numera tyckte jag mig se, vet inte om Totems är nerfade i sig så att builden med Sparktotems invalideras helt, antagligen inte, allt som funkat ska funka hyffsat. Jag har lekt med Fireball+Lesser Multiple Projectiles, mycket effektivt då de skadar över en liten yta vid träff, 3 mobs kan alltså träffas av 3 (lite svagare så klart) Fireballs på en attack, på nära håll träffar man alltid en mob med alla 3 projektiler (70%*3 DMG för 1,5*MP är finfint och sedan går skadan upp tills man fastnar pga. dex-kravet).

Testade Fork och Chain också, Chain var cool med Fireball då den blir målsökande, men mot ensamma mobs blev den helt menlös... Jag vill spela nått annat men kommer inte kunna låta bli att gå Fire-witch antagligen. Det är hemskt det där med att man inte kan låta bli vissa saker... Chaos Inoculation blir inte lika OP heller. :/

Visa signatur

i7 960 TRUE(2*120mm ScytheGT) @ 3.85GHz|ROG Rampage III Formula x58|FD Define R4 Titanium(5*140mm)|XFX CE850W|6x4GB DDR3|RTX3060|Intel X25-M 160GB+Crucial m4 512GB+PNY 1TB+HDD 500GB+HDD 1,5TB+2TB|Externa: 2*WD 2TB|Fåner:Mi Mix 2S|Galaxy S22|Moto G5|Galaxy S5|Galaxy S4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anaii:

Känns som det är ett "i väntan på diablo 3" lir för min del. Hade det kommit för 2-3 år sedan hade det kunnat bli något stort. Nu ska det tävla med D3 vilket inte kommer bli lätt.

xD lite kul såhär i efterhand

Visa signatur

Censorship is for the weak
----------------------------------
i5 6600K @ 4.7 | MSI GeForce GTX 980 Ti 6GB Gaming | ASUS Z170 PRO GAMING | 16GB 2400mhz | 850 EVO 250GB SSD | 2+1+1TB HDD | NH-U12P SE2 | Define S | XL2411Z 144Hz |

Permalänk
Konsolgrävare

Här har ni 3 st beta keys för er som inte orkar vänta tills 23 januari! fick dom nyss när jag köpte bronze supporter pack!
SHT8P-5HMDX-QS4QU-CPQQG
SHELW-FZBFR-2VS99-U44QB
SHEVC-5PEVJ-2G656-YFB4X

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Överkill:

Någon som sitter på en extranyckel som inte kommer användas innan OBT?

ta någon från dom övre innan dom tar slut!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Här har ni 3 st beta keys för er som inte orkar vänta tills 23 januari! fick dom nyss när jag köpte bronze supporter pack!
SHT8P-5HMDX-QS4QU-CPQQG
SHELW-FZBFR-2VS99-U44QB
SHEVC-5PEVJ-2G656-YFB4X

JAG FICK MITTERSTA NYCKELN

OMFG, LYCKOBARN JAG ÄR DÅ

Edit: Glömde, taaaack! <3

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Xenoz:

JAG FICK MITTERSTA NYCKELN

OMFG, LYCKOBARN JAG ÄR DÅ

Edit: Glömde, taaaack! <3

haha chill

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Skrivet av tyvar1:

ta någon från dom övre innan dom tar slut!

Orkade inte vänta så jag köpte en nyckel för 10$ !

tack ändå!

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Överkill:

Orkade inte vänta så jag köpte en nyckel för 10$ !

tack ändå!

hihi ok

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Söker folk att spela med! tänkte försöka dra 30+ idag. Gärna folk som spelat förut, lvl40+ / har mumbleserver om det behövs / PM

Permalänk
Medlem
Skrivet av to0shy:

Söker folk att spela med! tänkte försöka dra 30+ idag. Gärna folk som spelat förut, lvl40+ / har mumbleserver om det behövs / PM

du har PM

Permalänk
Medlem

snart start! någon mer som är på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av to0shy:

snart start! någon mer som är på?

tydligen en patch på 1.53gb nu och det går väldigt slött 1%

Permalänk
Medlem

Håller på och tankar patchen för tillfället, ska bli kul att testa.

Permalänk
Medlem

Nattskift, drar ner patchen imorgon, kanske hinner få in nån timmes speltid innan nästa nattskift... Hann aldrig till maps i CB, men tog mig f*n på att ta mig till Merciless så gjorde slut på Vaal Oversoul i Ruthless, överraskande enkelt när man gör mycket skada för att man struntat i överlevnadsegenskaperna

Visa signatur

i7 960 TRUE(2*120mm ScytheGT) @ 3.85GHz|ROG Rampage III Formula x58|FD Define R4 Titanium(5*140mm)|XFX CE850W|6x4GB DDR3|RTX3060|Intel X25-M 160GB+Crucial m4 512GB+PNY 1TB+HDD 500GB+HDD 1,5TB+2TB|Externa: 2*WD 2TB|Fåner:Mi Mix 2S|Galaxy S22|Moto G5|Galaxy S5|Galaxy S4

Permalänk
Medlem

Ingen som spelat något? Hade problem med patchning och annat, är en lvl 15 witch nu i alla fall. Såg folk dinga 45 redan, helt stört!

Visa signatur

i7 4790k @ stock, 16gig ram @1866mhz, GTX TITAN @ stock kylare 1000ghz; Soundblaster Zx som driver AKGQ701/ATH-M50.

Permalänk
Skrivet av Grayson:

Ingen som spelat något? Hade problem med patchning och annat, är en lvl 15 witch nu i alla fall. Såg folk dinga 45 redan, helt stört!

Är runt 15 jag med. Ja det är galet hur dem drar iväg i lvls!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Grayson:

Ingen som spelat något? Hade problem med patchning och annat, är en lvl 15 witch nu i alla fall. Såg folk dinga 45 redan, helt stört!

15?
powerlevelare där!

Många som kört beta ett tag som maxar på
är själv 13 eller så.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Har just tagit mig till act 2, längtar till att få se act 3 senare. blir nytt för mig

Permalänk
Medlem

Sitter och tankar open betan nu, satan i mig så segt det går!

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Medlem

RIP lvl 35 fan så jävla svår act3 är!

Permalänk
Medlem

Tänkte köra en Duelist med dual wield som spec. Tänkte köra mitt träd så här:

http://www.pathofexile.com/passive-skill-tree/AAAAAgQAAAYDAAO...

Tänkte höra ifall någon kanske har kört något liknande och har lite input? Körde tyvärr aldrig stängda betan så detta blir mitt första försök

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ErDraug:

Tänkte köra en Duelist med dual wield som spec. Tänkte köra mitt träd så här:

http://www.pathofexile.com/passive-skill-tree/AAAAAgQAAAYDAAO...

Tänkte höra ifall någon kanske har kört något liknande och har lite input? Körde tyvärr aldrig stängda betan så detta blir mitt första försök

Dold text

Du kommer att dö så galet fort och mycket och hela tiden. Skaffa iron reflexes, definitivt, och använd hälften av poängen på life nodes. Du behöver dessutom se till så att du inte använder mer än typ 80 poäng när du planerar. 111 är inte realistiskt, så sätt inte ut alla poängen.

Spelet är så överlevnads baserat. Även om du kör på default league så får du +15% i XP varje gång du dör, katastrof på riktigt och inte alls bra. Alltså måste du specca MYCKET mer överlevnad. Som sagt, skaffa massor med liv och Iron reflexes, ta gear med armor och evade, då kommer du vara golden. Typ såhär: http://www.pathofexile.com/passive-skill-tree/AAAAAgQAAAYEsQU...

Gå ej till blood magic först, utan dual wielden och iron reflexes till höger. Du behöver egentligen minst 70 int för att kunna använda gems och så. Det där borde funka bra för dig! Lycka till.

Visa signatur

i7 4790k @ stock, 16gig ram @1866mhz, GTX TITAN @ stock kylare 1000ghz; Soundblaster Zx som driver AKGQ701/ATH-M50.

Permalänk
Medlem

Körde en bra stund igår, kom till level 13 med en Marauder.
Aldrig spelar D1 faktiskt men ävl D2, detta spel har en skön stil också... gillart!

Ska prova en Templar också, det verkar som man kan bygga gubbar nästan hursomhelst, coolt.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|