Permalänk
Medlem
Skrivet av 13ers3rk:

Köpte nyss en nyckel för att komma in, tyckte Diablo 3 var årets flopp så nu får vi se med detta spel!

"PROTIP": Om du stöter på föremål som heter Gemcutter's Prism, Divine Orb eller Regal Orb...byt inte bort dem i början av spelet! :'(

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Windir87:

"PROTIP": Om du stöter på föremål som heter Gemcutter's Prism, Divine Orb eller Regal Orb...byt inte bort dem i början av spelet! :'(

Något du råkade göra :D?

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem
Skrivet av 13ers3rk:

Något du råkade göra :D?

Vad får dig att tro det?

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Windir87:

Vad får dig att tro det?

Ingen aning ^^, spelar iaf Templar och är level 7 nu, kör mycket defensives men också mycket damage samtidigt.

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem

Min level 43 Shadow har snart hoppslagit sig fram genom Cruel. Har sjukt mycket evasion (2600 = 55%) och dodge (20%) så hittills går allting väldigt smidigt. Får väl se vad Merciless har att bjuda på.

Det enda som innebär problem i nuläget är att jag sällan lyckas undvika spells. Kanske måste sikta på Phase Acrobatics så småningom men då lär jag offra attackspeed och physical damage för mina claws.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Avstängd

Själv har jag i stort sätt slutat att spela D3, Path of Exile har tagit över helt. Det är ju ett betydligt bättre spel trots att det fortfarande är i beta.

Permalänk
Medlem

Har kollat på det här spelet ett tag, men har inte tagit chansen att prova det. Har spelat sånna hära spel mycket i mina dagar, bla torchlight och d3. Men är det svårt på ett rättvist sätt?
Själv tycket jag D3 var alldeles för lätt till en början, men blev sen genast för svårt. Ett spel ska vara svårt, men D3 är bara "svårt, svårt" just nu och det förstör bara spelupplevelsen(Vad man än gör så dör man, absolut ingen taktik bakom något). Är detta utmanare som tar bort det? efter ett par youtube videos så ser det verkligen mer "Diablo" ut än vad Diablo 3 gör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DAoG:

Har kollat på det här spelet ett tag, men har inte tagit chansen att prova det. Har spelat sånna hära spel mycket i mina dagar, bla torchlight och d3. Men är det svårt på ett rättvist sätt?
Själv tycket jag D3 var alldeles för lätt till en början, men blev sen genast för svårt. Ett spel ska vara svårt, men D3 är bara "svårt, svårt" just nu och det förstör bara spelupplevelsen(Vad man än gör så dör man, absolut ingen taktik bakom något). Är detta utmanare som tar bort det? efter ett par youtube videos så ser det verkligen mer "Diablo" ut än vad Diablo 3 gör.

Har spelat igenom halva Inferno i D3 så jag förstår precis vad du menar med "svårt, svårt". Alla "mortar/invulnerable minions/extra health/fast-mobs" gör att spelet helt enkelt inte är roligt att spela.

Är inne på tredje rundan (Ruthless) i PoE nu och jag skulle vilja säga att svårighetsgraden är väldigt bra balanserad. På "Normal" måste du fortfarande spela engagerat för att inte dö. Samtidigt krävs det att du tänker till kring hur du placerar dina skills, i annat fall kan du få det riktigt kämpigt senare i spelet.

Respec har de löst på ett mycket bra sätt. Du kan få "Respec-points" genom quests och föremål.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk

Är det några som vill spela PoE imorgon? Ska precis börja på act 2 och är ca lvl 12 eller så startar jag en ny gubbe.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av johan_1991:

Är det några som vill spela PoE imorgon? Ska precis börja på act 2 och är ca lvl 12 eller så startar jag en ny gubbe.

Jobbar eftermiddagshelg...

Hinner kanske spela lite mellan 11:00 - 13:00. Är lvl 43 men jag kan tänka mig att börja om som Templar eller Marauder.

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk

Är det nån som ska spela hardcore ladder racet i helgen? http://www.pathofexile.com/forum/view-thread/38584

Visa signatur
Permalänk

efter kommandes veckas slut så fixar jag beta och testar, ni är min hjälp på traven inne i spelet sen ;D

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem

Akt 2 på Ruthless. Nu börjar det kännas på riktigt, har knappt råd att göra ett misstag och det är lite läskigt att förlita sig på Evasion/Dodge/Life on hit.

Nu blir det till att lägga lite skills på Maximum Health och mer Evasion.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Skrivet av Windir87:

Akt 2 på Ruthless. Nu börjar det kännas på riktigt, har knappt råd att göra ett misstag och det är lite läskigt att förlita sig på Evasion/Dodge/Life on hit.

Nu blir det till att lägga lite skills på Maximum Health och mer Evasion.

Skickades från m.sweclockers.com

Är det Shadow du spelar? Själv startade jag en Duelist igår och satsar på duel wield och attack speed till en början.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av johan_1991:

Är det Shadow du spelar? Själv startade jag en Duelist igår och satsar på duel wield och attack speed till en början.

Ja, kör följande build:

Klass: Shadow
Level: 46

Aktiva skills (offensiva) : Dual/Viper/Flicker Strike/Fire Trap

Aktiva skills (defensiva) : Grace/Temporal Chains/Phase Run

Passiva skills: Soul Raker III/Claw Damage/Dodge/Phase Dodge

Jag använder Grace för att få förhöjd Evasion. Sedan kör jag Dual Strike när jag snabbt behöver få upp mitt liv (Life on Hit-support gem). Temporal Chains för att sega ned fiendehorder och sedan Fire Trap för att se dem dö. Mot elites/bossar använder jag oftast Viper Strike så att jag kan göra mycket skada utan att vara inom räckvidd. Flicker Strike är fantastiskt bra för att komma åt summoners.

Väldigt experimentell build som är sjukt rolig att spela och håller mot det mesta. Evasion är dock något läskigt eftersom en träff ofta kan vara dödlig. Har i snitt legat på 55% Evasion och 20% Dodge så för det mesta har det varit lugnt.

Har även något låg attackspeed, men jag slår åtminstone ganska hårt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk

Räcker det att regga sig på hemsidan för att vara med i utlottningen?
EDIT: Får man behålla sina gubbar när det går från Beta till retail?

Samma som alla andra, om någon har en nyckel att avvara

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mårten C:

Räcker det att regga sig på hemsidan för att vara med i utlottningen?
EDIT: Får man behålla sina gubbar när det går från Beta till retail?

Samma som alla andra, om någon har en nyckel att avvara

Ja, registrera dig och vänta eller betala 70:- för att få nyckel + credits direkt.

Allt kommer att försvinna från Closed Beta till Open Beta och antagligen från Open Beta till Retail.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem

Måste säga att jag har riktigt höga förväntningar på leagues/ladders i det här spelet.

Känns som att ekonomin är perfekt för den typen av upplägg. Ska bli grymt spännande att vara med i en fräsch ekonomi där risken för inflation är avsevärt mindre än i Diablo-serien. All form av valuta går ju att använda till att förbättra utrustning och skills, därefter stannar inte valutan kvar i systemet.

Bytte för övrigt till mig en Gemcutter's Prism igår, endast 50 Orbs of Alteration Å andra sidan har jag under 50 timmars spelande inte hittat en endaste GCP så priset är antagligen befogat .

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Skrivet av Windir87:

Måste säga att jag har riktigt höga förväntningar på leagues/ladders i det här spelet.

Känns som att ekonomin är perfekt för den typen av upplägg. Ska bli grymt spännande att vara med i en fräsch ekonomi där risken för inflation är avsevärt mindre än i Diablo-serien. All form av valuta går ju att använda till att förbättra utrustning och skills, därefter stannar inte valutan kvar i systemet.

Bytte för övrigt till mig en Gemcutter's Prism igår, endast 50 Orbs of Alteration Å andra sidan har jag under 50 timmars spelande inte hittat en endaste GCP så priset är antagligen befogat .

Skickades från m.sweclockers.com

Håller med dig. Måste säga att jag va tveksam innan jag fick en nyckel om jag skulle tycka om spelet men så fort jag började spela det så fastna jag.
Hoppas det är lite fler svenskar som börjar spela, det är ju lite tomt på servarna på nätterna.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Registrerade mig igår för beta men har inte fått en nyckel, finns det något speciellt datum för det?

Är pank så kan inte betala heller annars hade jag gjort det för detta ser riktigt trevligt ut och D3 klarar jag verkligen inte mer av...

Edit: Ser nu på sidan att det finns en beta invite timer, nåja bara att vänta på sitt nick då antar jag...

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av kr0owe:

Registrerade mig igår för beta men har inte fått en nyckel, finns det något speciellt datum för det?

Är pank så kan inte betala heller annars hade jag gjort det för detta ser riktigt trevligt ut och D3 klarar jag verkligen inte mer av...

Edit: Ser nu på sidan att det finns en beta invite timer, nåja bara att vänta på sitt nick då antar jag...

Ja, det delas ut nycklar med jämna mellanrum så det är bara att hålla ut. Annars kör ju Open Beta igång någon gång i mitten av augusti

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Windir87:

Ja, det delas ut nycklar med jämna mellanrum så det är bara att hålla ut. Annars kör ju Open Beta igång någon gång i mitten av augusti

Trevligt, men då har jag antagligen redan köpt det. (:

Såg nu att man kunde öka chanserna genom att skapa en tråd i forumet så var snabb med att skapa en.

Skrivet av Windir87:

Ja, registrera dig och vänta eller betala 70:- för att få nyckel + credits direkt.

Allt kommer att försvinna från Closed Beta till Open Beta och antagligen från Open Beta till Retail.

Skickades från m.sweclockers.com

Hur länge varar open beta och finns det något releasedatum ännu?

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av kr0owe:

Trevligt, men då har jag antagligen redan köpt det. (:

Såg nu att man kunde öka chanserna genom att skapa en tråd i forumet så var snabb med att skapa en.

Hur länge varar open beta och finns det något releasedatum ännu?

Det finns inget slutligt releasedatum än men enligt utvecklarnas F.A.Q. verkar det vara direkt efter Open Beta:

Citat:

1. When will Path of Exile be released?
We haven't announced a specific release date, but we entered public Closed Beta in August 2011 and are gradually expanding the pool of testers until we're in Open Beta (likely to be in August 2012), and then release.

- http://www.pathofexile.com/faq/

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Windir87:

Det finns inget slutligt releasedatum än men enligt utvecklarnas F.A.Q. verkar det vara direkt efter Open Beta:

- http://www.pathofexile.com/faq/

Ok då är det ju ändå ganska nära.

Läser för tillfället lite på PoE's officiella sida och spelet blir bara mer och mer intressant.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Skrivet av kr0owe:

Ok då är det ju ändå ganska nära.

Läser för tillfället lite på PoE's officiella sida och spelet blir bara mer och mer intressant.

Det är public stress test i helgen! http://www.pathofexile.com/publicweekend/

Och så är 0.9.11 Patchen släppt. Changelog: http://www.pathofexile.com/forum/view-thread/39492/page/1

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Råkade sabba min gubbe igår. Efter patchen krävdes det tydligen att man har fotografiskt minne av hur man valt i förmågeträdet. Det hade jag såklart supit bort, skillsen blev åt skogen och jag kunde inte använda mina items längre. Ett väldigt bra spel i övrigt, betydligt bättre än P12-spelet D3.

Visa signatur

Gentoo Desktop: Ryzen 3600X | 32 GB
Server: Intel G7400T
Commodore 64C + 1541u2

Permalänk
Medlem

Kan nog leta fram några friend keys!

Langa nick i PoE så slänger jag vidare till de som har väntat längst

Visa signatur

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zcorc:

Kan nog leta fram några friend keys!

Langa nick i PoE så slänger jag vidare till de som har väntat längst

Om du hittar får du gärna skicka en till kr0owe84. (:

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Uppgraderade precis till silver och fick bl.a. två nya nycklar till Closed Beta. Jag bjuder på en av dessa nedan:

Citat:

Tagen

Ha så skoj

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem

Hallå! Nån som sitter på en beta nyckeloch inte har behov av den så tar jag tacksamt emot den