Permalänk
Medlem

Göttans, nu har man att nöta. Missade ut på Betan. Men nu damer och herrar. Syns in-game!

--BARACAPS

Visa signatur

Suomi Armeija
Kapteeni T. Salo

Permalänk

Är riktigt glad jag äntligen fick chansen att testa detta lir, men blev desto mer besviken när jag faktiskt började spela. Visst är det mer likt diablo2 än vad 3an var, men spelet känns redan gammalt och det är inte ens släppt än Hoppas det blir bättre i senare akter...

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Är riktigt glad jag äntligen fick chansen att testa detta lir, men blev desto mer besviken när jag faktiskt började spela. Visst är det mer likt diablo2 än vad 3an var, men spelet känns redan gammalt och det är inte ens släppt än Hoppas det blir bättre i senare akter...

När man precis har börjat PoE kan grafiken kännas ful och gammal, men efter ett tag så fattar man att dom har gjort det som det är för att få den rätta, mörka känsla. I alla fall enligt mig

Nu vet jag inte hur långt du har kommit än men jag antar att du bara spelat en akt eller två på normal. PoE är ganska slött och tråkigt i början men blir mycket bättre när man har movement speed skor och lite attack speed gear/passives. Och sen så blir inte support gems intressanta förrens runt level 31, så jag rekomenderar att man iaf spelar upp till lvl 40 innan man bestämmer sig.

Jag har haft alldeles för många polare som har spelat upp till level 10-15 och sedan slutat för dom tyckte det va tråkigt. Det dom inte fattar är att PoE är ett spel som växer hela tiden, man får fler möjligheter med tiden. Inte som tex D3 där man rätt snabbt får en hel del skills, men senare i spelet så händer inte så mycket på den fronten. Jag tror att detta är anledningen till att många slutar D3 strax efter dom har nått level 60.

Permalänk
Medlem

Skill tree är ju enormt i detta spel det tar ju verkligen tid att få sin karaktär någorlunda bra och det är sådant system man önskar d3 hade, men dom har gjort det alldeleles för lätt, och jävlar vad folk snackar skit om detta spel, är alla d3 kids avundsjuka eller folk är verkligen tragiska ett gratis spel som slå d3 på nästan det mesta.

Permalänk
Skrivet av Kemichal:

När man precis har börjat PoE kan grafiken kännas ful och gammal, men efter ett tag så fattar man att dom har gjort det som det är för att få den rätta, mörka känsla. I alla fall enligt mig

Nu vet jag inte hur långt du har kommit än men jag antar att du bara spelat en akt eller två på normal. PoE är ganska slött och tråkigt i början men blir mycket bättre när man har movement speed skor och lite attack speed gear/passives. Och sen så blir inte support gems intressanta förrens runt level 31, så jag rekomenderar att man iaf spelar upp till lvl 40 innan man bestämmer sig.

Jag har haft alldeles för många polare som har spelat upp till level 10-15 och sedan slutat för dom tyckte det va tråkigt. Det dom inte fattar är att PoE är ett spel som växer hela tiden, man får fler möjligheter med tiden. Inte som tex D3 där man rätt snabbt får en hel del skills, men senare i spelet så händer inte så mycket på den fronten. Jag tror att detta är anledningen till att många slutar D3 strax efter dom har nått level 60.

Testade lite till ikväll och måste hålla med om att det blivit bättre vid lite högre lvl (18 nu) men är fortfarande verkligen inte imponerad, kommer dock fortsätta imorgon för att se om utvecklingen fortsätter åt rätt håll och det blir lite fart och action i det hela

Skrivet av HazZarD:

Skill tree är ju enormt i detta spel det tar ju verkligen tid att få sin karaktär någorlunda bra och det är sådant system man önskar d3 hade, men dom har gjort det alldeleles för lätt, och jävlar vad folk snackar skit om detta spel, är alla d3 kids avundsjuka eller folk är verkligen tragiska ett gratis spel som slå d3 på nästan det mesta.

Mycket möjligt de har ett bättre endgame, det vet jag inte än och ingen annan heller för den delen, men det är en otroligt fattig spelupplevelse i början jämfört med D3 i alla fall om du nu vill jämföra de 2 spelen.

Permalänk
Avstängd

PoE är riktigt grymt, samma känsla som man hade i diablo 2 när det begav sig back in the days(var nyss inne på SWE-1 chatt kanalen på diablo 2.....ganska öde och ensamt)

Visa signatur

CoD are for kiddos, Real men are playing Quake
Windows are for noobies real geeks uses Linux
Apple are for horses real animals uses non-fruit shit.

Permalänk
Medlem

Ser onekligen trevligt ut grafikmässigt. Önskar att Diablo 3 hade sett ut såhär. Synd bara att det är ytterligare ett online spel, hade varit grymt om dom hade gjort det som offline också. Nu får man väl dom vanliga pingproblemen beroende på var man är relativt
servrarna.

Någon som vet om pingen är märkbar i spelet, eller om det är kodat som i Diablo 3 där man oftast inte märker så mycket av den?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HazZarD:

Skill tree är ju enormt i detta spel det tar ju verkligen tid att få sin karaktär någorlunda bra och det är sådant system man önskar d3 hade, men dom har gjort det alldeleles för lätt, och jävlar vad folk snackar skit om detta spel, är alla d3 kids avundsjuka eller folk är verkligen tragiska ett gratis spel som slå d3 på nästan det mesta.

D3 fanboys snackar skit om D3 och PoE fanboys snackar skit om D3 : /

Permalänk

Roligt spel, det enda jag egentligen stör mig på är att man bara kan respecca väldigt lite.
1. Man kan inte testa olika "builds" för skoj skull utan att levla upp en ny gubbe varje gång.
2. Risk att den "builden" man har inte fungerar på högre levlar.
3. Kommer antagligen bli väldigt enformigt när man når högre levlar, tex om man har satsat på Lightning så kan man inte bara ändra till Fire hur som helst.

Tycker arpg spel blir roligare ju högre upp i level man kommer och man börjar få fart på dps och gear och kan experimentera lite.
Finns väl några fördelar också men passar inte riktigt min spelstil utan vill ta mig längre fram i storyn och göra ändringar på min karaktär under spelets gång istället för att levla och göra samma quest gång på gång.

Så det är bara hoppas att det jag gjort än så länge håller, för tror inte jag skulle orka börja om på nytt

Visa signatur

PC: Define R3 | Asus Rampage II GENE | i7 920 | EVGA 660ti | 6GB RAM | 3TB HDD | Corsair 750W |
Ljud: Cambridge Audio DacMagic Plus - Beyerdynamic Dt990

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimbow1234:

Roligt spel, det enda jag egentligen stör mig på är att man bara kan respecca väldigt lite.
1. Man kan inte testa olika "builds" för skoj skull utan att levla upp en ny gubbe varje gång.
2. Risk att den "builden" man har inte fungerar på högre levlar.
3. Kommer antagligen bli väldigt enformigt när man når högre levlar, tex om man har satsat på Lightning så kan man inte bara ändra till Fire hur som helst.

Du kan ju alltid ta och farma ihop en del Orbs of Regret så att du kan allokera dina skills. Det här är ett spel som blir bättre ju längre man spelar. När du når hög level har du tillgång till massvis med skills och supportskills så du kan prova på mängder med kombinationer.

För övrigt är PoE:s end-game tillräckligt omfattande för att man ska kunna spela det i flera år framöver:

http://www.youtube.com/watch?v=2S0RY2kQ3GM

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Avstängd

Gillade D3 men bekymret de hade var att det blir enformigt utan någon riktig belöning.
POE har lite mer av allt samt svårare att spela i en jämnare belastningskurva.
du belönas bättre i POE.

spelar en witch och är lite av en slagboll än för mobs.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk

Haha, kom fram till och testade Merviel ikväll, snacka om nederlag för min summon/fire witch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grayson:
Dold text

Du kommer att dö så galet fort och mycket och hela tiden. Skaffa iron reflexes, definitivt, och använd hälften av poängen på life nodes. Du behöver dessutom se till så att du inte använder mer än typ 80 poäng när du planerar. 111 är inte realistiskt, så sätt inte ut alla poängen.

Spelet är så överlevnads baserat. Även om du kör på default league så får du +15% i XP varje gång du dör, katastrof på riktigt och inte alls bra. Alltså måste du specca MYCKET mer överlevnad. Som sagt, skaffa massor med liv och Iron reflexes, ta gear med armor och evade, då kommer du vara golden. Typ såhär: http://www.pathofexile.com/passive-skill-tree/AAAAAgQAAAYEsQU...

Gå ej till blood magic först, utan dual wielden och iron reflexes till höger. Du behöver egentligen minst 70 int för att kunna använda gems och så. Det där borde funka bra för dig! Lycka till.

Unwavering Stance är den på hela tiden eller hur funkar den?
Och Iron reflexes det två tillsammans blir la en superb kombo då? eftersom evasion rating ifrån armor blir useless efter unwavering stance?

Tack för infon!

http://www.pathofexile.com/passive-skill-tree/AAAAAgQAAAYEsQU...

Så blir nog min specc efter din input, liten kombo mellan din och min

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ErDraug:

Unwavering Stance är den på hela tiden eller hur funkar den?
Och Iron reflexes det två tillsammans blir la en superb kombo då? eftersom evasion rating ifrån armor blir useless efter unwavering stance?

Tack för infon!

http://www.pathofexile.com/passive-skill-tree/AAAAAgQAAAYEsQU...

Så blir nog min specc efter din input, liten kombo mellan din och min

Dold text

Unwavering stance är permanent stun immunity. Är rätt trevligt faktskt, även om det inte är överdrivet mycket saker som stunnar så innebär det mer eller mindre alltid döden på högre levlar att bli stunnat. Saker är så satans farliga då.

Ser faktiskt rätt så bra ut sådär måste jag säga. Ett av probemen med speccen är dock att du har så djävla lite int. Du kanske klarar dig på att ha det, faktiskt, men som riktlinje vill man ha minst 60, helst 80 plus i alla stats från talents. Då kan man avända rätt gems och liknande i slutet, är så satans drygt att inte få equippa vissa supports och så, eller att lvla dem utan staten. För övrig. Gå Iron reflexes först skulle jag göra. Det eller blood magic, utan att försöka ta alltför mycket saker innan man kommit fram. Blood magic först känns lite som självmord när du närmar dig högre svårighetsgrader dock. Hur långt har du kommit nu?

Visa signatur

i7 4790k @ stock, 16gig ram @1866mhz, GTX TITAN @ stock kylare 1000ghz; Soundblaster Zx som driver AKGQ701/ATH-M50.

Permalänk
Skrivet av ErDraug:

Unwavering Stance är den på hela tiden eller hur funkar den?
Och Iron reflexes det två tillsammans blir la en superb kombo då? eftersom evasion rating ifrån armor blir useless efter unwavering stance?

Tack för infon!

http://www.pathofexile.com/passive-skill-tree/AAAAAgQAAAYEsQU...

Så blir nog min specc efter din input, liten kombo mellan din och min

Tittar du noga så ser du att du har några travel-points rakt ner från starten som är wasted.

Sen skulle jag ta de passiva svärd-nodesen som är rakt över unwavering stance istället för de rena accuracy-nodsen.

Vi kör väldigt snarlika builds Måste säga dock att jag lär skaffa mycket mer amrmor. Bossar börjar slå stenhårt nu i andra varvet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grayson:
Dold text

Unwavering stance är permanent stun immunity. Är rätt trevligt faktskt, även om det inte är överdrivet mycket saker som stunnar så innebär det mer eller mindre alltid döden på högre levlar att bli stunnat. Saker är så satans farliga då.

Ser faktiskt rätt så bra ut sådär måste jag säga. Ett av probemen med speccen är dock att du har så djävla lite int. Du kanske klarar dig på att ha det, faktiskt, men som riktlinje vill man ha minst 60, helst 80 plus i alla stats från talents. Då kan man avända rätt gems och liknande i slutet, är så satans drygt att inte få equippa vissa supports och så, eller att lvla dem utan staten. För övrig. Gå Iron reflexes först skulle jag göra. Det eller blood magic, utan att försöka ta alltför mycket saker innan man kommit fram. Blood magic först känns lite som självmord när du närmar dig högre svårighetsgrader dock. Hur långt har du kommit nu?

hehe tack för förslagen! Får la ändre speccen lite när man kommer högre upp. Är lvl 28 nu. Gillar spelet skarpt!

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk

Börjar bli trögt nu, act 3 på cruel, lvl 46 marauder, nästan enbart byggt survival.. Måste nog vänta på att några polare kommer ikapp.

Om någon har bågen "Quill Rain" så köper jag den för nästan vad som helst!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hur fan går man in i tredje akten? har ju dödat bossen... fattar inte måste man göra om skiten ?

Permalänk
Medlem

Är det fortfarande (open) beta, eller är det riktiga spelet igång nu, så det är bara att DL:a och in och kötta?

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Är det fortfarande (open) beta, eller är det riktiga spelet igång nu, så det är bara att DL:a och in och kötta?

Open Beta, men inga mer "wipes" vad jag känner till så det är väl bara att köra igång

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HazZarD:

Hur fan går man in i tredje akten? har ju dödat bossen... fattar inte måste man göra om skiten ?

göra om, kan bugga, dör du och är i stan medans bossen dör kan det bugga.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

jag tror att jag gillar PoE ganska mycket

Permalänk
Medlem
Skrivet av Överkill:

Tittar du noga så ser du att du har några travel-points rakt ner från starten som är wasted.

Sen skulle jag ta de passiva svärd-nodesen som är rakt över unwavering stance istället för de rena accuracy-nodsen.

Vi kör väldigt snarlika builds Måste säga dock att jag lär skaffa mycket mer amrmor. Bossar börjar slå stenhårt nu i andra varvet.

Wasted traveling points? vilka då? ser dem inte!

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Skrivet av ErDraug:

Wasted traveling points? vilka då? ser dem inte!

Linjen rakt ovanför den dubbla sword-spec cirkeln så har du 5st poäng satt i 10dex/str som du kan ta bort utan att tappa något.

Du kanske har planerat något inför framtiden så du kanske måste ha dem.

Sen kan man diskutera den 10% mana cost noden när du kör blood magic.

Permalänk
Medlem

Verkar fruktansvärt ostabilt ikväll, jag och en kompis har blivit DC:ade ett flertal gånger under kvällen, och nån gång så hade vi inga characters när vi väl kom in.

Jaja, det är ju en beta, går ju alltid att skylla på det.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Har vart ostabilt hela helgen. Dom hade inte räknat med så många som skulle prova på det så dom har inte servers så det funkar. igår kväll var det 10k i kö, lagom roligt när man vart dcad Några på sweC som spelar hc ? har 3 gubbar 26-32 i början av act3 men ingen och spela med fett tråkigt. Mina polare är för fega för att spela hc. Släng ett pm så hörs vi ingame

Permalänk
Medlem

Länge sedan jag körde på mitt beta-konto på POE, har det hänt nått kul? Sitter och längtar efter att få kör Grim Dawn. Men inget fel på POE.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Överkill:

Linjen rakt ovanför den dubbla sword-spec cirkeln så har du 5st poäng satt i 10dex/str som du kan ta bort utan att tappa något.

Du kanske har planerat något inför framtiden så du kanske måste ha dem.

Sen kan man diskutera den 10% mana cost noden när du kör blood magic.

OK, tack tänkte att den transferrade till hp cost när man har blood magic.. Maybe not?

Sedan undrar jag vilka spells du kör? Jag kör mycket dual strike med life gain on hit och critical strike multiplier som support gems.
Samt Cleave attack när man möter många

och flicker strike för att ta sig in och ur fighterna..

Sedan vet någon hur support gemen som increasar rarity på drops fungerar? Måste man ha den som support gem på spellen/moven som dödar moben man attackerar?

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Skrivet av ErDraug:

OK, tack tänkte att den transferrade till hp cost när man har blood magic.. Maybe not?

Sedan undrar jag vilka spells du kör? Jag kör mycket dual strike med life gain on hit och critical strike multiplier som support gems.
Samt Cleave attack när man möter många

och flicker strike för att ta sig in och ur fighterna..

Sedan vet någon hur support gemen som increasar rarity på drops fungerar? Måste man ha den som support gem på spellen/moven som dödar moben man attackerar?

Reduced mana cost funkar med blood magic. Minskar hp cost med andra ord. Du måste ha item rarity länkat med skillen du dödar med.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Limerence:

Reduced mana cost funkar med blood magic. Minskar hp cost med andra ord. Du måste ha item rarity länkat med skillen du dödar med.

Skickades från m.sweclockers.com

Nice, då blir det nog reduced mana cost där... Får se

Men fy fan att den måste vara länkad... Då swappa gems i slutet av fighter då bara för att

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)