Permalänk
Medlem

Path of Exile

Hej,

Kan verkligen rekommendera folk att regga sig för stängd beta som nu pågår för fullt.

Är med sen i Söndags och detta spel har samma känsla som Diablo 1 fast uppdaterat.

www.pathofexile.com

Visa signatur

HEJ

Permalänk
Medlem

Är redan reggad sedan en tid tillbaka. Har dock inte fått beta invite än.

Känns som det är ett "i väntan på diablo 3" lir för min del. Hade det kommit för 2-3 år sedan hade det kunnat bli något stort. Nu ska det tävla med D3 vilket inte kommer bli lätt. Ändå ett "måste testa" för min del.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem

Jag har väntar på min beta nyckel, dock så bjuder dom in ca 100 personer om dagen och det är ca 50.000 personer som står i beta poolen och väntar på utlottning. Så det kommer nog ta en stund innan jag kommer med i betan.

Spelet i sig ser helt fantastiskt ut, gillar det innovativa dom har med passiv-skill tree och hur dom löser dom aktiva skillsen.
Vete fan vilket jag kommer att satsa på i dagsläget, d3 eller PoE. För en månad sen var det en no brainer men nu vete fan

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk
Medlem

Från att ha varit rätt sparsamt med action-rpg kommer det alltså snart en bunt. Diablo III, Torchlight II, Path of the Exile och sist men inte minst Grim Dawn. Den sista görs av i stort sett samma gäng som gjorde Titan Quest och verkar också lovande. Får hålla koll på allihop helt enkelt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Från att ha varit rätt sparsamt med action-rpg kommer det alltså snart en bunt. Diablo III, Torchlight II, Path of the Exile och sist men inte minst Grim Dawn. Den sista görs av i stort sett samma gäng som gjorde Titan Quest och verkar också lovande. Får hålla koll på allihop helt enkelt.

Diablo 3 gjorde väl marknaden uppmärksam på att där fanns ett genuint intresse av den här typen av spel. Jag tror mest på D3/Torchlight II av dessa iof.

Permalänk
Medlem

Path of Exile påbörjades innan d3 vart utannonserat, dom såg den tomma marknaden och slog till. Tyvärr så verkar dom bli färdiga med sin produkt samtidigt som alla andra tungviktare kommer.

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk
Medlem

Installationen av betan klart, dags att testa

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem
Skrivet av {SWEC}Rool82:

Installationen av betan klart, dags att testa

Dela gärna med dig av första intryck osv.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem

Om vi säger så här, det är det perfekta spelet i väntan på Diablo 3
Det känns väldigt likt Diablo, dock är talang trädet väldigt olikt andra spel.
Det är bara passiva skills i trädet, och för att få nya attacker m.m så får man sätta i socket.
Har bara hunnit upp till lvl 7 på min Marauder än så det är mycket kvar att testa

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem

Kollar in på sidan dagligen för att se om jag fått någon betenyckel. Men icke!

Ser helt ok ut av de filmer jag sett.

Permalänk
Medlem
Skrivet av {SWEC}Rool82:

dock är talang trädet väldigt olikt andra spel.

Fick nästan en chock när jag såg det första gången.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Fick nästan en chock när jag såg det första gången.

Jag också

http://i63.photobucket.com/albums/h146/Orcao/PoESkillTree.jpg

Permalänk
Medlem

Jag har spelat till och från sen början av september, det är ett trevligt ARPG men har verkligen ingenting av det som gjorde D2 och som kommer göra D3 till bra spel.

I nuläget är det ren grind (finns knappt några quests/lore) animationerna när man slåss är extremt få till antalet och det känns relativt klumpigt att navigera till och från osv. Miljöerna finns det lite olika av, men för lite detaljer osv.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

Jag har spelat till och från sen början av september, det är ett trevligt ARPG men har verkligen ingenting av det som gjorde D2 och som kommer göra D3 till bra spel.

I nuläget är det ren grind (finns knappt några quests/lore) animationerna när man slåss är extremt få till antalet och det känns relativt klumpigt att navigera till och från osv. Miljöerna finns det lite olika av, men för lite detaljer osv.

Låter inte direkt som ett bra första intryck

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem

Låter som varför spelet fortfarande är på ett beta stadium i utvecklingen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fakecake:

Låter som varför spelet fortfarande är på ett beta stadium i utvecklingen.

Det här är den sämsta ursäkten ett spel kan ha. Visst, det är inte färdigt (mechanics, buggar, quests, lore osv kommer uppdateras) men dom kommer inte börja om från början med design och animationer tills spelet släpps.

Jag har dock spelat mer, skillsystemet är intressant uppbyggt och det finns en underhållningsfaktor, jag har bara svårt att se varför folk ska plocka POE före något annat ARPG som Torchlight 2 eller D3.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

Sämsta ursäkten är det inte och nej jag tror inte heller dem lär börja om från början och det lär dem inte behöva men dem kan lägga till fler animationer.

Om man skulle välja D3 eller Torchligth 2 istället är svårt att säga när jag inte har testat något av dem 2.

Permalänk
Medlem

Jag har heller aldrig varit ett fan av spel som är helt instance-based. Diablo-serien har iaf en vanlig värld som man sedan tar sig ut till olika dungeons via medans PoE endast har en questhub med portaler, det tilltalar inte mig riktigt.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

smaken är som baken delad (godast i mitten?), och det är väl bra det för om alla hade haft samma åsikter så hade världen sett rolig ut.

Permalänk

Reggade mig på sidan för några veckor sedan och väntar bara på en beta key, spelet ser ganska intressant ut. Iaf tills Diablo 3 kommer.

Permalänk
Avstängd

Diablo 3 är en Titan Quest klon! Eller åtminstone så används exakt samma ljud.

Path of Exile är väl i grunden en MOD till Titan Quest? Samma motor iallafall.

Skrivet av KniFF:

Jag har heller aldrig varit ett fan av spel som är helt instance-based. Diablo-serien har iaf en vanlig värld som man sedan tar sig ut till olika dungeons via medans PoE endast har en questhub med portaler, det tilltalar inte mig riktigt.

Sist jag kollade så är Diablo 3 inte särskilt öppen öht. Går man in i en grotta så ser man väl en loadingscreen, vilket man inte gör i PoE/Titan Quest. Titan Quest hade ju dessutom 4-5 kontinenter, alla var öppna, såg endast laddningsskärm när man teleportade till ny kontinent. Tog ett par timmar att gå igenom de.

Var står det att POE endast har en Questhub med portaler?

Skrivet av KniFF:

jag har bara svårt att se varför folk ska plocka POE före något annat ARPG som Torchlight 2 eller D3.

Path of Exile is 100% free to play, for everyone, forever. Our website will allow the purchase of many in-game perks and aesthetic upgrades, but all of these are completely optional, and players can have a complete, fulfilling gaming experience without spending a penny.

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hamzta:

Diablo 3 är en Titan Quest klon! Eller åtminstone så används exakt samma ljud.

Path of Exile är väl i grunden en MOD till Titan Quest? Samma motor iallafall.

Sist jag kollade så är Diablo 3 inte särskilt öppen öht. Går man in i en grotta så ser man väl en loadingscreen, vilket man inte gör i PoE/Titan Quest. Titan Quest hade ju dessutom 4-5 kontinenter, alla var öppna, såg endast laddningsskärm när man teleportade till ny kontinent. Tog ett par timmar att gå igenom de.

Var står det att POE endast har en Questhub med portaler?

Alltså, jag spelar PoE och det är helt instance-based. Det existerar ingen "värld" utan det finns en liten by i varje act som är ca 1 "skärm" stor, resten av spelet är i instancer.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KniFF:

Alltså, jag spelar PoE och det är helt instance-based. Det existerar ingen "värld" utan det finns en liten by i varje act som är ca 1 "skärm" stor, resten är instancer.

Konstigt, då det ska vara som Titan Quest.
Och i videor ser man inga instancer direkt.

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Medlem

Well, alla loadscreens som existerar i spelet leder till en ny instance. Går du ut ur den och CTRL-klickar på 'portalen' öppnas en meny där kan man gå in i en ny instance av samma område med alla mobs vid liv och timers för varje instance du har igång, det borde väl säga allt.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Avstängd

Spelet är tydligen inriktat för att vara likt MMO. Där det är en enda värld, dock med instancer så att folk inte blir griefade etc.

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Medlem

Diablo 3 är inte en Titan Quest klon. Det är Titan Quest som är en Diablo 2 klon.

Ta mig inte på fel sätt. Jag älskade Titan Quest. Men Diablo var före och när TQ släpptes beskrevs den just som en diablo klon. Vad du menar med ljudet är jag inte 100 på. Kan inte säga att jag lagt märke till några likheter, men å andra sidan har jag inte lyssnat efter några.

Det jag gillar med diablo som många andra spel i genren missat är de genererade kartorna. TQ var svinkul... en genomspelning av alla svårighetsgraderna. Sedan kändes det som man var klar med spelet, även fast man kunde byta klasser etc. Det såg likadant ut överallt som när man spelade igenom det första gången. Om jag inte minns fel stod tom alla monster på exakt samma ställen. Det tar bort spänningen. Och detta är inget speciellt som just TQ missat. Känns som de flesta spel i genren förutom Diabo är byggda så.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem

Detta spel verkar sjukt nice! Har väntat på en beta nyckel i år och dagar, hatar den där random timern :/

Om någon har en friend key att slänga åt mitt håll vore det underbart

Visa signatur

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Anaii:

Diablo 3 är inte en Titan Quest klon. Det är Titan Quest som är en Diablo 2 klon.

Ta mig inte på fel sätt. Jag älskade Titan Quest. Men Diablo var före och när TQ släpptes beskrevs den just som en diablo klon. Vad du menar med ljudet är jag inte 100 på. Kan inte säga att jag lagt märke till några likheter, men å andra sidan har jag inte lyssnat efter några.

TQ var ju utvecklat av flertalet Diablo 1 utvecklare.

Och jämför ljuden i TQ med D3. Helt identiska! T.ex. när items droppar från en kista, inventory ljuden, och även vissa abilities.

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Medlem

Kom med i betan första dagen och har spelat en del hardcore sen dess. Väntar just nu på nästa patch som kommer om nån vecka och rensar alla leagues. Är stort fan av D2 och tillräckligt stort fan av D3 för att ha köpt dator specifikt för att kunna spela det. Sen Blizzard tog bort skill points är jag dock rätt tveksam till D3.

Här är några anledningar till att jag just nu tror att jag kommer lägga ner mer tid på PoE än D3:

- Mycket begränsade respecs. Största bummern med D3 för mig. För mig försvinner väldigt mycket av poängen och känslan av att klara saker med ett ARPG om det enda permanenta med en karaktär är namnet och clvl. Är jag på tredje svårighetsgraden HC med min udda build ska det vara för att jag tagit mig dit, inte för att jag testar i fem minuter.
- Färre (inga?) begränsningar i vilka klasser som teoretiskt kan använda vilka items och vilka skills. Fritt fram att exprimentera.
- Mindre fokus på end-game. Jag får intrycket av att Blizzard ser lvl 1-59 som en tutorial man spelar igenom en gång per klass innan man får tillgång till de riktiga grejerna.
- Stämning och miljöer känns hårdare och mer sammanhängande. D3 ser splittrat och färgglatt ut.
- Har inte benkoll på D3:s item system, men tycker PoE:s fungerar mycket bra. Länkade sockets tillsammans med crafting-systemet gör att varken vita, blå eller gula items aldrig blir ointressanta. Än så länge inget farmande efter just precis Det Där Unika Bältet etc.

Permalänk

Tjenare !

Jag har lirat det nu ett tag och försökt sprida spelet vidare , det är löjligt okänt på många fronter.

Jag snubblade själv över det av en slump. Så om ni vill se lite mer av spelet så har jag en spelning här igenom hela Act 1 och 2 på normal nu under senaste patchen.

Har även en del annat på sidan så skumma runt lite

http://www.youtube.com/user/SwedishTavern?feature=mhee

Mvh

Democatai

Visa signatur

Reincarnation of gaming logic at Swedish Tavern - YouTube