Playstation 3-tråden, del 3

Permalänk

Kan man göra fler konton nu i efterhand eller hur kommer det sig att folk har fler?

Visa signatur

citera mig, annars är risken överhängande stor att jag ej hittar tillbaka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeovinceZX:

Kan man göra fler konton nu i efterhand eller hur kommer det sig att folk har fler?

Nej, endast konton som är skapade innan 20 april.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem

Men vafan. Loggade in och valde Infamous, därefter stängde jag av psn store så länge (hade inte bestämt mig för det andra spelet och ville göra annat). Nästa gång finns erbjudandet om två spel inte kvar. Så jag har bara fått ett, bra...

Edit:
Hittade en lösning..
"1. On your PlayStation 3 or PlayStation Portable navigate to the PlayStation Network icon on the XMB
2. Log into your PlayStation Network account and choose Account Management > Transaction Management > Services List
3. Choose “PlayStation Network Promotions” from the list of services displayed
4. Select either “PS3 Free Games” or “PSP Free Games” and then choose “Select Content”"

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk
Medlem

jag vill ha little big planet och dead nation, men kommer ej in på mitt konto längre.. skulle prova för första gången idag, sedan sony lade ner skiten.
Då jag väntat medvetet, då jag förstog att det skulle bli kaos, då alla ska logga in samtidigt och tanka ner spelen, har provar mixxat lite med nätverksinställningarna med det hjälper ej.

/:

Visa signatur

Zalman GT900 - Corsair 850W - ASUS H97-PLUS - Intel Core i5 4590 - Ballistix sport 1600MHz 16GB - Nvidia 970GTX OC -Crucial ssd256GB - x2 WD 1000GB

Permalänk
Hedersmedlem

Blev R&C och inFAMOUS. Hört bra om båda och hade redan Wipeout och Dead Nation (för övrigt två riktigt bra titlar som kan jag rekommendera). Spelade lite R&C igår, var kul och väldigt vackert. Saknas trophies i det, tänkte på det efter att ha kört ett par timmar utan ett enda pling-ljud.

Visa signatur

» Don't argue, I am programmed to beat you.

Permalänk
Medlem

R&C klarat, som sagt vackert och roligt, lagom svåra pussel. Hade missat det helt om det inte vore gratis, men det gav mersmak. Tog ungefär 10 timmar att varva med ett soft tempo.
inFAMOUS får vänta ett tag, nu är det E3 som gäller...

Har ni missat Burnout Paradise så testa nu när ni har det gratis i 30 dagar, det är härliga krascher och höga farter.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inanimate:

uppenbarligen måste det vara någon annanstans man gör detta?

http://blog.eu.playstation.com/2011/06/03/welcome-back-conten...

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Det gjorde det för mig.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Min lokala spelaffär har 4st konsoller inne, 2st 40gigare och 2st 80gigare, säljes för 1900:- och då får man 3års garanti så länge man kan visa kvittot på det hela.

Jag sålde ju mitt förra ps3 men har blivit sugen nu igen men vill inte lägga ut så mkt så detta kändes bra och passande, ingen slim model men det spelar ingen roll.

Frågan är dock, skiljer det sig något mer än hdd-storleken i dessa gamla fat-modeller? kommer bara spela så någon större hdd kräver jag inte direkt.

Permalänk
Hedersmedlem

Ja det är skillnader på de gamla PS3orna. Kolla wikipedia artikeln så ser du skillnaderna och vilka modellnummer du ska kolla efter. Det skiljer i PS2 stöd, wifi, kortläsare, usbportar osv.

http://en.wikipedia.org/wiki/PlayStation_3#Original_model

Visa signatur

» Don't argue, I am programmed to beat you.

Permalänk
Medlem

Fick den med bara 2USB-portar, ingen flashcard reader(har sådant till datorn ändå).

Den är basic, tänker ju bara spela upp BluRay filmer och även spel, lite online spel via vanliga inet-kabel så det är inga probs.

Tack för länken, twinlight

Permalänk
Medlem
Skrivet av twinlight:

Ja det är skillnader på de gamla PS3orna. Kolla wikipedia artikeln så ser du skillnaderna och vilka modellnummer du ska kolla efter. Det skiljer i PS2 stöd, wifi, kortläsare, usbportar osv.

http://en.wikipedia.org/wiki/PlayStation_3#Original_model

ps2 stödet var väl bara unikt på 60 gigaren i sverige?

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

Dark Souls ser ut att bli riktigt bra.

Visa signatur

åhoj

Permalänk
Medlem
Skrivet av flancen:

ps2 stödet var väl bara unikt på 60 gigaren i sverige?

Stämmer.

Någon som har testat Infamous2 än? Blivit lite intresserad efter att ha spelat första. Personliga åsikter?

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem

Är det någon som vill köra coop på Dead Nation? Laddade ner det igår. Är inte så bra ännu. PSN: Swe_SG bara att adda. Kommer lite senare ikväll. Måste göra lite nytta först.

Permalänk
Medlem

Någon som lyckats ansluta sin ps3 via ad hoc?

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem

Tänkte bara tipsa om Wrecked Revenge Revisited som har release om någon månad. September har jag läst någonstans.

http://www.supersonic-ftp.co.uk/wordpress/?cat=3

Uppföljare till PS2ans Mashed. Ett av de absolut roligaste party/multiplayer lir jag vet. Hemma hos mig blir det rätt lätt höga rop och skratt och en hel del knuffande i soffan.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem

Min Diskläsare dog precis, läser inte, roterar inte. Fungerade för 5 minuter sedan. Spelade Killzone 3, hade startat om spelet och andra gången dök skivan inte ens upp i menyn... inga andra skivor fungerar heller, varken film dvd eller spel.

Någon som har fått samma öde? Kan man göra något? eller är det dags att köpa nytt.

Garantin har gått ut en ett år tillbaka

Permalänk
Medlem
Skrivet av MB™:

Min Diskläsare dog precis, läser inte, roterar inte. Fungerade för 5 minuter sedan. Spelade Killzone 3, hade startat om spelet och andra gången dök skivan inte ens upp i menyn... inga andra skivor fungerar heller, varken film dvd eller spel.

Någon som har fått samma öde? Kan man göra något? eller är det dags att köpa nytt.

Garantin har gått ut en ett år tillbaka

Du kan ersätta den med en likväridg enhet som kan hantera samma logik-kort som din nuvarande läsare har - hitta rätt enhet och flytta logik-kortet.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk

Jag har inte hängt med och varit lite slapp, men nu är det för sent att få några gratisspel gissar jag? Jag hittar iaf inget på PSN om det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av chilly_schrimp:

Jag har inte hängt med och varit lite slapp, men nu är det för sent att få några gratisspel gissar jag? Jag hittar iaf inget på PSN om det.

Det är för sent tyvärr! Bättre lycka nästa gång

Visa signatur

|Intel Core i7-5820|Cooler Master Hyper 212 Evo|MSI X99S SLI PLUS|4x Crucial Ballistix Sport 4GB DDR4 2400MHz (16GB)|ASUS RTX 2070 Super 8GB|Samsung 840 EVO 250GB SSD|Samsung 850-series EVO 120GB M.2|Samsung 870 QVO 2TB SSD|Seagate 3TB|Seagate 2TB|Corsair AX 850W (80+ GOLD)|NZXT H440W - Vitt|Acer Predator XB241|Logitech PRO X Superlight|Steelkeys 6G|Windows 10 Pro Svensk x64|

Permalänk
Skrivet av guffen86:

Det är för sent tyvärr! Bättre lycka nästa gång

Typiskt! Dåligt att sätta en tidsgräns på en sån där grej, jag "led" ju precis samma skada som alla andra.
Men som du skriver, nästa gång så

Permalänk
Medlem

Kan man ställa in så man ser HD på youtube på PS3:an. Testade att se fredagspanelen idag men får bara 240(p/i?) å det är ju värdelöst

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Kan man ställa in så man ser HD på youtube på PS3:an. Testade att se fredagspanelen idag men får bara 240(p/i?) å det är ju värdelöst

Hur får du youtube att fungera öht?

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dennisen:

Hur får du youtube att fungera öht?

Bara surfa som vanligt i webbläsaren.

Visa signatur
Permalänk

Underbart.
Mitt PS3 har slutat läsa skivor.
Det var när jag spelade GT5 och gick i mål som resultatlistan aldrig kom. AIn körde varv efter varv av sig själv, utan att något hände. Kunde pausa, men ingen pausmeny kom upp.
Så startade om PS3an. Den läste inte skivan. Matade ut den och körde in den igen. Laddnings-ikonen uppe i högra hörnet syntes, men skivan laddades inte.

Testade med Portal 2, God of War 3 och Dead Space 2. Samma resultat.
Final Fantasy VII: Advent Children Complete och Lord of the Rings.
GTA: SA och GT4.
Crash Bandicoot 2 och FFVII.
Star Wars Episode IV.
At the Gates - Slaughter of the Soul.

Alla olika format ger samma resultat.

Läste att Restore File System skulle kunna hjälpa, men trots att det hittade något fel att reparera, så löstes inte mitt problem. Inte hjälpte backup och formatering/återställning heller.

Mitt PS3 köptes på release (Mars 2007) så garantin är väl ute.

Nu till saken:
-Borde jag skicka in den till Sony? (dyrt?)
-Eller kan jag lita på att Microstore vet vad dom pysslar med och kan byta ut lasern och göra den fungerade igen? (tänkte gå och snacka med dom imorgon)
-Eller ska jag byta ut den själv? (Känns som detta kommer ta längre tid, eftersom jag måste beställa hem lasern först, och dessutom känner jag mig inte helt 100% på att sitta och mixtra i mitt PS3. Hellre sitter jag och petar i datorn.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Kan man ställa in så man ser HD på youtube på PS3:an. Testade att se fredagspanelen idag men får bara 240(p/i?) å det är ju värdelöst

Nej det fungerar tyvärr inte.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av musta_jokeri:

Underbart.
Mitt PS3 har slutat läsa skivor.
Det var när jag spelade GT5 och gick i mål som resultatlistan aldrig kom. AIn körde varv efter varv av sig själv, utan att något hände. Kunde pausa, men ingen pausmeny kom upp.
Så startade om PS3an. Den läste inte skivan. Matade ut den och körde in den igen. Laddnings-ikonen uppe i högra hörnet syntes, men skivan laddades inte.

Testade med Portal 2, God of War 3 och Dead Space 2. Samma resultat.
Final Fantasy VII: Advent Children Complete och Lord of the Rings.
GTA: SA och GT4.
Crash Bandicoot 2 och FFVII.
Star Wars Episode IV.
At the Gates - Slaughter of the Soul.

Alla olika format ger samma resultat.

Läste att Restore File System skulle kunna hjälpa, men trots att det hittade något fel att reparera, så löstes inte mitt problem. Inte hjälpte backup och formatering/återställning heller.

Mitt PS3 köptes på release (Mars 2007) så garantin är väl ute.

Nu till saken:
-Borde jag skicka in den till Sony? (dyrt?)
-Eller kan jag lita på att Microstore vet vad dom pysslar med och kan byta ut lasern och göra den fungerade igen? (tänkte gå och snacka med dom imorgon)
-Eller ska jag byta ut den själv? (Känns som detta kommer ta längre tid, eftersom jag måste beställa hem lasern först, och dessutom känner jag mig inte helt 100% på att sitta och mixtra i mitt PS3. Hellre sitter jag och petar i datorn.)

Jag antar att det är en 60GB du har, så du inte beställer/köper fel laser till fel BD-läsare. Du kan annars bara köpa en ny/begagnad BD-läsare som fungerar och är kompatibel med din PS3a - som http://www.consoleparts4u.co.uk/replacement-sony-ps3-bluray-d... (om det är samma modell som din BD enhet).

Edit:

Att notera, du måste också flytta logikkortet i din nuvarande BD-läsare till den "nya" för att den ska "paras" med moderkortet.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Skrivet av 037180:

Jag antar att det är en 60GB du har, så du inte beställer/köper fel laser till fel BD-läsare. Du kan annars bara köpa en ny/begagnad BD-läsare som fungerar och är kompatibel med din PS3a - som http://www.consoleparts4u.co.uk/replacement-sony-ps3-bluray-d... (om det är samma modell som din BD enhet).

Edit:

Att notera, du måste också flytta logikkortet i din nuvarande BD-läsare till den "nya" för att den ska "paras" med moderkortet.

Yes, precis den jag har.

Hur lätt/svårt är det att byta?

Permalänk
Medlem

Detta hände mig för ett tag sen. Jag hade en 40GB modell, den som kom efter den första. Jag ansåg att det var mer värt att köpa en ny slim modell istället för att byta ut lasern/BD-läsaren.
Det verkar ju som om många gamla phat modeller får YLOD nu. Onödigt att lägga pengar på ett ps3 som kanske får YLOD om ett tag.

Visa signatur

|Intel Core i7-5820|Cooler Master Hyper 212 Evo|MSI X99S SLI PLUS|4x Crucial Ballistix Sport 4GB DDR4 2400MHz (16GB)|ASUS RTX 2070 Super 8GB|Samsung 840 EVO 250GB SSD|Samsung 850-series EVO 120GB M.2|Samsung 870 QVO 2TB SSD|Seagate 3TB|Seagate 2TB|Corsair AX 850W (80+ GOLD)|NZXT H440W - Vitt|Acer Predator XB241|Logitech PRO X Superlight|Steelkeys 6G|Windows 10 Pro Svensk x64|