Playstation 3-tråden, del 3

Permalänk
Medlem

När jag gjorde mitt PSN konto för länge sen skrev jag min kreditkortsuppgifter. Har ju bytt kreditkort pga av den var sliten. Då får man ju nya siffror på kortet. Så med andra ord behöver jag inte oroa mig för kreditkortsuppgifterna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Aldrig varit med om att de inte godkänner a istället för å iaf, verkar skumt sedan för jag har alltid kört med å i mitt namn och aldrig fått stul med PSN eller Playstation Store, vad exakt är svaret när du inte får godkänt köp? kan inte vara så att de är något annat som strular mer allmänt?

Eventuellt kan det vara så.

Jag får hela tiden meddelandet "The credit card information on file is not vaild" när jag vill lägga till funds i plånboken. Allt stämmer (med undantag av att jag har "a" istället för "ä" i efternamnet).
Jag märkte att min adress stod kvar med "ä" och "ö", vilket betyder att man i alla fall en gång i tiden kunda använda dessa bokstäver.
Att ändra dem till "a" respektive "o" hjälpte inte. Jag får fortfarande samma felmeddelande.

Kan man på något sätt köpa add-ons och skicka till en friend? I sådana fall kan jag fråga någon polare och få skiten fixad på det sättet.

Visa signatur

GTX1070 - i7 4790 - 32GB RAM

Permalänk
Medlem

å ä ö skall du väl få fram om du trycker L2, annars kan det vara problem med at säkerheten ökat på både kort och PSN. Vet att Verified by VISA kort strulade förr i tiden. Vet inte hur det är nu, tror det är fixat.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem

Verified by visa eller MasterCard secure card måste alltid aktiveras på alla kort för att internet handel skall funka.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Det är inte så att du fått ett nytt kort nyligen (efter att du la in det) med samma nummer? för då är ju CVS koden eller vad den heter på baksidan ändrad men kortnummer är samma?

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Jag kör med swedbanks e-kort vid alla internetköp. Jag skapar ett nytt varje gång.
Det kanske är lite överdrivet, men jag har inte haft några problem hittills.

Skrivet av Dr_Spackel:

å ä ö skall du väl få fram om du trycker L2, annars kan det vara problem med at säkerheten ökat på både kort och PSN. Vet att Verified by VISA kort strulade förr i tiden. Vet inte hur det är nu, tror det är fixat.

Då gissar jag att jag ska välja svenska i konsolen. Som det är nu händer ingenting när jag trycker på L2.

EDIT: Det händer fortfarande ingenting när jag trycker L2.

Från Playstation-forumet:

"BrowniePoints93 wrote:

WHY THE HELL ARE THEY CHARGING MY CARD! If my info isn't valid then how the **** are they charging me? Am I being scammed or something? Fix this ********.

you're not being charge they are testing the CVV number with a false dollar, the dollar isn't autorized to your credit card so it never gets deducted from the card. They even state it as such in support (it's in the smaller text): http://us.playstation.com/support/answer/index.htm?a_id=793

The problem with transfering funds to the wallet is that it does a seperate address check. And the address has to be identical to how your credit card company has it listed. On my previous post I made an error. I corrected it.

but to recap, in my case; my city and state were on the same line on my credit card. So when PSN verfied the address it saw it as incorrect, because my credit card had my city and state prefix on the same line.

For example, if I lived in Austin I'd naturally only put "AUSTIN" on the city entery. But my credit card has the City listing as, "AUSTIN, TX". So, to get PSN to validate I had to enter AUSTIN TX in the City line (all in caps, and no comma between city and state.....) Only after doing that was I able to buy a PSN game with my credit card...."

Det måste helt enkelt vara att min adress inte är skriven på exakt samma sätt som hos banken.

Visa signatur

GTX1070 - i7 4790 - 32GB RAM

Permalänk
Medlem

Testade Precis, mitt system är inställt på Engelska US och får fram alla de där varianterna av ÅÄÖ som finns i norden och världen när jag trycker L2. Loggade sedan in på Account delen, där av någon anledning finns inte L2 valet när man skriver namn under billing. Dock går det fint på adressfälten där man skriver in sådant.

Så vet inte riktigt vad det är för något problem du har direkt. Men har du testat att bara tillälligt ansluta ett USB tangentbord till din PS3? åäö finns ju där om inte annat.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ctrl:

Testade Precis, mitt system är inställt på Engelska US och får fram alla de där varianterna av ÅÄÖ som finns i norden och världen när jag trycker L2. Loggade sedan in på Account delen, där av någon anledning finns inte L2 valet när man skriver namn under billing. Dock går det fint på adressfälten där man skriver in sådant.

Så vet inte riktigt vad det är för något problem du har direkt. Men har du testat att bara tillälligt ansluta ett USB tangentbord till din PS3? åäö finns ju där om inte annat.

Adressen har jag fixat rätt nu, antar jag. Jag kopplade in ett tangentbord, men å,ä,ö funkar inte i "cardholders name".
Jag får fortfarande "credit card information is not valid".
Jag ger nog upp.

Visa signatur

GTX1070 - i7 4790 - 32GB RAM

Permalänk
Medlem

Då är det väl något med ditt kort då? Du säger att du kör E-kort? Kanske är det detta som inte gillas av PSN?
Ditt vanliga kort, är det ett riktigt Visa/Mastercard? För hört att Maestro inte alls är happy med e-kort.

Citat:

Any customers who are unable to topup using Mastercard or Visa and have special characters entered in their credit card name or billing address fields (e.g. å, ø) should substitute English characters in their place for the moment.

edit : http://community.eu.playstation.com/t5/PlayStation-Network/Ka...

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem

Jag har ett Visa ungdomskort som mitt "vanliga". Man kan typ ha dem tills man är 22 eller något sådant (är snart 21).
Det funkar inte att göra internetbetalningar med.
Sony borde ju dock inte kunna avgöra om man använder ett e-kort eller ett fysiskt.
Enligt din länk verkar de ju ha problem även med fysiska, så det blir väl helt enkelt att avvakta.

Visa signatur

GTX1070 - i7 4790 - 32GB RAM

Permalänk
Medlem

Hittar inte nånstans där man kan ta bort sitt konto. Vet nån hur?

Permalänk
Medlem

Ärligt. Nu är det för helvetes djäklar tredje gången jag försöker ladda en nystartad be a pro i nhl 12 och det hänger sig vid 100%

Vad fan är det frågan om!

Skickades från m.sweclockers.com
Edit:

Ska testa i offlineläge, vilket verkar funka flr andra...

EA sport ni är ena djäkla sopor. Outsourca er serverdrift för f#n.

Edit2:

Funkade.

EA suger dock fortfarande. Sista nhl jag köpt av dem.

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk

Hej! Är i behov av hjälp. Jag vill sälja min 27"-skärm till en kille som ska ha den till sitt Ps3. Men han säger att vissa spel endast kan visas i 720p och det kommer därför bli "svarta kanter" på min skärm eftersom att den inte kan visa 1280x720. Är det sant? Borde inte bilden anpassa sig efter skärmen? Jag har varit med om att jag fått anpassa bilden på en dator, men trodde inte det var så med Ps3? Jag har tyvärr inget själv, annars hade jag kollat upp det direkt.

Skärmen: http://download.p4c.philips.com/files/2/273e3lhsb_00/273e3lhs... (på sidan 21 tror jag det står vilka upplösningar som fungerar).

Tacksam för svar!

Mvh Felix

Visa signatur

Har du ett eget företag som skulle vilja ha en egen applikation?
Vill du veta vad man kan ha en egen applikation till som egen företagare?

Tveka inte att höra av dig till mig!

Permalänk
Medlem

Någon som har FIFA 12 och skulle vilja mötas? PM

Permalänk
Medlem
Skrivet av holmberg:

EA suger dock fortfarande.

hahah härligt med lite natthumor

Permalänk
Medlem
Skrivet av FelixNilsson:

Hej! Är i behov av hjälp. Jag vill sälja min 27"-skärm till en kille som ska ha den till sitt Ps3. Men han säger att vissa spel endast kan visas i 720p och det kommer därför bli "svarta kanter" på min skärm eftersom att den inte kan visa 1280x720. Är det sant? Borde inte bilden anpassa sig efter skärmen? Jag har varit med om att jag fått anpassa bilden på en dator, men trodde inte det var så med Ps3? Jag har tyvärr inget själv, annars hade jag kollat upp det direkt.

Skärmen: http://download.p4c.philips.com/files/2/273e3lhsb_00/273e3lhs... (på sidan 21 tror jag det står vilka upplösningar som fungerar).

Tacksam för svar!

Mvh Felix

Bilden kommer att skalas upp och täcka hela skärmen, alltså inga svarta kanter. Men det kommer såklart fortfarande vara lika fult som 720p.

Visa signatur

1800x @ 4,025GHz @ 1,2875V, Noctua NH D15 AM4, 2x8Gb G-Skill Flare X 3200 MHz CL 14,14,14,37 MSI 1070 Gaming-X 8 GB, 8GB RAM, Slaktad Seagatedisk på 4TB, Define R3, Corsair TX V2 750 W

Lenovo Yoga 2 Pro, i7, 8GB, 256GB

Permalänk

Om man ska köpa Move-konceptet vad "behöver" man ha då?
Minst en movekontroller och en kamera gissar jag men behöver man verkligen en sån där nvaigation controller också? Eller är det lite som nunchuck till Wii att den bara behövs till vissa spel?

Vill köpa så få tillbehör som möjligt

Har sett nåt typ av "starterpack" med en kontroll och en kamera samt nåt spel och en massa demos.
Är det värt att köpa det + en extra kontroll om man är två st som ska spela?

Permalänk
Skrivet av chilly_schrimp:

Om man ska köpa Move-konceptet vad "behöver" man ha då?
Minst en movekontroller och en kamera gissar jag men behöver man verkligen en sån där nvaigation controller också? Eller är det lite som nunchuck till Wii att den bara behövs till vissa spel?

Vill köpa så få tillbehör som möjligt

Har sett nåt typ av "starterpack" med en kontroll och en kamera samt nåt spel och en massa demos.
Är det värt att köpa det + en extra kontroll om man är två st som ska spela?

Vart bor du? Linköping?
Jag kanske skulle kunna sälja mitt då jag bara använt skiten en gång sedan inköp.
Har starterpack+spelet Heroes
Navigator kontroll
Sony laddningstation
Allt som nytt och orginal i kartong.

Annars kan jag tipsa om Zavvi.com, de brukar ha bra priser.

Visa signatur

__________________
AIR540 | I7 4770K | ASUS 7970 | DOMINATOR PLATINUM 16GB CL9 2133MHZ | Z87X-OC | CORSAIR AX 760 | SSD Crucial M4 64GB+Intel 120 GB+Seagate 320GB + Extern Seagate 1TB |
Synology DS411J 4*2TB Seagate ST2000D i Raid5 | Ducky Mini blue mx | G400 | SP2500 |Canon Pixma MP280 | Fujitsu-Siemens SL3260W |

Permalänk
Skrivet av Leopardkungens:

Vart bor du? Linköping?
Jag kanske skulle kunna sälja mitt då jag bara använt skiten en gång sedan inköp.
Har starterpack+spelet Heroes
Navigator kontroll
Sony laddningstation
Allt som nytt och orginal i kartong.

Annars kan jag tipsa om Zavvi.com, de brukar ha bra priser.

Norrköping men jag ska ev till Linköping i helgen, men så beror det ju lite på vad du ska ha för det
Btw vad är det för fel på det eftersom du kallar det skiten och vill sälja?
Nej men seriöst är det för att du inte gillar med konceptet eller tycker du det inte fungerar bra nog?

Tack för tipset om Zavvi, verkar ju vara rätt schysst utbud där iaf.

Permalänk
Medlem

Kan man köra blu-rays från england på ett svenskt playstation 3 slim? Hade nämligen tänkt beställa lite 3d-filmer från amazon.co.uk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av palooka:

Kan man köra blu-rays från england på ett svenskt playstation 3 slim? Hade nämligen tänkt beställa lite 3d-filmer från amazon.co.uk.

Ja men det är inte säkert alla har svensk text. Kolla så de verkligen är rätt region. De ska vara region B.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Ja men det är inte säkert alla har svensk text. Kolla så de verkligen är rätt region. De ska vara region B.

Då verkar det som om dom jag haft ögonen på ska funka iallafall. Tack för hjälpen!

Permalänk

Jag tror att jag vet svaret på min egen fråga men jag vill kolla i alla fall:
Om man nu ska byta ut hårddisken i PS3an måste man kopiera över saker via XMB till en extern hårddisk/USB-minne?
Kan man inte bara ta ut hårddisken och koppla in den i en PC och kopiera över innehållet till den nya hårddisken (FAT32) och plugga i den och köra?

Permalänk
Medlem

Nope, PS3 har en egen typ av filsystem. Något EXT liknande med kryptering tror jag. Problemet med att kopiera över till en FAT32 disk är att allt kanske inte går att flytta (filer över 4gb om du har sådana). Samt att det står att vissa spel kanske inte gillar att flyttas.
Gå in på backupmenyn så står det där vad som gäller om jag inte minns galet.

Men du kan ju ladda ner sakerna du äger igen utan problem. De viktigaste att spara är ju GameSaves, annars så är det väl inte hela världen.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Skrivet av Ctrl:

Nope, PS3 har en egen typ av filsystem. Något EXT liknande med kryptering tror jag. Problemet med att kopiera över till en FAT32 disk är att allt kanske inte går att flytta (filer över 4gb om du har sådana). Samt att det står att vissa spel kanske inte gillar att flyttas.
Gå in på backupmenyn så står det där vad som gäller om jag inte minns galet.

Men du kan ju ladda ner sakerna du äger igen utan problem. De viktigaste att spara är ju GameSaves, annars så är det väl inte hela världen.

Misstänkte väl att det inte var så enkelt.
Tyvärr har jag inget stort USB-minne och jag inbillar mig att alla savegames osv överstiger 1 GB eller vad det nu är på... Nåja jag får väl testa mig fram.

Tack för snabbt svar hur som helst!

Permalänk
Medlem

Nätverksfråga:

Mitt trådlösa nätverk körs med WPA2-PSK (AES) men Ps3'an vill inte koppla upp sig till routern.
Kopplat in ett tangentbord så jag vet att rätt lösenord blir skrivet men säger hela tiden kolla upp säkerhetsinställningarna på Ps3'an (vilket jag har gjort).

Ps3 stödjer väl WPA2-PSK (AES) eller?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Någon som har petat i en SSD och tycker att det var värt det? Främst gäller det spel som köps via PSN store och installeras helt på disk. Jag gör så med NHL 13 och FIFA 13 och tycker att det är segladdat även vid offlinespel. Försökt googla om det för FIFA13/NHL13 men inte hittat nåt vettig. SSD är ju rätt så billigt nu för tiden.

Permalänk
Medlem

Någon borde göra en dagens fynd PS3 tråd. Så vi med PS3 kan se vad vi kan fynda rätt billigt och bra.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Skrivet av stevex:

Någon som har petat i en SSD och tycker att det var värt det? Främst gäller det spel som köps via PSN store och installeras helt på disk. Jag gör så med NHL 13 och FIFA 13 och tycker att det är segladdat även vid offlinespel. Försökt googla om det för FIFA13/NHL13 men inte hittat nåt vettig. SSD är ju rätt så billigt nu för tiden.

https://www.youtube.com/watch?v=bjQqpQe8g6Y

Installera spel går betydligt snabbare med SSD, 30-50% ca. Laddningstider i spel är väldigt olika, allt ifrån någon sekund till halverad tid. Kan inte säga något om FIFA/NHL tyvärr.

Vill du ha snabbt och inte behöver en gigantisk hdd hade jag kört på SSD. Det blir inte samma lyft som på en desktop/laptop då det flaskhalsar med PS3ans Sata 1.5.
Annars hade jag kört på en 7200 rpm som ger bra prestandalyft från original 5400 rpm hddn och kan dessutom ha enormt mycket med plats.

TLDR: 7200 rpm hdd, mest prisvärd prestandaökning, billig, mycket GB att lagra massor med grejer
SSD snabbast på bekostnad av pris och GB

Permalänk
Medlem

Mitt ps3 låter något förjävligt.. låter som hårdisken läser av något eller att cdläsaren dampar som fan.. är så illa att min flickvän vaknar av ljudet haha.. och det slutar inte heller, kommer perioder då det lägger av att låta, men så fort den börjar läsa något så blir det jordskalv inne i konsolen.. någon som har haft samma problem eller vet vad det beror på?

En till fråga, någon som testat playstations egna hörlurar? http://shopping.blocket.se/Sony_Official_PS3_Wireless_Stereo_Headset_7_1_1165669216.htm?cg=100000&q=ps3+headset funderar på att köpa dom om ingen har en bättre ide på hörlurar till ps3 ''ska även funka till pc, och måste vara trådlösa''