Permalänk

8800 GT har varit i ungnen i 8 minuter nu nu ska det bara svalna så får vi se om det funkar sedan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erik Arvidsson:

8800 GT har varit i ungnen i 8 minuter nu nu ska det bara svalna så får vi se om det funkar sedan

Funkar det?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk

Hade mitt 8800gt i ugnen i 15 minuter har jag för mig, följde någon tutorial på youtube. Det fungerade klockrent i kanske en 4 dagar, sedan var artifakterna tillbaka och kortet fungerade knappt över huvud taget. Men vissa kanske får en längre livslängd!

Permalänk

Har just ugnsbakat ett 8800 GTS 320M. Var artifakter redan vid POST. Körde 200 grader i cirka 8 minuter, följde denna guide: [H]ard|Forum - View Single Post - Holy crap, it worked! Dead video card resurrected!

Får hoppas det funkar nu då. Konstigt att inte PCI-E-plasten började smälta, men lödtennet ska göra det? Någon som vet vad det är för plast egentligen, vad klarar den för temperaturer?

Visa signatur

Gigabyte-P35-DS4 | Intel Core 2 Quad Q6600 [3 GHz] | 2x1GB Corsair XMS-6400@800Mhz | Nvidia Geforce 460 GTX [975/2000 MHz] | Intel 320 Series 80 GB SSD | | SETI@Home Team: Sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Fick artefakter från POST med mitt 8800GTS. Hade ingen garanti så jag bakade den i ca 8 min och sen var problemet fixat. Tyvärr gick det bara en månad innan problemet var tillbaka, men det fungerade bra under tiden

Permalänk

Nej det funkade inte men jag fick returnera det i alla fall.

Permalänk
Medlem

Bara jag som har haft kortet att hålla i minst ett halvår?

Permalänk
Medlem

postade nyss om att det bara hjälpte en månad för mig. Men nu har jag bakat ännu en gång och det är up and running as we speak

Permalänk
Skrivet av Nord93:

Bara jag som har haft kortet att hålla i minst ett halvår?

Nej, jag har kört kort i över ett år utan problem sedan sålt och inte fått klagomål

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sennebring:

Nej, jag har kört kort i över ett år utan problem sedan sålt och inte fått klagomål

Härligt :), mitt 280 lever ännu, dock återupplivades det inte via ugnen utan, nån blandning utav etanol bad (misstänkte att det kommit lite kylpasta någonstans) och en lång dag med fönen!

Visa signatur

i7700K | GTX 1080 | 16GB

Permalänk
Medlem

Bakade aldeles nyss mitt 8800gts 512mb som jag trodde tog sitt sita andetag i förrgår.
Körde 8 minuter på en temp runt 190-200 grader, hade sidan med kondensatorer uppåt så allt satt kvar när jag tog ut det och nu funkar det klockrent igen.

Permalänk
Medlem

bakade mitt tgb funkade inte så bra, råkade glömma bort det efter jag duschat rent det, 50 grader är inte alltid 50 grader i ugnen...

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Mitt har nu fungerat 4 månader efter bakning. När du bakade ditt kort andra gången hade du då in den i 7minuter i 195grader igen? eller 8min?

Visa signatur

*AM3 X3, Gtx 560ti, 8gb corsair DDR3 1333mhz*
http:///

Permalänk
Medlem
Skrivet av trinitas:

Mitt har nu fungerat 4 månader efter bakning. När du bakade ditt kort andra gången hade du då in den i 7minuter i 195grader igen? eller 8min?

Om det är mig du frågar så hade jag ca 7 minuter har jag för mig. Inte riktigt säker dock.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Om det är mig du frågar så hade jag ca 7 minuter har jag för mig. Inte riktigt säker dock.

hade in det i 7 min i 200 grader å nu är nog kortet helt slut, kortet började skrika i datorn XD och ingen bild
skulle kanske haft det inne 5-6min bara, men fick kortet trasigt gratis så ingen skada skedd

Visa signatur

*AM3 X3, Gtx 560ti, 8gb corsair DDR3 1333mhz*
http:///

Permalänk
Medlem
Skrivet av trinitas:

hade in det i 7 min i 200 grader å nu är nog kortet helt slut, kortet började skrika i datorn XD och ingen bild
skulle kanske haft det inne 5-6min bara, men fick kortet trasigt gratis så ingen skada skedd

Du glömde inte att stoppa i strömkabeln? Det gjorde jag en gång

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Du glömde inte att stoppa i strömkabeln? Det gjorde jag en gång

Då ska väll inte grafikkortet tjuta som en brandvarnare? Det låter som ett högfrekvent piiip typ som en kass konding

Visa signatur

*AM3 X3, Gtx 560ti, 8gb corsair DDR3 1333mhz*
http:///

Permalänk
Medlem
Skrivet av trinitas:

Då ska väll inte grafikkortet tjuta som en brandvarnare? Det låter som ett högfrekvent piiip typ som en kass konding

Mitt tjöt som en brandvarnare efter att jag hade bakat och glömt att stoppa i strömsladden. Stoppade i strömsladden och då funkade det som vanligt.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Körde ett 8800GTX i ugnen idag, 250 grader 8 - 9 min. Har fungerat bra nu i ett par timmar.

Permalänk
Medlem

Körde mitt xbox 360 i ugnen i för igår . 250 grader 5 - 7 min. Nu får jag inte rrod längre

Visa signatur

De du

Permalänk
Medlem

Stötte på en Macbook pro med nåt fel på grafikkretsen (nvidia 8600, gav ingen bild alls). Så jag tog ur moderkortet och gräddade båda sidor av grafikkretsen med en varmluftpistol i nån minut (är väl 400 grader eller nåt så). Skruvade sen ihop allt och startade upp, och visst fungerade det.

Fast frågan är väl hur länge då GPUn verkar bli så varm så att den snart antagligen löder bort sig själv igen...

Så varmluftspistol kanske är enklare om man nu har tillgång till det?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Haha, ja instämmer med en föregående talare om att det verkar bara vara Nivdia kort som tas upp i denna tråden... ?!

Hr komme det sig ?!

Visa signatur

Dator.
Ghost S1 mk3, large topphatt med costom toppgaller med ca 80% hål area & moddade fläktar 2x140mm noctua för evakuering, Noctua L12s, Ryzen 5600x med -30PBO v offset och Asus performance boost + fclk @ 1900Mhz, Corsair plx 32gb @ 3800Mhz cl18, NVME m2 Kingston A2000 1Tb, Sata Qvo 4Tb, EVGA rtx3070 xc Ultra @ 2100/8000Mhz

Permalänk
Antielefant
Skrivet av DVD-ai:

Haha, ja instämmer med en föregående talare om att det verkar bara vara Nivdia kort som tas upp i denna tråden... ?!

Hr komme det sig ?!

Man kan fortfarande använda ett 8800 GTS. Ett HD 2900 är ju bara att kasta.

"Skämt" åsido är det många som testat med Radeon också, men till skillnad från Geforce brukar de inte tåla värmen så bra utan gå sönder ännu mer.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

E det så..?!

men ingen verkar ju ens testa = ingaATI kort som går sönder på detta sätt..

Hehe, ne jag bara bråkar lite jag... kul at d et fungerar så bra för en del, e ju värt jätte mycket om man inte har lust/möjlighet/nytta av att köpa ett nytt kort egentligen och en massa pengar som seglar iväg.

Visa signatur

Dator.
Ghost S1 mk3, large topphatt med costom toppgaller med ca 80% hål area & moddade fläktar 2x140mm noctua för evakuering, Noctua L12s, Ryzen 5600x med -30PBO v offset och Asus performance boost + fclk @ 1900Mhz, Corsair plx 32gb @ 3800Mhz cl18, NVME m2 Kingston A2000 1Tb, Sata Qvo 4Tb, EVGA rtx3070 xc Ultra @ 2100/8000Mhz

Permalänk
Medlem

Antar att Nvidia hade halvtaskig byggkvalitet på 8800-serien eftersom det brukar vara dom som går sönder och bakas.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Antielefant
Skrivet av Ala_95:

Antar att Nvidia hade halvtaskig byggkvalitet på 8800-serien eftersom det brukar vara dom som går sönder och bakas.

Mja, det var väl med G80 ROHS gick igenom?

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zcenicx:

Mja, det var väl med G80 ROHS gick igenom?

Ingen aning, det var lite före min tid

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Funkar på Radeon kort med

Jag har ju baket ett radeon 4850 flera ggr. Brukar funka i c:a 6 månader innan jag får göra om det. Står om mina försök tidigare i tråden. Har även kört mitt xbox 360 i ugnen och blivit av med rrod problemet

Visa signatur

Asus Prime B450 Plus, Ryzen 1700X, Asus Gtx Dual 1070, 2x8gb G.Skill Aegis 3000MhZ, 2xOCZ 240gb SSD, 6tb Lagring, CorsairHX 1050W

Permalänk
Medlem

Så du har det på chema, 6 månaders mellan bakningarna..?!

Visa signatur

Dator.
Ghost S1 mk3, large topphatt med costom toppgaller med ca 80% hål area & moddade fläktar 2x140mm noctua för evakuering, Noctua L12s, Ryzen 5600x med -30PBO v offset och Asus performance boost + fclk @ 1900Mhz, Corsair plx 32gb @ 3800Mhz cl18, NVME m2 Kingston A2000 1Tb, Sata Qvo 4Tb, EVGA rtx3070 xc Ultra @ 2100/8000Mhz

Permalänk
Medlem

Hallå hallå!

Mitt grafikkort lade ned i Onsdags när jag lirade Black ops. Ett EVGA Geforce 8800 640 mb. Blåa/gula ränder över skärmen enligt windows så kan inte enheten starta. Sökte runt lite om info och resultatet ledde mig fram hit. Skulle egentligen köpa ett nytt i Fredags på inet, men tänkte väl att jag skulle pröva detta med att baka innan.

JAVISST! Vilken enastående lycka när jag sätter på datorn och upptäcker att det ser bra ut igen. Helt fantastiskt!

Ännu ett lyckat bak!