Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil_AnAnAs:

Visst är det kul när man gör helt galna grejer med datordelar och de ändå klarar sig.

Diskmaskinen tre gånger och ugnen två gånger har jag kört.

Sry om du svarat på detta innan men diskmaskinen? wtf

Visa signatur

i7700K | GTX 1080 | 16GB

Permalänk
Medlem

Som sagt ingen vet om man kan göra det på en mobil (SE C702) ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av alelale:

Som sagt ingen vet om man kan göra det på en mobil (SE C702) ?

för mycket plast componeter tor jag men vet inte =/

Prövade med ett gammalt agp kort.
Resultat: en condensator rammla av och strömkontakten till kylningen rammla av =D
kortet var redan dött men ändå =/

Visa signatur

Hörlurar : HD650 --- Förstärkare : X-Can V8 + X-Can psu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fuskobot:

för mycket plast componeter tor jag men vet inte =/

Prövade med ett gammalt agp kort.
Resultat: en condensator rammla av och strömkontakten till kylningen rammla av =D
kortet var redan dött men ändå =/

Okej men den är redan sönder så jag har inget att förlora
Dom som jag skulle lämna in den på lagning hos sa att bakplattan (?) hade gått sönder av fukt men det är en mobil som ska tåla det

Men ska förmodligen testa att baka mobilen senare

Permalänk

Länkade den här tråden till en kompis och nu ligger hans kort och svalnar:D Hoppas att det funkar sen:D

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 Black | PowerColor Radeon 5850 pcs+ | AMD Phenom II x4 955 BE | Scythe Ninja III | Gigabyte 790XTA UD4 | Fractal Design Tesla 550w|

Permalänk
Medlem

bakade ett gtx 280 utan något resultat, tänkt försöka igen.

Då jag tog av kylningen såg jag rester av kylpasta lite här o var på kortet. hur mycket ström kan kylpasta leda egentligen? (orkar inte googla) Kan kortet tagit skada redan?

Visa signatur

i7700K | GTX 1080 | 16GB

Permalänk
Medlem

Haha skiten funkar!

En polare fick för någon vecka sen problem med sitt gamla nvidiakort.
Han fick fraktaler på skärmen och bara efter några sekunder i windows var skärmen full men konstiga saker och efter ett tag låser sig hela systemet.
Efter flera tester med drivisar gick vi på hårdvaran istället.
Vi dubbel kollade kylningen och kom fram till att det inte var något fel på tempen eller på kylaren, kortet var helt enkelt sönder.
När vi ändå tänkte kasta kortet så varför inte prova baka det istället?

Kortet är redo för bakning!

10 minuter senare är kortet färdigt!

Mmm ny gräddat grafikkort!

Två komponenter lossnade under vår bakning men det är inget en lödkolv inte kan fixa.

Kortet är nu helt återställt och redo för action igen!

Klarar 3Dmark06 utan problem!
Kortet har klarat av allt vi provat och har fungerar helt felfritt i två dagar nu men tiden får utvisa hur länge kortet nu klarar sig.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det ser ut som att du har varit i brorsans lägenhet och bakat. Haha ;P
Trevligt att det fungerade!

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Kan medela att de funkar på RROD xboxar också

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Skrivet av Reap:

Text+bild.

Fin liten guide Vet att det står i guider att kortet ska ligga upp och ner men varför tänker ingen till och lägger det så att komponenterna är på ovansidan och inte lossnar?
Tyvärr är det ett vanligt fel bland Nvidias 8000 kort. Men de allra flesta kort funkar fint igen efter ugnen

Jag köpte ett defekt 8800GTS 640mb och bakade det igår och nu är det fullt fungerande:)

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem

Sennebring, du har väl läst min guide? Se min signatur.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Skrivet av Ala_95:

Sennebring, du har väl läst min guide? Se min signatur.

Har inte läst nånting för jag vet hur man gör ^^

Ska kika i den bara för att du sa att den fanns.

Edit: bra guide! Ingenting nytt för mig men väldigt mycket bra för nybörjare

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem

Hade 2 gamla xbox med RROD liggandes och tänkte varför inte pröva, inget att förlora liksom.
Lindade in dom i några varv handukar i 30 min och se på fan, nu funkar bägge fint igen

Visa signatur

| GeForce RTX 4080 | Ryzen 7 5800X | Asus TUF Gaming B550M-Plus | Corsair Vengeance LPX Black 64GB | Fractal Design North | Corsair RM750X 750W v2 | Noctua NH-U12S |

Permalänk
Medlem

Kul grej detta, jag köpte ett 8800gts för 151 kr med frakt som var trasigt, nu e det nybakat o funkar kalas, kortet var helt dött innan!

Visa signatur

WIN 11| Ryzen 7 5900X | Alphacool Eisbaer Aurora 420mm | Asus Rog Strix B550-F | Corsair Vengeance 32GB 3600RAM | XFX RX6950XT | Phanteks Enthoo Pro | EVGA Supernova G5 850W | Thrustmaster T500RS
OPENSUSE LINUX | Ryzen 5800X | Corsair Hydro H100x | ASUS PRIME X370-PRO | Corsair Vengeance 32GB 3200RAM | Vega 64 Vattenkylt | Corsair Obsidian 750D

Permalänk
Medlem
Skrivet av solifer68:

Kul grej detta, jag köpte ett 8800gts för 151 kr med frakt som var trasigt, nu e det nybakat o funkar kalas, kortet var helt dött innan!

Vilket klipp!

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

ja det var ett bra pris , en billig chansning var det iaf, hade det inte funkat så hade det inte gjort nåt iaf;-)

Visa signatur

WIN 11| Ryzen 7 5900X | Alphacool Eisbaer Aurora 420mm | Asus Rog Strix B550-F | Corsair Vengeance 32GB 3600RAM | XFX RX6950XT | Phanteks Enthoo Pro | EVGA Supernova G5 850W | Thrustmaster T500RS
OPENSUSE LINUX | Ryzen 5800X | Corsair Hydro H100x | ASUS PRIME X370-PRO | Corsair Vengeance 32GB 3200RAM | Vega 64 Vattenkylt | Corsair Obsidian 750D

Permalänk
Medlem
Skrivet av solifer68:

ja det var ett bra pris , en billig chansning var det iaf, hade det inte funkat så hade det inte gjort nåt iaf;-)

Funkar det inte så eldar man loss processorn och gör nyckelring av den

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Är det någon som har testat med en PS3a och lyckats?

Har en defekt PS3a stående som har video corruption, skulle va kul om det hade funkat

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z370-F || Intel Core i7 8086K || MSI GeForce RTX 2080 Ti 11GB GAMING X TRIO || Corsair H100i || Corsair 32GB DOMINATOR 3000MHZ || Samsung 970 EVO M.2 250GB - Samsung 840 EVO 250GB x4 - Samsung 840 EVO 1TB || Corsair AX860i PSU || Corsair Obsidian 750D

Permalänk
Medlem

Testade i förrgår, räddade min vecka. Sitter på ett 8800GT som började jävlas, först när jag spelade. Färgerna helt åt helvete, låsning samt artifakter. Först bara en gång då och då, men inom ett par timmar var det inom 5 min från boot. Kollade temp, fläktar, damm, inga problem. Testade i tjejens burk, och lånade hennes 8600 och testade. Hennes kort funkade prima i min burk, mitt låste hennes system.

Sagt och gjort, in i ugnen 200c 10-11 min. Tar ut, låter kyla ner sig i 30 min, sen in i burken. Bootar utan problem och inte ett fel sedan dess. Success!

Permalänk
Skrivet av Leinhart:

Stoppa skit i frysen tycks också funka! Testat med min router, Gameboy och datormus

Hårddiskar funkar det med! I alla fall en gammal Samsung 40GB IDE som jag tappade i golvet!

Permalänk
Medlem

Får väl baka mitt GTX260 som legat i en låda i 2 månader.
Lite intressant är att jag inte läst om att någon har behövt baka ett ATI-kort.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Permalänk
Medlem

Polare ringde mig och frågade om jag hade något grafikort över. Hans 8800GTS hade lagt av.
- Vi bakar det, skrek jag i telefonen efter att ha sett denna tråd.
- Är du sjuk i huvudet, får jag som svar..

Sagt och gjort. Samma kväll skruvade vi av kylaren, pallade upp kortet på en plåt med alufolie och vips in i ugnen i 200 grader alá 10 minuter. Lät det svalna i en timme och sen fungerade det prima igen.

Visa signatur

AMD X4 965 BE | Corsair 750w | Gigabyte 790XTA-UD4 | Sapphire 280X OC | DDR3 1333mhz 16gb | SSD:120gb + SSHD:1TB | CM HAF 932 | Bra & Billig

Permalänk
Medlem

Död hårddisk i frysen. Funkar utmärkt igen

Permalänk
Medlem

Har bakat ett xbox 360 med som numera funkar kalasbra:-)

Visa signatur

WIN 11| Ryzen 7 5900X | Alphacool Eisbaer Aurora 420mm | Asus Rog Strix B550-F | Corsair Vengeance 32GB 3600RAM | XFX RX6950XT | Phanteks Enthoo Pro | EVGA Supernova G5 850W | Thrustmaster T500RS
OPENSUSE LINUX | Ryzen 5800X | Corsair Hydro H100x | ASUS PRIME X370-PRO | Corsair Vengeance 32GB 3200RAM | Vega 64 Vattenkylt | Corsair Obsidian 750D

Permalänk

Bakade ett 8800GT idag som numera funkar kalas

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem

Jag fick ett 8800gt av min bror som var trasigt. Såg denna tråd och nu fungerar kortet perfekt satte dessutom på bättre kylning då kortet höll 70grader idle och nu runt 40grader.

Visa signatur

*AM3 X3, Gtx 560ti, 8gb corsair DDR3 1333mhz*
http:///

Permalänk
Medlem

Mitt kort (GeForce 8800GTX) har bakats 3 ggr, och det funkar felfritt, förutom att datorn e lite fuckad ibland å bara slutar fungera. Men undra om man inte kan hitta ett likadant kort med dessa problem för en billig peng och sen få det å funka å köra SLI?:)

Permalänk
Medlem

bakade en W880i igår. före så var den glapp i nån krets så den startade om sig varje gång man nuddade den, nu är den felfri

RECEPT: skruva lös moderkortet. baka i 200Grader i 2 minuter

Visa signatur

*AM3 X3, Gtx 560ti, 8gb corsair DDR3 1333mhz*
http:///

Permalänk
Medlem

Bakade mitt nvidia 8800 GTS g92 igår , och än så länge har det uppfört sig både vid spelande , benchmarks och film.
Genialisk idé att baka , kanske blir några bullar med nästa gång ^^

Visa signatur

Main : AMD Ryzen 5900X @ 4.55 | NZXT Kraken X73 | 32 GB DDR4 Gskill 3600mhz @ 3800 CL16 | Asus ROG STRIX B550-A GAMING | Sapphire Radeon 7900 XT nitro+ | Samsung 970 evo 1TB | Windows 10 | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO | Corsair RM 750 | AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"
Htpc / server : Intel G3258 | Nvidia GTX 670 | 12 GB | 6TB lagring | Fractal design Node 804 | Win 10+Kodi

Permalänk

Bakade ett 8600GTS igår, funkar tyvärr inte efter två omgångar bakning men beror nog på en kass kondning eller liknande.
Ger bild med feta ränder över skärmen precis som mitt 4850 som har en trasig kondning

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed