Permalänk
Medlem

har testat med
HIS ATI Radeon X1900GT 256MB GDDR3 funkade ej
Asus Nvidia Geforce 8600GT 256MB GDDR3 funkade ej
Sapphire HD4870 512MB GDDR5 funkade ej
så jag har haft otur alla ggr :/

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Medlem

Ja, jag är 95:a.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Inaktiv

Jag lyckades fixa mitt 9800GTS genom bakning i ugnen, ~160°C i ~15min

har fungerat i några månader nu

Permalänk
Medlem

Lyckades nyss med två stycken kort

Ett Nvidia 8800GTS och ett 9800GTX.

Riktigt fint

Visa signatur

Stationär: Corsair Air 540 | Xigmatek NRP-HC1501 No Rules Power @ 1500W | Intel Core i7 7700K @ 5,0 Ghz | GA-Z270X-Gaming | Corsair Dominator Platinum 16GB DDR4 DRAM 3200MHz | EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 GAMING | ASUS ROG RAIDr Express 240gb SSD | WD Caviar 1TB x3
Laptop: ASUS G55VW | Nvidia GTX 660M 2GB | Intel Core i7 3610QM | Corsair Force GT 120GB SSD | 16GB DDR3 Ram 1600mhz

Permalänk
Medlem

Åhh, trevligt!

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Polarn kom över med sin dator med ett GeForce 8800GTS 512mb i, efter han fick grafikbuggar i POST och datorn frös när windows logan kom fram. Testade kortet i min sekundära burk, samma problen där.
Polarn fick låna mitt 8800GTS 640mb så länge, så nu hade hans kort legat hos mig i 3 veckor då jag har haft mycket att göra i skolan.

Så idag vart jag ledig och tänkte på denna tråd jag hade sett för ett tag sen. Tänkte att det här kanske fungerar, sagt och gjort. Strippade kortet, la in det i ugnen på 200grader i 9 minuter, tog ut det och lät det svalna i ungefär ~45 min.

Och se på fan, här startar jag datorn utan problem och Cod:Mw2 är igång! Så där gjorde jag polarn glad då han sparade in 2500kr på ett nytt grafikkort.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 5600X | Palit GameRock 2080 | 32GB ram | CoolerMaster NR200P | Sabrent M.2 NVME SSD Gen4 | Windows 11 Pro 64-bit | Dell S2721DGFA 27" 165Hz

Permalänk
Medlem

Undra hur mycket pengar som har sparats in med hjälp av detta? Jag har sparat in 1100kr på det iaf ;P

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Avstängd

Finns ett Asus 8800GTX på tradera om nån letar efter ett grafikkort för en billig peng.

Visa signatur

1. AMD 1090T 4.2GHZ, Asus IV formula, 4GB Corsair 1600MHz DOMINATOR GT, HD6970
2. AMD 1055T 4.2GHZ, Asus IV formula, HD4870x2, 4GB A-Data
3. AMD B55 4.1Ghz, MSI 770 c45, 4GB A-Data, HD4870

Permalänk
Medlem

Nu börjar mitt Grafikkort krångla, får artefakter när jag pressar lite för mycket. Blådumpar och startar om sig.

Har inte råd just nu att köpa mig grafikkort så är rätt smått förbannad, Väntar på att skattepengarna kommer så man kan köpa sig en ny rigg

Sitter med ett 8800gtx, Funderar på att köra det i ugnen, har ju liksom inget att förlora, kan ju inte göra något annat än att sitta i webbläsaren o titta på fina artefakter ^^

Någon som har tips innan man startar

Visa signatur

-|| Titan ! :P ||-

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoXxen:

Någon som har tips innan man startar

Ibland finns det små plastbrickor som distanser mellan kylare och kort, du vill inte missa någon sån.

Permalänk
Medlem

E plastbrickor får smälta dom med :P, inga plastbrickor kvar ^^

MMM vad gött de luktade när man öppnade ugnen ^^

Plockade ihop allt, kör stresstest på mitt grafikkort, förut när jag kom upp till 75grader så krasade grafikkortet, efter ugnskörningen så ligger grafikkortet stabilt på 83-85 grader, Kört nu i 5min, ska köra i 30min till så får vi se om den klarar av det ^^, Men än så länge inga artifkater eller blådump ^^

Visa signatur

-|| Titan ! :P ||-

Permalänk
Medlem

Mitt Xbox 360 fick RROD häromdagen. Kollade med en firma där jag bor o de skulle ha 1000 kr för o fixa det o det vill jag inte betala när man kan få ett begagnat Arcade på blocket för 1000 kr.

Så jag plockade isär det in i minsta detalj och kastade in "moderkortet" i ugnen på 190 grader i exakt 8min och 25 sek (timer), skruvade ihop det med ny Arctic Silver pasta och det funkar nu hur bra som helst Ringde till min kusin som också hade RROD på sitt box och han ringde mig efter 1,5 timme och jublade för att det funkade för han med

Har tidigare lyckats baka ett Radeon HD 4850 som jag skriver om tidigare i denna tråd och ett Geforce 7900 GT. Så jag har lyckats varje gång nu. Har kanske en bra ugn vad vet jag, huvudsaken är ju att det funkar

Visa signatur

Asus Prime B450 Plus, Ryzen 1700X, Asus Gtx Dual 1070, 2x8gb G.Skill Aegis 3000MhZ, 2xOCZ 240gb SSD, 6tb Lagring, CorsairHX 1050W

Permalänk
Medlem

Så himla kul att folk får det att fungera. Känns som att det verkligen var värt att skapa tråden

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Så himla kul att folk får det att fungera. Känns som att det verkligen var värt att skapa tråden

Det var verkligen värt det! Utan den här tråden så hade jag aldrig provat att baka mina saker Så TACK!

Visa signatur

Asus Prime B450 Plus, Ryzen 1700X, Asus Gtx Dual 1070, 2x8gb G.Skill Aegis 3000MhZ, 2xOCZ 240gb SSD, 6tb Lagring, CorsairHX 1050W

Permalänk
Medlem

Gött att höra Wiper3k! Skönt att läsa sådana historier!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Bakade mitt 8800GTS 640MB (gamla versionen) två dagar sedan, 200 grader i 10 minuter, fungerar prima nu!

Grafikkortet var inte riktigt dött, men någonting var fel. Skapade denna tråd om det, och det verkade skumt redan från början. Men som sagt, nu är det inga problem längre!

Utan denna tråd så skulle jag inte riktigt upptäckt detta! Tack!

Permalänk
Medlem

Jag brukar hälla i kokhet vatten i en kastrull och slå på hög värme förut med batterier som var gammla och inte funka, av någon anledning funkade dem perfekt. Ganska lång tid tillbaka då man utnyttjade Gameboy ganska mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Jag brukar hälla i kokhet vatten i en kastrull och slå på hög värme förut med batterier som var gammla och inte funka, av någon anledning funkade dem perfekt. Ganska lång tid tillbaka då man utnyttjade Gameboy ganska mycket.

Haha, jag brukade faktiskt göra tvärtom, jag brukade lägga dem i kylskåpet eller frysen när de inte fungerande, men även när de höll på att "ta slut".

Permalänk
Medlem

Nån som vet om man kan "baka" en mobil ?
Och hur länge man ska ha den inne ?

Permalänk
Medlem

Oj detta låter intressant, har precis fått problem med mitt 9800gtx som snart är 2 år gammalt. Vet inte om jag har garanti kvar. Men annars ska jag testa detta.
Gjorde en tråd om mitt problem här. Men hoppas att det räcker och damma ur det

Visa signatur

wick3d

Permalänk

Detta ska testas på mitt 4870x2 som har dött.

Permalänk
Medlem

Mitt ati 3870 gav streck i alla möjliga färger eller schackrutigt svart över skärmen redan i post. Har redan skapat en ny tråd i köpråd här på forumet men tänkte att man har ju inget att förlora på att skicka in skiten i ugnen. Så sagt o gjort strippa kortet och in i ugnen med det. Kan ju säga att smilet sträckte sig nästan förbi öronen när man såg Windows starta upp felfritt efteråt. 200°C i 10 min blev det iallfall, körde med gpu-sidan uppåt också om nån vill veta.

Det enda som krångla va att den värmeledande skumplattan som ligger vid kylaren mot strömförsörjningen gick sönder men det fick fixas med en dremel och lite kylpasta. Funkar än iallafall, har testat en vantage runda, lite just cause och metro. Allt verkar stabilt hittills.

Visa signatur

l Lian Li O11 Evo l Ryzen 7800x3d l Asus Rog Strix B650E-F l Lian Li Galahad SL 360 l 32GB G.Skill Trident Z5 6000Mhz cl30 CL9 l MSI 1080TI Gaming X l Samsung 970 evo plus 2tb l WD Black SN850X 2tb l Corsair TX750M 750w l

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cable:

Haha, jag brukade faktiskt göra tvärtom, jag brukade lägga dem i kylskåpet eller frysen när de inte fungerande, men även när de höll på att "ta slut".

Däremot fick jag reda på efter att jag gjort det att det inte alls var någon bra ide pga risken för att batterisyran kunde skada en om man fick kontakt med det. Ja kylskåpstekniken är en klassiker

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Däremot fick jag reda på efter att jag gjort det att det inte alls var någon bra ide pga risken för att batterisyran kunde skada en om man fick kontakt med det. Ja kylskåpstekniken är en klassiker

Själv har man smakat på batterisyra, hittade en gammal eltandborste (detta var då länge sedan) och jag kunde inte få upp botten, så jag använde mig av mina tänder, och vips så fick jag loss "locket" till batterit, inklusive batterisyra på läpparna, det sved i drygt två dygn, sen var det borta. Det reagerade mest när jag åt någonting, och smärtan försvann när man drack någonting kallt, men endast när man hade läpparna i vätskan.

Det blev lite off-topic där. Sorry.

Permalänk

Någon som har erfarenhet av att baka i gasugn?
Jag måste införskaffa en ugnstermometer innan jag kan testa med mitt 4870x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Farenheit:

Någon som har erfarenhet av att baka i gasugn?
Jag måste införskaffa en ugnstermometer innan jag kan testa med mitt 4870x2

Gasugn? Hur fungerar en sådan?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Skrivet av Ala_95:

Gasugn? Hur fungerar en sådan?

Som en gasspis...fast ugn. Man tänder eld på gasen i botten och reglerar gasflödet.
Införskaffade en stektermometer som funkar upp till 300c.

Idag bli det bakning, på med hatten. Bör vara klar med allt till kvällen, då blir det bilder osv.

Permalänk
Avstängd

Bakade ett Geforce 7900GTX i helgen, tog inga bilder men det misslyckades ändå så inte mycket att se. Körde på 185c i 9 minuter.

Visa signatur

MSI GX740 17" 1680x1050
Intel Core i5 430@ 2,52 GHz
Mobility Radeon 5870 1GB DDR5@ 835/1100mhz
4GB RAM@ 1066mhz
500GB HDD(7200 RPM)

Permalänk

Bakade precis mitt PC HD4870x2

Måste vänta någon timme tills allt har svalnat ner sig... körde på 2min 180c-200c och sen 10min 202c.

Håll tummarna

-------------------------------

Funkade inte =( , förmodligen inte felet som kunde hjälpas med bakning.

update
Permalänk

Satt och spelade BF2 i förrgår och plötsligt blev skärmen helt grå/svart (och jag timade ut från pågående TeamSpeak-session)
ALT-TAB eller Ctrl-Alt-Del funkade inte. Fick hard-reboota.
Fick igång datorn 2 gånger efter det men möttes snart av samma grå/svarta skärm igen.
Efter det kom det ett långt och tre korta pip, vilket enligt asus är problem med grafikkortet.

Gräddade kortet (asus 8800GTS 320MB) igår. 10 min i 195 grader. Lät de svalna en timma. Ingen större lukt i köket.

Resultat: Fungerar