Skulle överraska om det är nått annat än T239.
Skulle även överraska om Nintendo gjorde det vettiga och använde nått roligare än Samsung 8nm; men hoppet är väl det sista som överger en...
Undrar dock vad de ska stoppa in för modern gimmick. Tippar på AR. Fråga mig inte vad de ska göra med det dock.
AR hade de i 3DS. De använde dock inte det till något vettigt, troligtvis av goda skäl. Jag fick i.a.f. med AR-kort med någon av konsolerna, minns inte vilken (har 2DS och new 3DS XL).
Jag tror att pirater kan bli ett problem för Nintendo om de har bakåtkompatibilitet med fysiska Switch 1-kassetter. Jag antar att de inte vill hamna i en situation där kunder som köper en Nintendo Switch 2 kan spela hela Nintendo Switch 1-katalogen utan att betala för de spelen. Jag vet inte om är möjligt för Nintendo att lösa det med någon mjukvaru-uppdatering.
Switch 1 stödde inte 3DS-kassetter och 3DS hade också problem med piratkopior.
Jag tror en stor anledning till det avsaknade stödet helt enkelt var övergången från två skärmar ovanpå varandra till en ensam större skärm. Jag vet inte hur de skulle kunna löst det på ett bra sätt.
Några spel hade säkert fungerat någorlunda, men bakåtkompatibilitet som inte ens fungerar vettigt på de flesta av deras egna storspel är nog inget de ens ville försöka sig på. Svårt att marknadsföra en sån konsol och behöva förklara varför det inte fungerar vettigt på de flesta 3DS-spelen folk vill spela. Kanske med skenor i sidorna för kontrollerna så skärmen skulle stå på högkant? Eller en mycket fyrkantigare skärm, men det hade påverkat switchen i allt annat spelande.
Annars är jag glad över att Nintendo alltid tidigare behållit bakåtkompatibilitet på deras bärbara konsoler, men dubbelskärmen var dömd att bryta det. Jag är glad att de övergav dubbelskärmskonceptet, för det bidrog inte mycket till spelglädjen hos två i övrigt fantastiska konsoler i DS & 3DS.