Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Helt rätt! Jag spelade det hos en kompis med Amiga minns jag men vi kom aldrig speciellt långt. Jag minns det som att vi sögs in i det men kanske inte var tillräckligt hängivna för att spela klart det.

Fisky, din tur!

Yaay! Jag hade inte heller hört talas om det innan, men med ledtråden att det var ett välkänt och allmänt hyllat peka och klicka-äventyr så föll tanken direkt på Indiana Jones and the fate of Atlantis.

Min vana trogen testar jag att lägga upp en bild från ännu ett 90-talsspel jag lade för mycket tid på! Börjar med en menybild för att krångla till det:

Visa signatur

Fractal Design Arc m. Corsair CMPSU-850AX 850W | Asus P8Z68-V Pro | Intel Core i7 2600K | Noctua NH-D14 | 16Gb Corsair XMS3 DDR3 PC12800/1600MHz | Intel 510 SSD 120GB | Samsung EcoGreen F4 HD204UI 32MB 2TB | Asus GeForce ENGTX580 DCII/2DIS/1536MD5 1536MB

Permalänk
Medlem
Skrivet av fisky:

Yaay! Jag hade inte heller hört talas om det innan, men med ledtråden att det var ett välkänt och allmänt hyllat peka och klicka-äventyr så föll tanken direkt på Indiana Jones and the fate of Atlantis.

Min vana trogen testar jag att lägga upp en bild från ännu ett 90-talsspel jag lade för mycket tid på! Börjar med en menybild för att krångla till det:

<Uppladdad bildlänk>

Ett av mina favoriter (oklart varför, var lite halvbra) men har inget på gång så låter någon mer leta efter denna "pärla"

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Ett av mina favoriter (oklart varför, var lite halvbra) men har inget på gång så låter någon mer leta efter denna "pärla"

Om jag nu har rätt, känner att jag får flashbacks till något liknande åtminstone.. (hint hint)

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av fisky:

Yaay! Jag hade inte heller hört talas om det innan, men med ledtråden att det var ett välkänt och allmänt hyllat peka och klicka-äventyr så föll tanken direkt på Indiana Jones and the fate of Atlantis.

Min vana trogen testar jag att lägga upp en bild från ännu ett 90-talsspel jag lade för mycket tid på! Börjar med en menybild för att krångla till det:

<Uppladdad bildlänk>

Med ledtråden från @Videoapan gissar jag Fade to Black. Verkar passa färgtemat också.

Permalänk
Medlem

Fade to Black verkar stämma efter lite extra googling.
Jag minns hur mycket hype det var kring spelet i speltidningarna när det släpptes, men jag gillade aldrig flashback så det kändes inte lockande att försöka spela uppföljaren.

Här kommer nästa spel:

Permalänk
Medlem
Skrivet av mudde:

Med ledtråden från @Videoapan gissar jag Fade to Black. Verkar passa färgtemat också.

Helt rätt så klart!
Minns också att hypen var stor för spelet, inte så konstigt kanske med tanke på föregångarna. Nötte det orimligt mycket utifrån hur mycket jag ogillade spelet, haha!

Visa signatur

Fractal Design Arc m. Corsair CMPSU-850AX 850W | Asus P8Z68-V Pro | Intel Core i7 2600K | Noctua NH-D14 | 16Gb Corsair XMS3 DDR3 PC12800/1600MHz | Intel 510 SSD 120GB | Samsung EcoGreen F4 HD204UI 32MB 2TB | Asus GeForce ENGTX580 DCII/2DIS/1536MD5 1536MB

Permalänk
Medlem

Då ingen svarat på snart ett dygn kommer en till bild:

Permalänk
Medlem

Men tanke på texten i bilden kan det kanske vara

Tekken ”cross street” figher?

Men tror egentligen på: Last Bronx

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Men tanke på texten i bilden kan det kanske vara

Tekken ”cross street” figher?

Men tror egentligen på: Last Bronx

Rätt!
Det är banan "cross street" i Last Bronx i sista bilden!

Ett bra spel vad jag minns. Inte riktigt i nivå med VF2 eller Fighters Megamix, men ett bra försök från AM3 att göra något eget och lagom annorlunda från AM2:s serier.
Synd att de aldrig fortsatte med serien. Det hade kunnat bli riktigt bra med tiden.

Permalänk
Medlem

Då börjar vi lite inzoomat

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

<Uppladdad bildlänk>

Då börjar vi lite inzoomat

Känns som det borde vara en bild på en minimap eller kartvy av något slag i en militär fps..
Så jag gissar BF2 i brist på bättre idéer

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Känns som det borde vara en bild på en minimap eller kartvy av något slag i en militär fps..
Så jag gissar BF2 i brist på bättre idéer

Helt rätt, ’Strike at Karkand’ starten…

Ibland är folket i den här tråden för bra

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Helt rätt, ’Strike at Karkand’ starten…

Ibland är folket i den här tråden för bra

Nää, på riktigt?
Trodde jag aldrig, då jag knappt spelade BF2 (tyckte det var lite småfult o modernt tråkigt jämfört med ettan)
Var mest en gissning för att få igång frågandet.

...

Ok, då får det blir ett lite ovanligt äventyrsspel som jag inte tror varit i tråden: (DOS+Amiga)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

En liten bild från själva spelet också...

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

En liten bild från själva spelet också...
<Uppladdad bildlänk>

Fantastiskt spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

En liten bild från själva spelet också...
<Uppladdad bildlänk>

Altered Destiny.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Max77:

Altered Destiny.

Jepp! (Har aldrig spelat det själv ska erkännas)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Permalänk

Tyrian 2000.

Permalänk
Skrivet av Jens-Ragnar:

Tyrian 2000.

Max verkar inte komma tillbaka, men jag tror du har rätt, fortsätt tråden du.

Permalänk
Skrivet av Irregular Programming:

Max verkar inte komma tillbaka, men jag tror du har rätt, fortsätt tråden du.

Ok, vi kör på det. Tyrian är jag helt säker på men vet inte om det finns andra än 2000-varianten. Kungligt spel med musik i världsklass.

Jag tänkte fortsätta på temat spel med underbara soundtrack.

Vilket är spelet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jens-Ragnar:

Ok, vi kör på det. Tyrian är jag helt säker på men vet inte om det finns andra än 2000-varianten. Kungligt spel med musik i världsklass.

Jag tänkte fortsätta på temat spel med underbara soundtrack.

https://s.uvlist.net/l/y2011/04/82886.jpg

Vilket är spelet?

Fx fighter

Permalänk
Skrivet av johnlennonx:

Fx fighter

Korrekt!

Förmodligen för lätt. Men har man inte spelat det rekommenderar jag att lyssna på musiken. Ett av dom spelen där du kan spela installationsskivan som vanligt musik-cd.

Permalänk
Medlem

Hej glömde bort att jag svarat här under påskhelgen.
Eftersom ingen lagt upp något ännu så slänger vi upp denna.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av tomas1976:

Rätt!

Permalänk
Medlem

Då kör vi den här.

Permalänk
Medlem

Den här är bekant.. delta force 2?

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbullen:

Den här är bekant.. delta force 2?

Nope

Permalänk
Skrivet av tomas1976:

Mech Warrior 3