Helgsnack: Vilka nedlagda eller övergivna produkter saknar du?

Permalänk
Medlem

Intel ssd er. HEDT segmentet på riktigt utan att det blir rena serverpriser. Windows media player som varit den enda viktiga grejen för multimedia i modern tid kolla på apple jävla låst system & alla hyllar men så fort microsoft gör nåt viktigt så kommer det ni kan inte ha detta det hindrar konkurrens. ta en titt på skit apple Nog med gnäll nu från mig men ibland så ser folk längre än vad näsan räcker.

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Medlem

Jolt. Kyro II med sitt Tile-Based rendering lever ju vidare i PowerVR:s grafiklösningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sinery:

Bilar gjorda för grottmänniskor och som höll därefter.
Svär det är bara skräp byggt sedan 2007.

Volvo Amazon FTW.

Permalänk
Medlem

Marabou Chokladcrisp

I övrigt Amiga-eran, 3Dfx, SEGAs konsoller.

Permalänk
Avstängd

En grej jag saknar rent konceptuellt, som jag aldrig såg i verkligheten, var telefonen sh-06d NERV. En japansk telefon inspirerad av Anime-serien Evangelion. Den var grymt cool, hårdvara och tema som hängde ihop med något av en "cyberpunk estetik". Dessutom 3D-skärm så den lär sett ännu coolare ut i verkligheten. Och detta var 2012, inget liknande har kommit sedan dess utan telefonerna har bara blivit mer likriktade. Baksidan känns inte lika speciell idag riktigt, många "gaming-telefoner" ser liknande ut, men då var det ju rätt unikt också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hulkenstrong:

Är nog bara två saker som sticker ut för mig som saknade. Det mesta har förbättrats eller går att "lösa" på annat sätt.

Gamla Soundblaster live kortet med den inofficiella drivrutinen. Var så smidigt att mappa och dona om med effekter etc.

Och

Steam Controller. Den fick mig att "börja" spela spel igen. Pga smärta med mus/tangentbord och min kärlek till FPS så var mitt spelande minimalt innan den släpptes. När min SC dör så lär mycket av mitt spelande minska då det inte finns någon kontroll som idag fungerar till FPS som SC gör.

Det finns en hel del alternativ om man letar.

https://www.amazon.se/-/en/FO224/dp/B0BRZZFPKW

Permalänk

Marabou -Romrussin
Logitec multifjärr

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk

Marabou Kvikklunsj
Marabou Cocos

Permalänk

MSN Messenger. Versionen som just kommit till punkten att man kunde rita med fri hand i rutan, men som inte ännu hade blivit bloated.

Tycker det är svagt att nya tv-apparater inte har scart.

Att chassin börjat sluta ha 5,25"-platser är hjärtskärande.

Vad gäller mobiltelefoner så saknar man så klart batterilängden och den mindre storleken hos gamla telefoner. Och i de fall som 3,5 mm-uttag saknas så känns det ofattbart.

Visa signatur

Dator 1: MSI Tomahawk Max, Ryzen 3700X, Sapphire Pulse RX 5700 XT, Ballistix Elite 4x8 GB 3200 MHz cl15, Corsair Force MP510 960 GB, Scythe Kaze Master Pro, Plusdeck 2c Dator 2: Lenovo ThinkPad T480s

Permalänk
Skrivet av Andyah:

Mp3 spelare. Små o smidiga när man bara vill ut på promenad/jogga o lyssna på musik, slippa släpa på mobilen mm som ligger o slänger med sin vikt i fickan osv.

Älskar dem också men de tillverkas väl lite här och var? Aldrig haft några problem med att hålla mp3-spelarbehovet fyllt iaf

Visa signatur

Dator 1: MSI Tomahawk Max, Ryzen 3700X, Sapphire Pulse RX 5700 XT, Ballistix Elite 4x8 GB 3200 MHz cl15, Corsair Force MP510 960 GB, Scythe Kaze Master Pro, Plusdeck 2c Dator 2: Lenovo ThinkPad T480s

Permalänk

De produkter som Logitech misshandlar, Harmony, Squeeze box.

Permalänk

Vad gäller icke teknikrelaterade produkter:

- Sopnedkast
- Morötter som förr i tiden smakade mycket mer
- Äldre innebandyklubbor som inte hade huvuden som såg fullt så snösko-aktiga ut
- VO5-schampo (finns väl säkert men ser det typ inte i mataffärerna längre)
- Äldre tiders myggolja
- Jack3d, Anabolic Beast, Craze osv
- Lekplatser som såg spännande och naturliga ut
- Olåsta dörrar
- Minimjölk
- Johnnys svart vitlök-majonnäs

Jag hinner inte skriva mer nu men det finns så väldigt mycket mer.

Är en nostalgiker av rang och det är med ögonbryn vars ytterkant höjs och vars innerkant sänks som jag förgrymmat konstaterar allt detta.

Visa signatur

Dator 1: MSI Tomahawk Max, Ryzen 3700X, Sapphire Pulse RX 5700 XT, Ballistix Elite 4x8 GB 3200 MHz cl15, Corsair Force MP510 960 GB, Scythe Kaze Master Pro, Plusdeck 2c Dator 2: Lenovo ThinkPad T480s

Permalänk
Medlem

Deo med aluminiumklorid som håller en vuxen man luktfri i mer än ett dygn!

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Överklockad_gasklocka:

MSN Messenger. Versionen som just kommit till punkten att man kunde rita med fri hand i rutan, men som inte ännu hade blivit bloated.

Tycker det är svagt att nya tv-apparater inte har scart.

Att chassin börjat sluta ha 5,25"-platser är hjärtskärande.

Vad gäller mobiltelefoner så saknar man så klart batterilängden och den mindre storleken hos gamla telefoner. Och i de fall som 3,5 mm-uttag saknas så känns det ofattbart.

Ja det var spännande hur MS tog det sämsta från både Messenger och Skyoe och skapade en produkt (eller kan man kalla det flera) som var klart sämre än någon av förlagorna på i princip alla punkter.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Saknar "FTP Search" och "AltaVista" som båda köptes av Yahoo för att slaktas och kort därefter läggas ner.

Har inte riktigt gillat Yahoo sen dess. Hmm...

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Medlem

Saknar 90-talets barnprogram på bl.a TV3 så att mina barn slipper se på skräpet som visas nu för tiden och för uppleva guldåldern som jag fick göra.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Bengt-Arne:

Saknar "FTP Search" och "AltaVista" som båda köptes av Yahoo för att slaktas och kort därefter läggas ner.

Har inte riktigt gillat Yahoo sen dess. Hmm...

Nu minns jag inte riktigt, men var inte Altavista rätt omsprunget ändå när Yahoo tog över?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boggus:

Det finns en hel del alternativ om man letar.

https://www.amazon.se/-/en/FO224/dp/B0BRZZFPKW

Ser inget om stöd för gyro. Ser inte ut att vara så bekväm som SC heller. Ser definitivt ut att kunna vara bättre gentemot Dualshock/Xbox.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem

Dricker varken läsk eller äter godis/chips (händer att jag äter en chokladbit då & då) men om shio eller caledonian clear återlanserades skulle jag bli väldigt glad.

Triumfglassen putte

Permalänk
Medlem

Saknar verkligen MSN Messenger, mitt sociala liv online tog en rejäl smäll när klienten lades ner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantburk:

Jag saknar Olws lövtunna peppar chips.

Haha skulle precis skriva detta. Lägg till Signums cola också som fanns tidigt 2000-tal.

Visa signatur

Serenity now

Permalänk
Medlem
Skrivet av ddaawiidd:

<Uppladdad bildlänk>

Jag har saknat ABIT i 15 år nu... Dom var det coolare och ändå kvalitativa alternativet till ASUS, MSI och Gigabyte mm som var stora då. Bra grejer helt enkelt!

Instämmer! Saknar även tillverkaren EPoX. Hade bl.a. ett 8KHA+ moderkort som jag var nöjd med när det begav sig

Permalänk

LAN innan internet!

Permalänk
Skrivet av MrCrab:

Zalman reserator, klart bästa passiva vattenkylaren, önskar dom byggt vidare och utvecklat konceptet.

Den hade jag........ fan vad nöjd man var när datorn var knäpptyst.... men den gegga igen alternativt att pumpen blev klen....

Sen köpte jag Zalman Reserator XT. Var inte nöjd med ljudet från fläkten så jag bytte ut den. Sen gegga den igen efter typ 2 år också eller så var det pumpen, körde ättika osv och försökte rensa ur, men icke........ sen slutade de tillverka den..... och jag beställde en från Ebay från Los Angeles.... Flera dagar och den hade inte lämnat lager ens..... så jag beställde en till från Ebay och från USA.... samma sak med båda... sluta funka efter 2 år typ....

Så jag lessna på det och köpte en premade från MSI med 1070ti... använder den än idag... supernöjd. Funkar bra att spela Diablo 4 på den i 1440p. Så jag förstår varför inte folk uppgraderar nu för tiden.

Tur att datorer nu för tiden är tystare, i och med att det är nog det viktigaste för mig. Väldigt ljudkänslig så datorer förr i tiden var typ som en hårtork i örat på mig.

Permalänk
Medlem

ICQ saknas

Permalänk
Medlem

Förr på 90-talet tidigt 2000s så köpte man Estrella dillskruvar varje helg, de plockades bort i vad som känns som 15+ år och kom tillbaka igen för ett par år sedan men nu är de borta igen, kanske var för att en 90g påse kostade 25kr.

Permalänk
Medlem

Saknar även:
Marabou Brejk
Vita katten (tror den hette så) tuttifrutti med mint skal
Turkisk Peber Firewood (blandpåse)
Digestive Bars (kom i 6-pack digestive med överdrag av choklad
Coca-Cola Zero innan nytt recept
Smällare innan dom blev olagliga
Fysiska datorspel

Finns massor man saknar!

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Skrivet av LeVvE:

Förr på 90-talet tidigt 2000s så köpte man Estrella dillskruvar varje helg, de plockades bort i vad som känns som 15+ år och kom tillbaka igen för ett par år sedan men nu är de borta igen, kanske var för att en 90g påse kostade 25kr.

https://a6t9j5v2.rocketcdn.me/wp-content/uploads/2018/06/EST111727.jpg

Håller med. Brukar köpa OLW's Skruvar ibland..... inget speciellt men man kan inte sluta äta dem....... Är lite som salta pinnar, smakar fan bara salt men det går inte att sluta äta dem.

Permalänk
Medlem

Toms cognacspokaler. Inte lika söta som punchpokalerna som finns nu.

Visa signatur

be quiet! Dark Base 900 | Asus X-79 Deluxe | i7 4930K@4.4GHz | Corsair Dominator 16GB | RTX 2070 | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Corsair AX 860W

Permalänk
Medlem
Skrivet av StegeSWE:

Jag saknar OLW's Ostbågar Cheese doodles.. sedan dom ändrade receptet är dom inte goda längre........

Dagens bästa, enda fördelen att man går ner i vikt ...

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||