Helgsnack: Vilka nedlagda eller övergivna produkter saknar du?

Permalänk
Medlem

Ben & Jerrys Empower mint. Överlägset den bästa mint-chokladglassen som gick att köpa i matvarubutiker.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Avstängd

Chokladglass i allmänhet verkar ha försvunnit. Var på Ica igår och ville köpa lite klassisk vanlig chokladglass men det fanns inte. Triumf hade någon "chokladboll"-smak, Sia-glass hade "brownie", Ica själva har någon trippel choklad som mestadels består av vaniljglass med chokladsås, Alvesta har "chokladbomb" som väl är ok men det är en massa bitar och grejer i den, inte bara chokladglass. Sen finns det en massa lyxigare märken, Ben och Jerrys, Tre vänner och så men alla deras smaker är typ fyllda med godis. Den enda klassiska chokladglassen jag hittade var veganglass av typ tre olika märken, men veganglass är ju inte gott tyvärr. Det slutade med Italiensk Choklad från Lejonet och Björnen som är jättegod men inte heller samma sak som klassisk choklad bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mansion:

"Marabou startades av Freia ägarna"

- "äR FrEiA SoM Är oRGinALeT"

Hahaha. Dunning–Kruger.

Nu talade vi ju om kvikklunsj som är en produkt. Med tanke på att Marabou är äldre än produkten kvikklunsj så är det ju inte självklart.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av snajk:

Chokladglass i allmänhet verkar ha försvunnit. Var på Ica igår och ville köpa lite klassisk vanlig chokladglass men det fanns inte. Triumf hade någon "chokladboll"-smak, Sia-glass hade "brownie", Ica själva har någon trippel choklad som mestadels består av vaniljglass med chokladsås, Alvesta har "chokladbomb" som väl är ok men det är en massa bitar och grejer i den, inte bara chokladglass. Sen finns det en massa lyxigare märken, Ben och Jerrys, Tre vänner och så men alla deras smaker är typ fyllda med godis. Den enda klassiska chokladglassen jag hittade var veganglass av typ tre olika märken, men veganglass är ju inte gott tyvärr. Det slutade med Italiensk Choklad från Lejonet och Björnen som är jättegod men inte heller samma sak som klassisk choklad bara.

Fråga https://www.majensglass.se så gör de nog vad du vill ha om det är nått speciellt men vanlig chokladglass bukar de ha.
10 mil att åka från GBG men är du desperat så

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mrqaffe:

Fråga https://www.majensglass.se så gör de nog vad du vill ha om det är nått speciellt men vanlig chokladglass bukar de ha.
10 mil att åka från GBG men är du desperat så

Tja så desperat är jag väl inte riktigt.

Men en del märken har ju chokladglass utan en massa annat skräp i sig, Sia exempelvis, men butikerna verkar bara ta in typ Rocky Road, Himmelsk Röra, Brownie och liknande. Triumf är ju ganska lokalt här, men det närmaste de har till chokladglass är laktosfri mjölkchoklad, vilket nog hade funkat för min del, men jag har inte sett den i en vanlig "Ica" på ganska länge. Triumf har en stor butik hyfsat nära här, som borde ha den, men det är en jättebutik och utbudet varierar väldigt beroende på vad de råkar ha överskott på i fabriken eller liknande.

Permalänk
Medlem

Lian Li PC-343B, fan att jag aldrig köpte en.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Chokladglass i allmänhet verkar ha försvunnit. Var på Ica igår och ville köpa lite klassisk vanlig chokladglass men det fanns inte. Triumf hade någon "chokladboll"-smak, Sia-glass hade "brownie", Ica själva har någon trippel choklad som mestadels består av vaniljglass med chokladsås, Alvesta har "chokladbomb" som väl är ok men det är en massa bitar och grejer i den, inte bara chokladglass. Sen finns det en massa lyxigare märken, Ben och Jerrys, Tre vänner och så men alla deras smaker är typ fyllda med godis. Den enda klassiska chokladglassen jag hittade var veganglass av typ tre olika märken, men veganglass är ju inte gott tyvärr. Det slutade med Italiensk Choklad från Lejonet och Björnen som är jättegod men inte heller samma sak som klassisk choklad bara.

Lidl (Gelatelli) har bra chokladglass

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Chokladglass i allmänhet verkar ha försvunnit. Var på Ica igår och ville köpa lite klassisk vanlig chokladglass men det fanns inte. Triumf hade någon "chokladboll"-smak, Sia-glass hade "brownie", Ica själva har någon trippel choklad som mestadels består av vaniljglass med chokladsås, Alvesta har "chokladbomb" som väl är ok men det är en massa bitar och grejer i den, inte bara chokladglass. Sen finns det en massa lyxigare märken, Ben och Jerrys, Tre vänner och så men alla deras smaker är typ fyllda med godis. Den enda klassiska chokladglassen jag hittade var veganglass av typ tre olika märken, men veganglass är ju inte gott tyvärr. Det slutade med Italiensk Choklad från Lejonet och Björnen som är jättegod men inte heller samma sak som klassisk choklad bara.

Som göteborgare så är det väl bara att du tar en tur till Triumfglass i Sävedalen; de har en "slät" (inga bitar, chokladsåser etc.) chokladglass. Den säljs dessutom i 5-litersförpackning, så du behöver bara åka dit 1-2 gånger i veckan...

Själv saknar jag glassen "Dallas" som jag har för mig såldes av Hemglass.

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av MegaMuztek:

Hårdvara saknar jag Microsofts trackballs, bästa jag använt.

Använde min Logitech trackball mx senast idag,
var dock tvungen att använda scrollhjul för att zooma.
Vad gör man när det inte ens var uppfunnet på hårdvaran man använder...

Permalänk

Jag saknar när det ingick USB-adapter när man köpte minneskort. Samsung slutade med det och erbjuder numer enbart storleksadapter. Sjukt smidigt med USB-adapter som inte är mycket större än ett MicroSD-kort. Använder det till mina CDJ-spelare och i bilen. Guld värt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av medbor:

Lidl (Gelatelli) har bra chokladglass

Jo kanske det. Men då måste jag ju in på Lidl och stångas med klientelet där tyvärr.

Skrivet av PeCe:

Som göteborgare så är det väl bara att du tar en tur till Triumfglass i Sävedalen; de har en "slät" (inga bitar, chokladsåser etc.) chokladglass. Den säljs dessutom i 5-litersförpackning, så du behöver bara åka dit 1-2 gånger i veckan...

Själv saknar jag glassen "Dallas" som jag har för mig såldes av Hemglass.

Jo den är ju bra, men jag har inte sett den i typ halvliter på ganska länge, och fem litersförpackningarna har jag inte plats för i min frys tyvärr.

Den verkar inte finnas ofta i deras butik i Järnbrott heller, eller i den klassiska vid Stigbergstorget som är på gångavstånd från mig. Däremot har de ofta vanlig choklad i kulglass, men det är inte alltid man vill liksom äta den just precis då.

Skrivet av pacc:

Använde min Logitech trackball mx senast idag,
var dock tvungen att använda scrollhjul för att zooma.
Vad gör man när det inte ens var uppfunnet på hårdvaran man använder...

Det finns en del moderna trackballs faktiskt. Kensingtons variant verkar inte ha ändrats på ganska länge, men den har scrollhjul runt kulan, och fyra knappar som är programmerbara. Det finns ett handledsstöd också som nog är bra att ha, om man inte hackar ihop något eget. Logitech har också en som är mer lik en mus, bara stationär liksom, om det passar bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av segafreaktwo:

Är det inte denna då?:)

Äter den sj

https://www.cooperscandy.com/karl-fazer-kina-rispuffar-125g?g...

Köper den sj på Willys

Nej det är inte samma. Den påminner om smaken men har mer av Fazer/Gesha smaken.
Kina choklad är mer smak av kinapuffarna och dess choklad. Tänk att släng in en näve kinapuffar i munnen typ.

Permalänk
Medlem

ok tråkigt.
Gillar dock den
Kina puffar äter jag annars med sked xD

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p