Köpa Ripple (Kryptovaluta)

Permalänk
Medlem

Jag kör Ripple ALL IN, bankerna kommer ändå att vinna till slut. varför kämpa emot

Visa signatur

Q1=Q2+QE

Permalänk
Medlem

@hajvan: Köpte 10000k tron när det var 0.02. Nu är den 0.1. Dags att sälja kanske...

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Helionart:

Hejsan allihop! @Ed3n @Selmalagerlöf

För att klargöra lite för de som frågat:

1. Vart köper jag Ripple?
Jag rekommenderar Bitstamp. Men Bittrex fungerar lika bra.
Verifieringsprocessen kräver att du skickar in en bild på ditt ID för att du ska kunna börja köpa efter att du registrerat ditt konto. Då det är många nya kunder som kommer in nu och vill investera så kan det finnas en backlog på flera dagar till veckor innan ni blir verifierade.

Ett snabbt sätt vore också att t.ex köpa Ether/Bitcoin på Coinbase (där kan man regga sig och bli verifierad på någon timme eller två). Och sedan använda sig av Shapeshift för att växla ether/bitcoin till Ripple rakt av. Läs gärna på om detta innan ni gör det!
https://info.shapeshift.io/about

2. Vilken plånbok ska man ha?
Ska du investera en större summa så rekommenderar jag att ni skaffar en Nano Ledger S (hårdvaruplånbok). Ett billigare alternativ är T.ex Jaxx på mobiltelefonen. Finns en hel del online plånböcker också. Rör det sig om en mindre summa så skulle jag behålla pengarna på Bitstamp tills att jag antingen köper en Nano Ledger eller kör med Jaxx appen på mobilen, väljer du Ledger erller Jaxx, se till att ta en fysisk backup på papper i form av Backup Phrases ifall din mobil eller ledger skulle dö.

3. Investera vettigt! Läs på och gör en samlad bedömning. Gå inte in med pengar som ni inte har råd att förlora.

4. @oouhdawg Tycker du borde läsa på lite mer innan du pratar om att XRP är helt centraliserad.

https://ripple.com/insights/how-we-are-further-decentralizing...

Trade safe people!

Köpte ETH på coinbase. Skulle byta på shapeshift. Tog över 5 minuter för transaktionen att skickas från coinbase och tiden gick därmed ut. Vad fasen gör jag nu?

Edit: fyllde i return address på ETH så förhoppningsvis har jag fått tillbaka dem imorgon. Märligt att det tar sådan tid för coinbase.

Edit2: Noterade nu i efterhand att det är degraded performance på ETH hos coinbase. Ångrar nu att jag inte köpte litecoin istället.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem

Köp en massa Afrikanska valutor i stället. Afrika är på väg upp (kanske inte alla länder)

Visa signatur

Skärm Samsung 32" C32JG50 144Hz | CPU Ryzen 5 2600X | GPU AMD Vega 64 vattenkyld | Moderkort Asus Rog Strix B350-F Gaming | Minne 16 GB Corsair CL15 Vengeance | HDD 1 TB NVMe Samsung 970 Evo | Chassi Lian Li O11 Dynamic Svart

Permalänk
Medlem
Skrivet av oouhdawg:

1. Skicka pengar instant går inte att göra smidigare inom Sverige (Swish). Nummer är helt enkelt det ultimata.
2. Transaktioner kommer A-L-D-R-I-G att bli instant för banker till utlandet, då dom regleras av pengartvätt-lagar så kommer helt enkelt inte Ripple att fungera för detta. Kommer fortfarande behöva gå igenom kontroller m.m.
3. Alla banker måste bli uppkopplade till detta för att göra det riktigt fungerande, och med handen på hjärtat, dom gånger den 0,001% av svenska befolkningen behvöver skicka pengar SNABBT, så är det till U-länder, eller halvt utvecklade som Peru eller Afrika m.m, där deras banker absolut inte har Ripple implamenterat. Dessutom körs tillochmed SHB med DOS och övriga banker har också 30-50 år gamla system.

"ripple" skulle lika gärna göras en kopia av, från bankernas sida. Skillnaden blir att Ripples ägare inte går ut med X antal miljarder påhittade pengar på köpet.

I Vinstsyfte, köp inte Ripple. Den kommer aldrig någonsin att gå upp till Bitcoins värde idag, och om den gör det så är det fortfarande bara 10x pengarna. Köp in dig i en annan valuta om du vill tjäna pengar istället.

Varken investeringsmässigt eller funktionellt är RIpple något man ska satsa på, då för mycket står ivägen.

Ripple är helt enkelt en svensk version av krypto, alltså inte en kryptovaluta helt ut, mer en "vi nöjer oss halvvägs".

Det är ett sjunkande skepp som man nu plåstrar om kulhålen på.

Bättre att sjösätta det redan skapade Fartyget "Sätt in valfri kryptovaluta", och göra det rätt från början.

Jag är lite ny på krypto valuta så det är inte helt säkert jag tänker rätt. Men kan inte ripple hjälpa "mindre utvecklade" länder till att få en typ av Swish som finns i Sverige på ett lättare sätt utan att spendera miljoner på apps/software/servers? Om nu integration är enkel och kanske ripple bistår med resurser?

Permalänk
Medlem

@Saihtam:

Visst kan Ripple det, men det är inte deras mål. Ripple vill vara en plattform för banker att göra internationella betalningar. Personligen tror jag inte att Ripple kommer vara den som skapar en swish-funktion mellan individer. Finns andra kryptovalutor som faktiskt gör anspråk på detta och ligger före.

Visa signatur

Keep it simple, stupid.
AMD Ryzen 5 2600X | AMD Radeon 580X 8GB
Mint | Slackware-Current | Xubuntu 18.10 | Arch | AntiX | MacOS

Permalänk
Medlem

Jag vet att man inte får posta referallänkar men man kanske kan be om att få en i PM? Behöver för Coinbase, båda verkar få 10$ i Bitcoin vid tillräckligt stor insättning.

// Tack, verkar ju tyvärr dock som att rewarden bara gäller om man köper just bitcoin och jag tänkte köpa ethereum. Testar nog ändå.

fått invite
Permalänk
Skrivet av Saihtam:

Jag är lite ny på krypto valuta så det är inte helt säkert jag tänker rätt. Men kan inte ripple hjälpa "mindre utvecklade" länder till att få en typ av Swish som finns i Sverige på ett lättare sätt utan att spendera miljoner på apps/software/servers? Om nu integration är enkel och kanske ripple bistår med resurser?

Jepp du har helt rätt. Kolla här: https://twitter.com/ripple/status/941498342252544001?lang=en
Swish konceptet demonstrerades på live TV i Japan av Ripple Asias CEO.

Det är OTROLIGT mycket okunskap om Ripple här på Sweclockers av människor som påstår sig veta vad de pratar om.
Rekommenderar att ni ställer era frågor på Ripples subreddit istället för här. www.reddit.com/r/Ripple och även går med deras Discord.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5950x - NXZT Kraken Z73 (white sleeved) GPU: Gamerock 3080Ti
RAM: 128GB Trident Z Royal Gold DDR4 3600 CL16
MB: ASUS B550-A Gaming Silver/White Screen:55" LG OLED B9 (4k 120Hz @4:4:4)
Case: ASUS Rog Strix Helios White
HiFi Desktop: Sennheiser HD800S AMP: Cayin HA-1A MK2 DAC: Moon Neo 390

Permalänk
Skrivet av Pelegrino:

Köpte ETH på coinbase. Skulle byta på shapeshift. Tog över 5 minuter för transaktionen att skickas från coinbase och tiden gick därmed ut. Vad fasen gör jag nu?

Edit: fyllde i return address på ETH så förhoppningsvis har jag fått tillbaka dem imorgon. Märligt att det tar sådan tid för coinbase.

Edit2: Noterade nu i efterhand att det är degraded performance på ETH hos coinbase. Ångrar nu att jag inte köpte litecoin istället.

Hoppas det löste sig till slut. Shapeshift är hederliga och gör rätt för sig. Eth är congested nu med svinhögt tryck pga av alla nya köpare som ska in.

Jag har postat en guide på Reddit på hur man gör om man är helt ny då man inte idag kan köpa XRP direkt via sitt kreditkort/banköverföring pga långa väntetider på att bli verifierad.

https://www.reddit.com/r/Ripple/comments/7oqtii/fastest_way_t...

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5950x - NXZT Kraken Z73 (white sleeved) GPU: Gamerock 3080Ti
RAM: 128GB Trident Z Royal Gold DDR4 3600 CL16
MB: ASUS B550-A Gaming Silver/White Screen:55" LG OLED B9 (4k 120Hz @4:4:4)
Case: ASUS Rog Strix Helios White
HiFi Desktop: Sennheiser HD800S AMP: Cayin HA-1A MK2 DAC: Moon Neo 390

Permalänk
Avstängd

Passar på att flika in här. Har lite funderingar kring BitConnect och DavorCoin, är det någon som är insatt i dessa lending platforms och har gjort sig en liten hacka på dessa? Är medveten om att det är ett såkallat pyramidspel och låter nästan för bra för att vara sant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Greed:

Passar på att flika in här. Har lite funderingar kring BitConnect och DavorCoin, är det någon som är insatt i dessa lending platforms och har gjort sig en liten hacka på dessa? Är medveten om att det är ett såkallat pyramidspel och låter nästan för bra för att vara sant.

BitConnect ÄR ett rent pyramidspel. De enda som tjänar grova pengar just nu är alla "crypto experter" på youtube som lurar in sjuka mängder folk med referral länkar.

Texas delstat utfärdade precis en så kallad CEASE AND DESIST

Visa signatur

E8600 > 2500k > 7700k > 12700k
2xHD4850>960ti>1070>1080ti>4070 Super

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Haker:

BitConnect ÄR ett rent pyramidspel. De enda som tjänar grova pengar just nu är alla "crypto experter" på youtube som lurar in sjuka mängder folk med referral länkar.

Texas delstat utfärdade precis en så kallad cease and desist

Jo, jag och en kompis satt och pratade om detta både igår och idag. Jag har också suttit och läst mycket samt sett många klipp från olika "experter" på YouTube inom ämnet och samtliga "experter" vill att man ska använda deras referral links, såg på flertalet videos att folk gjorde oftast mer pengar på referrals än på sitt intresse från sina investeringar. Men det går säkerligen tjäna pengar på det utan referrals också för man får ju en viss % i plus varje dag på sitt intresse och så får man ju själv välja att åter-investera eller plocka ut i pengar/bitcoins. Dessa pyramid/ponzi-scheman fungerar så länge det kommer in nytt folk med pengar som betalar av de tidigare investerarnas lån. Men sen kan man ju också se all form av lotteri/spel som pyramid/ponzi-scheman också, även Bingo-Lotto, Postkodslotteriet och andra spel är ju rena pyramidspel också. Jag har hursom gått in med en summa på strax över $100 på DavorCoin tidigare idag, ska bli intressant att se vad som händer de kommande veckorna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Helionart:

Hoppas det löste sig till slut. Shapeshift är hederliga och gör rätt för sig. Eth är congested nu med svinhögt tryck pga av alla nya köpare som ska in.

Jag har postat en guide på Reddit på hur man gör om man är helt ny då man inte idag kan köpa XRP direkt via sitt kreditkort/banköverföring pga långa väntetider på att bli verifierad.

https://www.reddit.com/r/Ripple/comments/7oqtii/fastest_way_t...

Det löste sig men kostade 30 kronor för ett misslyckat försök, lite komiskt.

Coinbase var rätt snabba när jag gjorde häromdagen (när jag skrev originalinlägget) och jag kan köpa ETH med kort där fortfarande.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem

Plus500

Hej,
Vad säger ni som kan lite om plus500. tycker den verkar vara enkel att använda.

Permalänk
Medlem

@knutte88: Absolut, plus500 är en av de ledande bolagen inom CFD certifikat https://en.wikipedia.org/wiki/Plus500

Men att handla ett Certifikat mot Ripple kontra att äga det direkt via Bitstamp och liknande sidor är helt olika grejer. Du bör läsa på vad det innebär att äga certifikat då de kan bli dyrt om du använder dig av en buy and hold strategi. Plus500 används av människor som tradear olika finansinstrument på kortare tidsperioder.

Permalänk

@plajton: Varför skulle det bli dyrt att HODLa ?

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem

Läste något om att Ripple har svårt med små transaktioner. Typ inte effektivt och därav inte lämpligt för swishliknande applicering. Kan ju va ngt troll som försöker få ner kursen. Mycket info i den här cryptobranchen och svårt att veta vad som är falska pump rumors osv.

Permalänk

fliker in här lite för att fråga om binance.
OM jag fixar ett konto på binance så kan jag använda det för att skicka pengar från eventuella vinster till mitt bankkonto? hur funkar det, smidigt?
Jag har skaffat "Ripple desktop wallet" och tänker använda mig av Shape shift för att få ripple dit.
När då ripple gjort kliven som bitcoin gjorde förra året (man kan ju alltid hoppas) så kan jag skicka dem till binance kontot och föra över till mitt bankkonto?
tänker jag rätt?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av riohlsson:

fliker in här lite för att fråga om binance.
OM jag fixar ett konto på binance så kan jag använda det för att skicka pengar från eventuella vinster till mitt bankkonto? hur funkar det, smidigt?
Jag har skaffat "Ripple desktop wallet" och tänker använda mig av Shape shift för att få ripple dit.
När då ripple gjort kliven som bitcoin gjorde förra året (man kan ju alltid hoppas) så kan jag skicka dem till binance kontot och föra över till mitt bankkonto?
tänker jag rätt?

Binance kan säkert betala ut, men jag hade överfört det till ethereum på binance, skickat ethereum till coinbase och tagit ut det som pengar därifrån. Varför har du inte bara dina ripple på binance?

Jag tänkte köpa BNK, det blir nog fett.

Permalänk
Skrivet av anon81912:

Binance kan säkert betala ut, men jag hade överfört det till ethereum på binance, skickat ethereum till coinbase och tagit ut det som pengar därifrån. Varför har du inte bara dina ripple på binance?

okey, varför hade du gjort så? kanske va en dum fråga.. försöker bara bli klok på hur det funkar..
Hann bara skaffa den walleten före. kanske bättre förvara på binance?! men på binance får man alltså olika plånboksadresser beroende på vilka valutor man skaffa?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av riohlsson:

okey, varför hade du gjort så? kanske va en dum fråga.. försöker bara bli klok på hur det funkar..
Hann bara skaffa den walleten före. kanske bättre förvara på binance?! men på binance får man alltså olika plånboksadresser beroende på vilka valutor man skaffa?

Jag vet inte ens om binance kan betala ut pengar. Coinbase betalar utan problem ut riktiga pengar till ett IBAN, om man nu skulle vilja ha ut sina pengar ur kryptovalutorna.

Har du dessutom typ ETH i binance som din basvaluta slipper du tänka på gas osv när du skall köpa till dig ripple eller något annat kul.

Permalänk
Skrivet av anon81912:

Jag vet inte ens om binance kan betala ut pengar. Coinbase betalar utan problem ut riktiga pengar till ett IBAN, om man nu skulle vilja ha ut sina pengar ur kryptovalutorna.

Har du dessutom typ ETH i binance som din basvaluta slipper du tänka på gas osv när du skall köpa till dig ripple eller något annat kul.

aha, okey, tack!
BNK verka va nått smart?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av riohlsson:

BNK verka va nått smart?

Det är typ en bank, det verkar förhållandevis legit jämfört med annat. Har flera på jobbet som har 50,000 - 100,000 kronor inne på det

Permalänk
Skrivet av anon81912:

Det är typ en bank, det verkar förhållandevis legit jämfört med annat. Har flera på jobbet som har 50,000 - 100,000 kronor inne på det

hur funkar det? man har konto som man skicka valutorna till och man får ett kort man kan betala med som vanligt i affärer? kostar det?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av riohlsson:

hur funkar det? man har konto som man skicka valutorna till och man får ett kort man kan betala med som vanligt i affärer? kostar det?

Du får läsa på själv och bilda dig en egen uppfattning om vad du vill göra med dina pengar

Permalänk
Medlem

Jag kan rekommendera Binance. Men det førutsætter att du har Bitcoin att øverføra och handla andra valutor med.
Min portfølj består av bitcoin, ripple, iota och ett par ICOer som ær i tidigt stadium och inte public ænnu. Høg risk på det hær, men har råd att førlora hela investeringen så det ær mest spænnande att se utvecklingen.

Visa signatur

Speldator: Intel i5-7600K @4,95Ghz - BeQuiet PureRock - MSI Z170A SLI Plus - Corsair RM550x - Asus RTX 2070 ROG Strix Advanced 8GB - MSI Optix MAG271CQR 27” 1440p 144hz - 8Gb Corsair Vengeance 2400Mhz DDR4 - Samsung 850 Evo + WD Black M.2 SSD - NZXT S340

Jobbdator: HP Elitebook X360 2018 - 16Gb DDR4 - 256Gb PCI-e SSD - Intel i7-8650U

Konsol: Xbox Series X

Permalänk
Skrivet av anon81912:

Du får läsa på själv och bilda dig en egen uppfattning om vad du vill göra med dina pengar

Verkar ju helt klart som en smart grej. men bankera är inget som finns ännu som jag förstår det? utan just nu är det det spectrocoin som är någon typ av av bnk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Greed:

Jo, jag och en kompis satt och pratade om detta både igår och idag. Jag har också suttit och läst mycket samt sett många klipp från olika "experter" på YouTube inom ämnet och samtliga "experter" vill att man ska använda deras referral links, såg på flertalet videos att folk gjorde oftast mer pengar på referrals än på sitt intresse från sina investeringar. Men det går säkerligen tjäna pengar på det utan referrals också för man får ju en viss % i plus varje dag på sitt intresse och så får man ju själv välja att åter-investera eller plocka ut i pengar/bitcoins. Dessa pyramid/ponzi-scheman fungerar så länge det kommer in nytt folk med pengar som betalar av de tidigare investerarnas lån. Men sen kan man ju också se all form av lotteri/spel som pyramid/ponzi-scheman också, även Bingo-Lotto, Postkodslotteriet och andra spel är ju rena pyramidspel också. Jag har hursom gått in med en summa på strax över $100 på DavorCoin tidigare idag, ska bli intressant att se vad som händer de kommande veckorna.

O där kom det!

Tusentals personer sitter nu med värdelösa BCC tokens som fyller noll funktion medans ägarna av bitconnect har deras Bitcoins
https://coinmarketcap.com/currencies/bitconnect/

Visa signatur

E8600 > 2500k > 7700k > 12700k
2xHD4850>960ti>1070>1080ti>4070 Super

Permalänk

Är ny på binance.
Hur funkar det om man skulle vilja sälja? Ripple eller annan valuta. Säljer man får man tex bitcoin. Ska man då köpa ethereum (för att slippa bitcoins höga transaktionavgift) och skicka iväg till exempelvis coinbase för att sedan sälja rubbet och få in på kontot? Dåligt med binance tycker jag att man inte kan se hur värdeförändringen är på det man handlat, eller har jag missat något? Saknar liksom totalt inköpsvärde samt värdeförändring i procent.. ellllller så ha man missat något:)

Permalänk
Medlem

Är det någon som kör via Etoro? jag tycker det är helt ok ställe om man ignorerar alla "to the moon" och "the ship is sinking" kommentarer

Jag tror verkligen att XRP/Ripple erbjuder något som många aktörer behöver men det gäller att hålla i långsiktigt, jag håller dom 2018 ut om inget extremt händer.

Visa signatur

Where is my 3080?!