Köpa Ripple (Kryptovaluta)

Permalänk
Medlem

Skulle också avråda från att hoppa på XRP i nuläget. Nytt år imorgon, BTC har "vilat" i över en månad och nya skattelagar (crypto) träder i kraft i morgon i USA som gör det fördelaktigt att handla BTC. Fullt möjligt att vi får se ett nytt race och att XRP dyker ner till support på €1 eller lägre. Hamnar den där nere så är det däremot att bra pris att handla för.

Bara mina 5 cent.

Visa signatur

Galleri: https://imgur.com/a/4JTFzOF

Threadripper 1950X @ 3.8GHz — MSI X399 Gaming Pro Carbon
MSI 1080 Ti FE — 2 x PALIT 980 Ti — Corsair AXi1500W — G.Skill Trident Z RGB 64GB 3200 C14 — Corsair Obsidian 900D — EKWB custom loop — Acer Predator X34

Permalänk
Medlem

Uwezocoin är ju den nya afrikanska kryptovalutan

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Skrivet av Beatnutz:

Skulle också avråda från att hoppa på XRP i nuläget. Nytt år imorgon, BTC har "vilat" i över en månad och nya skattelagar (crypto) träder i kraft i morgon i USA som gör det fördelaktigt att handla BTC. Fullt möjligt att vi får se ett nytt race och att XRP dyker ner till support på €1 eller lägre. Hamnar den där nere så är det däremot att bra pris att handla för.

Bara mina 5 cent.

Jag tror tvärtom. Tror att Ripple kommer att gå ut med nyheter lagom till 8:e Januari (ryktas om att två stora household names ska ingå i partnerskap, nämn av Joelkatz själv!).

Samtidigt så går det rykten om att XRP ska adderas till coinbase. Görs det så smäller nog Ripple upp till 3-5 usd.

Ligger den nere på 1.5 - 2 så köper jag mer.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5950x - NXZT Kraken Z73 (white sleeved) GPU: Gamerock 3080Ti
RAM: 128GB Trident Z Royal Gold DDR4 3600 CL16
MB: ASUS B550-A Gaming Silver/White Screen:55" LG OLED B9 (4k 120Hz @4:4:4)
Case: ASUS Rog Strix Helios White
HiFi Desktop: Sennheiser HD800S AMP: Cayin HA-1A MK2 DAC: Moon Neo 390

Permalänk
Medlem
Skrivet av Helionart:

Jag tror tvärtom. Tror att Ripple kommer att gå ut med nyheter lagom till 8:e Januari (ryktas om att två stora household names ska ingå i partnerskap, nämn av Joelkatz själv!).

Samtidigt så går det rykten om att XRP ska adderas till coinbase. Görs det så smäller nog Ripple upp till 3-5 usd.

Ligger den nere på 1.5 - 2 så köper jag mer.

Angående ryktet med Coinbase så är det baserat på att dom anställde en kille som jobbat hos Ripple. Kollar man upp det där ryktet lite närmare (hans LinkedIn) så visar det sig att han gjorde praktik på Ripple inom marketing som han avslutade 2015. Snacka om ett rykte som är taget helt ur luften. Tog tog mig ungefär 2 minuter att göra den researchen, man önskar att fler gör detsamma innan dom sprider något dom hört.

Men visst, dom kan lägga till Ripple. Precis som dom kan lägga till en massa andra av Top 20 på marketcap.

Men jag tror på Ripple i det långa loppet. Tycker bara folk ska vara lite försiktiga nu när den ökat så otroligt mycket på kort tid.

Visa signatur

Galleri: https://imgur.com/a/4JTFzOF

Threadripper 1950X @ 3.8GHz — MSI X399 Gaming Pro Carbon
MSI 1080 Ti FE — 2 x PALIT 980 Ti — Corsair AXi1500W — G.Skill Trident Z RGB 64GB 3200 C14 — Corsair Obsidian 900D — EKWB custom loop — Acer Predator X34

Permalänk
Skrivet av Beatnutz:

Angående ryktet med Coinbase så är det baserat på att dom anställde en kille som jobbat hos Ripple. Kollar man upp det där ryktet lite närmare (hans LinkedIn) så visar det sig att han gjorde praktik på Ripple inom marketing som han avslutade 2015. Snacka om ett rykte som är taget helt ur luften. Tog tog mig ungefär 2 minuter att göra den researchen, man önskar att fler gör detsamma innan dom sprider något dom hört.

Men visst, dom kan lägga till Ripple. Precis som dom kan lägga till en massa andra av Top 20 på marketcap.

Men jag tror på Ripple i det långa loppet. Tycker bara folk ska vara lite försiktiga nu när den ökat så otroligt mycket på kort tid.

Ett rykte är ett rykte. Det fanns även en del antydningar av screenshots som laddades upp av coinbase API där Ripple var nämnt, detta kan enkelt fejkas och högst sannolikt var det det.

Jag har själv gjort exakt samma research och vet att det är löst sammantaget. MEN, jag tror fortfarande att coinbase kommer lägga till 4-5 coins under 2018. Varav XRP definitivt kommer vara en av de. Jag investerade i Ripple i Mars i år och jobbar själv inom fintech. Ripple kommer växa ännu mer under 2018, och då menar jag främst Xrapid.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5950x - NXZT Kraken Z73 (white sleeved) GPU: Gamerock 3080Ti
RAM: 128GB Trident Z Royal Gold DDR4 3600 CL16
MB: ASUS B550-A Gaming Silver/White Screen:55" LG OLED B9 (4k 120Hz @4:4:4)
Case: ASUS Rog Strix Helios White
HiFi Desktop: Sennheiser HD800S AMP: Cayin HA-1A MK2 DAC: Moon Neo 390

Permalänk
Medlem
Skrivet av Helionart:

Ett rykte är ett rykte. Det fanns även en del antydningar av screenshots som laddades upp av coinbase API där Ripple var nämnt, detta kan enkelt fejkas och högst sannolikt var det det.

Jag har själv gjort exakt samma research och vet att det är löst sammantaget. MEN, jag tror fortfarande att coinbase kommer lägga till 4-5 coins under 2018. Varav XRP definitivt kommer vara en av de. Jag investerade i Ripple i Mars i år och jobbar själv inom fintech. Ripple kommer växa ännu mer under 2018, och då menar jag främst Xrapid.

Vi får se, det känns lite som om det går emot Coinbase affärsidé att ha en massa olika coins. Dom la ju till BCH nyss, men det kommer säkert 1-2 till. Det dom gjort så bra hittills är ju att ha ett snorenkelt UX/UI och några få coins. Enkelt för nybörjaren att ta till sig. Jag undviker dem som pesten men kan se fördelarna med dem. Men 2018 blir spännande hur som helst. Vad som helst kan hända

Förresten, XRP-pumpen var väl just på grund av Coinbase-ryktena? Dom inträffade samtidigt iaf. Vet inte om vi får se en ny stor pump om det blir klart att dom hamnar på Coinbase.

Visa signatur

Galleri: https://imgur.com/a/4JTFzOF

Threadripper 1950X @ 3.8GHz — MSI X399 Gaming Pro Carbon
MSI 1080 Ti FE — 2 x PALIT 980 Ti — Corsair AXi1500W — G.Skill Trident Z RGB 64GB 3200 C14 — Corsair Obsidian 900D — EKWB custom loop — Acer Predator X34

Permalänk
Skrivet av Beatnutz:

Vi får se, det känns lite som om det går emot Coinbase affärsidé att ha en massa olika coins. Dom la ju till BCH nyss, men det kommer säkert 1-2 till. Det dom gjort så bra hittills är ju att ha ett snorenkelt UX/UI och några få coins. Enkelt för nybörjaren att ta till sig. Jag undviker dem som pesten men kan se fördelarna med dem. Men 2018 blir spännande hur som helst. Vad som helst kan hända

Förresten, XRP-pumpen var väl just på grund av Coinbase-ryktena? Dom inträffade samtidigt iaf. Vet inte om vi får se en ny stor pump om det blir klart att dom hamnar på Coinbase.

XRP pumpen var inte för coinbase ryktena utan för: https://www.cnbc.com/2017/12/27/ripple-jumps-after-news-of-li... tillsammans med att de redan anslutna storbankerna i Japan som har hand om majoriteten av transaktioner mellan Japan och Korea (japans 3:e största trade partner) fått med sig Woori Bank and Shinhan Bank (koranska storbanker). Så vi snackar om stora volymer som kommer gå över Ripple om testerna visar sig gå bra!

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5950x - NXZT Kraken Z73 (white sleeved) GPU: Gamerock 3080Ti
RAM: 128GB Trident Z Royal Gold DDR4 3600 CL16
MB: ASUS B550-A Gaming Silver/White Screen:55" LG OLED B9 (4k 120Hz @4:4:4)
Case: ASUS Rog Strix Helios White
HiFi Desktop: Sennheiser HD800S AMP: Cayin HA-1A MK2 DAC: Moon Neo 390

Permalänk
Medlem
Skrivet av Helionart:

XRP pumpen var inte för coinbase ryktena utan för: https://www.cnbc.com/2017/12/27/ripple-jumps-after-news-of-li... tillsammans med att de redan anslutna storbankerna i Japan som har hand om majoriteten av transaktioner mellan Japan och Korea (japans 3:e största trade partner) fått med sig Woori Bank and Shinhan Bank (koranska storbanker). Så vi snackar om stora volymer som kommer gå över Ripple om testerna visar sig gå bra!

Mjo såg det också, men om man kollade i chatten på Tradeview och Reddit så var det enbart Coinbase det snackades om. Antar att det var en mix av rykten som drog igång det. XRP-charten såg iofs redan bra ut i början av Dec.

Visa signatur

Galleri: https://imgur.com/a/4JTFzOF

Threadripper 1950X @ 3.8GHz — MSI X399 Gaming Pro Carbon
MSI 1080 Ti FE — 2 x PALIT 980 Ti — Corsair AXi1500W — G.Skill Trident Z RGB 64GB 3200 C14 — Corsair Obsidian 900D — EKWB custom loop — Acer Predator X34

Permalänk

Coinbase kommer som du säger, att möjliggöra för average joe att enkelt investera i XRP. DÅ kommer priset skjuta Det mest intressanta ryktet enligt mig är Amazon.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5950x - NXZT Kraken Z73 (white sleeved) GPU: Gamerock 3080Ti
RAM: 128GB Trident Z Royal Gold DDR4 3600 CL16
MB: ASUS B550-A Gaming Silver/White Screen:55" LG OLED B9 (4k 120Hz @4:4:4)
Case: ASUS Rog Strix Helios White
HiFi Desktop: Sennheiser HD800S AMP: Cayin HA-1A MK2 DAC: Moon Neo 390

Permalänk
Medlem

Ingen som kör eToro? Där har jag slängt in pengar och köpt XRP på iaf.
Fick köpa för 0.6 första gången, men den blev autosåld på 0.9. Sen XRP ner till 0.7 så köpte in med vinsten igen och lite till, så nu har man gjort en 170% ish

Visa signatur

Intel Core i9 10850K @ 5Ghz.
64GB DDR4 3200Mhz.
1TB NVMe M2, 1TB SSD.
Lian Li PC-O11 Dynamic PCMR Limited Edition.
ASUS 3080 Strix OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av cracko:

Kan man göra ngt om en sådan går sönder? Hade nyligen en sån där ultra durable USB som skulle gå att ha 100m under vatten osv som tvärdog plötsligt så därav frågan.

Yes!

Även om din usb skulle gå sönder så kan du med hjälp av private key återskapa allting igen.

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Avstängd

Vet inte om någon inflikat, men Ripple saknar tyvärr kriterierna som krävs för att CoinBase ska lägga till valutan.

Permalänk
Skrivet av oouhdawg:

Vet inte om någon inflikat, men Ripple saknar tyvärr kriterierna som krävs för att CoinBase ska lägga till valutan.

Och vilka är det exakt? Jag har hört detta mantra flera gånger utan riktig backning, folk pekar på Gdax (coinbaise) kriterierna men där står det ingenstans explicit att Ripple "failar". Om du pratar om centraliseringen kontra decentraliseringen så är detta ingen regel:

https://www.gdax.com/static/digital-asset-framework-2017-11.p...

Utöver detta är decentraliseringen också en viktig aspekt av Ripple som de jobbar hårt på:
https://ripple.com/insights/how-we-are-further-decentralizing...

Validators will be decentralized:

https://ripple.com/dev-blog/decentralization-strategy-update/

Så. Vilka andra kriterier är det du pratar om?

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5950x - NXZT Kraken Z73 (white sleeved) GPU: Gamerock 3080Ti
RAM: 128GB Trident Z Royal Gold DDR4 3600 CL16
MB: ASUS B550-A Gaming Silver/White Screen:55" LG OLED B9 (4k 120Hz @4:4:4)
Case: ASUS Rog Strix Helios White
HiFi Desktop: Sennheiser HD800S AMP: Cayin HA-1A MK2 DAC: Moon Neo 390

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Helionart:

Och vilka är det exakt? Jag har hört detta mantra flera gånger utan riktig backning, folk pekar på Gdax (coinbaise) kriterierna men där står det ingenstans explicit att Ripple "failar". Om du pratar om centraliseringen kontra decentraliseringen så är detta ingen regel:

https://www.gdax.com/static/digital-asset-framework-2017-11.p...

Utöver detta är decentraliseringen också en viktig aspekt av Ripple som de jobbar hårt på:
https://ripple.com/insights/how-we-are-further-decentralizing...

Validators will be decentralized:

https://ripple.com/dev-blog/decentralization-strategy-update/

Så. Vilka andra kriterier är det du pratar om?

Tex att coinen måste vara färdig. Den får inte vara i beta/alpha stadie. Dvs det måste vara en i dags bruk fungerande coin. Dess funktion är inte i drift om man säger så.

Permalänk
Skrivet av oouhdawg:

Tex att coinen måste vara färdig. Den får inte vara i beta/alpha stadie. Dvs det måste vara en i dags bruk fungerande coin. Dess funktion är inte i drift om man säger så.

Där har du fel igen, Ripple är i produktion. Förstår inte varför folk hela tiden sprider information de inte bekräftar??

https://amp.theguardian.com/technology/2017/dec/31/ripple-cry...

Lägg märke till sista meningen. Direkt citat från Ripples VD Brad Garlinghouse
"“We have real customers, really in production using this,” Garlinghouse, 46, said, “not science experiments. Science experiments are not a business model.”

Gott nytt år!

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5950x - NXZT Kraken Z73 (white sleeved) GPU: Gamerock 3080Ti
RAM: 128GB Trident Z Royal Gold DDR4 3600 CL16
MB: ASUS B550-A Gaming Silver/White Screen:55" LG OLED B9 (4k 120Hz @4:4:4)
Case: ASUS Rog Strix Helios White
HiFi Desktop: Sennheiser HD800S AMP: Cayin HA-1A MK2 DAC: Moon Neo 390

Permalänk
Skrivet av Zargoz:

Jag kan inte uttala mig då jag känner inte till den, tyvärr.

Skickades från m.sweclockers.com

binance är väldigt seriös/säker enligt dig, varför tycker du det?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

@Grönahunden: Då jag har använt dem ett tag. Visste inte vilken sida jag skulle använda för att trada så jag kollade lite runt och många ansåg binance vara den bästa Exchange sida för crypto coin.
De är stationerade i Hong Kong. Läs på google. Finns många artiklar angående binance. Sen så har de 0.1% avgift medans bittrex har typ 0.5%.

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Skrivet av Zargoz:

@Grönahunden: Då jag har använt dem ett tag. Visste inte vilken sida jag skulle använda för att trada så jag kollade lite runt och många ansåg binance vara den bästa Exchange sida för crypto coin.
De är stationerade i Hong Kong. Läs på google. Finns många artiklar angående binance. Sen så har de 0.1% avgift medans bittrex har typ 0.5%.

varför jag frågar är att du säger är sida X väldigt seriös/säker men sen så har du ändå en USB-wallet..?
läser man bara ena citatet så kan man få intrycket att den e-wallet som du kan ha på deras sida är väldigt seriös/säker.. är den inte det ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

@Grönahunden: Nej, jag har inte USB wallet. Jag har alla mina pengar på binance då det handlar om runt 12k så det är inte jättemycket. Jag tradar varje dag så jag orkar inte med att skicka till/från wallet hela tiden.
Men jag har några coins som jag har investerat långsiktigt så de kommer jag snart att flytta till en usb wallet.

Jag anser att deras sida är säker men man ska inte ha mer pengar där än man har råd att förlora. Säkrast är fortfarande usb wallet.

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Helionart:

Där har du fel igen, Ripple är i produktion. Förstår inte varför folk hela tiden sprider information de inte bekräftar??

https://amp.theguardian.com/technology/2017/dec/31/ripple-cry...

Lägg märke till sista meningen. Direkt citat från Ripples VD Brad Garlinghouse
"“We have real customers, really in production using this,” Garlinghouse, 46, said, “not science experiments. Science experiments are not a business model.”

Gott nytt år!

Vem skulle inte sagt det som behövs för att få in sin valuta på Coinbase och se värdet öka kopiöst?

Källan kommer från företaget, med andra ord är den inte intressant.

Det är upp till Coinbase att avgöra om den är 100% utvecklad och klar. Är det uppdateringar-to-come så är den inte klar och således inte tillgänglig för Coinbase.

En rolig sak jag diskuterade med en vän idag är att du har idag 2 alternativ där du kan spara dina pengar.

Antingen kontant, vilket är väldigt osäkert i stora mängder. Alternativ tvingas du låta någon annan person/företag hålla dina pengar (banker).

Du har alltså inte alternativet att lagra dina pengar digitalt utan att låta en bank hålla dom.

Här är en stor grej, bl.a i Venezuela, Saudi Arabien, Kina, där landet, om man tex använder Ripple/banksystem kan låsa dina pengar på sekunden. Dom kan göra dina pengar obrukbara bara för att dom kan.

Därför vill dessa, bland många fler, inte låta stat eller bank kontrollera dina pengar.

Vi i Sverige har så stort förtroende för banker och stat, men du/ni ska veta att det är ett av få länder där det faktiskt är så.

Ripple har ingen plats i världen, möjligtvis i statsstyrda Europa, men övriga världen kommer aldrig att fortsätta låta folk kontrollera dina pengar när det finns andra alternativ.

Ripple är lika döende som Bitcoin, men du behöver se utanför er/din svenska trygghet för att förstå det.

Att tillägga gällande Binance är att Neo köps i huvudsak på Binance. Det är en 100% legitim exchange.
Neo är mina favoritcoin och är den som kommer att vara störst i Kina. Ethereum är dess motsvarighet, men Neo är bredare i sitt utbud till utvecklare och är kinesisk = Bättre.

Permalänk
Skrivet av oouhdawg:

Vem skulle inte sagt det som behövs för att få in sin valuta på Coinbase och se värdet öka kopiöst?

Källan kommer från företaget, med andra ord är den inte intressant.

Det är upp till Coinbase att avgöra om den är 100% utvecklad och klar. Är det uppdateringar-to-come så är den inte klar och således inte tillgänglig för Coinbase.

En rolig sak jag diskuterade med en vän idag är att du har idag 2 alternativ där du kan spara dina pengar.

Antingen kontant, vilket är väldigt osäkert i stora mängder. Alternativ tvingas du låta någon annan person/företag hålla dina pengar (banker).

Du har alltså inte alternativet att lagra dina pengar digitalt utan att låta en bank hålla dom.

Här är en stor grej, bl.a i Venezuela, Saudi Arabien, Kina, där landet, om man tex använder Ripple/banksystem kan låsa dina pengar på sekunden. Dom kan göra dina pengar obrukbara bara för att dom kan.

Därför vill dessa, bland många fler, inte låta stat eller bank kontrollera dina pengar.

Vi i Sverige har så stort förtroende för banker och stat, men du/ni ska veta att det är ett av få länder där det faktiskt är så.

Ripple har ingen plats i världen, möjligtvis i statsstyrda Europa, men övriga världen kommer aldrig att fortsätta låta folk kontrollera dina pengar när det finns andra alternativ.

Ripple är lika döende som Bitcoin, men du behöver se utanför er/din svenska trygghet för att förstå det.

Att tillägga gällande Binance är att Neo köps i huvudsak på Binance. Det är en 100% legitim exchange.
Neo är mina favoritcoin och är den som kommer att vara störst i Kina. Ethereum är dess motsvarighet, men Neo är bredare i sitt utbud till utvecklare och är kinesisk = Bättre.

Wow. Jag gillar din passion men den bygger på så otroligt mycket okunskap om vad Ripple faktiskt är bra för. Den löser ett reellt problem för banker, institutioner som vill föra över pengar snabbt. Utöver att den löser problemet för banker så löser den ett reellt problem för handel, t.ex Pressbyrån på hörnet eller amazon som vill få betalt så snart som möjligt istället för att vänta på clearing and settlement som tar upp till 7 bankdagar. Allt detta gör att Ripple har ett fantastiskt värde. Pratar vi om Ripple som coin så är det en annan sak, där har man som privatperson endast en vinning i om Ripples Xrapid tar fart, då valutan faktiskt används som ett medium för att föra över pengar snabbt. Där ser man att ju mer banker och institutioner som ansluter sig ökar värdet i valutan, detta pga att det finns en finite supply av coins (närmare 99 miljarder, varav 50+ är i escrow). Om man ska kunna hantera den enorma mängden av transaktioner som sker dagligen i världen, som är ca 3-5 triljoner dollar. (källa: http://www.businessinsider.com/heres-how-much-currency-is-tra... Så krävs det att Ripple XRP också ökar i värde för att kunna hantera detta via Xrapid. Att Ripple redan signat med de japanska storbankerna OCH American Express så ser man väldigt enkelt att Ripple är här för att stanna...Ripples huvudsyfte är inte alls att ersätta vart du förvarar dina pengar, utan hur snabbt pengar kan överföras mellan parter. De jobbar nog på att få XRP som en valuta också (för att store value) men det är långt ifrån hur jag ser på Ripple (och alla banker f.ö.)

OT men låt gå: Du nämner NEO vs Ethereum, där kan NEO idag mycket väl vara mer teknologiskt överlägsen i dagsläget men jag ser att både Casper och Sharding kommer lösa problemet, samtidigt som Ethereum alliance har enorm backning av riktigt stora företag så ser jag inte att Ethereum kommer gå förlorande ur den fighten.

Gemene man investerar inte i Ripple för att kunna lagra sina pengar borta från Staten. Utan för att de tror på tekniken och dess real world use case.

Den coin som faktiskt gör det bäst är väl monero/zcash/dash? om man nu vill anonymisera to the max från staten. Du verkar inte ha så stort förtroende för företag i allmänhet. Föreslår att du googlar och kollar upp vilka personer som Ripple teamet består av och dess backning för att snabbt inse att det inte är en random person som sitter och hittar på saker för skojs skull.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5950x - NXZT Kraken Z73 (white sleeved) GPU: Gamerock 3080Ti
RAM: 128GB Trident Z Royal Gold DDR4 3600 CL16
MB: ASUS B550-A Gaming Silver/White Screen:55" LG OLED B9 (4k 120Hz @4:4:4)
Case: ASUS Rog Strix Helios White
HiFi Desktop: Sennheiser HD800S AMP: Cayin HA-1A MK2 DAC: Moon Neo 390

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Helionart:

Wow. Jag gillar din passion men den bygger på så otroligt mycket okunskap om vad Ripple faktiskt är bra för. Den löser ett reellt problem för banker, institutioner som vill föra över pengar snabbt. Utöver att den löser problemet för banker så löser den ett reellt problem för handel, t.ex Pressbyrån på hörnet eller amazon som vill få betalt så snart som möjligt istället för att vänta på clearing and settlement som tar upp till 7 bankdagar. Allt detta gör att Ripple har ett fantastiskt värde. Pratar vi om Ripple som coin så är det en annan sak, där har man som privatperson endast en vinning i om Ripples Xrapid tar fart, då valutan faktiskt används som ett medium för att föra över pengar snabbt. Där ser man att ju mer banker och institutioner som ansluter sig ökar värdet i valutan, detta pga att det finns en finite supply av coins (närmare 99 miljarder, varav 50+ är i escrow). Om man ska kunna hantera den enorma mängden av transaktioner som sker dagligen i världen, som är ca 3-5 triljoner dollar. (källa: http://www.businessinsider.com/heres-how-much-currency-is-tra... Så krävs det att Ripple XRP också ökar i värde för att kunna hantera detta via Xrapid. Att Ripple redan signat med de japanska storbankerna OCH American Express så ser man väldigt enkelt att Ripple är här för att stanna...Ripples huvudsyfte är inte alls att ersätta vart du förvarar dina pengar, utan hur snabbt pengar kan överföras mellan parter. De jobbar nog på att få XRP som en valuta också (för att store value) men det är långt ifrån hur jag ser på Ripple (och alla banker f.ö.)

OT men låt gå: Du nämner NEO vs Ethereum, där kan NEO idag mycket väl vara mer teknologiskt överlägsen i dagsläget men jag ser att både Casper och Sharding kommer lösa problemet, samtidigt som Ethereum alliance har enorm backning av riktigt stora företag så ser jag inte att Ethereum kommer gå förlorande ur den fighten.

Gemene man investerar inte i Ripple för att kunna lagra sina pengar borta från Staten. Utan för att de tror på tekniken och dess real world use case.

Den coin som faktiskt gör det bäst är väl monero/zcash/dash? om man nu vill anonymisera to the max från staten. Du verkar inte ha så stort förtroende för företag i allmänhet. Föreslår att du googlar och kollar upp vilka personer som Ripple teamet består av och dess backning för att snabbt inse att det inte är en random person som sitter och hittar på saker för skojs skull.

Varför ska banker ens finnas är min fråga? En bank för mig är ett ställe du lånar pengar vid och kan lagra pengar mot en kostnad (Att dom får låna ut dina pengar).

Men idag är bank ett TVÅNG. Dom lånar pengar som inte finns (riksbanken) och försätter länder i konkurs för eller senare.
Varför ska någon annan person/företag tjäna pengar på mig gratis, lagstadgat, när pengarna dom drar in inte går tillbaka till mig i fråga?

Skatt går ju tillbaka till mig på ett sätt, men att låna ut till banken tvångsmässigt när jag tex inte behöver låna pengar hos dom?

Förövrigt så är "transaktionsproblemet" borta iom NAV. Monero/Zcash är fortfarande baserat på Gen 1 blockkedjor där du behöver Mining för att det ska gå runt. Extremt energikrävande.

NAV, för att skicka 1 transaktion behöver du verifiera 2 st.

Ju fler som skickar, ju snabbare går det.

Jag har stor koll på Ripple, men väljer att inte fördjupa mig då jag antar att ni jag pratar med har koll på hur det fungerar.

Skillnaden på Neo och Ethereum är att Neo har kinesiska staten bakom sig, världens största ekonomi. Dessutom kommer alla misslyckade Ethereum-baserade applikationer att finslipas och släppas till Neo (27-29 st kommer i Q1).

Ibland är det inte bäst att vara först på bollen helt enkelt.

Men världen vill ju bort från banksystemen. Majoriteten i Asien har inte ens Bankkonto för att det är för dyrt. Alla människor i denna och övriga trådar ser allt från deras perspektiv. Men majoriteten av världen har inte Bankkonto alls, dom staplar kontanter i madrassen.

Fritt, kostnadsfritt, instant, anonymt. Det kommer att vara det i grunden som kommer att regera världen över. Inget gammeldags Ripple-skit. Varför ska det ens finnas 7 dagar väntetid för att skicka pengar? Varför ska man behöva en cryptovaluta för att lösa detta? Skillnaden är att det skulle vara decentralicerat, men vad gör den skillnaden när det ändå är banker (mellanhand som leechar pengar) som har pengarna?

Du kan kolla vilken valuta som helst och vilka personer som står bakom

Request network? Amazon, m.fl.

Så att det är stora personer bakom har ingen betydelse. Den eran är över. Stora personer är inne för att tjäna större pengar.

Bort med stora företag, politiker och allt annat skit som grisar ner medelklassens liv.

Permalänk

@oouhdawg

Du svävar oerhört mycket bort från självaste frågan. Jag ger dig konkreta svar på varför Ripple, I dagens samhälle OCH morgondagens samhälle löser ett reellt problem när du påstår att de inte kommer godkännas pga att de inte är i produktion eller decentraliserade (båda påståenden som är felaktiga). Du svarar med att banker inte borde få finnas? Du påstår att du har koll på Ripple men visar ingenstans att det stämmer i dina kommentarer.

För att bemöta din OT återigen: du ser det som något positivt att Kinas regering backar NEO samtidigt som du pratar om att staten borde ha mindre kontroll på invånarna. Jag ser inte kina regeringens inblandning i NEO som något som helst positivt, tvärtom, teknologi som Kinas regering stått bakom har majoriteten av gånger varit det förlorande lagets. Det enda jag ser när jag läser att Kinas regering backar NEO är att de redan har ett incentiv i det, och det bådar sällan gott för individens rättigheter i Kina eller ett steg i decentralisering.

Som en kinesisk bloggare sa:

"I personally feel if there is a moment where NEO needs that little bit of push, the Chinese government might step in as long as NEO agree to their terms. Fyi, since NEO is operating in China I’m pretty sure they are operating on the government’s terms. Lul…

The Chinese government needs to have control over EVERYTHING. They can be with you but as soon as they feel you are a threat to their Reign they will destroy you over night. “Fa Long Gong” for example."

Om du vill prata Ripple är jag gärna idel öra och du är i rätt tråd. Om du vill prata bankers rätt till existens eller dylikt så tycker jag att detta inte är rätt tråd.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5950x - NXZT Kraken Z73 (white sleeved) GPU: Gamerock 3080Ti
RAM: 128GB Trident Z Royal Gold DDR4 3600 CL16
MB: ASUS B550-A Gaming Silver/White Screen:55" LG OLED B9 (4k 120Hz @4:4:4)
Case: ASUS Rog Strix Helios White
HiFi Desktop: Sennheiser HD800S AMP: Cayin HA-1A MK2 DAC: Moon Neo 390

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Helionart:

@oouhdawg

Du svävar oerhört mycket bort från självaste frågan. Jag ger dig konkreta svar på varför Ripple, I dagens samhälle OCH morgondagens samhälle löser ett reellt problem när du påstår att de inte kommer godkännas pga att de inte är i produktion eller decentraliserade (båda påståenden som är felaktiga). Du svarar med att banker inte borde få finnas? Du påstår att du har koll på Ripple men visar ingenstans att det stämmer i dina kommentarer.

För att bemöta din OT återigen: du ser det som något positivt att Kinas regering backar NEO samtidigt som du pratar om att staten borde ha mindre kontroll på invånarna. Jag ser inte kina regeringens inblandning i NEO som något som helst positivt, tvärtom, teknologi som Kinas regering stått bakom har majoriteten av gånger varit det förlorande lagets. Det enda jag ser när jag läser att Kinas regering backar NEO är att de redan har ett incentiv i det, och det bådar sällan gott för individens rättigheter i Kina eller ett steg i decentralisering.

Som en kinesisk bloggare sa:

"I personally feel if there is a moment where NEO needs that little bit of push, the Chinese government might step in as long as NEO agree to their terms. Fyi, since NEO is operating in China I’m pretty sure they are operating on the government’s terms. Lul…

The Chinese government needs to have control over EVERYTHING. They can be with you but as soon as they feel you are a threat to their Reign they will destroy you over night. “Fa Long Gong” for example."

Om du vill prata Ripple är jag gärna idel öra och du är i rätt tråd. Om du vill prata bankers rätt till existens eller dylikt så tycker jag att detta inte är rätt tråd.

Ripple är banker. Skilj inte på dessa.

Ripple löser INTE ett reellt problem i dagens samhälle. Det uppdaterar ett befintligt ohållbart system för att ge det några år till.

Världen behöver en ny generation av valutor, inte något som baseras på 500+ år gammal information.

Man ska vara sin egen bank, ingen annan ska kunna krascha din valuta baserat på hur ett land går. En valuta ska spegla värdet av fysiska objekt och ska hålla sig statiskt utan inflation.

Men du tänker som svenskar gör, nöjer sig med att det bara funkar. Det kan vara mycket bättre, men klart man ska vara nöjd, eller?

Jantelagen i dess finaste form.

Ripple är ren skit, punkt slut.

Permalänk
Skrivet av oouhdawg:

Ripple är banker. Skilj inte på dessa.

Ripple löser INTE ett reellt problem i dagens samhälle. Det uppdaterar ett befintligt ohållbart system för att ge det några år till.

Världen behöver en ny generation av valutor, inte något som baseras på 500+ år gammal information.

Man ska vara sin egen bank, ingen annan ska kunna krascha din valuta baserat på hur ett land går. En valuta ska spegla värdet av fysiska objekt och ska hålla sig statiskt utan inflation.

Men du tänker som svenskar gör, nöjer sig med att det bara funkar. Det kan vara mycket bättre, men klart man ska vara nöjd, eller?

Jantelagen i dess finaste form.

Ripple är ren skit, punkt slut.

Tror en bild säger mer än tusen ord:

Du snackar ur nattmössan om du tror att någon annan kryptovaluta kommer krascha gränser och regeringars kontroll. Jag snackar om riktiga usecases som löser riktiga problem. Jag ger dig konkreta svar och du börjar prata om yttre rymden istället. Det mest ironiska är att du tror på en coin som kontrolleras av kinesiska staten när du hela tiden pratar om decentralisering have a good one mate.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5950x - NXZT Kraken Z73 (white sleeved) GPU: Gamerock 3080Ti
RAM: 128GB Trident Z Royal Gold DDR4 3600 CL16
MB: ASUS B550-A Gaming Silver/White Screen:55" LG OLED B9 (4k 120Hz @4:4:4)
Case: ASUS Rog Strix Helios White
HiFi Desktop: Sennheiser HD800S AMP: Cayin HA-1A MK2 DAC: Moon Neo 390

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Helionart:

Tror en bild säger mer än tusen ord:

http://media.vetapedia.se/2016/03/Foliehatt-filmen-Signs-2002-Touchstone-Pictures.jpg

Du snackar ur nattmössan om du tror att någon annan kryptovaluta kommer krascha gränser och regeringars kontroll. Jag snackar om riktiga usecases som löser riktiga problem. Jag ger dig konkreta svar och du börjar prata om yttre rymden istället. Det mest ironiska är att du tror på en coin som kontrolleras av kinesiska staten när du hela tiden pratar om decentralisering have a good one mate.

Låter som en sann jantelagare

Permalänk
Medlem
Skrivet av cracko:

Kan man göra ngt om en sådan går sönder? Hade nyligen en sån där ultra durable USB som skulle gå att ha 100m under vatten osv som tvärdog plötsligt så därav frågan.

Kanske fått svar redan, men iaf. Ja, du kan återskapa plånboken även om den fysiska plånboken är skadad, förlorad eller så. Som jag förstår det kan du återskapa plånboken med ett lösenord på 24 eller 25 ord, har du dessa ord så har du alltså tillgång till din wallet.

Dubbelkolla detta men det är vad jag tror.

Permalänk
Medlem

@Helionart: Tjena!

Jag vill inte bryta mig in i era diskussion, utan är mer intresserad av alla grejer du nämnde, XRP, Xrapid, och ripple. Är inte själv så insatt i hur ripple fungerar men har förstått att XRP är endast en kryprovaluta på samma sätt som t.ex. BTC.

Det jag undrar över är hur allt hänger ihop, Ripple som företag och deras lösning för betalningar har väl inget med XRP att göra, så om Ripple (lösningen för betalningen) skulle gå bra så betyder inte det att XRP går upp och tvärtom? Vad är är Xrapid? är bara nyfiken, så försöker inte slå dig på fingrarna om det låter som det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Helionart:

Hejsan allihop! @Ed3n @Selmalagerlöf

För att klargöra lite för de som frågat:

1. Vart köper jag Ripple?
Jag rekommenderar Bitstamp. Men Bittrex fungerar lika bra.
Verifieringsprocessen kräver att du skickar in en bild på ditt ID för att du ska kunna börja köpa efter att du registrerat ditt konto. Då det är många nya kunder som kommer in nu och vill investera så kan det finnas en backlog på flera dagar till veckor innan ni blir verifierade.

Ett snabbt sätt vore också att t.ex köpa Ether/Bitcoin på Coinbase (där kan man regga sig och bli verifierad på någon timme eller två). Och sedan använda sig av Shapeshift för att växla ether/bitcoin till Ripple rakt av. Läs gärna på om detta innan ni gör det!
https://info.shapeshift.io/about

2. Vilken plånbok ska man ha?
Ska du investera en större summa så rekommenderar jag att ni skaffar en Nano Ledger S (hårdvaruplånbok). Ett billigare alternativ är T.ex Jaxx på mobiltelefonen. Finns en hel del online plånböcker också. Rör det sig om en mindre summa så skulle jag behålla pengarna på Bitstamp tills att jag antingen köper en Nano Ledger eller kör med Jaxx appen på mobilen, väljer du Ledger erller Jaxx, se till att ta en fysisk backup på papper i form av Backup Phrases ifall din mobil eller ledger skulle dö.

3. Investera vettigt! Läs på och gör en samlad bedömning. Gå inte in med pengar som ni inte har råd att förlora.

4. @oouhdawg Tycker du borde läsa på lite mer innan du pratar om att XRP är helt centraliserad.

https://ripple.com/insights/how-we-are-further-decentralizing...

Trade safe people!

Stort tack för svaret, väldigt utförliga och lätt att hänga med. Men som nyfiken måste jag vara jobbig, du rekommenderar inte coinbase, hur kommer det sig? Någon mer nämnde kraken, är det bra men långsamt(verifikation) och därför inte värt en rekommendation? Eller var det så enkelt att coinbase inte erbjuder XRP och därför måste man använda växling i samband med den sidan och därför rekommenderade du de andra två?. Om man tar bort vilken valuta jag vill köpa, vilket är din rekommendation då?

Permalänk
Avstängd

1. Skicka pengar instant går inte att göra smidigare inom Sverige (Swish). Nummer är helt enkelt det ultimata.
2. Transaktioner kommer A-L-D-R-I-G att bli instant för banker till utlandet, då dom regleras av pengartvätt-lagar så kommer helt enkelt inte Ripple att fungera för detta. Kommer fortfarande behöva gå igenom kontroller m.m.
3. Alla banker måste bli uppkopplade till detta för att göra det riktigt fungerande, och med handen på hjärtat, dom gånger den 0,001% av svenska befolkningen behvöver skicka pengar SNABBT, så är det till U-länder, eller halvt utvecklade som Peru eller Afrika m.m, där deras banker absolut inte har Ripple implamenterat. Dessutom körs tillochmed SHB med DOS och övriga banker har också 30-50 år gamla system.

"ripple" skulle lika gärna göras en kopia av, från bankernas sida. Skillnaden blir att Ripples ägare inte går ut med X antal miljarder påhittade pengar på köpet.

I Vinstsyfte, köp inte Ripple. Den kommer aldrig någonsin att gå upp till Bitcoins värde idag, och om den gör det så är det fortfarande bara 10x pengarna. Köp in dig i en annan valuta om du vill tjäna pengar istället.

Varken investeringsmässigt eller funktionellt är RIpple något man ska satsa på, då för mycket står ivägen.

Ripple är helt enkelt en svensk version av krypto, alltså inte en kryptovaluta helt ut, mer en "vi nöjer oss halvvägs".

Det är ett sjunkande skepp som man nu plåstrar om kulhålen på.

Bättre att sjösätta det redan skapade Fartyget "Sätt in valfri kryptovaluta", och göra det rätt från början.