Permalänk
Cdon.com
Skrivet av babbelfisk:

Hej CDON.

Jag testar att skriva här med då det är i princip omöjligt att få vettiga svar från er kundtjänst.
Jag köpte en DVD till bilen för barnen att titta på. En Denver 10".
Produkten har bra bild och ljud och vi VAR väldigt nöjda med den tills en dag cirka 1-2 månader efter inköpet så började den strula när grabben stoppade in hörlurarna och högtalarna började spraka samtidigt som det kom ljud i hörlurarna. Detta var inget problem från början utan kom efter ett tag.

Den skickades till verkstad i Danmark för garantireperation, där de inte konstaterade något fel och den skickades åter. När den kom tillbaka spelade jag in följade video på problemet: https://www.youtube.com/watch?v=v2t03lWXsGc samt kontaktade verkstaden som svarade att "det kan vara problem med korta 3.5 kontakter". Jag jämförde längd på de hörsnäckor som kom med och de hörlurar han har använt tidigare och det är samma längd.

Jag har då hänvisat till reklamationsrätten vilket CDON vägrar och säger att de står bakom verkstaden att det inte är problem med enheten.

Efter det kontaktade jag konsumentvägledare som kollade på problemet och säger att det är solklart att produkten inte fungerar som man kan förvänta sig och påvisar reklamationsrätten, men CDON står fast vid sitt beslut och vi får dessvärre ta det till ARN.

Varför ska det vara så svårt att ha med CDON att göra varje gång något inte fungerar som det ska? Jag kan inte riktigt köpa att det inte är fel på enheten när det fungerade ett tag, men sen slutade fungera. Det är också lite svårt att förstå att en standard som finns för 3.5-kontakter nu inte ska fungera på just denna enhet, men fungerar på alla andra.

Jag vill tillägga att de hörselsnäckor som följer med enheten faktiskt inte skapar detta missljud, men 4 andra vi har testat orsakar problemet. Att bli låst till en modell (som dessvärre är för stora för småbarns öron) är för mig något som inte är OK när man köper en produkt.

Ett annat problem är att för att CDON ska ändra sig, kräver ni att vi skickar den till en auktoriserad verkstad för en andra åsikt, vilket hade varit helt ok förutom att den enda som verkar finnas för Denver är den verkstaden som är i Danmark, som i sig inte tycker att det är fel på produkten men att man inte kan använda andra hörlurar.

UPDATE:
Fick mail från Henrik N (samma Henrik som skriver här måntro?) att CDON nu häver köpet. Jag citerar delar av mailet "Dock anser jag att detta är orimligt att inte det ska fungera med andra hörlurar i enheten och därför beslutar vi om att ta din produkt i retur och häver köpet." (lite som var min ståndpunkt redan från början)

Jag tackar för att man tagit sig tid att lyssna och granska detta nu, och hoppas att det inte är enbart pga posten på Swec som gjort det utan att man faktiskt kollat på riktigt och försökt förstå situationen trots att det gått säkert 10 mail till kundtjänst. Detta är avslutat och vi går på jakt efter en ny DVD till bilen istället. Tack Henrik N.

Hej!

Precis, jag svarade på ditt ärende genom din mail. Jag gick igenom ditt ärende grundligt och försökte hitta en lösning men den lösningen som jag kom fram till var att häva köpet då det kändes orimligt från verkstaden utlåtande att det inte skulle fungera med andra hörlurar.

MVH
Henrik

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av babbelfisk:

Jag tackar för att man tagit sig tid att lyssna och granska detta nu, och hoppas att det inte är enbart pga posten på Swec som gjort det utan att man faktiskt kollat på riktigt och försökt förstå situationen trots att det gått säkert 10 mail till kundtjänst. Detta är avslutat och vi går på jakt efter en ny DVD till bilen istället. Tack Henrik N.

Du är bara en av många som fått hjälp att lösa dina problem först efter att ha gjort problemen offentliga genom att skriva här på sweclockers forum. Det är oerhört konstigt att cdon kan fortsätta att ha en värdelös kundtjänst år efter år.

Permalänk
Medlem

Jag har reklamerat två produkter jag har beställt genom Mina sidor>Beställningar>Få hjälp>Reklamera. Jag har inte fått något kvitto på att jag har reklamerat eller någon annan form av återkoppling. Det var drygt en vecka sedan. Fungerar inte den funktionen alls?

Edit: Verkar vara samma formulär som när man går in på kundservice>mail.

Hur lång svarstid har ni nu egentligen?

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Corsair AX860 | Asus X99-A | Intel Core i7 5820K 3,3 GHz | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance LPX 2666 MHz 32GB (4x8GB) | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 | Intel SSD 750-series 400 GB | 3 x WD Black 6+1+1 TB | LG GGW-H20L | Asus Xonar Essence STX | Windows 10 Pro | Xiaomi 34" | B&W MM-1 | Ducky Shine 5 | Logitech G Pro

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Rokkoko:

Jag har reklamerat två produkter jag har beställt genom Mina sidor>Beställningar>Få hjälp>Reklamera. Jag har inte fått något kvitto på att jag har reklamerat eller någon annan form av återkoppling. Det var drygt en vecka sedan. Fungerar inte den funktionen alls?

Edit: Verkar vara samma formulär som när man går in på kundservice>mail.

Hur lång svarstid har ni nu egentligen?

Hej,

Tråkigt att höra att du inte har mottagit något svar från oss. Återkom gärna med ditt ordernummer i PM till mig så ska jag se varför du inte har mottagit något svar, Om det har blivit något fel.

Önskar dig en trevlig dag!
MVH
Henrik N

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@CDON.COM

Hej

Jag har en beställd order på SNES Mini (Order# 57988685), skulle ni kunna se om jag kommer bli levererad denna vid utgivningsdatumet? Jag har också flyttat sen jag beställde denna och har ändrat adress på CDON, kommer den levereras till den adressen jag hade på mitt användarkonto då eller kommer den skickas till den nya adressen jag har skrivit in?

Visa signatur

artstation: @anessabanovic
instagram: @anessabanovic_
twitter: @anessabanovic_
soundcloud: @anessabanovic

Permalänk

Är det tänkt att man ska kunna avboka förbokningar under "mitt konto"?

Det finns en liten symbol (blomma?) och där kan man välja olika alternativ, men inget händer på något av dem...

Har skickat ett "e-mail" via formuläret på er sida med en avbokning, med order-nummer osv, ska bli kul att se ifall det fungerar...

Permalänk

Hej!
jag är sugen på att beställa en skärm från er,men jag vet inte om den är för stor,eller om min dator kan driva så hög upplösning etc.

om man känner att nej tyvärr det här gick inte, hur är det med öppet köp då?

Visa signatur

Intel 2600k överklockad 4.5gzh | 8 gb corsair vengeance | asus sabertooth | Cruiser ssd 120 gb | Ati Radeon 7970 |Antec twelvehundred

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av korbevel:

@CDON.COM

Hej

Jag har en beställd order på SNES Mini (Order# 57988685), skulle ni kunna se om jag kommer bli levererad denna vid utgivningsdatumet? Jag har också flyttat sen jag beställde denna och har ändrat adress på CDON, kommer den levereras till den adressen jag hade på mitt användarkonto då eller kommer den skickas till den nya adressen jag har skrivit in?

Hej!

Om du bokade ditt SNES när vi hade "boka" knappen live på sidan så kan vi garantera att du får din konsol. Om du har använt "bevaka" knappen så kan vi inte garantera en konsol utan då får du den senaste information angående konsolen och kan sedan lägga en beställning när det går att lägga nya beställningar.

Angående din leverans så är den inte ändrad på ordern, utan endast på ditt konto. Om du vill ändra detta måste du höra av dig till oss men går bra att du svarar på ett PM med din nya adress så ska jag undersöka om det går att ändra.

Önskar dig en trevlig dag!
MVH
Henrik

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av P_Eriksson:

Är det tänkt att man ska kunna avboka förbokningar under "mitt konto"?

Det finns en liten symbol (blomma?) och där kan man välja olika alternativ, men inget händer på något av dem...

Har skickat ett "e-mail" via formuläret på er sida med en avbokning, med order-nummer osv, ska bli kul att se ifall det fungerar...

Hej,

Vi håller på att utveckla vårt system angående avbeställningar och dylikt. I nuläget när du väljer bland de olika alternativen så skickas det ett mail till vår Kundservice där detta behandlas så fort som möjligt. Har du inte mottagit något svar kan du skicka ett PM så ska jag se över detta.

MVH
Henrik N

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av darknessviking:

Hej!
jag är sugen på att beställa en skärm från er,men jag vet inte om den är för stor,eller om min dator kan driva så hög upplösning etc.

om man känner att nej tyvärr det här gick inte, hur är det med öppet köp då?

Hej!

Du har alltid 14 dagars ångerrätt från dagen du mottog din produkt, alltså inte från den dagen du beställer utan från dagen du har din produkt i handen. Om du inte känner dig nöjd kan du alltid kontakta vår kundservice så hjälper vi dig med returinstruktioner.

Återkom gärna om du har fler frågor,

MVH
Henrik N

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@CDON.COM Har ni problem med hemsidan just nu? Det går inte att logga in och jag får meddelande om osäker anslutning på er sida.
Någon annan som har samma problem?

Visa signatur

| FD Arc | ASrock P67 Extreme4 | Corsair HX850W |
| ASUS GTX1070 STRIX | i7 2600k@4.5 |
| 16GB Corsair Vengeance 1600 LP | Samsung 850 500gb | H80 |
Oh, by the way... I'M BATMAN!

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Anguzz:

@CDON.COM Har ni problem med hemsidan just nu? Det går inte att logga in och jag får meddelande om osäker anslutning på er sida.
Någon annan som har samma problem?

Hej,

Vi har uppdaterat vår site under helgen och det kan ha uppstått fel under den tiden. Vi har dock inte fått in några fler som återkommit med fel rapporter. Har det löst sig hos dig? Har du testat med en annan webbläsare för att se om problemet kunde lösas genom det?

MVH
Henrik

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

@CDON.COM: Jag har problem att nå eran kundtjänst, ni har skickat en beställning fel och det är ni som måste kontakta Postnord för att försändelsen ska skickas rätt. Det enda jag kan göra är att verifiera varför det blivit fel men då ni har beställt frakten så måste detta skötas av er. Då det även är en faktura som tickar så vill jag att detta blir löst snarast.

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av anon5930:

@CDON.COM: Jag har problem att nå eran kundtjänst, ni har skickat en beställning fel och det är ni som måste kontakta Postnord för att försändelsen ska skickas rätt. Det enda jag kan göra är att verifiera varför det blivit fel men då ni har beställt frakten så måste detta skötas av er. Då det även är en faktura som tickar så vill jag att detta blir löst snarast.

Hej Anders,

Du har helt rätt att det är vi som måste kontakta Postnord, återkom med ditt ordernummer i PM så hjälper jag dig vidare i ditt ärende.

MVH
Henrik

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av CDON.COM:

Hej Anders,

Du har helt rätt att det är vi som måste kontakta Postnord, återkom med ditt ordernummer i PM så hjälper jag dig vidare i ditt ärende.

MVH
Henrik

Stort tack!

Permalänk
Medlem

Fel leverans

@cdon.com: Hej. Min svärfar har beställt en Dlink 4g LTE router av er. Första gången fick han en Gigabit switch som vi fick reklamerat via kundtjänst. Då skulle de skicka en ny.
Andra gången kom en likadan switch så antar att den ligger fel i ert plocklager.
Han har även fått 2 fakturor på båda leveranserna som avser den riktiga varan.
Skulle vilja att någon kikar över fakturorna och ser till att rätt vara skickas. Skickar ordernummer på pm

Permalänk

@CDON.COM

Är i färd att reklamera mitt KFA2 NVIDIA GeForce GTX 1080 EXOC som jag köpte av er för 4890:- i Mars 2017. Grafikkortets fläkt har börjat föra en massa oväsen, mestadels när grafikkortet inte belastas så mycket.

Nu till problemet, jag undrar om det finns någon anledning till att eran kundtjänst vägrar gå med på en annan lösning än att häva köpet?

Jag är inte intresserad utav att få tillbaka pengarna utan är intresserad utav att få tillbaka ett fungerande grafikkort.

Det jag söker är reparation eller ersättning med en likvärdig produkt.
Ni har fleratalet olika modeller av GTX 1080 8GB i lager, så jag ser inte riktigt varför detta är ett problem.

Denna lösning har ni flera gånger via e-post avfärdat som omöjlig, då ni inte har just KFA2 modellen i lager.

Jag har reklamerat många produkter genom åren både mina egna och familjens inköp, nätaggregat, grafikkort osv. Har alltid fått erbjudande om ersättningsprodukt som är motsvarande prestanda & specifikationer då Komplett, Webhallen, Dustinhome haft kvar just den artikel som reklamerats.

Hoppas ni ger med er och kommer med en lösning som innebär att jag får tillbaka ett fungerande grafikkort.

Visa signatur

[ASUS P9X79] [Corsair RM850i] [Corsair 32GB DDR3 1600mhz] [i7 3930K] [Noctua NH-D14] [Gainward GTX 1080 "GLH" Golden Sample 8GB GDDR5X][Sandisk 256GB][Fractal Design Define S]

Permalänk
Medlem

Du kan alltid göra ett så kallat teckningsköp av en likvärdigvara i annan butik Cdon har då en laglig skyldighet att täcka dina eventuella kostnader dvs även frakt och om det blir ett inköp som är dyrare.

Det enda du behöver tänka på är att det ska handla om en likvärdig vara (priset är INTE det som styr vad som är likvärdigt) och att du ska handla med omsorg.
Omsorg=Du bör ej handla från den absolut dyraste butiken/erna men samtidigt ej behöva handla ifrån den absolut billigaste butiken.
Med andra ord om du handlar från en butik som är nån/några hundra (i detta fallet) dyrare än den billigaste för den aktuella/liknande varan/vara så är det helt ok.

Men räkna kallt med att Cdon kommer försöka slingra sig undan att betala nånting utöver vad du betalade för varan.
Troligen får du bråka en hel del för att få dom att ge med sig trots att du har full laglig rätt till ett täckningsköp.
Det skulle ej heller förvånna mig ett dugg om dom efter att dom gett med sig av täckningsköp skullle börja käbbla om att dom ej ska behöva betala frakt och du frå bråka en del om det med osv,osv.

Men ett täckningsköp kommer det troligen inte att bli ändå för Cdon vet mycket väl att det kommer att kosta dom betydligt mer än att helt enkelt skicka ut ett kort från deras egna lager även om det är ett betydligt dyrare (om en kund hade köpt det vill säga) kort som det troligen inte hade blivit om du gjort ett täckningsköp.

Det spelar ingen som helst roll om varan är köpt under ordinare pris/rea/99,999% off/demo ex/beg/osv/osv så länge det inte tydligt står i varans beskrivning att det finns skador/nedsatt funktionalitet/repor/ingen garanti/etc.
Så länge inget sådant står beskrivet så är det som om du handlat vliken ny vara som helst dvs du har rätt till en fullt fungerande vara alternativt med eventuella fel som var beskrivet.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Skrivet av grizzly666:

Du kan alltid göra ett så kallat teckningsköp av en likvärdigvara i annan butik Cdon har då en laglig skyldighet att täcka dina eventuella kostnader dvs även frakt och om det blir ett inköp som är dyrare.

Det enda du behöver tänka på är att det ska handla om en likvärdig vara (priset är INTE det som styr vad som är likvärdigt) och att du ska handla med omsorg.
Omsorg=Du bör ej handla från den absolut dyraste butiken/erna men samtidigt ej behöva handla ifrån den absolut billigaste butiken.
Med andra ord om du handlar från en butik som är nån/några hundra (i detta fallet) dyrare än den billigaste för den aktuella/liknande varan/vara så är det helt ok.

Men räkna kallt med att Cdon kommer försöka slingra sig undan att betala nånting utöver vad du betalade för varan.
Troligen får du bråka en hel del för att få dom att ge med sig trots att du har full laglig rätt till ett täckningsköp.
Det skulle ej heller förvånna mig ett dugg om dom efter att dom gett med sig av täckningsköp skullle börja käbbla om att dom ej ska behöva betala frakt och du frå bråka en del om det med osv,osv.

Men ett täckningsköp kommer det troligen inte att bli ändå för Cdon vet mycket väl att det kommer att kosta dom betydligt mer än att helt enkelt skicka ut ett kort från deras egna lager även om det är ett betydligt dyrare (om en kund hade köpt det vill säga) kort som det troligen inte hade blivit om du gjort ett täckningsköp.

Det spelar ingen som helst roll om varan är köpt under ordinare pris/rea/99,999% off/demo ex/beg/osv/osv så länge det inte tydligt står i varans beskrivning att det finns skador/nedsatt funktionalitet/repor/ingen garanti/etc.
Så länge inget sådant står beskrivet så är det som om du handlat vliken ny vara som helst dvs du har rätt till en fullt fungerande vara alternativt med eventuella fel som var beskrivet.

@CDON.COM Vägrar ge med sig och hänvisar till ARN. Står fast om att häva köpet är det enda dom kommer att gå med på.
Rekommenderar starkt från att handla från @CDON.COM då dom gör allt för att komma ifrån mer kostnad eller ansvar.

Visa signatur

[ASUS P9X79] [Corsair RM850i] [Corsair 32GB DDR3 1600mhz] [i7 3930K] [Noctua NH-D14] [Gainward GTX 1080 "GLH" Golden Sample 8GB GDDR5X][Sandisk 256GB][Fractal Design Define S]

Permalänk
Medlem

Testar här då chatt är nedstängd och kundtjänst tar extremt lång tid för att svara (typ en vecka/svarsmail).

Köpte en neato robotdamsugare december 2016, köpte med en försäkring då det verkade lämpligt till en så dyr pryl samt att förhoppningsvis kunna få vettig hantering av garanti/försäkringsärende.

Började med att reklamera,fick svar där mottagaren såg det som speditören förstört varan trotsatt ordernummer och fakturanummer bifogats. Mailade igen med fakturan bifogad fick tillsvar att de behövde en bild på typskylt (vet ni inte ens vad ni sålt trots fakturan var bifogad??)

Kan någon på CDON se till att hjälpa mig att lösa detta, gärna utan ytterligare en månads hanteringstid.

Kundnummer 8865193
ordernummer 56012382

Uppgifterna ovan bör vara nog för att CDON ska kunna kontakta mig via telefon och se till att få en SNABB lösning på detta.

/Andreas

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Niklashog:

@CDON.COM Vägrar ge med sig och hänvisar till ARN. Står fast om att häva köpet är det enda dom kommer att gå med på.
Rekommenderar starkt från att handla från @CDON.COM då dom gör allt för att komma ifrån mer kostnad eller ansvar.

Hej,

Jag försöker hitta ditt ärende för att se över ärendet men kan inte hitta det. Har du möjlighet att återkomma med ordernummer / ärendenummer via PM så jag kan läsa igenom vad som skett i ärendet.

Givetvis tar vi ansvar för våra produkter som säljs och vi utgår alltid från konsumentköplagen. Om säljaren och slutkund har en tvist så har alltid slutkunden möjlighet att pröva beslutet hos ARN och om de skulle besluta om annat följer alltid CDON deras beslut enligt våra Allmänna villkor.

Återkom med ett PM så hjälper jag dig vidare, Önskar dig en trevlig dag!

MVH
Henrik

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av AzA77:

Testar här då chatt är nedstängd och kundtjänst tar extremt lång tid för att svara (typ en vecka/svarsmail).

Köpte en neato robotdamsugare december 2016, köpte med en försäkring då det verkade lämpligt till en så dyr pryl samt att förhoppningsvis kunna få vettig hantering av garanti/försäkringsärende.

Började med att reklamera,fick svar där mottagaren såg det som speditören förstört varan trotsatt ordernummer och fakturanummer bifogats. Mailade igen med fakturan bifogad fick tillsvar att de behövde en bild på typskylt (vet ni inte ens vad ni sålt trots fakturan var bifogad??)

Kan någon på CDON se till att hjälpa mig att lösa detta, gärna utan ytterligare en månads hanteringstid.

Kundnummer 8865193
ordernummer 56012382

Uppgifterna ovan bör vara nog för att CDON ska kunna kontakta mig via telefon och se till att få en SNABB lösning på detta.

/Andreas

Hej Andreas,

Tack för ditt inlägg! Jag har nu skickat över ditt ärende till ansvarig på den avdelningen. Du ska få en återkoppling under dagen!

Önskar dig en trevlig dag!
MVH
Henrik

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av grizzly666:

Du kan alltid göra ett så kallat teckningsköp av en likvärdigvara i annan butik Cdon har då en laglig skyldighet att täcka dina eventuella kostnader dvs även frakt och om det blir ett inköp som är dyrare.

Det enda du behöver tänka på är att det ska handla om en likvärdig vara (priset är INTE det som styr vad som är likvärdigt) och att du ska handla med omsorg.
Omsorg=Du bör ej handla från den absolut dyraste butiken/erna men samtidigt ej behöva handla ifrån den absolut billigaste butiken.
Med andra ord om du handlar från en butik som är nån/några hundra (i detta fallet) dyrare än den billigaste för den aktuella/liknande varan/vara så är det helt ok.

Men räkna kallt med att Cdon kommer försöka slingra sig undan att betala nånting utöver vad du betalade för varan.
Troligen får du bråka en hel del för att få dom att ge med sig trots att du har full laglig rätt till ett täckningsköp.
Det skulle ej heller förvånna mig ett dugg om dom efter att dom gett med sig av täckningsköp skullle börja käbbla om att dom ej ska behöva betala frakt och du frå bråka en del om det med osv,osv.

Men ett täckningsköp kommer det troligen inte att bli ändå för Cdon vet mycket väl att det kommer att kosta dom betydligt mer än att helt enkelt skicka ut ett kort från deras egna lager även om det är ett betydligt dyrare (om en kund hade köpt det vill säga) kort som det troligen inte hade blivit om du gjort ett täckningsköp.

Det spelar ingen som helst roll om varan är köpt under ordinare pris/rea/99,999% off/demo ex/beg/osv/osv så länge det inte tydligt står i varans beskrivning att det finns skador/nedsatt funktionalitet/repor/ingen garanti/etc.
Så länge inget sådant står beskrivet så är det som om du handlat vliken ny vara som helst dvs du har rätt till en fullt fungerande vara alternativt med eventuella fel som var beskrivet.

Jag kämpade mig till ett täckningsköp för drygt ett år sedan.
CDOn levererade 2 st Sony Bluetooth SB50 headset, som de sålde för 199.-/st, direkt till min brevlåda.
Jag beställde andra grejer samtidigt och headseten kom aldrig fram alternativt stals ur min brevlåda
Först ville de häva köpet och betala tillbaka köpeseumman, men jag vägrade det, eftersom de accepterat köpet från början och faktiskt skickat.
De skulle skicka nya, men varje gång (3ggr) fick jag automatmail om att de var slut i lager, trots att lagersaldo indikerade positivt alla gångerna...
Till slut fick jag igenom täckningsköp mha en skrivelse från lokala Konsumentrådgivningen, och köpte nya headset på NetOnNet för 449.-/st plus frakt samt skickade faktura till CDOn.
Det måste ha blivt betydligt dyrare för CDOn än om de fixat allt på rätt sätt från början.
Samtidigt annonserade de på FB om exakt samma headset!!

Permalänk
Skrivet av CDON.COM:

Hej,

Jag försöker hitta ditt ärende för att se över ärendet men kan inte hitta det. Har du möjlighet att återkomma med ordernummer / ärendenummer via PM så jag kan läsa igenom vad som skett i ärendet.

Givetvis tar vi ansvar för våra produkter som säljs och vi utgår alltid från konsumentköplagen. Om säljaren och slutkund har en tvist så har alltid slutkunden möjlighet att pröva beslutet hos ARN och om de skulle besluta om annat följer alltid CDON deras beslut enligt våra Allmänna villkor.

Återkom med ett PM så hjälper jag dig vidare, Önskar dig en trevlig dag!

MVH
Henrik

PM skickat

Behöver ett svar på om ni kommer erbjuda mig en motsvarande vara annars kommer jag i veckan att köpa ett kort från annan återförsäljare.

Återkom snarast

Mvh Niklas

Visa signatur

[ASUS P9X79] [Corsair RM850i] [Corsair 32GB DDR3 1600mhz] [i7 3930K] [Noctua NH-D14] [Gainward GTX 1080 "GLH" Golden Sample 8GB GDDR5X][Sandisk 256GB][Fractal Design Define S]

Permalänk
Medlem

@CDON.COM:

Fick nyss mail från CDON.. "hör av er till tillverkaren"....

dvs, försäkringen som såldes med värdelös liksom kundtjänsten.

jag förväntar mig ett samtal från cdon med en ursäkt samt ett bra förslag på kompensation pgaer inkompetens och urkassa bemötande.. SKÄRPNING annars lär ni inte ha några kunder kvar med detta beteende!!

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av AzA77:

@CDON.COM:

Fick nyss mail från CDON.. "hör av er till tillverkaren"....

dvs, försäkringen som såldes med värdelös liksom kundtjänsten.

jag förväntar mig ett samtal från cdon med en ursäkt samt ett bra förslag på kompensation pgaer inkompetens och urkassa bemötande.. SKÄRPNING annars lär ni inte ha några kunder kvar med detta beteende!!

Hej,

Jag ber om ursäkt att du inte har fått fullständig information angående ditt ärende. Jag har bett ansvarig igen kolla på ditt ärende och kontakta dig via telefon under morgondagen.

MVH
Henrik

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Inte fått en vara 14 dagar efter att den påstås vara skickad och som ej går att spåra.

Hej alla glada!

Beställde en brandstege som jag betalade samma dag som den påstås vara postad, för 14 dagar sedan. När jag loggar in på cdon.com kan jag ej spåra försändelsen likt alla de andra beställningar som finns i beställningshistoriken.

Kundtjänst svara efter ungefär ett dygn, helt ok, och ber mig verifiera min adress. Dom svarar inte på varför det helt plötsligt inte går att spåra varan och efter detta första svar har det nu varit knäppt tyst sen i måndags.

Att ha en kundtjänst som ej går att ringa, en chattfunktion som är stängd och som tar sig rätten att bara svara på mail och det långsamt som flaskpost är under all kritik för ett så stort företag år 2017.

Att skit händer eller att posten strular är en sak, men att inte CDON då ser till att fixa problemet skyndsamt är för mig helt otroligt.

Hör jag inget inom kort och som leder till att jag antingen för pengarna tillbaka omedelbart eller att brandstegen plötsligt dyker upp tar jag detta skyndsamt till både ARN och kommunens konsumentombudsman.

Hur ska jag våga handla av er igen, Skäms CDON?!

Permalänk
Medlem

2 månader och ingen hjälp

Hej CDON,

Jag väljer att kontakta er här istället för er kundtjänst för att se om jag kan få bättre lycka här. Jag beställde en vara via er den 29:e augusti i år. Ungefär en timme senare avbeställde jag varan genom att mejla till er kundtjänst. Er kundtjänst bekräftade dagen efter att ni skulle kontakta er leverantör för att avbeställa varan. En vecka senare blir varan levererad till mig. Ingen fara, misstag sker. Men det finns ingen retursedel så jag kontaktar er kundtjänst för detta. Efter ett 10-tal mejl och 2 månader senare så har jag fortfarande inte fått min retursedel. Jag har bett om att få tala med kundtjänstchef eller liknande för att kunna få svar på varför jag inte får hjälp, men utan resultat. Jag vet inte var det brister, men någonstans brister det rejält i er support till era kunder. Att inte få en retursedel på 2 månader måste vara något slags rekord. Vad behöver jag göra för att få hjälp? Mitt ordernunmmer är 58598093.

Hälsningar
Daniel Berggren

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej,

Jag ber om ursäkt att du inte har fått fullständig information angående ditt ärende. Jag har bett ansvarig igen kolla på ditt ärende och kontakta dig via telefon under morgondagen.

MVH
Henrik

Tydligen är det lättare att stoppa huvudet i sanden och hoppas på att allt glöms av. Två dagar har gått och jag har inte hört ett ord ännu. Jaja, ni visar tydligt vad ni går för.

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av newgusa:

Hej alla glada!

Beställde en brandstege som jag betalade samma dag som den påstås vara postad, för 14 dagar sedan. När jag loggar in på cdon.com kan jag ej spåra försändelsen likt alla de andra beställningar som finns i beställningshistoriken.

Kundtjänst svara efter ungefär ett dygn, helt ok, och ber mig verifiera min adress. Dom svarar inte på varför det helt plötsligt inte går att spåra varan och efter detta första svar har det nu varit knäppt tyst sen i måndags.

Att ha en kundtjänst som ej går att ringa, en chattfunktion som är stängd och som tar sig rätten att bara svara på mail och det långsamt som flaskpost är under all kritik för ett så stort företag år 2017.

Att skit händer eller att posten strular är en sak, men att inte CDON då ser till att fixa problemet skyndsamt är för mig helt otroligt.

Hör jag inget inom kort och som leder till att jag antingen för pengarna tillbaka omedelbart eller att brandstegen plötsligt dyker upp tar jag detta skyndsamt till både ARN och kommunens konsumentombudsman.

Hur ska jag våga handla av er igen, Skäms CDON?!

Hej,

Tråkigt att läsa att du har denna upplevelse hos oss, Givetvis ska jag hjälpa dig vidare i ditt ärende. Har du möjlighet att återkomma till oss med ditt ordernummer via PM så hjälpa ja dig vidare där?

MVH
Henrik

Visa signatur