Hej CDON.
Jag testar att skriva här med då det är i princip omöjligt att få vettiga svar från er kundtjänst.
Jag köpte en DVD till bilen för barnen att titta på. En Denver 10".
Produkten har bra bild och ljud och vi VAR väldigt nöjda med den tills en dag cirka 1-2 månader efter inköpet så började den strula när grabben stoppade in hörlurarna och högtalarna började spraka samtidigt som det kom ljud i hörlurarna. Detta var inget problem från början utan kom efter ett tag.
Den skickades till verkstad i Danmark för garantireperation, där de inte konstaterade något fel och den skickades åter. När den kom tillbaka spelade jag in följade video på problemet: https://www.youtube.com/watch?v=v2t03lWXsGc samt kontaktade verkstaden som svarade att "det kan vara problem med korta 3.5 kontakter". Jag jämförde längd på de hörsnäckor som kom med och de hörlurar han har använt tidigare och det är samma längd.
Jag har då hänvisat till reklamationsrätten vilket CDON vägrar och säger att de står bakom verkstaden att det inte är problem med enheten.
Efter det kontaktade jag konsumentvägledare som kollade på problemet och säger att det är solklart att produkten inte fungerar som man kan förvänta sig och påvisar reklamationsrätten, men CDON står fast vid sitt beslut och vi får dessvärre ta det till ARN.
Varför ska det vara så svårt att ha med CDON att göra varje gång något inte fungerar som det ska? Jag kan inte riktigt köpa att det inte är fel på enheten när det fungerade ett tag, men sen slutade fungera. Det är också lite svårt att förstå att en standard som finns för 3.5-kontakter nu inte ska fungera på just denna enhet, men fungerar på alla andra.
Jag vill tillägga att de hörselsnäckor som följer med enheten faktiskt inte skapar detta missljud, men 4 andra vi har testat orsakar problemet. Att bli låst till en modell (som dessvärre är för stora för småbarns öron) är för mig något som inte är OK när man köper en produkt.
Ett annat problem är att för att CDON ska ändra sig, kräver ni att vi skickar den till en auktoriserad verkstad för en andra åsikt, vilket hade varit helt ok förutom att den enda som verkar finnas för Denver är den verkstaden som är i Danmark, som i sig inte tycker att det är fel på produkten men att man inte kan använda andra hörlurar.
UPDATE:
Fick mail från Henrik N (samma Henrik som skriver här måntro?) att CDON nu häver köpet. Jag citerar delar av mailet "Dock anser jag att detta är orimligt att inte det ska fungera med andra hörlurar i enheten och därför beslutar vi om att ta din produkt i retur och häver köpet." (lite som var min ståndpunkt redan från början)
Jag tackar för att man tagit sig tid att lyssna och granska detta nu, och hoppas att det inte är enbart pga posten på Swec som gjort det utan att man faktiskt kollat på riktigt och försökt förstå situationen trots att det gått säkert 10 mail till kundtjänst. Detta är avslutat och vi går på jakt efter en ny DVD till bilen istället. Tack Henrik N.
Hej!
Precis, jag svarade på ditt ärende genom din mail. Jag gick igenom ditt ärende grundligt och försökte hitta en lösning men den lösningen som jag kom fram till var att häva köpet då det kändes orimligt från verkstaden utlåtande att det inte skulle fungera med andra hörlurar.
MVH
Henrik
CDON.COM
Kundservice: http://cdon.se/kundservice/