Permalänk
Testpilot
Skrivet av Lystfiskern:

Registrerer at gutta i The Mod Zoo liker bygget https://www.facebook.com/TheModZoo/posts/636104073172735

Woot? Oo

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < Katana | Leobog Hi75 | Basilisk Ultimate >

Permalänk
Medlem
Skrivet av okini:

Runkmaterial!

Such class.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Förstod ej riktigt hur du sätter dit dina 780 så de ej syns...

I vilket fall, för jävla grymt bygge. Sjukt snyggt!

Visa signatur

MB: ASUS ROG Strix B450-F gaming - SSD OS: Samsung 970 EVO (1tb), SSD lagring: Kingston NV2 M.2 NVMe(2tb), CPU: Ryzen 7 5800X3D, AIO: Corsair Hydro H115i PRO RGB, GPU: ASUS TUF Geforce RTX 4070ti RAM: Corsair Vengeance 2x16GB 3600MHz Cl16, PSU: Corsair RM750X v2, Chassi: Fractial Design Define R6, Skärm: ASUS ROG PG278QR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hinkan:

Förstod ej riktigt hur du sätter dit dina 780 så de ej syns...

I vilket fall, för jävla grymt bygge. Sjukt snyggt!

Tackar

Här gömmer de sig

Permalänk
Medlem

Finns mycket sjuka byggen här på SweC men det här artar sig fort till att bli ett av de sjukaste! Helt fantastiskt!

Visa signatur

CPU: Det finns. GPU: Lite snabbare än den gamla! RAM: Absolut! Nätagg: Alldeles lagom. Kylning: Tyst och tillräcklig.

Permalänk
Medlem

Riktigt fräsigt och nytänkade. Men är det inte extremt stor risk att plexit kommer bli riktigt repigt med tiden?
Även om man använder underlägg för mus och tangentbord så lägger man ibland en massa andra tillbehör på skrivbordet och då känns det som att ett plexi repas ganska snabbt :/

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Poison:

Riktigt fräsigt och nytänkade. Men är det inte extremt stor risk att plexit kommer bli riktigt repigt med tiden?
Även om man använder underlägg för mus och tangentbord så lägger man ibland en massa andra tillbehör på skrivbordet och då känns det som att ett plexi repas ganska snabbt :/

Helt sant, det är just därför jag använder mig av en glasskiva. Enda delen som är plexi är den smala delen runt radiator utblåset (delen längst in mot väggen). Plexi på den stora ytan hade aldrig fungerat inte bara för att det direkt hade blivit repigt och fult, plexiglas är alldeles för mjukt för att en tunn skiva skulle hålla sig slät och inte böja sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rakior:

Helt sant, det är just därför jag använder mig av en glasskiva. Enda delen som är plexi är den smala delen runt radiator utblåset (delen längst in mot väggen). Plexi på den stora ytan hade aldrig fungerat inte bara för att det direkt hade blivit repigt och fult, plexiglas är alldeles för mjukt för att en tunn skiva skulle hålla sig slät och inte böja sig.

Classy.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Titan Xp, 32Gb @ 3333MHz, mITX Asus Strix Z270I, Jonsbo UMX1 Plus, Corsair SF600

Permalänk

satan vad snyggt!! 5/5p.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Arc mini l Nätdel: Corsair CX750 l Moderkort: ASRock Fatal1ty Z77 Professional-M l Processor: Intel core i5 3570K (4.5GHz @ 1,128Volt) l Minnen: Corsair 16GB Vengeance l Grafikkort: Msi GeForce GTX 670 sli l Hårddisk: Seagate Barracuda 1TB l SSD: Kingston V300 120GB l Citera för snabbare svar.

Permalänk
Medlem

Tackar
la upp några bilder på acrylic tube böjarna till de 3 reservoarerna

Permalänk

Väldigt snyggt och som flera nämnt antagligen det snyggaste jag sett
Men var har man tangentbordet? Man vill ju inte dölja det där med tangentbord och musmatta etc. xD

Permalänk
Medlem

Looks completely awesome but I'm not a hundred percent sure about having such a huge glass cover.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Inaktiv

Nice men känns rätt B:igt att du tog med Ferrari-loggon. Hade varit mycket bättre utan den!

Annars bra jobbat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stupo:

Nice men känns rätt B:igt att du tog med Ferrari-loggon. Hade varit mycket bättre utan den!

Annars bra jobbat!

No-name hör bara hemma på massproducerade Kina-produkter, och detta är ett sinnesjukt Svenskt kvalitétsarbete.

(Till Rakior) Jag anser att du bör ta med varenda bild och filmklipp du har, och skicka alltsammans till Ferrari i Italien.
Till och med dom lär ju bli imponerade.
/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Grymmt bygge! Var placerar du nätaggregatet?

Permalänk
Medlem

Tjavars, du spelar i en helt egen klass, det enda jag kan klanka på är Ferarri-loggan...men smaken är ju som skinkan!?

Visa signatur

Dator 1. MSI Z370 GAMING PRO CARBON, Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB, Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB, Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, passivt vattenkyld.

Dator 2. MK MSI X79A-GD45, Intel i7-3820 @ 4,0 GHz, EVGA 980Ti med vattenblock, 16 Gig DDR3, vattenkyld

Specialskärm: ~124 tum 3840 X 1080, 178° FOV (2 x BenQ 1070+)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lifooz:

No-name hör bara hemma på massproducerade Kina-produkter, och detta är ett sinnesjukt Svenskt kvalitétsarbete.
(Till Rakior) Jag anser att du bör ta med varenda bild och filmklipp du har, och skicka alltsammans till Ferrari i Italien.
Till och med dom lär ju bli imponerade.
/Lifooz

Ferrari-loggon implicerar antingen en brist på självförtroende kring sin egen produkt, reklam (betalad av Ferrari) eller produktdyrkan (lurad?). Så, med andra ord, det hade varit nicigare om skaparen vågade stå på egna ben.

Permalänk
Skrivet av Stupo:

Ferrari-loggon implicerar antingen en brist på självförtroende kring sin egen produkt, reklam (betalad av Ferrari) eller produktdyrkan (lurad?). Så, med andra ord, det hade varit nicigare om skaparen vågade stå på egna ben.

Elr så är det att han fick insipirationen av Ferrari, för jag tycker det ser ut som att man kollar in på motorn på en Ferrari från ett fönster

Ungefär sådär:

Visa signatur

Gaming, Better than nothing. | Intel Core i7 4970k @ 4.4 GHz | Corsair H80i | Asus Maximus VII Hero | Corsair Dominator Platinum Cl9-9-9-24 2x4GB @ 1600 MHz | Asus GTX 780 DC2 @ 1.1 GHz Boost | 2TB Seagate | Samsung 840 EVO 250GB | FD Define R4 | FD Newton R3 80+ Platinum 600w |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av born_in_fire:

Elr så är det att han fick insipirationen av Ferrari, för jag tycker det ser ut som att man kollar in på motorn på en Ferrari från ett fönster

Ungefär sådär:
http://www.gtspirit.com/wp-content/gallery/official-ferrari-4...

Känns lite skumt att märka sina prylar med allt man fått inspiration från.. så om jag skriver en låt, och jag har blivit inspirerad av alla möjliga artister, så borde jag lägga till deras namn på skivan? Låter ju skitdumt.

Permalänk
Medlem

Tack alla igen

Lade upp lite bilder på när jag testmonterat Rampage V moderkortet och de lätt pimpade ramstickorna.

Angående logga eller inte, min personliga anledning är att jag tyckte det var ärligast (om du kollar in videon så finns bilder på koncept Ferrarin med och motorpartiet är så likt att jag tycker det är bäst att inte dölja loggan)

http://youtu.be/68E7qWcOUfc

Permalänk
Medlem

Bra att stavningen blev rätt på slutet iaf!

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1080 8GB

Permalänk
Medlem

Sjukt nice!

Visa signatur

Asus cx55 Vibe Chromebook
MacBook Air M1 16gb/256gb
Komplett Khameleon i7 9750h gtx1660ti
Project Lian Li PC-X900 Enermax Edition
Project Fractal Design Arc Mini

Permalänk
Medlem

Sjukt snyggt! 5/5 :3

Visa signatur

Life is so wonderful, Life is so beautiful, Stay a while, No one gets out alive.
Life is so wonderful, Life is so beautiful, Just smile, No one gets out alive.

Permalänk
Administrativ avgift

Jag är kär <3

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av trisse23:

Jag är kär <3

Hehe
Uppdaterade med lite nerd pron av strix gfx kort kylblock, cpu block mm.

Permalänk
Medlem

Tack allihopa ”Tävling”

Jag är borta 2 veckor på semester. Jag kommer kolla in forumet och försöka svara så fort jag kan. När jag är tillbaks har moderkorts vatten blocket anlänt så det är dags för slutfasen. Jag kommer också då att göra klart video log del 2.

-Vad är nu denna Tävling?

Jag vill ge tillbaka något till några av alla er som följer detta bygge. Jag har inga stora priser så se det mer som ett litet tack. Vad jag skulle vilja ha är lite bra frågor som ni undrar över.
1: För att få veta vad ni vill veta om bygget (så jag kan göra en bättre video log del 2 och svara på en del frågor i video/bild format)
2: Jag vill ha lite kul läsning på semestern.

Priserna:

1: Ett kit för att kapa acrylic tub med innerdiameter 10 och 12mm
2: Jag har 2 EK-FC780 GTX Ti Backplate – Black (kolla om de passar ditt kort/kylblock)
3: Jag gör en 24 pin paracord sleevad förlängningskabel (kanske fler ifall jag har material över), jag har fler färger än vad som syns på bilden och du får välja färg och mönster och längd)
4: en ROG logga som den ni kan se i bygget (gjord av mig i aluminium)

Allt som behövs är att ni ställer en fråga om bygget, och om ni vill ha något av priserna avsluta frågan med numret på priset ni är intresserade av.
Jag kommer svara på frågorna ifall jag kan under semestern annars så fort jag kommer hem. Jag väljer ut några vinnare när jag har kommit hem och kontaktar dem. Ha överseende med att det kanske tar lite tid men jag ska göra mitt bästa att sända priserna så fort jag kan.

/Många kramar och tack Rakior

Permalänk

brutalt grymt! vilket jävla hantverk!

Visa signatur

ASUS Z87-A, Core i7 4770K, Corsair Vengence DDR3 1600Mhz CL10 2x8GB, MSI GTX 1070, Samsung EVO 850, BeQuiet dark power 750W

Permalänk
Medlem

This is so awesome... It's so awesome that I have to say it's garbage just to compensate for my jelousy of your skills!

Edit: Såg nu att du tala svenska ^^ Men du förstår nog poängen! GRYMT!

Permalänk

Det jag undrar mest av allt är helt enkelt, kommer du ha nån användning för den? Asså det är ju något av det vackraste jag har sätt i hela mitt liv, och bara för de vill man ju liksom inte sitta och spela med den/på. Hade man repat glaset hade man ju börjat gråta med en gång typ.

Ha de gött på semsetern och lycka till med bygget!

(Priset är ju inget som du behöver göra! Men bara för att man är så darrig hade man ju lätt bett om en sleevad sak.)

Visa signatur

ASUS MAXIMUS V GENE mATX | i7 2600k | Sapphire Radeon R9 290X TRI-X| H100i | Smasung SSD EVO 250gb |