Permalänk
Inofficiell ambassadör

Fy. SATAN vad snuskigt häftigt!

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem

Oj du milde jesus, blir inte detta seklets fetaste chassi så vet jag inte vad. GO GO GO!

Permalänk

Oh my..

Visa signatur

------------------------------------------------------------
Fractal Design Define R4W Black Pearl / Corsair AX760i / Asus MaximusV Formula / Intel® Core i7-3770K / 32GB Corsair Vengeance Red LP / Corsair Force Series GT 240Gb / Seagate Barracuda 3Tb/Hitachi Deskstar 1Tb /XFX R7770 Black OC DD. CrossfireX / Corsair H100i-Corsair SP120QE / Dell Ultrasharp U2410/ Corsair AF140QEx2 Front / Corsair AF120QEx2 Bottom/Back

Permalänk

Ett av det snyggaste byggerna jag någonsin skådat, hoppas slutresultatet blir lika snyggt som renderingarna

Visa signatur

Gaming, Better than nothing. | Intel Core i7 4970k @ 4.4 GHz | Corsair H80i | Asus Maximus VII Hero | Corsair Dominator Platinum Cl9-9-9-24 2x4GB @ 1600 MHz | Asus GTX 780 DC2 @ 1.1 GHz Boost | 2TB Seagate | Samsung 840 EVO 250GB | FD Define R4 | FD Newton R3 80+ Platinum 600w |

Permalänk

Mäktigt!!!
Hur många timmar har du lagt?

Permalänk
Medlem

Snyggare får man allt leta efter!

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 Blackout | MB: ASUS ROG STRIX B550-F GAMING | CPU: AMD Ryzen 7 5800X | RAM: G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB/3600MHz/DDR4/CL16 | GPU: ASUS GeForce GTX 1070 Ti 8GB STRIX GAMING | SSD: Samsung 970 EVO 500GB | HDD: Seagate BarraCuda 2TB 7200rpm 64MB | PSU: Corsair RM750X V2 750W | CPU Cooler: Fractal Design Celsius S24 240mm | |O/S: Windows 10 Pro 64-Bit |

Permalänk

Ska bli mycket intressant att följa!

Permalänk
Medlem

Som de andra säger, ska bli väldigt intressant att följa...

Permalänk
Medlem

O M G

detta ÄR det snyggaste skrivbord/dator bygget jag har sett hittills i mitt liv. hur kan denna log bara ha 4,6? det borde vara en klar 5a!

Visa signatur

~Some wise words and yada yada yada~

Permalänk
Medlem

Ballt, Coolt och mycket vackert.
hoppas det blir lika vackert och funktionsdugligt i verkligheten.

Ska bli mycket intressant och beskåda när det hela är klart.

- Bra design.
- Vacker skapelse.
- Funktionellt (?)
- Unikt.

Lycka till och bra jobbat.

Visa signatur

Thomas.

Permalänk
Medlem

nice nice. blir att följa men.. Tennisrack? #mindblown #cant be unseen osv:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av rakior:

This is custom computer desk build inspiered by a Ferrari concept car. It's a extreme watercooled pc build in a super slim desk. It's my second custom build and my first scratch build. I would not been able to do this build without help from sponsors, so thank you very much Ek Waterblocks for the watercooling system, Asus for sponcering with Asus ROG Hardware and CPU.

Youtube video:
Part 1:

68E7qWcOUfc

http://youtu.be/68E7qWcOUfc

Computer parts:

For detailed info on the different parts used visit: www.Asus.com and www.EKWB.com

Motherboard: Asus ROG Rampage V Extreme
Computer Case: Scratch built computer desk of own design.
Cpu: Haswell-E 8 core 5960x
Ram: 8x4GB Corsair Dominator Platinum DDR4 2800MHz (with the Dominator Platinum Kit).
Graphics card: 2x Asus STRIX-GTX780-OC-6GD5
Psu: Corsair AX1200i
Gaming Panel: Asus ROG front Base
Fans: 9x 120mm Noctua NF-F12 iPPC-2000PWM
Storage: 1x Samsung XP941 M.2 and 2x Samsung 840 Pro SSD
5x HDD (can currently only fit more SSD's but 5x 3.5" size HDD's is max due to hight restrictions)

Watercooling:
Many thanks to EK Water Blocks for sponsoring the water-cooling for this build. You can find all the EK parts I’m using in the list below:
For more detail + many other water cooling products visit www.EKWB.com

Hive Desk Build - Bygg logg

Lycka till med bygget! Riktigt snyggt!

Jag misstänker att du har placerat radiatorerna längst in under skärmarna? Har du något luftflöde över komponenterna eller räknar du bara på vattenkylningen?

Följer projektet.

Visa signatur

[1700X] [B350 mITX] [32GB DDR4@3000MHz CL15] [Vega 56] [Nano S] [D15S] [Win 10 Pro]

Permalänk

Holy crap!

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Lycka till!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

OJ OJ Tack Så Mycket Allihopa

Skrivet av HenKenny:

Lycka till med bygget! Riktigt snyggt!

Jag misstänker att du har placerat radiatorerna längst in under skärmarna? Har du något luftflöde över komponenterna eller räknar du bara på vattenkylningen?

Följer projektet.

Du har helt rätt om de två 480mm radiatorerna (kommer vara längst till vänster på denna bild).

Luftflödet över moderkortet som inte behöver vara mycket har jag försökt illustrerea med denna bild:.

Kall luft tas in under "motorhuven" och riktas över moderkortet för att sugas ut med en 120mm fläkt i andra ändan.

Lägger upp lite bilder till (bilderna fortfarande tidigt i bygget)

/Kram Rakior

Permalänk
Medlem

Absolutely epic!

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt!!

Visa signatur

ASRock X570 PG Velocita | AMD 5800X | Kingston 64GB CL16 3600 | AK620 w/ ROG STRIX XF 120
PowerColor Red Devil RX 6950 XT | Sound BlasterX AE-5 Plus | Enthoo Pro TG | D30 6x140mm | D30 2x120mm
BenQ PD3200Q | BenQ GW2480 | Sennheiser HD 560S | MOUNTAIN Everest Max | Roccat Kone XP

Permalänk
Avstängd

Beautiful! (Y)

Permalänk
Medlem

Grymt. Ska bli riktigt spännande att följa

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Meshify 2 Compact, Ryzen 7 5700x, MSI MAG B550 Tomahawk, Kingston HyperX Fury 32GB 3600Mhz CL18, Sapphire Radeon RX 5700 Pulse, Kingston KC3000 1TB, Kingston A2000 1TB, Seasonic Focus GX 650W, Noctua NH-U14S

NAS: Fractal Design Define R5, Ryzen 3 1200AF, Asus Prime B450M-A, 32GB ECC DDR4 @ 2133Mhz, 5x WD Red 4TB (Raidz2), WD Red 2TB (stripe), TrueNAS 12.0

Permalänk

Är "ferarri" felstavat med flit eller?

Najs jobbat med designen

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av spirit_ande:

Är "ferarri" felstavat med flit eller?

Najs jobbat med designen

Ferrari stavas "Ferrari" och inte "Ferarri", så han har stavat helt rätt

Permalänk

Så sjukt snyggt!!!!!

Visa signatur

Asus rog strix z690-a gaming, i7 12700K, 32gb RAM, PNY RTX 3080, RM1000i, 4x NVME SSD

Permalänk
Medlem

Båda har rätt, i första bilden är bokstäverna i fel ordning. Vid tillfället bilderna är tagna ligger bokstäverna bara löst på. Ferrari står det nu och jag har gjort om dem för att göra dem lite snyggare än de är i dessa bilder.

Permalänk
Skrivet av PiCAZi:

Ferrari stavas "Ferrari" och inte "Ferarri", så han har stavat helt rätt

Läsförståelse much?

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem

La upp ett par bilder där moderkortsplatsen uttagen i plåten + startat lite försiktigt med radiatordelen.

Permalänk
Medlem

jobbar du heltid med bygget eller är det egenteligen redan klart går så jäklar snabbt för dig.
ser riktigt bra ut förövrigt, längtar tills det är klart

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jorvin:

jobbar du heltid med bygget eller är det egenteligen redan klart går så jäklar snabbt för dig.
ser riktigt bra ut förövrigt, längtar tills det är klart

Bygget är inte klart men jag har en baklogg av bilder. Jag jobbar heltid på ett vanligt jobb och bygger på kvällar och lediga dagar, Hade jag inte haft lite bilder som var tagna tidigare hade ni fått vänta en vecka mellan varje uppdatering (ibland mer). Jag har tagit hundratals bilder så när jag inte är i verkstan så försöker jag få upp några nya till er. Jag hoppas kunna gå in i detalj på vissa delar speciellt ifall någon undrar hur jag gjort.
I dag tex har jag suttit och lödat dioder som ska kantbelysa moderkortet, samtidigt som jag testkör hårdvaran i en testrigg (Hitils är jag extremt positivt överaskad av hårdvaran, jag hade ju inte en direkt långsam dator innan: Hive Fire , men överklockningsresultat mm får ni vänta lite på. Bordet har ju inte exakt standardmått så för täcka upp tiden jag lägger på det delar som inte syns (förlängning av kablar, tillverkning av kablar mm) så passar jag på att publicera det tidiga arbetet på bygget.

Hoppas takten är lagom så det finns något nytt att komma tillbaka till och kolla på.

Tack så mycket för all respons /Kram Rakior

Permalänk
Medlem

Runkmaterial!

Permalänk
Medlem

Det tar sig! Kan man lägga en beställning?

Permalänk

Registrerer at gutta i The Mod Zoo liker bygget https://www.facebook.com/TheModZoo/posts/636104073172735

Visa signatur

------------------------------------------------------------
Fractal Design Define R4W Black Pearl / Corsair AX760i / Asus MaximusV Formula / Intel® Core i7-3770K / 32GB Corsair Vengeance Red LP / Corsair Force Series GT 240Gb / Seagate Barracuda 3Tb/Hitachi Deskstar 1Tb /XFX R7770 Black OC DD. CrossfireX / Corsair H100i-Corsair SP120QE / Dell Ultrasharp U2410/ Corsair AF140QEx2 Front / Corsair AF120QEx2 Bottom/Back