Permalänk

Slot in helt klart
Eller så gör du som jag, extern brännare !
Använder den så sällan iaf.

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Medlem

Ser bra ut

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Något du verkar ha förbisett med din design är att när du väl ska sitta vid skrivbordet kommer du få en väldigt konstig arbetsställning iom att själva "bordsskivan" är 18 cm hög. Problemen du kommer få är att om du vill sitta i nivå med dina armar och tangentbordet så lär du knappast få plats med benen under skrivbordet om du inte har extremt höga armstöd:P

Därför kommer jag med ett tips om att du bör utforma en mittsektion som är något smalare än övriga skrivbordet där du kan ha benen så att du slipper tumma på ergonomin!

Lycka till med projektet ska verkligen bli kul å titta på någon som bygger något från grunden!

Permalänk
Medlem

Vattenpipa och 2 redbull, hihi
Förövrigt ser det fint ut, vill se lite byggande!

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 3700X / 48GB RAM / RX 6600 XT / 2TB SSD / Arch Linux
Server: Intel(R) i5-7400T / 32GB RAM / 21TB HDD / Proxmox

Permalänk
Medlem
Skrivet av olle360:

är inte så bra på trä och sånt vad tycker ni vad ska jag använda, MDF? kan man få en "snygg finish" med MDF?
och slutligen var kan man köpa ett löst Motherboard tray?

Jag hande använt mig av mdf. Snyggaste kanske är att hitta en träfirma som kan pressa faner och såga upp åt dig. Spånskiva med faner är inte det roligaste att bygga med, men blir billigare. Att använda "fuskfaner" som klisterlaminat osv är inget jag rekommenderar då de enligt mig ser rätt illa ut, är relativt repkännsligt och kräver lite skicklighet att få bra.

Enklaste är kanske att köra allt i ren MDF och måla det. Nu hade jag ju lite tur när jag gjorde mitt skrivbord då jag jobbar på möbelfirma och har tillgång till både material till inköpspris och alla maskiner. Vid rent hemmasnicke är nog mdf och färg helt att rekommendera. Lättast att jobba med och enklast att få snyggt.

Permalänk
Medlem

Vattenpipa epic!

Visa signatur

Wiiiiiiiiiiii

Permalänk

hur lång tid tog det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Vaddå? Deklarerar du inte på krogen? Dålig du är :p...

Blir ett jävla najs bygge när du drar igång med det!

haha skulle kunna iom Skatteverkets App ^^

Men man har fullt upp med att veva på dansgolvet

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk

Kommer bottenfläkten inte blåsa på benen? skulle ju va sjukt jobbigt xD annars ser det bra ut!

Visa signatur

Intelligent idé, varje gång de behöver förstöra information som de har använt för ett signalspaningsuppdrag bränner de en raidarray i sitt centrala disksystem.

Effektivt användande av skattepengar? Kom du på idén när du låg i badkaret?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emilkjellner:

Kommer bottenfläkten inte blåsa på benen? skulle ju va sjukt jobbigt xD annars ser det bra ut!

den kommer dra inåt

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem

^^ snyggt, själv e jag inte bra på sketchup så jag skulle aldrig kunna göra nåt såndärt ^^ men Awesome PC

Visa signatur

CPU: Ryzen 1700x med be quiet! Pure Rock | GPU: 2x GTX 760 2GB i SLI | RAM: 16GB DDR4 | OS: Debian

Permalänk
Medlem
Skrivet av olle360:

den kommer dra inåt

Men om den komer dra inåt blir det ju också jobbigt... Iaf om du gör som jag(på sommar och vinter), sitter i shorts... om du inte har svaga fläktar mena jag

Visa signatur

CPU: Ryzen 1700x med be quiet! Pure Rock | GPU: 2x GTX 760 2GB i SLI | RAM: 16GB DDR4 | OS: Debian

Permalänk

Underbar idé och grymt bra SketchUp ritningar. Imponerande! Hoppas du skrider till verket så att man kan få ta del av bilder på processen och det färdiga!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av olle360:

den kommer dra inåt

Skulle man inte bara kunna ha ett öppet hål upp till andra fläkten där i mitten - känns onödigt med två fläktar på raken när det bara kan va tomrum vid "första" ? Vet inte om du förstår ordentligt så lånar en bild och visar med hjälp av paint någerlunda;

http://i55.tinypic.com/11aj3lz.jpg

Eller ser du någon användning med att ha push/pull där?

Permalänk

Det här ser ju helt underbart ut! Detta ska jag följa

Visa signatur

Dator 1|Fractal Design R3 Titanium|AMD Phenom 2 X6 1055T 2.8Ghz |Noctua NH-U9B SE2|Gigabyte GA-880GM-UD2H |Corsair 8GB 4x2GB XMS3 DDR3|AMD 7970| Chieftec750w| Intel 320 120GB SSD|
Servern|NZXT Lexa S |AMD Dualcore 3.1Ghz|Arctic Cooling Rev2 |Gigabyte DS3 |4x2 Crucial DDR2 667mhz |Nvidia GT 430|4x2TB Western Digital Green|Chieftec 400w|
"Try not. Do or do not, there is no try"

Permalänk
Medlem
Skrivet av facedark:

Skulle man inte bara kunna ha ett öppet hål upp till andra fläkten där i mitten - känns onödigt med två fläktar på raken när det bara kan va tomrum vid "första" ? Vet inte om du förstår ordentligt så lånar en bild och visar med hjälp av paint någerlunda;

http://i55.tinypic.com/11aj3lz.jpg

Eller ser du någon användning med att ha push/pull där?

jo det har du rätt i hehe, tänkte inte på de men man kan väll få lite lägre RPM om man kör push/pull men ändå samma flöde?

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem

Gillar vattenpipan i bakgrunden.
lol.

Nice modell.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem

Lycka till kan blir nice. ^^

btw om du inte redan sett så var det någon på bit-tech som gjorde något liknade fast i aluminium.

Permalänk
Medlem
Skrivet av olle360:

jo det har du rätt i hehe, tänkte inte på de men man kan väll få lite lägre RPM om man kör push/pull men ändå samma flöde?

Tror största fördelen med att köra två fläktar efter varandra i serie är man man kan få ett högre tryck, det är därför som man brukar köra så och få bra resultat när man har radiator/kylare med tätt mellan flänsarna. För att få ökat flöde kör man dom parallellt.

Ser ut som en intressant idé för övrigt, skissade även jag på något liknande för ett tag sen men skrotade idén då jag tyckte bättre om stora tornchassin och platsen man får i dom.

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10

Permalänk
Medlem

Använd en slotin läsare, blir tusen ggr snyggare!

Permalänk
Medlem

Riktigt rolig ide, men, det känns som att det finns risk för vibrationer ? kan ju bli väldigt tråkigt i längden om man utsätter händer och handleder för sådant.

Visa signatur

Hårdrock!

Permalänk
Medlem

snyggt, något du byggt/bygger? Kommer fler bilder på det "riktiga" bygget?

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40