Permalänk
Medlem

Project desk PC

sitter och skissar på en inbyggt dator i ett skrivbord. har bara konceptet i sketchup men iden är att den ska vara så lite synliga kablar som möjligt och en tystgående workstation som inte tar plats.

så här långt har jag kommit på konceptet:

Project desk PC

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem

Om detta blir mera än en skiss så kommer det bli väldigt bra tror jag skall följas isåfall!

Visa signatur

Gigabyte EP45-DS3, Intel E5200@3.33GHz ,Kingston 2x2GB 800Mhz, Gigabyte HD4850,Club3d HD4850OC, Corsair VX550 ,SEA 500GB, WD 500GB, WD 600GB, Antec 300(moddad), Nexus CPU cooler, Zalman fan controller, Nexus Ram kylflänsar, 5 chassi fläktar, neon. Samsung 23,5" http://www.sweclockers.com/galleri/6599-pexxs-antec-300

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pexx:

Om detta blir mera än en skiss så kommer det bli väldigt bra tror jag skall följas isåfall!

jag håller på att bli van vid google sketchup, den här är inte 100% skalenlig nästa steg är att göra skissen perfekt (då kommer jag att lägga upp det) sen vet jag inte om det ska bli verklighet det kommer nog ta ett tag

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem

Om det här projektet faktiskt blir av så blir det ju grymt , starta med lite sketcher är ju inte fel ...

Visa signatur

-||-Asus P8Z68-V/GEN3-||- Intel Core i5 2500K @ 4,5 Ghz -||-XFX Radeon HD 7970||- Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 8GB CL8 -||-Corsair H50 -||- 4x Samsung F3-||- Corsair SSD Force Series 120GB -||- Corsair HX 750W -||- FD define R2 -||- Creative X-fi Music -||

Permalänk

Blir det av så blire nog rätt najs.
Inget LAN-vänligt bygge dock
Kanske bygga datorn som en egen modul som går att ta ur?
Kan ju vara najs att slippa stå å skruva i skrivbordet om det är nåt.

Ska bli intressant att se vad det blir av detta !
//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

Det där kommer att bli succè. Nu väntar vi bara på fler bilder från bygget

Visa signatur

Stationär:Coolermaster Cosmos II, Corsair AX1200W, MSI X79A-GD65 8D, Intel Core i7 3930K, Corsair H100, 64GB Corsair VENGEANCE 1600Mhz, Gigabyte GTX690SLI, 256+256GB OCZ Vertex 4 Raid0.
Bärballe: MSI GT780R-231NE.

Permalänk
Medlem

Ooh! detta kommer följas!

Visa signatur

-=Asus M4N98TD EVO - AMD Phenom II X4 965 3,4GHz Black Edition AMD - Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - A-Data 4GB 1600Mhz Game Series - 500GB HDD - Fractal Design Define R3=-

Permalänk
Medlem

Verkligen intressant!! Kul med lite anledningar att börja kika på swec igen.
Vad ska du använda för material till skrivbordet? Spån eller MDF?

Permalänk
Medlem

nu är det så att det här är bara en ide jag kommer att utveckla den tills den blir färdig att bygga. Men just nu har jag inte verktygen och materialet

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackgoat:

Blir det av så blire nog rätt najs.
Inget LAN-vänligt bygge dock
Kanske bygga datorn som en egen modul som går att ta ur?
Kan ju vara najs att slippa stå å skruva i skrivbordet om det är nåt.

Ska bli intressant att se vad det blir av detta !
//BG

Fast han har väl ett LAN hemma? eller?

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk

Kommer bli riktigt nice när du bygger det

Visa signatur

| Chassi: Obsidian 650D | Moderkort: ASUS Rampage III Extreme | CPU: Intel Core i7 930 2,8 GHz | CPU Kylare: Corsair H50 | RAM: Corsair Dominator 6GB | Grafikkort: Sapphire Radeon 5870 | Systemdisk: Corsair F60 60 GB SSD | PSU: Cooler Master Silent Pro 1000W |

Permalänk
Skrivet av Rawet:

Fast han har väl ett LAN hemma? eller?

Är det en seriös fråga så kommer ett seriöst svar iaf.
Det jag syftar på med LAN är ju då LAN-party.Släpa med sig hela bordet nånstans kan bli jobbigt.
Att han har nätverk hemma förutsätter jag

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackgoat:

Är det en seriös fråga så kommer ett seriöst svar iaf.
Det jag syftar på med LAN är ju då LAN-party.Släpa med sig hela bordet nånstans kan bli jobbigt.
Att han har nätverk hemma förutsätter jag

//BG

Det var lite troll, men stor skillnad på LAN och LAN-party

Står även att det är en workstation, inte drar jag med mig min workstation till LAN-partyn iaf ^^ lite som att deklarera på krogen

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Rawet:

Det var lite troll, men stor skillnad på LAN och LAN-party

Står även att det är en workstation, inte drar jag med mig min workstation till LAN-partyn iaf ^^ lite som att deklarera på krogen

Vaddå? Deklarerar du inte på krogen? Dålig du är :p...

Blir ett jävla najs bygge när du drar igång med det!

Permalänk
Medlem

kommer få upp lite bilder på den (troligtvis) slutgiltiga skissen

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Vaddå? Deklarerar du inte på krogen? Dålig du är :p...

Blir ett jävla najs bygge när du drar igång med det!

haha jag behöver inte deklarera än haha:P

Men brukar koka ris på bussen ( halvuppskattat ):P

Men blir sugen på liknande att bygga över påsklovet ( v.16 ):P

Men har nog inte ekonomi för det:D

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

är inte så bra på trä och sånt vad tycker ni vad ska jag använda, MDF? kan man få en "snygg finish" med MDF?
och slutligen var kan man köpa ett löst Motherboard tray?

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem

Detta kan bli riktigt jävla fint! Om du gör rätt

Permalänk

Haha, vattenpipa? xD

Visa signatur

Udda testrigg: Gigabyte A75-UD4H | 3,6GHz AMD A8-3850 | 120GB Intel 520 SSD | En drös hårddiskar | Corsair AX1200 | 8GB Corsair Vengeance.

Permalänk
Medlem
Skrivet av olle360:

är inte så bra på trä och sånt vad tycker ni vad ska jag använda, MDF? kan man få en "snygg finish" med MDF?
och slutligen var kan man köpa ett löst Motherboard tray?

Där

http://www.inet.se/artikel/6904111/lian-li-moderkortsplat-med...

Visa signatur

2500k @ 4.6GHz atm | Noctua NH-D14 | Asus MIVE | 8GB G.Skill Ripjaws X @ 1866MHz | 2x Asus HD 6970 DirectCU II @ 920/5500 | Corsair AX850w | Corsair F60 + 1Tb Spinpoint | Corsair 650D | 2x BenQ 22" | Filco Majestouch Ninja Tenkeyless MX Red | Razer Deathadder Respawn, Qpad CT Swec edition | Astro A40 + Mixamp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sovereign:

Haha, vattenpipa? xD

haha, håller med vattenpipa?

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem

as nice och trevligt med en vattenpipa ju!

Permalänk
Medlem
Skrivet av olle360:

är inte så bra på trä och sånt vad tycker ni vad ska jag använda, MDF? kan man få en "snygg finish" med MDF?
och slutligen var kan man köpa ett löst Motherboard tray?

MDF är väll att föredra om du tänker måla den eller fästa någon typ av träimitations film. Men vill du ha den riktiga träkänslan får du nog limma ihop träplankor.

Permalänk
Medlem

sluta vela och byggd nu!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackgoat:

Kanske bygga datorn som en egen modul som går att ta ur?
Kan ju vara najs att slippa stå å skruva i skrivbordet om det är nåt.
//BG

1+

Annars är det grymt med detta ihåliga skrivbord!
vore riktigt nice om man kunde få dit vilket chassie som helst i princip men blir nog svårt^^

Jag gjorde misstaget att inte spackla mdfen, så grunda ordentligt annars går det åt färg

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Du borde definitivt satsa på en optisk enhet som är av slot-in typ, såg snyggare ut, och kanske placera hårddiskarna så att de får luftflöde direkt från en fläkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xounox:

Du borde definitivt satsa på en optisk enhet som är av slot-in typ, såg snyggare ut, och kanske placera hårddiskarna så att de får luftflöde direkt från en fläkt.

indeed:D

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

Riktigt nice, jag började skissa på ett liknande bord för ett tag sen men det rann ut i sanden.
Min idé var att göra bordet så platt som möjligt, köra kylningen via en 480rad lr nåt.
Som någon annan sa så tycker ja du ska satsa på en slot-in, sen skulle ja placera den uppåt ist för mot dig, lika med usb och hörlur/mic..

Riktigt schysst bygge om det blir av!

Permalänk
Avstängd

fin vattenpipa

Tycker du borde trycka in lite fler fläktar när du ändå har platas för det. Hårddiskarna borde oxå bli kylda. Och om du inte ska ha en lite smidigare cd-läsare borde du färga om den 5.25 enheten elr limma på ett trästycke så den inte sticker ut