Test: Metro Exodus
Egenskap | Värde |
---|---|
Titel | Metro Exodus |
Utvecklare | 4A Games |
Genre | FPS |
Lanseringsdatum | 2019-02-15 |
Grafikmotor | 4A Engine |
Grafikgränssnitt | DirectX 12 |
Testinställningar | Fördefinierade Ultra utan Advanced Physx/Hairworks |
Metro-serien har länge prisats för sina grafiska kvaliteter och detta gäller även Metro Exodus. Spelet baseras på den senaste versionen av utvecklarens grafikmotor 4A Engine och erbjuder stöd för både ray tracing och DirectX 12. Vi använder det sistnämnda gränssnittet för mätningarna, där de utförs under 55 sekunder på en förbestämd slinga. Detaljnivån som används är förinställda "Ultra", dock utan Advanced PhysX eller Hairworks.
Metro Exodus uppvisar starkare resultat på Nvidia-sidan, där både Turing och Pascal står sig fint. Räddningen för AMD stavas Navi, där de båda korten ur Radeon RX 5700-serien presenterar ytterst respektabla siffror.