Test: Total War: Three Kingdoms
Egenskap | Värde |
---|---|
Titel | Total War: Three Kingdoms |
Utvecklare | Creative Assembly |
Genre | RTS |
Lanseringsdatum | 2019-05-23 |
Grafikmotor | TW Engine 3 |
Grafikgränssnitt | DirectX 11 |
Testinställningar | Fördefinierade Ultra |
Efter att ha experimenterat med ett DirectX 12-läge i ett par titlar väljer Creative Assembly att fimpa detta och fokusera på DirectX 11 till Total War: Three Kingdoms. Grafikmotorn är återigen TW3 Engine, där våra mätningar sker från de första 55 sekunderna av spelets inbyggda prestandatest. Detaljinställningarna är spikade till förinställda "Ultra".
Nvidia visar något mer prestandakraft i Three Kingdoms än AMD, men det sistnämnda lagets senaste uppställning hänger dock med bra när de ställs mot kort i samma prisklass. I kampen Nvidia Turing mot Pascal är det inga större fördelar som presenteras av den nyare arkitekturen i RTX-serien i detta spel.